Ik vind persoonlijk dat hulpmiddelen in beperkte mate moeten blijven. We zijn immers een vereniging, en elk betalend lid hefft evenveel recht om te rijden wat hij(of zij om politiek correct te blijven

) wil. Ook om er net zo veel plezier in te hebben. Daarom moet je een bepaalde klasse dus niet te moeilijk maken waardoor er een groep rijders kan zijn die daar dan niet aan mee zou kunnen doen. Daarintegen ben ik wel voor uitdaging. Dus ik ben wel voor zo min mogelijk.
Over de view gesproken, ook daar ga je rijders mee benadelen, al is het maar doordat de rijder X een grotere heeft dan rijder Y. Scherm bedoel ik dan he
Wat is de volgende stap dan he? Een drie schermen setup verplichten omdat je dan nog beter zicht hebt? Ikzelf rij meestal hoodcam, en heb zelden dat ik verrast wordt door contact. Als ik een rijder ineens niet meer voor of achter me zie rijden maar hem nog steeds hoor, weet ik dat ik ruimte moet laten. Zo moeilijk is dat niet. Je zult ook zien dat als je de ander wat meer ruimte gunt, de gevechten steeds beter worden. Het moeilijkste van racen is dan ook op zijn tijd gewoon een keer je verlies nemen in een aantal situaties, om zo te voorkomen dat je nog meer verliest, zoals door schade of door dat je van de baan af gaat.
Maar ieder zijn eigen rijstijl natuurlijk