Pagina 4 van 12

Re: Het F1-topic

Geplaatst: 12 jun 2014, 10:30
door Brent Wever
Hamilton is misschien de snellere van de twee, maar zodra er ook maar iets niet gaat zoals hij het wil is hij mentaal een wrak. En daar profiteert Rosberg nu van.
Hamilton een mentaal wrak als het niet lekker loopt? echt niet hoor, hij is juist heel sterk en heeft een hele sterke wil en is erg hongerig naar succes. En hij heeft vechterskwaliteiten. Rosberg zie ik een beetje als Button, hij kan misschien wel een keer kampioen worden maar dan ook eenmalig. Hij kan wel snel zijn, daar twijfel ik niet over maar hij heeft het net niet, beetje een Massa effect. Raikonen heeft het zeker ook wel, een echte vechter en pure snelheid, hij moet nu alleen even wennen aan de Ferrari en de auto nog beetje naar zijn hand zetten maar hij weet wat hij wil en zodra dit op orde is komt hij naar voren, wacht maar. (alleen jammer dat hij geen uitstraling heeft (ice-man)) :lol:

Re: Het F1-topic

Geplaatst: 20 jun 2014, 16:44
door Jeroen Cijsouw
Kunstmatige vonken moeten F1 spectaculairder maken

Afbeelding

Mercedes en Ferrari hebben tijdens de eerste training voor de Oostenrijkse Grand Prix een proef gedaan met titanium skidblocks onder de auto. Deze blokken, die onder de wagens van Nico Rosberg en Kimi Raikkonen waren gemonteerd, moeten ervoor zorgen dat de wagens meer vonken veroorzaken op het circuit.

De Formule 1 is dit jaar hard op zoek naar manieren op de show in de hoogste autosportklasse te verbeteren, nu de motoren minder geluid produceren en de coureurs het op bepaalde momenten in de race rustiger aan moeten doen om brandstof te sparen. Het terugbrengen van vonkenregens is een van de maatregelen die overwogen wordt. In het verleden waren dergelijke vonken het gevolg van het feit dat er nog geen minimale rijhoogte was. Met titanium blokken hopen de Formule 1-teams dat effect te kunnen reproduceren.
bron: gpupdate.net

What's next? Turbo's, slicks, de A1-Ring? Oh, hebben we die al? Uhm wat kunnen we nog uit de jaren 80/90 verzinnen? :kopstooot: Goed, het zal er wel spectaculair uitzien....

Re: Het F1-topic

Geplaatst: 20 jun 2014, 22:31
door Jan Wim Ensing
Wat dacht je van de nieuwe staande start na een SC-periode vanaf 2015. Circus Renz is zo langzaamaan jaloers op de ideeën van de FIA. :roll:

Re: Het F1-topic

Geplaatst: 20 jun 2014, 22:57
door Ger Heuts
Sprinklers!! Ik riep het al jaren voordat Olav het ook ooit vermeldde. Gewoon at random een of twee buitjes per wedstrijd. En om de verrassing compleet te maken, af en toe geen buitje tijdens een race.

Re: Het F1-topic

Geplaatst: 20 jun 2014, 23:27
door Albert van Mourik
Misschien is een joker sectie een idee?

Gebruiken ze al jaren in de rallycross.

Re: Het F1-topic

Geplaatst: 21 jun 2014, 00:25
door Ger Peeters
Verplichte crashes per seizoen met puntensysteem voor de beste triple ritwebster. Zie de bordjes met een 9.5 al voor me.

Re: Het F1-topic

Geplaatst: 27 jun 2014, 21:27
door Albert van Mourik
Regelwijzigingen F1 2015

Zitten een paar redelijk zware wijzigingen tussen volgens mij.

De internationale autosportfederatie FIA heeft een aantal reglementswijzigingen doorgevoerd voor 2015, waaronder staande herstarts, minder testdagen en een aantal (technische) beperkingen.
De World Motor Sport Council van de FIA kwam donderdag bijeen en heeft besloten met ingang van 2015 onder meer staande herstarts te introduceren, wat betekent dat er - zodra een safety car-fase erop zit - vanaf de grid herstart wordt, in plaats van rollend.

De FIA heeft verder, zoals eerder al aangekondigd, het technische reglement aangepast om ervoor te zorgen dat de lelijke neuzen van de afgelopen jaren er met ingang van 2015 (hopelijk) weer beter uit gaan zien.

