Yes gevonden,bedanktRob Smit schreef: ↑29 jan 2021, 16:01Je zou dan toegang moeten krijgen tot het "Paddock" deel van het forum, daar staat het wachtwoord voor de server en teamspeak.Gerrit de Vries schreef: ↑29 jan 2021, 14:58 Ik heb me aangemeld voor komend seizoen,en nu vraag ik me af hoe ik ooit op de server kan komen? :p
De server zelf kan je in game vinden als je op SRVN zoekt.
Seizoen 2021-1
-
- Berichten: 10
- Lid geworden op: 28 jul 2016, 19:27
-
- Berichten: 220
- Lid geworden op: 20 mei 2015, 17:44
In de afgelopen periode zijn er enkele vragen rondom de kwalificatie voorbij gekomen en zijn er ook wat antwoorden gegeven vanuit de KC. Helaas is hier toch een foutje gemaakt in de berichtgeving als het gaat om het aantal pogingen dat je mag doen om een tijd neer te zetten.
Kort samengevat is het volgende de bedoeling:
- Je mag aan 1 van de 2 avonden meedoen.
- Je hebt 1 uur de tijd om 8 aaneengesloten ronden te rijden met een tijdwaarneming (dus 1 outlap en dan 8 ronden met een geldende tijd)
- Wordt de tijd ongeldig door tracklimits dan voldoe je niet aan de voorwaarde. Indien er dan nog voldoende tijd is kun je de poging opnieuw starten.
- Crash je en er is nog voldoende tijd over ook dan kun je de poging opnieuw starten.
- Heb je eenmaal een stint gereden die voldoet aan alle voorwaarden dan ben je klaar. Een 2e stint gaan rijden heeft geen zin.
Vooral dat laatste behoeft enige uitleg.
Er bestaan geen tools die automatisch de resultaten inlezen en een gemiddelde van 8 ronden gaan aangeven. We zullen dus van iedereen handmatig alle tijden in Excel moeten gaan verwerken om zo een gemiddelde te berekenen.
Op dit moment hebben we al 126 inschrijvingen dus reken zelf maar uit hoeveel werk dat al is.
Als mensen dan ook nog eens 3 geldende stints gaan rijden en wij mogen gaan uitzoeken welke van de 3 de snelste gemiddelde tijd heeft dan gaat het wel extreem veel tijd kosten.
Wij snappen heel goed dat je zoveel mogelijk kansen wilt hebben om in een zo hoog mogelijke split te willen rijden maar wij hopen ook dat je zal begrijpen dat ook wij liever op de baan rijden dan ronde tijden aan het invoeren zijn in Excel.
Kort samengevat is het volgende de bedoeling:
- Je mag aan 1 van de 2 avonden meedoen.
- Je hebt 1 uur de tijd om 8 aaneengesloten ronden te rijden met een tijdwaarneming (dus 1 outlap en dan 8 ronden met een geldende tijd)
- Wordt de tijd ongeldig door tracklimits dan voldoe je niet aan de voorwaarde. Indien er dan nog voldoende tijd is kun je de poging opnieuw starten.
- Crash je en er is nog voldoende tijd over ook dan kun je de poging opnieuw starten.
- Heb je eenmaal een stint gereden die voldoet aan alle voorwaarden dan ben je klaar. Een 2e stint gaan rijden heeft geen zin.
Vooral dat laatste behoeft enige uitleg.
Er bestaan geen tools die automatisch de resultaten inlezen en een gemiddelde van 8 ronden gaan aangeven. We zullen dus van iedereen handmatig alle tijden in Excel moeten gaan verwerken om zo een gemiddelde te berekenen.
Op dit moment hebben we al 126 inschrijvingen dus reken zelf maar uit hoeveel werk dat al is.
Als mensen dan ook nog eens 3 geldende stints gaan rijden en wij mogen gaan uitzoeken welke van de 3 de snelste gemiddelde tijd heeft dan gaat het wel extreem veel tijd kosten.
Wij snappen heel goed dat je zoveel mogelijk kansen wilt hebben om in een zo hoog mogelijke split te willen rijden maar wij hopen ook dat je zal begrijpen dat ook wij liever op de baan rijden dan ronde tijden aan het invoeren zijn in Excel.
