Seizoen 2021-1

Kevin Heijnen
Berichten: 261
Lid geworden op: 03 dec 2015, 01:24
Racestuur: Logitech G27
Contact:

't Is net het perspectief dat je kiest als je aan BoP denkt. Het enige wat het doet is het uiterste potentieel van de autos dichter bij elkaar brengen. En als jouw gekozen auto dan bijvoorbeeld 10kg strafgewicht er bij krijgt, dan betekend dat dat je auto 10kg te licht was in alle races voor een nieuwe BoP en dat je dus sneller ging dan de bedoeling was. Het lijkt bijna alsof mensen zich persoonlijk aangevallen voelen zodra een nieuwe BoP update er aan komt.

Zeker als je nieuw bent bij simracen en/of nog ontwikkelende bent (met racecraft of het leren setuppen), maak je daar dan niet zo druk om, maar kies de auto waarbij je je het meest comfortabel voelt en focus op zelfverbetering.

Voor de mensen die er niet bewust van waren, eind vorig jaar was er in de GT pro-league een probleem dat 80% van de grid uit Corvettes bestond, dat betekende dus dat die auto te makkelijk te snel ging ten opzichte van alle andere autos. Ik geloof dat iedereen bewust was dat de Corvettes te snel waren en iedereen nam ook het risico om die auto te kiezen terwijl ze na enkele races wellicht een stukje langzamer dan anderen konden worden gebalanceerd. Het punt is is dat BoP altijd zal blijven bestaan zolang meerdere merken mee doen, en voor zo ver ik weet word er gebalanceerd door te kijken naar de snelste simracers die echt alles uit een auto weet te halen, dus dat betekend dat 99.9% van de mensen hier daar buiten valt en je echt beter kan concentreren op een auto die je goed bevalt :P
Gebruikersavatar
Stephan Sampers
Berichten: 53
Lid geworden op: 27 mar 2020, 10:30
Racestuur: Fanatec V 2.5
Locatie: Asenray
Contact:

Hoi mannen,
Bijlagen
Waarom krijg ik een fout melding als ik de tatuus wil inladen... Geen idee..
Waarom krijg ik een fout melding als ik de tatuus wil inladen... Geen idee..
Gebruikersavatar
Gijs Sonneveld
Berichten: 218
Lid geworden op: 07 apr 2020, 19:46
Racestuur: Thrustmaster tx
Contact:

4DA74E10-B494-40CC-A6BF-FABDBF062692.jpeg
Iemand enig idee? Ik zie die auto’s ook niet ergens staan. Ik heb alle content ook de Ferrari. Alle andere league packages verwijderd ik ben nergens op geabonneerd. Oftewel ik weet het niet meer 😂
Gebruikersavatar
Gijs Sonneveld
Berichten: 218
Lid geworden op: 07 apr 2020, 19:46
Racestuur: Thrustmaster tx
Contact:

Ik heb precies hetzelfde Stephan. Misschien is het een idee om 2 servers te maken ?
Gebruikersavatar
Gijs Sonneveld
Berichten: 218
Lid geworden op: 07 apr 2020, 19:46
Racestuur: Thrustmaster tx
Contact:

image.jpg
Gebruikersavatar
Dylan Klaver
Berichten: 45
Lid geworden op: 19 jun 2020, 17:05

Stephan Sampers schreef:Hoi mannen,
Is dit op de nk quali server
Zo ja,
Heb je het gt3 pack van s397
Als je die niet hebt kan je de server niet op

Verstuurd vanaf mijn SM-A505FN met Tapatalk

Gebruikersavatar
Rene Vos
Berichten: 141
Lid geworden op: 04 jul 2019, 09:12
Racestuur: Fanatec Podium DD1
Contact:

Weet de RC toevallig of we de oude templates kunnen gebruiken om te skinnen of komen er nieuwe aan? Thx !


