Pagina 53 van 59

Re: rFactor 2

Geplaatst: 08 jan 2018, 16:30
door Jeroen Brink
Ik heb deze hud er ook in staan, alleen werkt de deltabar niet...

Bij jullie wel?

Re: rFactor 2

Geplaatst: 08 jan 2018, 17:08
door Albert van Mourik
Ik gebruik optie B.
Alles rond de binnenspiegel zeg maar, en in die zit een werkende delta bar

Re: rFactor 2

Geplaatst: 01 feb 2018, 15:44
door Albert van Mourik
https://www.studio-397.com/2018/02/road ... uary-2018/

De foto van de radicals op Zandvoort is duidelijk "staged" Afbeelding

Castrol Racing Team


Re: rFactor 2

Geplaatst: 01 feb 2018, 18:05
door Yoeri Gijsen
Volgens mij heeft er iemand een dijk van een PC staan bij Studio 397. Mooi intro-filmpje!

Blij dat de nieuwe HUD meekomt met de volgende update. Goed dat we nu gewoon alle relevante informatie in de game kunnen weergeven. Toch voelt het niet als een stap vooruit t.o.v. de SimHQ HUD die pas werd gereleaset. En hoe zit het nu met de rest van de menu-structuur?

Mooi dat er twee nieuwe circuits aan zitten te komen. Hopelijk is het mystery circuit Watkins Glen, want dat is toch al wel een kleine eeuwigheid de beloofde baan. Jammer dat Portland de andere is, aangezien er al een best mooi versie van beschikbaar is, maar ach, misschien is deze wel nog vetter. Wie weet komen er ook meer circuits uit nu de scanning equipment klaar voor gebruik is.

Re: rFactor 2

Geplaatst: 01 feb 2018, 18:20
door Berry Witman
Die filmpjes blijven heerlijk om te zien
Maar wanneer ik op mijn iMac 5K + postprocessing op ultra zet zie ik meer neon op de baan
En haal ik bij lange niet wat de filmpjes laten zien qua graphics

Re: rFactor 2

Geplaatst: 01 feb 2018, 18:53
door William Geuze
Yoeri Gijsen schreef: 01 feb 2018, 18:05 Wie weet komen er ook meer circuits uit nu de scanning equipment klaar voor gebruik is.
Jij denkt toch niet dat ze dit even in eigen beheer gaan doen? ;) Wordt waarschijnlijk gewoon ingekocht of bij een surveyance bedrijf besteld, en terecht.

Re: rFactor 2

Geplaatst: 01 feb 2018, 19:18
door Yoeri Gijsen
William Geuze schreef:
Yoeri Gijsen schreef: 01 feb 2018, 18:05 Wie weet komen er ook meer circuits uit nu de scanning equipment klaar voor gebruik is.
Jij denkt toch niet dat ze dit even in eigen beheer gaan doen? ;) Wordt waarschijnlijk gewoon ingekocht of bij een surveyance bedrijf besteld, en terecht.
Oh, staat daar niet gewoon iemand met zijn telefoooncamera en een laserpistooltje dan? ;)

Sent from my SM-G800F using Tapatalk


Re: rFactor 2

Geplaatst: 07 feb 2018, 23:02
door Marcel Offermans
Het klopt helemaal dat de nieuwe HUD nog niet DE nieuwe HUD is. Omdat we wat langer bezig zijn dan verwacht of gehoopt, hebben we besloten om voor DX11 een nieuw HUD design met wat extra en verbeterde gegevens erin op basis van de bestaande HUD technologie. Vandaar ook dat er ook third party HUDs zijn die hier gebruik van maken. Hopelijk een goede tussenstap ter overbrugging richting de hele nieuwe HUD later dit jaar.

Het doen van een goede laser scan is inderdaad vakwerk wat je, zoals William al aangaf, het beste kunt uitbesteden aan specialisten. Ik was me er trouwens niet van bewust dat Watkins Glen "de al eeuwen beloofde baan" is!? Is dat nog een belofte uit de ISI dagen? Ik ga de verrassing nog niet verklappen trouwens.

En die video is gemaakt op een PC met een GTX 1080 kaart, wel "high end" dus maar niet super bijzonder.

Re: rFactor 2

Geplaatst: 08 feb 2018, 02:14
door Yoeri Gijsen
Marcel Offermans schreef: 07 feb 2018, 23:02 Het klopt helemaal dat de nieuwe HUD nog niet DE nieuwe HUD is. Omdat we wat langer bezig zijn dan verwacht of gehoopt, hebben we besloten om voor DX11 een nieuw HUD design met wat extra en verbeterde gegevens erin op basis van de bestaande HUD technologie. Vandaar ook dat er ook third party HUDs zijn die hier gebruik van maken. Hopelijk een goede tussenstap ter overbrugging richting de hele nieuwe HUD later dit jaar.
Ik vind het tof dat jullie hiermee bezig zijn. Vergeleken met andere gaming software heeft rFactor altijd wat 'clunky' gevoeld. Ben erg benieuwd naar wat jullie ervan gaan maken.
Marcel Offermans schreef: 07 feb 2018, 23:02 Ik was me er trouwens niet van bewust dat Watkins Glen "de al eeuwen beloofde baan" is!? Is dat nog een belofte uit de ISI dagen?
Ik meen me dat te herinneren, al kan ik zo snel geen bron oprakelen. Wellicht is het wishful thinking van weleer dat nu in het geheugen is gebrand.
Marcel Offermans schreef: 07 feb 2018, 23:02 Ik ga de verrassing nog niet verklappen trouwens.
It was worth a bait. ;)

Keep up the good work!