- Arjan Veltens
- Berichten: 321
- Lid geworden op: 06 mar 2016, 15:39
- Locatie: Groningen
- Contact:
Zoals in het bericht hierboven vermeld wordt alleen je eerste 8 aaneengesloten ronden verwerkt in het kwalificatieproces. Dit in tegenstelling tot wat ik eerder verkondigde. Excuses voor de verwarring!
- Yoeri Gijsen
- Berichten: 3138
- Lid geworden op: 09 sep 2011, 20:47
- Racestuur: Logitech G29
Uit de openingspost onder GT3
"In de voorlopige planning staan de kwalificatie avonden op 7 en 14 februari en de eerste race op 7 maart
De kwalificatie zal plaatsvinden op 14 & 21 februari op Nola Motorsport Park RT-A."
Lees ik nu iets verkeerd of spreken deze zinnen elkaar tegen?
"In de voorlopige planning staan de kwalificatie avonden op 7 en 14 februari en de eerste race op 7 maart
De kwalificatie zal plaatsvinden op 14 & 21 februari op Nola Motorsport Park RT-A."
Lees ik nu iets verkeerd of spreken deze zinnen elkaar tegen?
- Niels Hoogeveen
- Berichten: 22
- Lid geworden op: 25 jul 2019, 12:27
- Racestuur: Fanatec DD1 + Fanatec v2
Duidelijk! Thanks!SRVN Kampioenschapscommissie schreef: ↑30 jan 2021, 16:13 In de afgelopen periode zijn er enkele vragen rondom de kwalificatie voorbij gekomen en zijn er ook wat antwoorden gegeven vanuit de KC. Helaas is hier toch een foutje gemaakt in de berichtgeving als het gaat om het aantal pogingen dat je mag doen om een tijd neer te zetten.
Kort samengevat is het volgende de bedoeling:
- Je mag aan 1 van de 2 avonden meedoen.
- Je hebt 1 uur de tijd om 8 aaneengesloten ronden te rijden met een tijdwaarneming (dus 1 outlap en dan 8 ronden met een geldende tijd)
- Wordt de tijd ongeldig door tracklimits dan voldoe je niet aan de voorwaarde. Indien er dan nog voldoende tijd is kun je de poging opnieuw starten.
- Crash je en er is nog voldoende tijd over ook dan kun je de poging opnieuw starten.
- Heb je eenmaal een stint gereden die voldoet aan alle voorwaarden dan ben je klaar. Een 2e stint gaan rijden heeft geen zin.
Vooral dat laatste behoeft enige uitleg.
Er bestaan geen tools die automatisch de resultaten inlezen en een gemiddelde van 8 ronden gaan aangeven. We zullen dus van iedereen handmatig alle tijden in Excel moeten gaan verwerken om zo een gemiddelde te berekenen.
Op dit moment hebben we al 126 inschrijvingen dus reken zelf maar uit hoeveel werk dat al is.
Als mensen dan ook nog eens 3 geldende stints gaan rijden en wij mogen gaan uitzoeken welke van de 3 de snelste gemiddelde tijd heeft dan gaat het wel extreem veel tijd kosten.
Wij snappen heel goed dat je zoveel mogelijk kansen wilt hebben om in een zo hoog mogelijke split te willen rijden maar wij hopen ook dat je zal begrijpen dat ook wij liever op de baan rijden dan ronde tijden aan het invoeren zijn in Excel.
Wel nog een klein vraagje, is de kwalificatie Private of rijden we zo met in het ergste geval 126 man (dit kan nooit op 1 server snap ik maar je snapt wat ik bedoel) elkaar het hele uur in de weg?
Thanks alvast voor het antwoord!
De 14e en 21e. Is inmiddels aangepast!Yoeri Gijsen schreef:Uit de openingspost onder GT3
"In de voorlopige planning staan de kwalificatie avonden op 7 en 14 februari en de eerste race op 7 maart
De kwalificatie zal plaatsvinden op 14 & 21 februari op Nola Motorsport Park RT-A."
Lees ik nu iets verkeerd of spreken deze zinnen elkaar tegen?
