SRVN NK F4 2020-II | Babbelbox

Gebruikersavatar
Lennart Lippens
Berichten: 688
Lid geworden op: 26 sep 2016, 20:21
Racestuur: Fanatec CSWv2.5/Formula v2
Locatie: Den Haag

Wopke Hoekstra schreef: 29 okt 2020, 13:56 Bedankt, kan gebeuren! Is het oke als mijn vader vanavond gewoon op komt dagen? Er staan momenteel 33 aanmeldingen in, en er zijn maximaal 34 startplaatsen. Lijkt mij geen probleem dus?
Als er een plek vrij is kan hij alsnog meedoen inderdaad. Wel graag even melden bij de Wedstrijdleider, zodat die het weet.
Wopke Hoekstra
Berichten: 18
Lid geworden op: 08 dec 2015, 22:13
Racestuur: Logitech G27

Komt goed, bedankt voor de antwoorden!
Maarten de Jong
Berichten: 39
Lid geworden op: 24 okt 2011, 12:17
Racestuur: Logitech G25

Weer een gezellige avond achter de rug. Nu op het Hollandsche Zanvoort.

Kwalificatie: Eigenlijk wel tevreden met mijn 1:33.6xx. Ik had niet zoveel geoefend, dus prima tijd. Starten vanaf P16
Race 1: Een raket start vanaf P16. Einde eerste ronde al P12 geloof ik. Daarna nog een plekje gekregen door spin van een ander. Toen zat ik achter een mooi groepje aangevoerd door Andre Geuze. Prima aansluiting kunnen houden. Richting het einde werd het wat spannender. Uiteindelijk Twan die een foutje maakt bij Scheivlak. Dus P10. Wel nog close geweest met eerst Ger, en daarna Andre, maar uiteindelijk net aan P10 op start/finish.
Race 2: Solide start. Achter mij aardig druk. Verder ging het prima tot aankomst bij Scheivlak. Aangezien de boel dicht bij elkaar zat, en een paar bochten daarvoor ook al zooi was wou ik dus even wat voorzichter aan doen. Blijkbaar wou men achter me in de eerste ronde, dicht bij elkaar en bandjes nog niet helemaal optimaal op temperatuur gelijk vol doorstampen. Resultaat iemand vol achterin, en kon van redelijk ver weer beginnen. Uiteindelijk wat leuke gevechten gehad en op P16 geëindigd.
Race 3: Ook weer prima start vanaf P16. Echter na de Tarzanbocht ging het fout. Ik kon er nog net omheen. Na aantal rondjes ofzo P12. Foutje gemaakt en gespind. Weer terug naar P16 kunnen rijden en dat was het dan. Wel weer leuke gevechten gehad.

Op naar de volgende.
Gebruikersavatar
Hans van Putten
Berichten: 27
Lid geworden op: 03 okt 2020, 22:58
Racestuur: Moza R9 + GS racing wheel

Top avondje gehad. Mijn 2de racedag ooit mogen rijden vanavond en het ging best oké.
De vele rondjes trainen in de afgelopen 2 weken wierp zijn vruchten af. Toch zijn de top-jongens nog net iets te snel.
In de kwalificatie mijn snelste rondetijd neergezet wat me op plek 6 bracht voor de eerste race.
Met een 7de, 6de en 4de plaats redelijk foutloos gereden met hier en daar een leuk gevecht.

Op naar de volgende!!!
Ger Peeters
Berichten: 2878
Lid geworden op: 19 sep 2011, 17:32
Racestuur: Fanatec CSL Elite
Locatie: brunssum

Voel me thuis in de F4 en ook op zandvoort waar we vaak rijden en dan is het meteen heel leuk racen blijkt.