Re: rFactor 2

Geplaatst: 08 feb 2018, 12:11
door Jeroen Brink
In afwachting van de nieuwe HUD, ben ik maar weer terug gesprongen naar de DX9 versie...

Vind de HUD van Fazerbox toch wel fantastisch mooi, en aanpasbaar dat ik er niet zonder wil.

Re: rFactor 2

Geplaatst: 08 feb 2018, 12:14
door Arjan Veltens
Ik hoop dat er een knopje komt waar je enkel de delta bar uit kan zetten, als die natuurlijk aanwezig is in jullie eigen HUD. Dit is het enige wat ik mis in de alternatieve HUD opties, ik kan zo'n ding namelijk niet (continu) uitstaan :)

In ieder geval thumbs up for the good work!

Re: rFactor 2

Geplaatst: 11 feb 2018, 01:31
door Marcel Offermans
Het mooie van de in-game HUDs zijn, dat je ze relatief eenvoudig zelf naar je eigen wensen kunt aanpassen. Dus als je elementen wilt verplaatsen, toevoegen of verwijderen, dan kun je zo'n HUD in "dev mode" laden en vervolgens alles tweaken. Als er behoefte aan is om dat een keer uit te leggen, doe ik dat graag!

Re: rFactor 2

Geplaatst: 11 feb 2018, 10:38
door Peter Venema
 dan kun je zo'n HUD in "dev mode" laden en vervolgens alles tweaken. Als er behoefte aan is om dat een keer uit te leggen, doe ik dat graag!

Dat zou ik zeer op prijs stellen

Re: rFactor 2

Geplaatst: 11 feb 2018, 11:30
door Onno Nieuwenburg
Marcel Offermans schreef: 11 feb 2018, 01:31 Het mooie van de in-game HUDs zijn, dat je ze relatief eenvoudig zelf naar je eigen wensen kunt aanpassen. Dus als je elementen wilt verplaatsen, toevoegen of verwijderen, dan kun je zo'n HUD in "dev mode" laden en vervolgens alles tweaken. Als er behoefte aan is om dat een keer uit te leggen, doe ik dat graag!
Misschien wel een idee om de resolutie van het HUD edit gedeelte naar een normale resolutie te zetten in plaats van 1280 x 960 ziet er namelijk nogal raar uit :)

gr Onno

Re: rFactor 2

Geplaatst: 11 feb 2018, 11:39
door Yoeri Gijsen
Misschien zijn instructievideos voor zoiets wel nuttig. Het lijkt me met de customisability van rFactor 2 vrij lastig om voor alles wat in beeld te brengen, maar wellicht dat dit soort grote functies in het spel wat ondersteund kunnen worden.

Re: rFactor 2

Geplaatst: 11 feb 2018, 12:28
door Jeroen Brink
Marcel Offermans schreef: 11 feb 2018, 01:31 Het mooie van de in-game HUDs zijn, dat je ze relatief eenvoudig zelf naar je eigen wensen kunt aanpassen. Dus als je elementen wilt verplaatsen, toevoegen of verwijderen, dan kun je zo'n HUD in "dev mode" laden en vervolgens alles tweaken. Als er behoefte aan is om dat een keer uit te leggen, doe ik dat graag!
Is het dan bijv ook mogelijk de lettertypes aan te passen? Veel van de std Huds hebben een lettertype die nogal groot is.

Ik weet niet hoeveel werk dat is, maar een simpele tutorial hoe dit soort Huds aan te passen, zou ik ook zeker wel op prijs stellen.


Ik heb voor nu DX9 er weer op staan, maar ga er gemakshalve wel vanuit dat dat niet heel erg lang meer gaat samenwerken met servers op DX11

Re: rFactor 2

Geplaatst: 11 feb 2018, 12:30
door Albert van Mourik
Dx versie staat los van de server versie.

Zolang je maar dezelfde build hebt, maar daar komt straks geen Dx9 meer van dus dan moet je wel overstappen.

Re: rFactor 2

Geplaatst: 11 feb 2018, 14:02
door Ruben Correa Alves
Onno Nieuwenburg schreef: 11 feb 2018, 11:30
Marcel Offermans schreef: 11 feb 2018, 01:31 Het mooie van de in-game HUDs zijn, dat je ze relatief eenvoudig zelf naar je eigen wensen kunt aanpassen. Dus als je elementen wilt verplaatsen, toevoegen of verwijderen, dan kun je zo'n HUD in "dev mode" laden en vervolgens alles tweaken. Als er behoefte aan is om dat een keer uit te leggen, doe ik dat graag!
Misschien wel een idee om de resolutie van het HUD edit gedeelte naar een normale resolutie te zetten in plaats van 1280 x 960 ziet er namelijk nogal raar uit :)

gr Onno
Die resolutie staat vast per hud. Als de hud in eerste instantie al in 1080p wordt opgebouwd dan wordt 1080p als resolutie vereist. :)

Re: rFactor 2

Geplaatst: 11 feb 2018, 22:03
door Marcel Offermans
Onno Nieuwenburg schreef: 11 feb 2018, 11:30Misschien wel een idee om de resolutie van het HUD edit gedeelte naar een normale resolutie te zetten in plaats van 1280 x 960 ziet er namelijk nogal raar uit :)
Je kunt met de HUD editor ook prima een HUD te maken in Full HD (1920x1080) of elke andere gewenste resolutie. Dat stel je in de HUD in en dan moet je het editor venster vervolgens ook in die grootte opstarten. Dus je zit niet vast aan een resolutie!

Re: rFactor 2

Geplaatst: 28 feb 2018, 17:12
door Albert van Mourik
Gte/gtlms
Sebring
Lmp3
Hud
Ui

https://www.studio-397.com/2018/02/road ... uary-2018/

Castrol Racing Team