SRVN DTCC 2020-II | Babbelbox

Gertjan Driessen
Berichten: 14
Lid geworden op: 28 okt 2020, 16:15

Jeroen Huisers schreef: 13 nov 2020, 09:18 Wat je vooral nu kan doen is juist trainen met elke auto die er beschikbaar is.
Als er volgend seizoen weer met deze auto's worden gereden heb je meteen een indicatie met welke auto je wilt mee doen.
Jeroen, dedankt voor de tip. Doe ik graag. Kan ik dan ajb de steam links krijgen naar de SRVN workshop zodat ik kan inloggen op de servers voor F4 en GT3?
Gebruikersavatar
Gijs Sonneveld
Berichten: 218
Lid geworden op: 07 apr 2020, 19:46
Racestuur: Thrustmaster tx
Contact:

Gertjan weet wel dat je voor de gt3 ook het gt3 pack moet kopen. Dit kost 30€. Dan zou je ook al in single player kunnen rijden
Gertjan Driessen
Berichten: 14
Lid geworden op: 28 okt 2020, 16:15

Ik heb bijna alle content van RF2 inmiddels, dus dat zit goed :). Vind het alleen leuk om op jullie servers mee te mogen trainen en mijn tijden op het leaderbord te zien en wellicht nog een race mee te pakken dit seizoen, als dat nog kan/lukt?
Gebruikersavatar
Gijs Sonneveld
Berichten: 218
Lid geworden op: 07 apr 2020, 19:46
Racestuur: Thrustmaster tx
Contact:

Voor gt zou je je een keer kunnen inschrijven als gast rijder. De andere kampioenschappen die zijn al bij hun laatste race die helaas niet voor gastrijders is
Gebruikersavatar
Tim de Ruig
Berichten: 67
Lid geworden op: 04 jan 2019, 16:42
Racestuur: Simucube 2 sport

hallo, ik heb me per ongeluk afgemeld voor de race op zandvoort en kan me niet meer aanmelden (bug in systeem?!) ben er iig wel bij straks!
Gebruikersavatar
Albert van Mourik
Berichten: 2637
Lid geworden op: 15 dec 2013, 19:12
Racestuur: LogiMaster T327 RS
Locatie: Wageningen
Contact:

Geen bug, om 1200 uur raceday sluit de inschrijving.
Gebruikersavatar
Gijs Sonneveld
Berichten: 218
Lid geworden op: 07 apr 2020, 19:46
Racestuur: Thrustmaster tx
Contact:

Bedankt allen voor dit fantastische seizoen. Het waren hele leuke races met gave en vooral faire gevechten.

Hopelijk tot volgend seizoen 🏎
Gebruikersavatar
Tim de Ruig
Berichten: 67
Lid geworden op: 04 jan 2019, 16:42
Racestuur: Simucube 2 sport

Albert van Mourik schreef: 19 nov 2020, 20:26 Geen bug, om 1200 uur raceday sluit de inschrijving.
Ja, dat weet ik. Had me geloof ik 12 nov al aangemeld. Wat er niet goed gaat is dat als je je per ongeluk afmeldt, je niet meer terug kan aanmelden. Misschien geen bug, maar wel onhandig ;)

Als ik dan toch aan het typen ben: bedankt mede-coureurs en SRVN voor de leuke races en dit seizoen DTCC. Op naar de volgende!
Gebruikersavatar
Ron Schmitz
Berichten: 225
Lid geworden op: 18 jan 2019, 20:57
Racestuur: Thustmaster T300 Ferrari GTE
Locatie: Roermond
Contact:

Allereerst Frank gefeliciteerd met het kampioenschap en Gijs met het rookie kampioenschap. Top gereden ! :thumbs_happy: :bierglas:

Zandvoort ..

Race 1 vanaf P22 mooie race , leuke gevechten zonder incidenten en P15 finish.
Race 2 ook een mooie race en P11 finish.
De eerste ronde van race 1 en 2 bleef iedereen rustig afwachten en geen gekke dingen maar
in race 3 ging het dus wel mis , in de Gerlachbocht . :teards:
Vanaf P12 dus terug naar achteraan en met een kromme auto verder dan kom je niet veel meer vooruit kwa positie.

Toch nog 4e in het rookie klassement.

Thanks aan de organisatie !

