Pagina 44 van 59
Re: rFactor 2
Geplaatst: 11 mei 2017, 13:16
door Ger Peeters
toeval bestaat niet heb dezelfde dag ook een gehaald
heb je toevallig ook project cars? Is ander kaliber qua racen als AC, iracing en RF2 maar met VR is het wel heel erg eye candy!!
deze week een paar keer wat laps in de lmp2 op silverstone in de regen mee gedaan en zat nog meer met open mond om me heen te kijken als in rf2 en ac
dat overigens zonder dat ik ook maar ergens aan getuned heb, het liep/loopt in AC en PC gewoon meteen prima.......
Rf2 heb ik met name online nog behoorlijk last van 'stuiterend' beeld , weet niet hoe anders uit te leggen. gisteren in de porsche op assen in de buurt van de pit niet meer te besturen. maar heb nog niet heel veel met opties gespeeld. (op een amd r9 390)
misschien ergens een apart VR topic maken waar iedereen settings/ervaringen etc etc kwijt kan?
Re: rFactor 2
Geplaatst: 11 mei 2017, 13:55
door Ronald van Dijk
Jazeker, ook Project Cars geprobeerd. Inderdaad qua eyecandy nog een stapje verder, maar qua besturing blijf ik wat moeite houden met PC.
Gisteren de 1988 F1 mod op Silverstone gedaan in rF2. Dat was toch wel erg bruut hoor, maar grafisch blijft het allemaal nog wat achter bij de andere sims.
Stuiterend beeld heb ik niet zo'n last van Ger. Maar ik heb zeker (altijd al gehad) dat rF2 online lagere framerates heeft dan offline. Daarom hoop ik maar dat het een beetje gaat lukken op Silverstone met een vol veld. Hoop daarvoor nog eens op de server te testen als er wat meer mensen aan het trainen zijn.
Ik heb nog wel wat gestotter in sommige menu's. Dan trilt het beeld als een gek, met name het standaard menu als je in de pits staat tijdens een gp weekend met het replay scherm (dat nog niet werkt).
Prima plan trouwens om een apart VR ervaaringe topic aan te maken.
Re: rFactor 2
Geplaatst: 11 mei 2017, 17:21
door Twan Capellen
Ook ik dezelfde dag oculus gehaald