Edit. Volgende week zie ik ✅
Gebruikersavatar
Johan van Doren
Berichten: 399
Lid geworden op: 19 jul 2015, 15:12
Racestuur: Thrustmaster T300 Alcantara

Rene Vos schreef: 13 jan 2021, 18:52 Weet de RC toevallig of we de oude templates kunnen gebruiken om te skinnen of komen er nieuwe aan? Thx !
Je kunt de oude gebruiken,en dan over de nieuwe zetten.
Meestal komen er nieuwe nummerplates en sponsor.
Gebruikersavatar
Paul van Leusden
Berichten: 86
Lid geworden op: 10 jan 2017, 20:21
Racestuur: Thrustmaster T500 RS
Locatie: Amsterdam

Bjorn van Vulpen , Paul van Leusden en Sebastiaan charite zoeken nog een 4e rijder voor in ons team voor komend seizoen 2021.
iemand die dat ziet zitten kan ons aanschrijven via PM .
Gebruikersavatar
Albert van Mourik
Berichten: 2637
Lid geworden op: 15 dec 2013, 19:12
Racestuur: LogiMaster T327 RS
Locatie: Wageningen
Contact:

Rene Vos schreef: 13 jan 2021, 18:52 Weet de RC toevallig of we de oude templates kunnen gebruiken om te skinnen of komen er nieuwe aan? Thx !


Edit. Volgende week zie ik ✅

Je edit is correct, maar voor zulke informatie zal je toch echt bij het Modteam moeten zijn en niet bij de Rc :bierglas:
Gebruikersavatar
Stephan Sampers
Berichten: 53
Lid geworden op: 27 mar 2020, 10:30
Racestuur: Fanatec V 2.5
Locatie: Asenray
Contact:

Dylan Klaver schreef: 13 jan 2021, 17:46
Stephan Sampers schreef:Hoi mannen,
Is dit op de nk quali server
Zo ja,
Heb je het gt3 pack van s397
Als je die niet hebt kan je de server niet op

Verstuurd vanaf mijn SM-A505FN met Tapatalk

Ja, dat klopt volkomen maar er zullen meer (vooral ook nieuwe leden zijn) die niet in bezit zijn van de GT3 auto's en ik ga er geen €30 voor betalen, dus snap eigenlijk niet waarom ze geen server voor de tatuus alleen open zetten....!!!! De GT3 hebben al 3 servers open staan... 🤔🍻
Gebruikersavatar
Stephan Sampers
Berichten: 53
Lid geworden op: 27 mar 2020, 10:30
Racestuur: Fanatec V 2.5
Locatie: Asenray
Contact:

Gijs Sonneveld schreef: 13 jan 2021, 17:44 Ik heb precies hetzelfde Stephan. Misschien is het een idee om 2 servers te maken ?
b:)like b:)like b:)like.... Yep.. 👍🏻🍻
Gebruikersavatar
Ron Schmitz
Berichten: 225
Lid geworden op: 18 jan 2019, 20:57
Racestuur: Thustmaster T300 Ferrari GTE
Locatie: Roermond
Contact:

Stephan Sampers schreef: 13 jan 2021, 20:28
Gijs Sonneveld schreef: 13 jan 2021, 17:44 Ik heb precies hetzelfde Stephan. Misschien is het een idee om 2 servers te maken ?
b:)like b:)like b:)like.... Yep.. 👍🏻🍻

ik heb ook geen GT3 pack .. dus wel handig dat de F2 op een aparte server komt !
Martijn Huisers
Berichten: 472
Lid geworden op: 02 dec 2012, 16:37
Racestuur: Logitech G27
Locatie: Lelystad

Gijs Sonneveld schreef: 13 jan 2021, 10:04 Is het misschien mogelijk om 2 aparte servers te maken ? Ik probeer nu in te loggen maar krijg de foutmeldingen op alle gt3 auto’s. Ik heb alle andere League packages verwijderd maar nigsteeds krijg ik de foutmelding 🧐
Daarnaast heeft denk ik niet iedereen die de f2 gaat rijden zin om het gt3 pack te kopen
Sorry Gijs, nooit bij stil gestaan.

Er draaien nu 2 servers.
Martijn Huisers
Berichten: 472
Lid geworden op: 02 dec 2012, 16:37
Racestuur: Logitech G27
Locatie: Lelystad

Kevin Heijnen schreef: 13 jan 2021, 17:41 't Is net het perspectief dat je kiest als je aan BoP denkt. Het enige wat het doet is het uiterste potentieel van de autos dichter bij elkaar brengen. En als jouw gekozen auto dan bijvoorbeeld 10kg strafgewicht er bij krijgt, dan betekend dat dat je auto 10kg te licht was in alle races voor een nieuwe BoP en dat je dus sneller ging dan de bedoeling was. Het lijkt bijna alsof mensen zich persoonlijk aangevallen voelen zodra een nieuwe BoP update er aan komt.