Wanneer wordt er bekend gemaakt welke klasse/auto`s er seizoen 2021-1 gereden worden?
Zijn namelijk al aan het painten :thumbs_up:

www.Facebook.com/LimbourginiMotorsport
Sven Munnecom
Berichten: 110
Lid geworden op: 19 sep 2011, 16:33
Racestuur: Fanatec CSL Elite
Locatie: Neeritter
Contact:

Gefeliciteerd Frank! En iedereen van de organisatie bedankt voor alles dit seizoen. Tot het volgende seizoen!
Rob Smit
Berichten: 182
Lid geworden op: 04 mei 2020, 16:09
Racestuur: Fanatec Formule V2 + DD1
Locatie: Oosthuizen

Allereerst de felicitaties aan Frank, maar natuurlijk ook aan de andere heren op het podium.

Ik heb hier nog niet veel geschreven maar zo aan het eind van het seizoen toch even mijn two cent .

Toen ik in Mei net lid was van de SRVN, hebben wij een keer het commentaar gehad dat “het racen bij de SRVN geen game was, maar serieuzer genomen moest worden, het was een simulatie”.

Als ik echter de races van dit seizoen in de DTCC en de F4 bekijk, is het mij wel verteld maar was het bovenstaande niet doorgedrongen tot een aantal van de andere coureurs, zeker de eerste ronde leek vaak wel de botsautootjes en werd er door een hoop coureurs alles op alles gezet om in de eerste bochten na de start meteen de slechte kwalificatie, de spin of DNF van de laatste race goed te maken. Wat werd er een hoop onnodig risico genomen. Prop hem er maar tussen en als de auto er net of net niet tussen past, “als jij geen ruimte maakt gaan we er toch samen af” leek hun devies.
Leek mij toch op een game en niet op een simulatie, in het echte leven was het jaarbudget er in de eerste race met al die schade al doorheen gejaagd en hadden deze mannen de rest van het seizoen aan de kant gezeten.
Heb wel een hoop geleerd, had met dit seizoen voorgenomen vooral te finishen en heb vaak dan maar ruimte gegeven aan die haantjes op de baan.
Vraag me wel af of ik volgend seizoen net zo ruimte zal maken voor dit soort coureurs of mijn instelling maar aan te passen naar “dan gaan we er toch samen af”.

Verder was er gisteren en dat was ook niet voor het eerst een coureur die na een crash meteen de server verliet, die bij, volgens mij iedereen op de baan een lag spike veroorzaakte. Ik hoop dat dit soort zaken streng aan gepakt zullen worden. Tegen actie op de baan op een enkel personen kan protest worden ingediend en kan je straf krijgen. Dit soort acties die alle coureurs op de baan treft kan dat niet. Ik zou schorsing voor 1 race terecht vinden.

Al met al heb ik toch zeker een lekker seizoen gehad en wil ik de organisatie bedanken voor al hun werk.

Ook de overige coureurs, want mijn bovenstaande commentaar betreft slechts een minderheid van de coureurs, wil ik hartelijk bedanken voor het mooie seizoen.
Laatst gewijzigd door Rob Smit op 20 nov 2020, 13:34, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Lennart Lippens
Berichten: 688
Lid geworden op: 26 sep 2016, 20:21
Racestuur: Fanatec CSWv2.5/Formula v2
Locatie: Den Haag

