Chassis movement

Hier kun je alle vragen en antwoorden vinden met betrekking tot rFactor 2
Plaats reactie
Berry Witman
Berichten: 312
Lid geworden op: 18 mar 2016, 17:47
Racestuur: 4 DOF Motion + Directdrive
Locatie: Kampen

Weet iemand misschien in de nieuwe UI waar de setting staat om de auto bewegingen minder te maken?
In de Lmp2 wordt ik helemaal gek van het bewegen van het dashboard
Head movement
exagerate jaw
Zijn het niet,In de oude UI heb ik dat uit kunnen zetten maar kan deze setting niet vinden
Weet zo niet de naam meer van deze setting
Gebruikersavatar
Arjan Veltens
Berichten: 321
Lid geworden op: 06 mar 2016, 15:39
Locatie: Groningen
Contact:

Display:
Stabilize Horizon -> High
Gebruikersavatar
Lennart Lippens
Berichten: 688
Lid geworden op: 26 sep 2016, 20:21
Racestuur: Fanatec CSWv2.5/Formula v2
Locatie: Den Haag

Head vibrations dacht ik?
Of bedoel je de horizon: of je 'hoofd' gelockt zit op de horizon (auto beweegt), of dat je 'hoofd' gelockt zit aan de auto (de horizon beweegt)?
Je kunt ook even naar de oude UI overschakelen en het daar aanpassen (beta Old UI kiezen in Steam).
Of het opzoeken in je player.json file
Berry Witman
Berichten: 312
Lid geworden op: 18 mar 2016, 17:47
Racestuur: 4 DOF Motion + Directdrive
Locatie: Kampen

zal vanavond eens testen
Ik meende beidde oplossingen al apart van elkaar getest te hebben zonder resultaat
Jarno de Visser
Berichten: 149
Lid geworden op: 09 jan 2017, 23:41
Racestuur: Fanatec CSW2.5, Formula V2

Het staat onder de instellingen en dan calibrate.
Head physics en head vibration.
En anders wat Arjen zei, Stabilize horizon
Afbeelding
Berry Witman
Berichten: 312
Lid geworden op: 18 mar 2016, 17:47
Racestuur: 4 DOF Motion + Directdrive
Locatie: Kampen

Ik heb alles wat jullie aangaven gedaan en "player.json aangepast met:


"Cockpit Vibration Freq1":0,
"Cockpit Vibration Freq1#":"Primary rate of vibration affects eyepoint position (higher framerates allow higher rates)",
"Cockpit Vibration Freq2":0,
"Cockpit Vibration Freq2#":"Secondary rate of vibration affects eyepoint orientation",
"Cockpit Vibration Mult1":0,
"Cockpit Vibration Mult1#":"Primary aerodynamic vibration multiplier affects eyepoint position (base magnitude is in VEH or cockpit file)",
"Cockpit Vibration Mult2":0,
"Cockpit Vibration Mult2#":"Secondary aerodynamic vibration multiplier affects eyepoint orientation (base magnitude is in VEH or cockpit file)",

Nu met alles in de menu's en playerjson is het goed

Ik reed met de lmp2 Cadillac op Sephring en met motionrig dat te samen ging nogal heftig, op andere banen was het minder

Bedankt voor de aanwijzigingen :mrgreen:
Gebruikersavatar
Gijs Sonneveld
Berichten: 218
Lid geworden op: 07 apr 2020, 19:46
Racestuur: Thrustmaster tx
Contact:

Ik werd er zelf ook helemaal gek van. Ik heb zelf de head phisychs aangepast ingame. Bij een foto die al eerder is geplaatst hierboven zie je die optie staan. Ik zie nu wel alles om mij heen trillen maar de auto zelf trilt niet
Gebruikersavatar
Lennart Lippens
Berichten: 688
Lid geworden op: 26 sep 2016, 20:21
Racestuur: Fanatec CSWv2.5/Formula v2
Locatie: Den Haag

Gijs Sonneveld schreef: 04 jan 2021, 21:34 Ik werd er zelf ook helemaal gek van. Ik heb zelf de head phisychs aangepast ingame. Bij een foto die al eerder is geplaatst hierboven zie je die optie staan. Ik zie nu wel alles om mij heen trillen maar de auto zelf trilt niet
Grappig, toen Sebring uit kwam ben ik juist die Stabilize Horizon functie gaan gebruiken, want ik werd er juist gek van dat de hele wereld trilde en de auto niet, had gewoon moeite om mij op bepaalde referentiepunten te focussen. :)
Als je in het echt met de auto snel over een drempel rijdt kijk je ook niet ineens naar de lucht, je focust automatisch op een punt in de verte en je nek past zich automatisch aan zodat je dat punt goed blijft zien. Je dashboard klapt dan op en neer in je beeld.

Maar iedereen moet natuurlijk gewoon lekker doen wat hij zelf prettig vindt :)
Plaats reactie

Terug naar “rFactor 2”