Ik mis wel mijn addons in game en zaken als CTRL-F voor framerate werkt niet, dus geen idee hoe mijn FPS is.
Geen idee hoe ik mijn video settings in game moet zetten en daarbij kun je ook nog spelen met supersampling, hetgeen wel grafische verbetering geeft. Verschillende guides gelezen maar voor VR noob is het toch erg lastig allemaal.
Desalnietemin ga ik vanavond in PC wel in VR rijden.
Re: rFactor 2
Geplaatst: 11 mei 2017, 22:32
door Jos van der Sterren
Ik weet niet wat er geupdate is maar in VR was vanavond niet te rijden.
Ook met 3 schermen was de FPS 50 gezakt.
Vreemd?
Vorige race in de F2000 was alles nog perfect.
Misschien een instelling?
Iemand dezelfde ervaring?
Re: rFactor 2
Geplaatst: 12 mei 2017, 01:15
door Ronald Nijland
Ben me ook aan het verdiepen in VR , in Duitsland kosten ze (maar) 589 eurie.... hmmmm moeilijk , 3 schermen is goedkoper .. moeilijk moeilijk..
Re: rFactor 2
Geplaatst: 12 mei 2017, 02:41
door Sven Smits
Als je 3 goede schermen wil ben je rond dat zelfde bedrag kwijt.
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Re: rFactor 2
Geplaatst: 12 mei 2017, 08:39
door Ronald van Dijk
Ronald Nijland schreef: ↑12 mei 2017, 01:15
Ben me ook aan het verdiepen in VR , in Duitsland kosten ze (maar) 589 eurie.... hmmmm moeilijk , 3 schermen is goedkoper .. moeilijk moeilijk..
De mijne komt ook uit Duitsland. Dat ging overigens perfect.
@Twan, ja ik mis ook wel mijn info, maar ik denk dat we een groot deel daarvan weer terug hebben met de UI update die er nog aan zit te komen. Fps kun je via de Oculus developer kit tool wel meten, maar dan heb je een hele bak met grafiekjes voor je neus. Puur om te zien of je op de 90 fps zit wel goed, maar verder niet mee te rijden. Ik heb daarom maar zo min mogelijk risico genomen en bijna alles op low staan, behalve textures op medium en SS op 1.2. Dat voelt goed, maar ik heb nog geen online race gereden met volledig veld.
Re: rFactor 2
Geplaatst: 12 mei 2017, 09:33
door Ger Peeters
Ronald Nijland schreef: ↑12 mei 2017, 01:15
Ben me ook aan het verdiepen in VR , in Duitsland kosten ze (maar) 589 eurie.... hmmmm moeilijk , 3 schermen is goedkoper .. moeilijk moeilijk..
Ronald, vlak voor ik de oculus kocht uiteraard ook allerlei reviews bekeken. Een van de argumenten om wel over te stappen naar VR met racen was juist wat jij noemt ( zie einde-conclusie van
https://www.youtube.com/watch?v=EBieKwa2ID0). Sta je op punt om of voor 3 schermen of VR te gaan, ga dan voor dan VR. Als je al 3 schermen rijdt wacht dan misschien op een volgende generatie.
Heeft mij verder niet tegengehouden, had al 3 schermen, maar toch ook voor VR gegaan. nog geen seconde spijt van gehad ook al lukt races online met rf2 momenteel in de beta fase even nog niet soepeltjes.
Re: rFactor 2
Geplaatst: 12 mei 2017, 12:27
door Marcel Offermans
Vergeet ook niet om, als je performance problemen hebt, die via de "Contact Support" knop in de Launcher aan ons te melden in 't forum. Als je er informatie bij doet over je systeem, en een "performance report" zoals we beschreven hebben op onze site, dan kunnen we in elk geval analyseren waar de bottlenecks zitten. Zoals jullie gezien hebben, proberen we die deze maand echt zo snel mogelijk op te lossen (met zeer regelmatige updates).
Re: rFactor 2
Geplaatst: 12 mei 2017, 12:39
door Ronald van Dijk
Zal ik doen Marcel! Toch mooi dat wij the big boss zelf in onze vereniging hebben zitten.
Ik heb inmiddels een apart VR topic aangemaakt. Kan nog een hoop info bij, maar het is een beginnetje.
Re: rFactor 2
Geplaatst: 12 mei 2017, 12:59
door Twan Capellen
Gisteren wilde ik beide races met oculus rijden, maar ging niet lekker met veel man in server, dus kwartier voor race besloten toch zonder oculus te rijden, maar daar had ik dus niet mee geoefend en ging dus voor geen meter. Race 2 toch naar oculus geswitched en dat gaf vooral eesrtje rondje veel gestotter, maar na een bezoek aan een zandbak reed ik redelijk alleen en dat liep redelijk goed. Maar eens kijken wat ik zondag doe, misschien proberen met stable build.
Re: rFactor 2
Geplaatst: 12 mei 2017, 13:38
door Ger Peeters
misschien in het VR topic bij Rf2 specifiek tbv verzoek Marcel een het linkje zetten studio 397 forum mbt het aanleveren van beta debug informatie?
Vanavond misschien eens kijken of BTCC op brandhatch online een beetje wil werken
Re: rFactor 2
Geplaatst: 12 mei 2017, 14:26
door Ronald van Dijk
Goed plan Ger, alleen kan ik zelf dat linkje ff niet vinden. Is dat gewoon het technical support forum?
Re: rFactor 2
Geplaatst: 12 mei 2017, 17:41
door Ger Peeters
hahaha, weet wel nog dat ik gelezen heb maar vind het ook niet meer terug, is goed verstopt.
Weet nog data 'contact support' button, control-F in-game en dan wordt er naast fps ergens extra data voor debugging weggeschreven door de beta. Meen dat je data uit een folder moest meesturen , maar weet niet meer welke en hoe,
Marcel?
Re: rFactor 2
Geplaatst: 19 mei 2017, 09:14
door Albert van Mourik
And the news keeps coming.
https://www.studio-397.com/2017/05/road ... -may-2017/
Mocht Marcel dit toevallig lezen, kan er iets gedaan worden met vlaggen in de replay?
Af en toe moeilijk te zien waar er ergens een vlag gezwaaid is
Castrol Racing Team
Re: rFactor 2
Geplaatst: 20 mei 2017, 20:43
door André Jager
Devbot Enterprises Super Formula V10 2017, the ultimate Open Wheel racing experience!
The car that combines extreme technology, speed, pure force and all the fun a race car can provide!
Developed to give you the most realistic simulation of a car of this type instead of just looking like one.
http://steamcommunity.com/sharedfiles/f ... =852912975
Eerste indruk: Ding gaat hard! En een hele kluif om op de baan te houden.....
En... DX11
https://youtu.be/YY-Z2eYmjXg

Re: rFactor 2
Geplaatst: 22 mei 2017, 15:57
door Lennart Lippens
Re: rFactor 2
Geplaatst: 22 mei 2017, 16:08
door Misha van der Graaf
Vet zeg!
Re: rFactor 2
Geplaatst: 25 mei 2017, 23:44
door Marcel Offermans
Ik moet Jeroen en Martijn mijn complimenten maken, ze hebben er samen voor gezorgd dat de vier simulators vlekkeloos in een netwerk draaiden en dat races en andere sessies keurig centraal gestuurd werden. Ik denk dat ze namens SRVN een heel mooi visitekaartje hebben afgegeven!
...en in Jeroen schuilt een getalenteerde commentator, zoals jullie kunnen horen!

Re: rFactor 2
Geplaatst: 26 mei 2017, 20:30
door Ger Heuts
André Jager schreef: ↑20 mei 2017, 20:43
Eerste indruk: Ding gaat hard! En een hele kluif om op de baan te houden.....
En... DX11
Noob question: ik heb me geabonneerd op dat ding, omdat dat nodig is om het te kunnen downloaden. Maar hoe kan ik het nu downloaden? Moet ik eerst de beurs trekken?