Rob Smit schreef: 20 nov 2020, 11:59 ...Prop hem er maar tussen en als de auto er net of net niet tussen past, “als jij geen ruimte maakt gaan we er toch samen af” leek het devies...
Je weet natuurlijk dat we een RC hebben waar je je protesten kwijt kunt. Je hebt echter 0 protesten ingediend voor DTCC dit seizoen. Hoe komt het dat we voor al die 'ik prop hem er gewoon tussen en zie wel'-gevallen geen protesten hebben gezien? Ik ben oprecht benieuwd wat daar de reden voor is.
- Wordt er is dit soort gevallen geen duidelijke overtreding gemaakt, waardoor een protest waarschijnlijk zal lijden tot 'weinig aan de hand, race-incident'?
- Zijn de regels onduidelijk?
- Ben je het oneens met de regels (wanneer iets wel/niet strafbaar is)?
- Zijn de straffen te licht of te zwaar?
- Is er geen vertrouwen in het oordeel van de RC?
- Wil je de RC niet belasten? (heb geen medelijden met ons ;) , we behandelen liever een berg protesten dan dat we machteloos toe moeten kijken)
- etc...
Als RC-lid zie ik regelmatig incidenten voorbijkomen waarvan ik denk: hoe is het mogelijk dat hier geen protest voor is ingediend? :-?
Persoonlijk stoor ik me ook aan idee (wat ik vaak hoor) dat bij tourwagenracen al dit duw- en trekwerk er blijkbaar bij hoort.
In theorie is er bij licht zijwaarts contact (deur tegen deur) minder risico op schade/crashes dan bij open wheelers, maar dat moet niet betekenen dat men daar bewust op gaat rijden, als in: ik kleun hem er tussen/tegenaan, moet kunnen, hoort bij tourwagenracen, niet zeuren :kopstooot:
Een klein tikje op een achterhoek kan bij een tourwagen net zo makkelijk in een spin resulteren als in iedere andere auto, dus ook bij tourwagens moet je contact voorkomen.

Door geen protesten in te dienen zullen mensen mogelijk gaan denken dat ze met van alles wegkomen, om een voorbeeld te noemen:
Ik zag laatst iemand inhalen door gewoon een bocht compleet af te snijden. Daar komt dan helaas geen protest voor binnen. Die persoon zal dan misschien denken: ik kom ermee weg, ga ik de volgende keer weer doen, en ik ga m'n teamgenoten ook vertellen dat ze dat gewoon moeten proberen!


...Vraag me wel af of ik volgend seizoen net zo ruimte zal maken voor dit soort coureurs of mijn instelling maar aan te passen naar “dan gaan we er toch samen af”. ...
Nee dat is verstandig, zo los je het probleem op... :|
Zal je net zien dat die ander wél een protest indient en jij de sjaak bent. :byebye:


Verder was er gisteren en dat was ook niet voor het eerst een coureur die na een crash meteen de server verliet, die bij, volgens mij iedereen op de baan een lag spike veroorzaakte. Ik hoop dat dit soort zaken streng aan gepakt zullen worden. Tegen actie op de baan op een enkel personen kan protest worden ingediend en kan je straf krijgen. Dit soort acties die alle coureurs op de baan treft kan dat niet. Ik zou schorsing voor 1 race terecht vinden.
Het zal je dan zijn ontgaan, maar we hebben dit seizoen (helaas) al 8x een straf uitgedeeld voor het bewust verlaten van de server, conform ARR, art. 6.4.1.:
"...Eenmaal in de pits dien je te wachten tot het einde van de race voordat je de server mag verlaten. Het vroegtijdig verlaten van de server kan verbindingsproblemen bij andere deelnemers veroorzaken.
Het bewust verlaten van de server tijdens de race wordt bestraft met een lichte straf in de vorm van een gridstraf.
"

Het verlaten van de server wordt meestal opgemerkt door de wedstrijdleider of anders door de RC, wat leidt in een gridstraf voor die persoon. Je kunt er ook zelf een protest voor indienen als je er hinder van ondervindt.

Of de strafmaat (5 plekken gridstraf) voldoende is kun je over discussiëren, die is misschien te licht. Meestal heeft het verlaten voor de server geen grote gevolgen, maar som pakt het net verkeerd uit en kan het serieuze schade veroorzaken bij anderen (doordat auto's in elkaar belanden).
Kun je een schorsing ook rechtvaardigen als niemand er last van had?
Rob Smit
Berichten: 182
Lid geworden op: 04 mei 2020, 16:09
Racestuur: Fanatec Formule V2 + DD1
Locatie: Oosthuizen

Hoi Lennard, bedankt voor je uitgebreide reactie, dat stel ik op prijs.

Ik ken de RC, ik zit regelmatig met je mede RC lid Maarten de Jong op onze discord. We bekijken vaak na de races samen de replays en bespreken de incidenten.
Ik heb alle vertrouwen in de RC en ik heb bij de F4 ook al protesten ingediend.

Maar ik wil niet overall meteen een protest voor indienen, gaat hier om mijn ervaringen maar ook dingen die ik rondom me heen zie gebeuren.
Heb al een paar keer met de coureur waar ik zelf een aanvaring had dit 1 op 1 uit gesproken.
Als er echt zaken niet door de beugel kunnen en ik kom er met die coureur niet uit, dan hoort de RC dat zeker van me.

