Ik zeg niet per se dat de track te duur is, maar ik doe wel een kosten-baten analyse.
Sommigen hier kunnen de Nordschleife misschien dromen. Ik niet. Er gaat veel effort en tijd in zitten om de ikweetniethoeveel bochten allemaal te leren kennen om een beetje fatsoenlijk over de baan heen te komen. Dan heb je tijdens de race ook nog eens een groot afbreukrisico. Want er is maar 1 race, en kapot is kapot. En waarschijnlijk start ik dan toch ergens vrij achteraan, en rij ik bijna drie kwartier lang in niemandsland. Het trekt mij gewoon niet zo.
Als ik persoonlijk dan voor de keuze sta om 12 euro te besteden aan de Nordschleife, of misschien een leuke game te kopen op Steam en m'n weekendje weg een dagje eerder te beginnen, dan is de keuze voor mij gemaakt. Misschien, als ik geen weekendje weg had gepland, had ik 'm wel gekocht hoor. Maar dan nog zou ik me afvragen, waarom niet gewoon een van de vele andere gratis opties? En de Nordschleife dan als los event ofzo. Dunno, misschien vinden mensen mij dan wel een krent (ben ik allesbehalve, geld vliegt m'n zakken uit), maar deze 'voel' ik gewoon effe niet zo. En ergens moet je keuzes maken.
Voor de cup hoop ik wel dat zoveel mogelijk mensen meedoen.
Ik denk dat heel veel mensen niet snappen, weten, de implicaties door hebben, van hoe veelvuldig, constant en schandalig, de oude gratis hobby tracks (die soms al zeker sinds 2004 of ouder rondzwerven) naast de werkelijkheid liggen.
Waarom zou je iets inferieurs gaan rijden als er iets beters is? We willen toch juist een realistische ervaring omdat we aan het sim racen zijn? Er zijn toch redenen dat we geen rainbow road track uit Mario Kart rijden?
Ik deel je mening overigens ten dele, de track zelf spreekt me niet aan, ik vind het echt een drollenbak van een excuus voor een circuit. Het doet me niks, nooit gedaan, hoeft van mij niet. Maar dat is nog geen reden om een inferieure versie te gaan gebruiken als er iets verreweg beters te krijgen is.
Gelikte betaalde of minder gelikte gratis versie ik ben er bij en hoop dat veld toch lekker gevuld gaat zijn.
Hieronder eentje uit mijn archief, met de clio's op een ongelikte versie van de baan in retro resoluties .
Daar was het duw en trekwerk zeker in het begin wel een 'tikkie' aan de forse kant te noemen...
maar zeker met de liefhebbers toch heel veel plezier gehad en mooie acties gezien.
Hoop dat het er deze keer in zowel DTCC als GT's met name in het begin iets vriendelijker aan toe zal gaan.
Als je kijkt naar alle betaalde content die door SRVN wordt gebruikt kom ik met de huidige prijzen op €51 (2 GT3 packs, Sebring, Nurburgring/Nordschleiffe), €66 als je Endurance Pack erbij telt voor het losse Endurance kampioenschap van afgelopen jaar. Dat is best een bak geldt natuurlijk als je als nieuw lid dit even moet aftikken, maar die content is verspreid over 2 jaar uitgekomen.
Ik zie het zelf zo: een jaar racen bij SRVN kost je €15 aan lidmaatschap + ca. €25-30 aan betaalde-content per jaar, dat moet toch wel te overzien zijn lijkt mij
Mark de Vries schreef: ↑12 okt 2019, 14:40
Betekent een kwalificatie van 20 minuten dat we 20 minuten hebben om een tijd neer te zetten of 20 minuten + afmaken van de ronde? Bij reguliere evenementen wordt eigenlijk altijd dat laatste gehandhaafd, maar ik kan me voorstellen dat we dan in dit geval naar een kwalificatie van praktisch 30 minuten zitten te kijken.
Weet iemand trouwens of livetiming staakt of gewoon lui is?
Als de lap niet afgemaakt mag worden heb je met 20 minuten dus maar tijd voor de outlap en een timed lap. Dat is dan zeker hier een spannende uitdaging .
Ik weet niet of het op deze versie ook kan, maar op andere versies kon je in je outlap altijd na de GP baan 'gewoon' rechtsaf langs een dunne strook met banden. Hierdoor was de outlap alleen de GP baan en niet de hele ring.
Lars Koldeweij schreef: ↑15 okt 2019, 22:14
Ik weet niet of het op deze versie ook kan, maar op andere versies kon je in je outlap altijd na de GP baan 'gewoon' rechtsaf langs een dunne strook met banden. Hierdoor was de outlap alleen de GP baan en niet de hele ring.
Ja voor die 12 euro heb je wel n tegekke baan idd..en het houd je uit de kroeg..(waar ik meestal in de eerste 10 min al het dubbele heb uitgegeven) lol
Let op: vanwege het unieke karakter van dit evenement is er besloten om géén kwalificatie te rijden. De huidige stand in het kampioenschap wordt gepakt voor bepaling van de startopstelling.
SRVN schreef: ↑19 okt 2019, 16:03
Let op: vanwege het unieke karakter van dit evenement is er besloten om géén kwalificatie te rijden. De huidige stand in het kampioenschap wordt gepakt voor bepaling van de startopstelling.
Ok Duidelijk!
Nu alleen de vraag wat doen we met de pitstop?
Ik heb al een aantal ronden gereden maar steeds vergeten te kijken of je aan het eind van de ronden wel de pits in kan.
SRVN schreef: ↑19 okt 2019, 16:03
Let op: vanwege het unieke karakter van dit evenement is er besloten om géén kwalificatie te rijden. De huidige stand in het kampioenschap wordt gepakt voor bepaling van de startopstelling.
Ok Duidelijk!
Nu alleen de vraag wat doen we met de pitstop?
Ik heb al een aantal ronden gereden maar steeds vergeten te kijken of je aan het eind van de ronden wel de pits in kan.
20.35 - Race 1 5 laps (rollende start, double file,, verplichte pitstop), ik geloof ook niet dat je hier 5 laps zonder bandenwissel zou moeten willen
Roland Hut schreef: ↑21 okt 2019, 14:53
Nu alleen de vraag wat doen we met de pitstop?
Ik heb al een aantal ronden gereden maar steeds vergeten te kijken of je aan het eind van de ronden wel de pits in kan.