Race 1 vanaf het begin tot vrijwel eind een heerlijk gevecht met Andre. Inhalen op zandvoort is lastig als je niet heel veel meer pace hebt bleek maar weer eens. Diverse keren geprobeerd op verschillende plekken maar Andre wist de deur steeds net genoeg dicht te houden en Maarten kon wat dichterbij kruipen. Pas helemaal aan het eind kon ik er ergens naast en met nog wat pijn en moeite voorbij kruipen p8 en daarmee pole voor race 2 pakken.

race 2 wist ik uiteraard dat ik niet helemaal de pace van de top had dus had al sneller meer mensen in mijn spiegels verwacht. Ik had geluk dat in het begin Hans en Frank achter me aan de slag gingen. Kon daardoor een klein gaatje opbouwen en dat gaatje nog best lang in stand houden. Op driekwart van de race had ik een moment wat mijn bandjes niet leuk vonden en daarmee kwamen er ook meteen een aantal auto's beeldvullend in mijn spiegels :). Met een hele mooie move in de audi ess van meen Frank terwijl ik iets aan het glijden was verloor ik een paar plekken. Met moeite Ivo achter me weten te houden en prima P4.

race 3 weer diverse leuke gevechten in begin vooral met Gijs. Later in de race wel nog een paar plekken op moeten geven, mogelijk omdat ik begin wat veel van de bandjes had gevraagd en net wat snelheid miste. Maar met meen P6 en weer een leuke race heel tevreden.
Gebruikersavatar
Gijs Sonneveld
Berichten: 218
Lid geworden op: 07 apr 2020, 19:46
Racestuur: Thrustmaster tx
Contact:

Donderdag was zeker niet mijn beste race, al in de eerste ronde een fout gemaakt waardoor ik achteraan moest aansluiten. Vervolgens hele leuke gevechten gehad met mensen. Waar ik er even 1 uit wil pakken. Een mooi gevecht met Ritchie. Sorry dat ik achterop jou klapte in het scheivlak. We hebben het er al in de ts over gehad en ook nog via pm. Maar nu ook in het openbaar mijn Exuces
Op naar uit mijn hoofd toban voor nog meer gave gevechten
Maarten de Jong
Berichten: 39
Lid geworden op: 24 okt 2011, 12:17
Racestuur: Logitech G25

Gisteren een avond met mixed feelings.

Kwalificatie was "meh". P14.

Race 1: Ik was goed weg en mooi uit de problemen gebleven. Op vrij snel een mooi gevecht met Twan en Ger. Dan was het Twan met een foutje waar ik van kon profiteren, en daarna omgedraaid. Op gegeven moment Twan helaas met een fatale fout. De rest van de race met Ger in de versnellingsbak. Het deel na de eerste bochtencombinaties was hij sterker, en tweede deel kon ik telkens weer een klein beetje marge opbouwen. Uiteindelijk P9, dus zeer tevreden.

Race 2: Ik had initieel een goede reactie maar maakte een schakelfout dus achter me konden ze mooi langszij komen. Wat er daarna gebeurde snap ik nog steeds niet. In ieder geval DNF :teards:

Race 3: Starten als laatste (P27) met een reactie die precies op het groene licht was (meer geluk dan wijsheid). Ik dacht zelfs een jumpstart te hebben, maar dat bleek niet zo. Om alle incidenten heen kunnen rijden en opgeklommen naar iets van P11/12. Hierin ook wat mooie acties gehad met de mooiste toch wel tussen 2 door. Ik geloof Phillipi en nog iemand. Toen ineens bij het aanremmen einde 1e sector voor de krappe rechter (bocht 11 geloof ik) ineens vol blokkeren door de hobbel die in de remzone zit. Hele avond geen last van gehad en deed volgens mij niets anders. De 3 heren achter me weer voorbij. In mijn jacht terug vergaloppeerd bij aanremmen bocht 5, gras op en vleugel kwijt. Nieuwe gehaald, nog een keer gespind en resultaat iets van P21 ofzo.

