Pagina 43 van 59

Re: rFactor 2

Geplaatst: 02 mei 2017, 19:04
door André Jager
Zo vallen de remlichten wel lekker op :) Met name de Honda's zijn maar slecht zichtbaar. Maar die zijn geloof ik wel aangepast (=ISI)
Ziet er allemaal wel heel vet uit maar hoop dat het met de final release niet ten koste gaat van FPS want dat is al niet het sterkste punt van rFactor.

Re: rFactor 2

Geplaatst: 02 mei 2017, 19:27
door Berry Witman
Is het jullie ook opgevallen met die DirectX 11 versie dat de banden rood zijn wanneer lage temperatuur en blauw wanneer warm?
Net omgekeerd dus

Re: rFactor 2

Geplaatst: 03 mei 2017, 12:45
door Lennart Lippens
Valt me nu pas op dat mijn Silverstone-screens nog de oude rode curbs hebben, ik heb dus blijkaar nog niet de nieuwe dx11-versie te pakken

Re: rFactor 2

Geplaatst: 03 mei 2017, 14:30
door Ruben Correa Alves
De curbs hebben eigenlijk niks met DX11 te maken, dat is gewoon content los van de update die nog vernieuwd of gedownload moet worden. :)

Re: rFactor 2

Geplaatst: 04 mei 2017, 11:33
door Sven Smits
Nachtelijk testrijden op Brands Hatch! :D

Afbeelding

Re: rFactor 2

Geplaatst: 04 mei 2017, 11:44
door Lennart Lippens
André Jager schreef: 02 mei 2017, 08:37 Is het mogelijk om de dx11 beta versie naast de dx9 versie te installeren in plaats van een upgrade over je huidige install?
Ik vind dit topic over hoe je een 2e rF2-installatie via Steam kan regelen:
https://forum.studio-397.com/index.php? ... ial.54092/

En dit topic met wat specifieke instructies om de bèta als 2e installatie te gebruiken:
https://forum.studio-397.com/index.php? ... ost-890328

Ik heb het nog niet zelf gedaan, maar ga het proberen, lijkt mij toch handiger/veiliger dan heen-en-weer switchen

Re: rFactor 2

Geplaatst: 04 mei 2017, 13:32
door Albert van Mourik
Nog wat meer uitleg

https://www.studio-397.com/2017/05/the- ... explained/

Castrol Racing Team


Re: rFactor 2

Geplaatst: 04 mei 2017, 20:22
door André Jager
Thnx Lennart! Is gelukt, heb mijn dx9 versie gewoon ongemoeid gelaten in steam en via Steamcmd de dx11 beta er naast geinstalleerd. Werkt prima!

Het vreemde is: in de dx11 versie kan ik met tripplescreen alles op max gooien en hou ik nog een gemiddelde framerate van 70fps. Dit lukt absoluut niet in de dx9 install... vreemd omdat juist iedereen klaagt dat de dx11 versie zoveel fps kost?!


Sent from my iPhone using Tapatalk

Re: rFactor 2

Geplaatst: 04 mei 2017, 22:38
door Lennart Lippens
Het is mij ook gelukt: normale installatie terug naar dx9 met alle plug-ins weer ouderwets draaiend, en dx11 als 2e installatie.
Hij synchroniseert alle Workshop-items met beide installaties, dus m'n 2e installatie is ook meteen 50GB.

De meeste reacties zijn inderdaad dat het minder soepel loopt, maar er zijn ook zeker mensen die betere performance rapporteren. Ik begrijp dat vooral mensen met een 'schone' rf2-installatie meer kans op betere fps hebben. En waarschijnlijk hangt het ook van de hardware af.
De beta heeft vandaag trouwens alweer 4 kleine updates gehad (waaronder betere fps voor AMD), dus ze zijn in ieder geval flink bezig :thumbs_up:

Re: rFactor 2

Geplaatst: 04 mei 2017, 23:10
door Albert van Mourik
Hoppa, ik voorzie testwerk en evt nieuwe toerwagens

https://m.youtube.com/watch?v=xr5BeKy-uuQ

Download

http://simcompany.hu/?page_id=6201
Castrol Racing Team



Re: rFactor 2

Geplaatst: 04 mei 2017, 23:19
door Berry Witman
André Jager schreef: 04 mei 2017, 20:22 Thnx Lennart! Is gelukt, heb mijn dx9 versie gewoon ongemoeid gelaten in steam en via Steamcmd de dx11 beta er naast geinstalleerd. Werkt prima!

Het vreemde is: in de dx11 versie kan ik met tripplescreen alles op max gooien en hou ik nog een gemiddelde framerate van 70fps. Dit lukt absoluut niet in de dx9 install... vreemd omdat juist iedereen klaagt dat de dx11 versie zoveel fps kost?!