Andere eerder uitgelekte wijzigingen, zoals het reduceren van het aantal tussentijdse testdagen van vier naar twee, een langere 'nachtklok' tijdens raceweekends en het ingaan van Parc Fermé regels na VT3 in plaats van bij het begin van de kwalificatie, zijn tevens geratificeerd.

Daarnaast worden alle testsessies tijdens het voorseizoen voortaan in Europa gehouden en zal er niet meer naar warmere oorden worden uitgeweken zoals dit jaar het geval was, om zo kosten te besparen.

Andere kostenbesparende maatregelen zijn het reduceren van het aantal windtunnel-uren en het enigszins aan banden leggen van het gebruik van CFD om de auto verder te ontwikkelen. Tevens mag elk team nu elk jaar maar in één windtunnel werken en niet in meerdere.

Een andere restrictie is dat elke coureur met ingang van 2015 - zolang de racekalender niet meer dan twintig Grands Prix telt - nog maar vier motoren per seizoen mag gebruiken, in plaats van de huidige vijf. Het verbod op bandenwarmers is daarentegen geschrapt.

Klik voor de rest

Re: Het F1-topic

Geplaatst: 28 jun 2014, 00:43
door Bram Kuipers
Idee om dit in het F1 topic te zetten? Denk wat makkelijker

Re: Het F1-topic

Geplaatst: 28 jun 2014, 03:58
door Giel de Haan
:byebye:

Re: Het F1-topic

Geplaatst: 02 jul 2014, 16:20
door Robin de Jong
Go Albers! :lol:

Officieel bericht Caterham:
http://hosted-p0.vresp.com/843201/27fc005510/ARCHIVE

Re: Het F1-topic

Geplaatst: 02 jul 2014, 17:40
door Jan Wim Ensing
Ha, wauw! Die had ik niet zien aankomen.

Re: Het F1-topic

Geplaatst: 03 jul 2014, 09:49
door René Hoogterp
Ben benieuwd, als er geld is en de bezem door het sleutelpersoneel gaat (ontwerp-afdeling voornamelijk) dan kan er nog best wel wat veranderen.

Re: Het F1-topic

Geplaatst: 03 jul 2014, 10:54
door Yoeri Gijsen
René Hoogterp schreef:Ben benieuwd, als er geld is en de bezem door het sleutelpersoneel gaat (ontwerp-afdeling voornamelijk) dan kan er nog best wel wat veranderen.
Ja, dan gaat Caterham "Maximum Attack!" :mrgreen:

Re: Het F1-topic

Geplaatst: 03 jul 2014, 12:12
door Albert van Mourik
Meteen een mooie ingang voor Verstappen?

Re: Het F1-topic

Geplaatst: 03 jul 2014, 12:28
door Rudy van Buren
Voor Max is er niks mooi aan om bij een flut team te debuteren.

Re: Het F1-topic

Geplaatst: 03 jul 2014, 12:56
door Robin de Jong
Mee eens, Max kan veel beter krijgen als hij zo doorgaat. Voor Frijns kan het een redding zijn, maar wat heeft het voor zin om te rijden voor het langzaamste team?

Overigens vind ik de namen die worden genoemd in de deal alles behalve betrouwbaar. Het schijnt dat die mafkees die geld zou investeren in Lotus er bij betrokken is, dus ik vraag me af of er überhaupt al geld is overgemaakt. Daarnaast heeft Kolles nou niet echt de reputatie van succesvol zijn in de Formule 1.

Re: Het F1-topic

Geplaatst: 03 jul 2014, 13:52
door Jeroen Cijsouw
Misschien kunnen Albers ook gelijk 'Double Dutch' weer uit de kast trekken, maar dan nu met Giedo en Robin.... :lol:

Afbeelding

Re: Het F1-topic

Geplaatst: 03 jul 2014, 14:11
door René Hoogterp
Aja... "Double Dutch"

Afbeelding

Re: Het F1-topic

Geplaatst: 05 jul 2014, 15:05
door Jan Wim Ensing
Wat een spektakel! En daarom wordt Hamilton geen wereldkampioen, rondje afbreken omdat je denkt dat het toch niet lukt. Jammer dat sector drie veel droger was dan eerst.

Re: Het F1-topic

Geplaatst: 06 jul 2014, 09:25
door Brent Wever
Das idd slordig denkfoutje maar ik zou hem nog niet afschrijven.......