Zeker als je nieuw bent bij simracen en/of nog ontwikkelende bent (met racecraft of het leren setuppen), maak je daar dan niet zo druk om, maar kies de auto waarbij je je het meest comfortabel voelt en focus op zelfverbetering.

Voor de mensen die er niet bewust van waren, eind vorig jaar was er in de GT pro-league een probleem dat 80% van de grid uit Corvettes bestond, dat betekende dus dat die auto te makkelijk te snel ging ten opzichte van alle andere autos. Ik geloof dat iedereen bewust was dat de Corvettes te snel waren en iedereen nam ook het risico om die auto te kiezen terwijl ze na enkele races wellicht een stukje langzamer dan anderen konden worden gebalanceerd. Het punt is is dat BoP altijd zal blijven bestaan zolang meerdere merken mee doen, en voor zo ver ik weet word er gebalanceerd door te kijken naar de snelste simracers die echt alles uit een auto weet te halen, dus dat betekend dat 99.9% van de mensen hier daar buiten valt en je echt beter kan concentreren op een auto die je goed bevalt :P
Dank je wel Kevin voor deze mooie uitleg.
Gebruikersavatar
Stephan Sampers
Berichten: 53
Lid geworden op: 27 mar 2020, 10:30
Racestuur: Fanatec V 2.5
Locatie: Asenray
Contact:

Martijn Huisers schreef: 13 jan 2021, 21:13
Gijs Sonneveld schreef: 13 jan 2021, 10:04 Is het misschien mogelijk om 2 aparte servers te maken ? Ik probeer nu in te loggen maar krijg de foutmeldingen op alle gt3 auto’s. Ik heb alle andere League packages verwijderd maar nigsteeds krijg ik de foutmelding 🧐
Daarnaast heeft denk ik niet iedereen die de f2 gaat rijden zin om het gt3 pack te kopen
Sorry Gijs, nooit bij stil gestaan.

Er draaien nu 2 servers.
Top Martijn, jullie doen echt goed werk...!!! Probeer maar iedereen tevreden te houden, in de corona tijd zijn er ook heel wat leden bij gekomen, vind het het toch knap hoe snel jullie reageren en proberen het iedereeen zo goed mogelijk naar hun zin te maken... 👍🏻🍻👍🏻
Nanno van der Poel
Berichten: 72
Lid geworden op: 21 jul 2017, 00:32
Racestuur: Fanatec CSL Elite F1
Locatie: Veendam
Contact:

Kevin Heijnen schreef: 13 jan 2021, 17:41 Het lijkt bijna alsof mensen zich persoonlijk aangevallen voelen zodra een nieuwe BoP update er aan komt.
Hi Kevin,

Prima uitgelegd. Voel mij niet persoonlijk aangevallen door een BoP update. Wil alleen graag weten hoe er naar gekeken wordt en wat de oplossingen dan zijn. Daarom eindigde ik ook met de opmerking dat ik graag ieders mening hoor omdat ik het misschien verkeerd zag.

Verder heb ik er weer zin in en kan ik niet wachten tot wij weer gaan beginnen.
De auto is al naar de spuiter :D
Gebruikersavatar
Arjan Veltens
Berichten: 321
Lid geworden op: 06 mar 2016, 15:39
Locatie: Groningen
Contact:

De BoP wordt inderdaad gebaseerd op de officiële BoP´s van Studio 397. Zij baseren het weer op de GT Pro & GT Challenge.

Daarmee zeg ik niet dat we de BoP van de studio blind overnemen, er kan verschil zitten in de BoP van SRVN. Maar het zal geen wereld van verschil zijn.
Joost van der Stoep
Berichten: 359
Lid geworden op: 20 sep 2011, 08:32
Racestuur: bv Logitech G25
Locatie: Balkbrug

Heb je voor de GT3 een nieuwe/andere pack nodig dan die van een paar jaar terug? Heb aantal jaar terug de s397 GT3 pack gekocht, en ben hierop geabonneerd zo te zien, maar kom de server niet in.
Jur Verlouw
Berichten: 42
Lid geworden op: 30 dec 2019, 21:43
Racestuur: Fanatec DD1

Mis je misschien de Ferrari GT3? Die is los te koop.
Gesloten

Terug naar “SRVN 2021-I”