Op naar de laatste. Hopelijk weer met 3 top 10 resultaten.
Ger Peeters
Berichten: 2878
Lid geworden op: 19 sep 2011, 17:32
Racestuur: Fanatec CSL Elite
Locatie: brunssum

Kwali P10 met niet eens een geweldig tijd , had eigenlijk slechter verwacht.

race 1 voorzichtige start en p10 gehouden en kwam achter Jurgen en Hans terecht. In lap 3 of 4 waren ze in gevecht in bocht een waardoor ze allebei snelheid verloren, ik probeerde te profiteren maar dat pakte verkeerd uit. Moest zelf inhouden een wijde lijn pakken en dara konden zowel Twan als Maarten van profiteren. Leuk gevecht met Maarten waar ik kon aansluiten maar niet meer kon doen als af en toe wat druk zetten.

race 2 betere start had meteen 1 of 2 plekken te pakken en ik was een van de lucky ones in de chaos boven op de berg in middendeel. Kon er net langs glippen en lag ineens op p6 en na de vuurbal van Ivo even later zowaar P5. Had een redelijke racepace en kon gat achter me wat groter maken en zicht houden op p4. Halverwege de race was ik aan het proberen om de pace wat op te voeren en daarbij hielp ik zelf een mooie p5 om zeep. Op de plek waar ik eerder geluk had verloor ik de auto en ging zacht rechtsaf de muur in, net hard genoeg om voorvleugel te verliezen. Dus een lange stop en stevig wat plekken kwijt. Kwam terug achter Teun en Rob die met mekaar in gevecht waren. Ze hadden een slechte exit bovenaan bocht een, ik zag een gaatje had meer exit speed en ging er voor. Maar gaatje was kleiner dan ik had ingeschat, had kontakt met Teun waarbij de wielen haakten en we gingen alle twee rond, nogmaals sorry was niet mijn handigste aktie :(. We konden gelukkig alletwee wel verder waarbij ik Teun voorliet. in de laatste twee laps liep ik nog heel hard in op Rob en was nog close op de streep, scheelde maar een paar cm ;). Die P13 had dus wel wat beter gekund.

Race 3 hele race uit de problemen gebleven en een lang op een eindje achter Frank aan gereden. Tegen het einde werd het nog gezellig toen Roy me kwam opjagen. Kon een paar keer verdedigen maar hij had me toch al snel met een mooie uitrem aktie te pakken. Ik had geluk dat hij daarna zelf ook wat momentjes had en daardoor kon ik p7 weer terug pakken.
Gebruikersavatar
Roy Schroten
Berichten: 59
Lid geworden op: 14 apr 2019, 20:01
Racestuur: Thrustmaster T300RS
Contact:

Ik heb mij helaas zojuist af moeten melden door familieomstandigheden.
Rob Smit
Berichten: 182
Lid geworden op: 04 mei 2020, 16:09
Racestuur: Fanatec Formule V2 + DD1
Locatie: Oosthuizen

Zo meteen ff tijd gezien de chaos weer in bocht 1. Kom ik de pits binnen, staat er WEER een andere auto op "mijn" plek, kan ik eerst 20 seconden wachten tot die andere auto gemaakt is, dan 2 meter rijden en dan begint pas mijn pits stop. Bij elkaar een pits stop van bija een minuut zo.
Niet de eerste keer dit gebeurt trouwens. Ook op een ander circuit als eens gehad. Hoop dat hier aandacht aan besteed wordt.
Je race wordt er niet beter op met schade in de eerste bocht, maar op deze wijze wordt je wel heel erg straft.
Gebruikersavatar
Jeroen Huisers
Berichten: 994
Lid geworden op: 04 jun 2012, 10:05