Sent from my iPhone using Tapatalk
Heb je bij het tandwieltje wel post effects op High of ultra gezet? Dus in het menu boven de Packages tab?
En Shadows in game op High? Nou dan gaat ie echt wel naar beneden :mrgreen:

Re: rFactor 2

Geplaatst: 04 mei 2017, 23:25
door Berry Witman
Albert van Mourik schreef: 04 mei 2017, 23:10
https://m.youtube.com/watch?v=xr5BeKy-uuQ

Nou die graphics heb ik niet! Bij mij is het op het circuit heel veel " Glow effects " de helft van de reclame borden lichten op. :eggstick:

Re: rFactor 2

Geplaatst: 08 mei 2017, 11:58
door André Jager
Albert van Mourik schreef: 04 mei 2017, 23:10 Hoppa, ik voorzie testwerk en evt nieuwe toerwagens

https://m.youtube.com/watch?v=xr5BeKy-uuQ

Download

http://simcompany.hu/?page_id=6201
Castrol Racing Team

Ik heb de mod eens even geprobeerd:
- Alle auto's zijn identiek qua handling. Ik denk dat er maar 1 model is gebruikt en hier gewoon meerdere ontwerpen overheen zijn gemaakt. Hoeft op zich natuurlijk geen probleem te zijn.
- Het lijkt er op dat de basis een aangepaste ISI Honda Civic is met wat meer vermogen en.....
- De auto's rijden helaas alsof ze op rails staan. Je moet wel heel gek doen wil je deze auto's over de limiet krijgen. Bakken vol met downforce en grip, en wat ik het meeste mis is het typische voorwielaangedreven karakter zoals wel aanwezig in de huidige DTCC mod.
- Force Feedback is (bij mij) dramatisch, gevoelloos.

Een dergelijke mod zou best potentieel hebben denk ik, terugdenkend aan Race07 WTCC maar als je het mij vraagt niet zoals deze nu is uitgebracht. Het zou wel een leuke "FUN CUP" mod kunnen zijn :thumbs_happy:

Voor wie het op een server testen wil: DTC WTCC Mod Test staat online, geen wachtwoord nodig.
Mod link in de post van Albert, er staan twee banen op, Assen en Spa die eventueel wel ergens hier op het forum te downloaden zijn.

Re: rFactor 2

Geplaatst: 08 mei 2017, 15:28
door Albert van Mourik
Klopt, wagens gaan als een trein over de baan. Ik ga niet eens vragen voor wat verandering.
Zelfde bouwers als de tcr die ik gevonden had, zeggen je allemaal dat je moet mailen maar verder hoor je niks meer.

Castrol Racing Team


Re: rFactor 2

Geplaatst: 10 mei 2017, 11:17
door Lennart Lippens
De dx11-update van de Honda Civic bevat ook een physics-update:

**Honda Civic BTCC Physics changelog:
Minor Inertia Tweak
Add latest AI variables.
Reduced cooling (overheating) effect when in slipstream of another car.
"ModelWheelsIncludeAllTireMass" Fix.
Updated all other variables. (Slightly more accurate bumpstop travel, SpringAux, Engine Starting temps, etc)
Minor tyre tweaks (mostly added newer wet weather params).

Eerste reacties zijn dat hij een seconde langzamer is en dat het moeilijker is om hem op z'n dak te krijgen.

Re: rFactor 2

Geplaatst: 10 mei 2017, 14:03
door Albert van Mourik
Iemand met tijd en zin over? [IMG]//uploads.tapatalk-cdn.com/201705 ... 8b52e0.jpg[/IMG]

Castrol Racing Team


Re: rFactor 2

Geplaatst: 10 mei 2017, 14:04
door Marcel Offermans
Even voor de goede orde, er bestaat niet zoiets als "DX9 content" of "DX11 content". Content is identiek voor beide versies.

De enige reden voor ons om updates uit te brengen is dat we in het verleden niet altijd even netjes onze eigen richtlijnen gevolgd hebben waardoor sommige textures te licht waren (en daardoor licht gaan geven). Die updates zijn dus voor DX9 en DX11 en de physics updates die we doen zijn dus ook voor iedereen te gebruiken.

Re: rFactor 2

Geplaatst: 10 mei 2017, 14:19
door Albert van Mourik
Top info Marcel.

Hopelijk krijgt Andy Simmons de btcc wagens op orde, anders krijgen de Honda rijders een stevige voorsprong qua stabiliteit

Castrol Racing Team


Re: rFactor 2

Geplaatst: 11 mei 2017, 09:27
door Martin Baltus
Albert van Mourik schreef: 10 mei 2017, 14:03 Iemand met tijd en zin over? //uploads.tapatalk-cdn.com/201705 ... 8b52e0.jpg

Castrol Racing Team
vrijwilligers werk?

Re: rFactor 2

Geplaatst: 11 mei 2017, 11:22
door Ronald van Dijk
Sinds 5 mei in het bezit van een Oculus Rift. Duurde even eer ik de boel gefinetuned had, maar wat een ervaring zeg in VR! Omdat ik in eerste instantie iets te veel grafische pracht ingeschakeld had staan icm mijn GTX970 was mijn framerate iets te laag waardoor ik snel hoofdpijn kreeg en ook wat misselijk werd.

Na het aanpassen van de settings en de laatste updates loopt het nu echter als een zonnetje. Ik hoop dat het online met een vol veld GT's ook gaat werken, want ik ga proberen de komende GT race op Silverstone helemaal in VR te rijden.

Er is nog wel duidelijk ruimte voor verbetering, want AC ziet er in VR nog een flink tandje beter uit. Ik hoop dat rF2 VR op dat niveau gaat uitkomen.