De kwalificaties zullen inderdaad private zijn dus je kan niet gehinderd worden door anderen.Niels Hoogeveen schreef:Duidelijk! Thanks!SRVN Kampioenschapscommissie schreef: ↑30 jan 2021, 16:13 In de afgelopen periode zijn er enkele vragen rondom de kwalificatie voorbij gekomen en zijn er ook wat antwoorden gegeven vanuit de KC. Helaas is hier toch een foutje gemaakt in de berichtgeving als het gaat om het aantal pogingen dat je mag doen om een tijd neer te zetten.
Kort samengevat is het volgende de bedoeling:
- Je mag aan 1 van de 2 avonden meedoen.
- Je hebt 1 uur de tijd om 8 aaneengesloten ronden te rijden met een tijdwaarneming (dus 1 outlap en dan 8 ronden met een geldende tijd)
- Wordt de tijd ongeldig door tracklimits dan voldoe je niet aan de voorwaarde. Indien er dan nog voldoende tijd is kun je de poging opnieuw starten.
- Crash je en er is nog voldoende tijd over ook dan kun je de poging opnieuw starten.
- Heb je eenmaal een stint gereden die voldoet aan alle voorwaarden dan ben je klaar. Een 2e stint gaan rijden heeft geen zin.
Vooral dat laatste behoeft enige uitleg.
Er bestaan geen tools die automatisch de resultaten inlezen en een gemiddelde van 8 ronden gaan aangeven. We zullen dus van iedereen handmatig alle tijden in Excel moeten gaan verwerken om zo een gemiddelde te berekenen.
Op dit moment hebben we al 126 inschrijvingen dus reken zelf maar uit hoeveel werk dat al is.
Als mensen dan ook nog eens 3 geldende stints gaan rijden en wij mogen gaan uitzoeken welke van de 3 de snelste gemiddelde tijd heeft dan gaat het wel extreem veel tijd kosten.
Wij snappen heel goed dat je zoveel mogelijk kansen wilt hebben om in een zo hoog mogelijke split te willen rijden maar wij hopen ook dat je zal begrijpen dat ook wij liever op de baan rijden dan ronde tijden aan het invoeren zijn in Excel.
Wel nog een klein vraagje, is de kwalificatie Private of rijden we zo met in het ergste geval 126 man (dit kan nooit op 1 server snap ik maar je snapt wat ik bedoel) elkaar het hele uur in de weg?
Thanks alvast voor het antwoord!
- Yoeri Gijsen
- Berichten: 3138
- Lid geworden op: 09 sep 2011, 20:47
- Racestuur: Logitech G29
- Marc Vermeer
- Berichten: 290
- Lid geworden op: 30 sep 2011, 21:14
- Racestuur: Fanatec CSL DD
Wordt er binnenkort al iets meer bekend gemaakt over de kwalificatieavonden? Data is bekend maar bijvoorbeeld;
- Tijden
- Hoe voorkom je 81 man op 1 dag (dmv bv inschrijving)
- Als je server joined telt dat als deelname aan die avond, of mag je engineren voor je teammates?
- Ron Schmitz
- Berichten: 225
- Lid geworden op: 18 jan 2019, 20:57
- Racestuur: Thustmaster T300 Ferrari GTE
- Locatie: Roermond
- Contact:
-
- Berichten: 182
- Lid geworden op: 04 mei 2020, 16:09
- Racestuur: Fanatec Formule V2 + DD1
- Locatie: Oosthuizen
Beste heren, wat ik nog even mis in dit verhaal, zijn de spelregels van de server.SRVN Kampioenschapscommissie schreef: ↑05 jan 2021, 17:32 Seizoen 2021-1
Kwalificatieformat
Zoals al aangegeven gaan we voorafgaand aan het seizoen een kwalificatie organiseren. Dat gaan we verdelen over 2 avonden zodat een ieder de kans krijgt om een tijd neer te zetten. Je mag echter maar aan 1 avond deelnemen.
De kwalificatie zal 1 uur duren en in die tijd moet je 8 aaneengesloten ronden rijden met een geregistreerde tijd. De gemiddelde tijd van deze 8 ronden bepaalt je positie op de eindlijst.