Beste Rob,

Ik kan wel antwoordt op geven.
Het probleem zit hem dat elke baan maar een beperkt aantal pits plekken heeft (en ook pit boxen).
Het MODteam geeft aan in welke pitgroup je thuis hoort, en als er een verplichte pitstop gemaakt moet worden kijken we hier iets preciezer naar dan als er geen verplichte stop gemaakt hoeft te worden.
Bij het ene circuit is er 1 pits plek voor 2 pit boxen en bij andere delen 3 pit boxen weer 1 pits plek.
Zeker als er mensen niet in een pit box staan maar ergens in het paddock moeten ook zij ergens een pit stop kunnen maken.
Stel dat er 20 boxen zijn, dan zijn er meestal maar 10 pits plekken. Pitgroup 1 heeft dan pitbox 1 en 2 en delen pits plek 1.
Maar als rijder 21 op de baan komt deelt ook hij pits plek 1.
Het MODteam kan wel de eerste 20 inschrijvingen indelen in 10 pitgroupen en dan rijders 21 en 22 in pitgroup 11 maar die bestaat dus niet op de baan. Hens het probleem dat rijder 21 ineens in pitgroup 1 zit en rijder 22 in pitgroup 2.
Nu hebben we 34 rijders (en de meeste banen goed getest hierop) maar stel dat ook hier maar 10 pits plekken beschikbaar zijn dan zal zelfs pitgroup 1 ineens door 4 mensen gedeeld moeten worden.
Gelukkig hebben de meeste banen (meen ik) 14 tot 15 pits plekken zodat we redelijk "veilig" met 15 pitgroupen kunnen werken.
Maar we hebben ook meer dan 34 inschrijvingen en ook die moeten een pitgroup krijgen als zij door afmeldingen ineens wel mogen mee doen, dus de pitgroupen bij de F4 lopen op tot 27.
Het MODteam probeert zoveel mogelijk rekening te houden hiermee, maar het lukt helaas niet altijd door al die variabelen.

En voor dat er vragen komen:
- Nee rFactor 2 heeft niet de mogelijkheid om 1 hele lange pitplek te maken zodat je je auto gewoon maar ergens neer kan zetten.
- Nee de pits plek kan niet groter gemaakt worden zodat er 2 auto's in gezet kunnen worden (er kan maar 1 auto tegelijk gemaakt worden).
- Ja we kunnen elk circuit verbouwen en er meerdere pits plekken bij maken, maar dat vergt veel werk en er is niet altijd ruimte voor.
- Ja de GT kan met 50 man rijden, maar dat zijn pit boxen geen pits plekken, dus ook bij de GT kan het probleem voorkomen dat je plek bezet is als je naar binnen gaat voor schade (sterker daar heb je wellicht kans dat je met 5 man 1 plek deelt).

Hoop dat dit iets meer duidelijkheid geeft.
Rob Smit
Berichten: 182
Lid geworden op: 04 mei 2020, 16:09
Racestuur: Fanatec Formule V2 + DD1
Locatie: Oosthuizen

Jeroen, bedankt voor je uitgebreide antwoordt.
Had gedacht dat het rFactor je automatisch naar een beschikbare plek zou sturen. Maar het is dus maatwerk, en ik had dus blijkbaar dubbel pech :teards:
Nog een extra reden om te zorgen dat je geen schade rijdt ;)
Wopke Hoekstra
Berichten: 18
Lid geworden op: 08 dec 2015, 22:13
Racestuur: Logitech G27

Bedankt voor het seizoen allemaal! Speciaal aan de mensen die het mogelijk gemaakt hebben. Persoonlijk natuurlijk erg blij met het kampioenschap, maar heb ook van elke losse race mogen genieten. Ik heb zelf veel goede en eerlijke gevechten gehad met meerdere mensen, en bij fouten is het altijd netjes uitgesproken wat ik ook erg waardeer. Persoonlijk vond ik het veld dit jaar ook een stuk sterker dan 2020-I, dus vind het mooi om te zien dat er zoveel rookies bij zijn gekomen die over een hoop talent beschikken. :)

Hopelijk zie ik jullie snel weer ergens op de baan!
Gebruikersavatar
Hans van Putten
Berichten: 27
Lid geworden op: 03 okt 2020, 22:58
Racestuur: Moza R9 + GS racing wheel

Gefeliciteerd met het kampioenschap Wopke.

Zelf ben ik relatief nieuw met het simracen en ben ik ingestroomd halverwege dit seizoen om zo mijn eerste race ooit te rijden.
Het is mij geweldig bevallen en kan niet wachten op het volgende seizoen.
Ger Peeters
Berichten: 2878
Lid geworden op: 19 sep 2011, 17:32
Racestuur: Fanatec CSL Elite
Locatie: brunssum

was leuk gisteren Hans in race 2 en 3, en het gaat me vast niet erg vaak meer lukken om je achter me te houden
Gesloten

Terug naar “SRVN NK F4 2020-II”