Wat ik meer bedoel is dat ik had verwacht dat er netter gereden zou worden, iets minder elke keer op het randje van de regels, meer als hoe zal ik dat zeggen, gentlemens. Maar blijkbaar was mijn verwachting verkeerd en gaat het soms het echt hard tegen hard.

Zal vanmiddag de replay's van deze race nog even nakijken en indien ik twijfel over zaken hiervoor een protest over indienen.

En over mijn opmerking over mijn instelling aanpassen, bedoel ik meer, dat als mijn verwachting onjuist waren, er meer "gewoon" is als ik had aangenomen, ik me daar dan op aan zal moeten passen. Zal wat minder vanzelfsprekend ruimte maken en zal dan ook die grens wat meer op moet zoeken (die grens ligt dus blijkbaar anders als ik dacht). Willens en wetens iemand eraf rijden, zit niet in mijn DNA en zal ik zeker niet doen.

Verder blij om te horen dat het verlaten van de server in de gaten gehouden wordt.
Maarten de Jong
Berichten: 39
Lid geworden op: 24 okt 2011, 12:17
Racestuur: Logitech G25

Toch nog maar even een (late) recap van mijn races.

Kwalificatie: verbazingwekkend goed. Met p4 by far mijn beste startpositie

Race 1: Bij de start "rustig aan" gedaan en teamgenootje Jeroen voorbij gelaten en mijn eigen race gaan rijden. Dat ging vrij lang goed op P5, tot zo'n 3 rondjes tot het einde. Daarna mega last van onderstuur (oplossing kwam jammer genoeg pas gedurende race 2). Ronde 11 werd ik vervolgens op hardhandige wijze ingehaald, en bij uitkomen Hugenholtz was daar overstuur voor de ander waardoor hij naar links ging. Mijn exit beter, echter verkeerd ingeschat wat betreft hoever hij naar links ging. Daardoor net tegen de rechter achterkant en te laat op de rem getrapt dus dat ging fout. Wel maar even netjes gewacht en op P11 weer aangesloten en over de finish.

Race2: Paar leuke gevechten, iets opgeklommen, toch weer een foutje, uiteindelijk P13 meen ik. De clue voor onderstuur kwam tijdens de race door even de rembalans wat aan te passen. Zo simpel kan het af en toe zijn :D

Race 3: Van P13 weer naar P11. Wederom redelijke race met wat gevechtjes.

Al met al (op wat er na race 1 gebeurde na) een prima vermakelijke avond gehad.

Organisatie: bedankt voor het mooi geregelde seizoen.

En natuurlijk de felicitaties voor Frank Hamming! Unstoppable! Kan niet wachten op 2021-1 om te zien wat SRVN voor ons in petto heeft :D
Robert Rozing
Berichten: 185
Lid geworden op: 10 jan 2013, 21:44
Racestuur: Fanatec CSW 2.5 + Formula v2

Is de server nog live?

Na een jaartje pauze en een investering in nieuwe hardware, wil ik weer het simracen oppakken. Zou graag in de DTCC effe wat proefrondjes willen rijden, maar ik zie niet direct een herkenbare SRVN server ertussen staan.
Gebruikersavatar
Gijs Sonneveld
Berichten: 218
Lid geworden op: 07 apr 2020, 19:46
Racestuur: Thrustmaster tx
Contact:

Server is helaas niet meer online. Misschien dat als iemand dit bericht leest een server met de dtcc auto online wil gooien 😊
Robert Rozing
Berichten: 185
Lid geworden op: 10 jan 2013, 21:44
Racestuur: Fanatec CSW 2.5 + Formula v2

Hoeft niet speciaal voor mij hoor, anders wacht ik wel tot het nieuwe seizoen begint. Wilde gewoon effe experimenteren met m'n nieuwe hardware en eventueel kijken of het met een VR bril op fijn werkt :)
Gebruikersavatar
Jeroen Huisers
Berichten: 994
Lid geworden op: 04 jun 2012, 10:05

Gezien het seizoen is afgelopen staat de server idd niet meer online.
Er zijn genoeg andere servers waar je je hardware kan testen.
Gesloten

Terug naar “SRVN DTCC 2020-II”