Helemaal duidelijk. Een stuk complexer dan ik dus dacht. Txs.William Geuze schreef: ↑14 mar 2021, 10:26Voorbeeldje van de optiesRody van der Have schreef: ↑13 mar 2021, 19:54Voor zover ik weet kijkt de software niet of je er voordeel van hebt of niet.Martin Baltus schreef: ↑13 mar 2021, 13:56 Oh ja, vergeten te vermelden. doordat ik eraf getikt was in race2 en ook nog een keer moest uitwijken door het gras. heb ik mogelijk een cut track gekregen en niet gezien? echter lijkt me sterk want het kostte zwaar tijd.
Vervolgens maak ik 1x keer een cut track en krijg direct een drive through!
is dat nog ergens terug te zien of ik bij die eerste acties een cut track heb gekregen?
// Cut track penalty threshold adjusters, to help tune, check score.cpp in a +trace=3 trace.txt file
CutLeavingThresh = 2 // Threshold (in meters) for leaving track
CutJoiningThresh = 0.95 // Threshold (in meters) for re-joining track
CutPassPenalty = 0.7 // Penalty for each driver we pass (an inaccurate indicator)
CutTimeRatioMax = 0.95 // Start penalizing even if we lose 5% of time
CutTimeRatioPenalty = 0.375 // Penalty for fraction of time savings
CutSecondsSaved = 0.675 // Penalty for each second saved
CutWorstYawPenalty = 1.5 // Penalty for staying under control, the worst yaw angle gives us an indication of this and it follows the cosine of the angle of the car in relation to the road
CutDirectionalPenalty = 1.0 // Penalty (actually reward) for being in wrong direction
CutWarningThresh = 1.6 // Threshold for warning (or disallowance of lap), should be > CutWorstYawPenalty
CutStopGoThresh = 3.0 // Threshold for immediate stop/go penalty
Mits goed ingesteld kijkt hij inderdaad dan naar het wel of geen voordeel hebben Martin. Weer wat geleerd