Je mag je poging om 8 aaneengesloten ronden zo vaak opnieuw starten als je maar wilt, zolang je binnen dat uur maar klaar bent. Als je 8 aaneengesloten ronden hebt gedaan is de stint klaar. Per stint zullen we altijd de ronden 1 t/m 8 meten, dus bijvoorbeeld niet de ronden 2 t/m 9. Zowel bij de F2 als de GT3 heb je de mogelijkheid om zelf een set-up te maken.
De rubber file zal in de kwalificatie server statisch zijn, dit houdt in dat er geen rubber bij komt naarmate de sessie vordert.
Om iedereen bij de GT3 de kans te geven met de gekozen auto de kwalificatie te rijden moeten alle skins voor 7 februari worden ingeleverd.
Ook voor de F2 moeten de skins voor 7 februari binnen zijn.
Iedereen zal dus in het kampioenschap deelnemen met een eigen skin.
Op basis van het aantal inschrijvingen zullen de splits ingericht gaan worden. Uiteraard zal het doel zijn om split 1 zo vol mogelijk te krijgen.
Dit is: dat het ten strengste verboden is de server te verlaten voor het eind van de sessie.
Tijdens wedstrijden staat hier straf op, maar ik lees er niets over tijdens de kwalificatie.
Of is het zo dat rFactor dit heel recent heeft opgelost?
Hierbij de lineup van Fast Forward Racing Team. Met een aantal nieuwkomers zijn we groot vertegenwoordigd in het GT3 kampioenschap dit seizoen. Niet allemaal in de zelfde auto dit keer maar wat meer diversiteit!
#135 Johnny Verhoef
#141 Martijn de Jong
#196 Jordy van Overeem
#139 Ivo de Groot
#55 Jeroen Dadema
Sebastiaan ten Brink
#132 Stefan van der Horn
#32 Jur Verlouw
#93 Rene Vos
#242 Paul Meulmeester
#163 Eelco Veldhuizen
#135 Johnny Verhoef
#141 Martijn de Jong
#196 Jordy van Overeem
#139 Ivo de Groot
#55 Jeroen Dadema
Sebastiaan ten Brink
#132 Stefan van der Horn
#32 Jur Verlouw
#93 Rene Vos
#242 Paul Meulmeester
#163 Eelco Veldhuizen
- Roel Palmers
- Berichten: 301
- Lid geworden op: 01 jan 2018, 12:26
- Racestuur: Fanatec CSW 2.5
- Locatie: Zwolle
In elke split zijn punten te verdienen en tijdens het seizoen kun je promoveren maar ook degraderen.
Meer informatie hierover is te vinden in het ARR.
Ik heb gezocht naar bovenstaande informatie maar heb het nog niet gevonden. Wellicht kijk ik met de ogen dicht, maar staat het er al wel in verwerkt? Indien ja, ga ik wederom kijken.
Meer informatie hierover is te vinden in het ARR.
Ik heb gezocht naar bovenstaande informatie maar heb het nog niet gevonden. Wellicht kijk ik met de ogen dicht, maar staat het er al wel in verwerkt? Indien ja, ga ik wederom kijken.
- Lennart Lippens
- Berichten: 688
- Lid geworden op: 26 sep 2016, 20:21
- Racestuur: Fanatec CSWv2.5/Formula v2
- Locatie: Den Haag
Nee, het ARR krijgt nog een update (zijn we druk mee bezig).Roel Palmers schreef: ↑07 feb 2021, 16:31 In elke split zijn punten te verdienen en tijdens het seizoen kun je promoveren maar ook degraderen.
Meer informatie hierover is te vinden in het ARR.
Ik heb gezocht naar bovenstaande informatie maar heb het nog niet gevonden. Wellicht kijk ik met de ogen dicht, maar staat het er al wel in verwerkt? Indien ja, ga ik wederom kijken.
- Roel Palmers
- Berichten: 301
- Lid geworden op: 01 jan 2018, 12:26
- Racestuur: Fanatec CSW 2.5
- Locatie: Zwolle
Bedankt Lennart, wacht het wel af.
- Gijs Sonneveld
- Berichten: 218
- Lid geworden op: 07 apr 2020, 19:46
- Racestuur: Thrustmaster tx
- Contact:
Even een vraagje: is het ARR al ge-update? Of heb ik niet goed gekeken .