Pagina 31 van 59

Re: rFactor 2

Geplaatst: 22 mei 2013, 20:22
door Ger Heuts
Jan Wim Ensing schreef:Nieuw geluid FR 3.5:

Het is dat we nog maar één race te gaan hebben en het eigenlijk niet loont de mod nog te updaten. Maar anders... :kwijil:
Ik heb er nu pas naar geluisterd, maar om het in de termen van Bram te houden: Motdomme, dat klinkt goed! Ik vraag me zelfs af of dit wel geluiden zijn die bij de game horen, of dat ze "live" geluiden er in hebben geplaatst. Maar dan vraag ik me meteen af wanneer er ooit een FR3.5 op Imola gereden heeft.

Re: rFactor 2

Geplaatst: 23 mei 2013, 10:40
door René Hoogterp
Het klinkt inderdaad erg goed, maar het is niet realistisch. Dit is het V8 geluid van 2012-2013 (de nieuwe generatie Formule Renault 3.5) terwijl de auto nog de V6 shape is van daarvoor.

Re: rFactor 2

Geplaatst: 24 mei 2013, 19:22
door Jan Wim Ensing
Zo, de SRVN 500 kan de komende vier jaar op het programma

Re: rFactor 2

Geplaatst: 24 mei 2013, 19:36
door Jeroen Cijsouw
Yes!!! Ik kan niet wachten :D

Re: rFactor 2

Geplaatst: 24 mei 2013, 20:40
door Robbie Bouchoms
Jeroen Cijsouw schreef:Yes!!! Ik kan niet wachten :D
+1

Re: rFactor 2

Geplaatst: 24 mei 2013, 23:11
door Bram Kuipers
Ik spring een klein gaatje in de lucht!

Re: rFactor 2

Geplaatst: 25 mei 2013, 01:22
door Lars Koldeweij
Wat. Ontzettend. Gaaf.

Re: rFactor 2

Geplaatst: 28 mei 2013, 00:47
door Roy de Muinck
indy500 ecft vet heb er zin in 370 kmh en close racing :simracer1:

Re: rFactor 2

Geplaatst: 10 jun 2013, 22:36
door Jan Wim Ensing
================================================== ===
Update 15 (Build 228) Changelog (June 10, 2013):
================================================== ===


GRAPHICS:
————————
Fixed an error with frame buffer textures in a few cases
Fixed a problem with HDR bloom when running multiview
Did some adjustment of multiview HDR processing
Added detail levels to env and road reflection options


SOUNDS:
————————
Fixed bug where the audio mixer treats the player as an opponent when going under AI control.
For onboard cams, setting Flags2 to 1 will make them use external rather than internal sounds.


FEATURES:
————————
Attempt to correct controller IDs if they get switched around when plugging in other input devices like joysticks.


GAMEPLAY:
————————
More tidying up of multiview replay


UI / HUD / Options:
————————
Clearing sidebars from replay gizmo when bouncing back to main monitor from large replay window in multiplayer


MODDING / PUBLIC DEV
————————
Fixed a crash in ModMgr when switching from detailed to simple view
Fix up some minor UI problems in MAS2
Added ability to place listeners for ambient sounds using the editor.
Added ability to see the path the AI last took in AIW editor show/hide menu
Fixed an issue in ModMgr where an install to a new directory would use last known working and packages folders - new installs will now use new working and packages folders until modified by user.
Added menu option to cancel recording paths in AIW editor and to trigger path recording with "External Signal Left" mappable input.


BUG FIXES / OPTIMIZATIONS:
————————
Fixed a bug when toggling FXAA from in game where the shaders were not being recompiled properly
Fixed alt-tab crash in MP caused by multiple rearview inits
Demo set as PREFERRED_RFM
Fixed recently introduced bug where clients would sometimes halt when another client exited the race.
Fix skins on dedicated server replays, not yet sure if this helps with skins on client replays.
Fixed "Get Mod" password entry box to send player to the right screen when "Enter" key is used to progress forward
Fixed a bug with incorrect billboard rotation when wind/crown motion deactivated
When mapping controls to a controller axis, fixed a minor problem where the axis settings could get stuck in a bad configuration (more specifically, while we tried to detect whether you were trying to use a half axis or a full axis).


AI:
————————
Fixed bug where sometimes AI would get stuck in an extremely slow state.
Closed potential slowdown loop when yellow flag is thrown and freezing running order for AIs.


MULTIPLAYER:
————————
Fixed an alt-tab crash specific to MP only
Added send rate control to built in HTTP server
Added server & admin commands "/dq" and "/undq" to disqualify and re-qualify drivers.
Remove exited clients' cars if restarting weekend.
Added basic race rejoin after disconnect, which must be enabled on the server to work (with the multiplayer.ini setting "Allow Race Rejoin"). Currently you just get a new car in the garage.

Re: rFactor 2

Geplaatst: 11 jun 2013, 08:49
door Ger Heuts
For onboard cams, setting Flags2 to 1 will make them use external rather than internal sounds.
Dit vind ik een interessante. Waar kan ik dat instellen?

Re: rFactor 2

Geplaatst: 11 jun 2013, 10:20
door Yoeri Gijsen
Dit is mijn favorietje. :lol:
Fixed an alt-tab crash specific to MP only

Re: rFactor 2

Geplaatst: 11 jun 2013, 11:25
door Bram Kuipers
Yoeri Gijsen schreef:Dit is mijn favorietje. :lol:
Fixed an alt-tab crash specific to MP only
Denk dat meerdere daar blij mee zijn :lol:

Re: rFactor 2

Geplaatst: 11 jun 2013, 11:33
door René Hoogterp
Wat te denken van de optie dat je na een disconnect toch weer kunt rejoinen in de race. Dat is erg handig voor bijvoorbeeld Endurance races, nu nog driver swap (die ook achter de schermen getest is) en we kunnen lange afstandsraces houden! :)

Re: rFactor 2

Geplaatst: 11 jun 2013, 12:07
door Marc Vermeer
Die disconnect fix zou inhouden dat je auto daarna weer vanuit de pits start ofzo ? Hoe moet ik dat zien?

Re: rFactor 2

Geplaatst: 11 jun 2013, 15:12
door Jan Wim Ensing
Daar lijkt het wel op, maar dat moeten we maar even testen. Servers gaan nu uit.

Edit: Iemand een Caterham look-a-like? Komt vast binnenkort in de volledige Formula Masters 2012, waar nu de Marussia al onderdeel van uitmaakt.


Re: rFactor 2

Geplaatst: 11 jun 2013, 16:03
door Jan Wim Ensing
Servers weer bereikbaar. Je kunt de nieuwe build ook installeren via de auto-update.

Re: rFactor 2

Geplaatst: 28 jun 2013, 16:06
door Jan Wim Ensing
Even wat screens vanaf het prachtige Silverstone:



Re: rFactor 2

Geplaatst: 28 jun 2013, 16:29
door Robin de Jong
Prachtig weer ook zo te zien.

Re: rFactor 2

Geplaatst: 28 jun 2013, 16:31
door Jan Wim Ensing
Ja, iets te. FPS is 20 minder dan op andere circuits. :shock:

Re: rFactor 2

Geplaatst: 16 jul 2013, 21:24
door Jan Wim Ensing
Nog iets te weinig info voor een nieuwsbericht, maar:
Most of the recent internal testers added have been karting guys.