SRVN NK F4 2020-II | Babbelbox

William Geuze
Berichten: 1147
Lid geworden op: 07 aug 2014, 17:13

Punt A:
Woordafbreking

de soep wordt nooit zo heet ge·ge·ten als zij wordt op·ge·diend

Woordherkomst en -opbouw

verbinding van  de, soep, wordt, nooit, zo, heet, gegeten, als, zij, wordt en opgediend [1]
Varianten zijn niet voor nooit, ze of hij voor zij en opgedaan voor opgediend.

Frase

de soep wordt nooit zo heet gegeten als zij wordt opgediend

(spreekwoord) iets lijkt in het begin altijd erger dan het is

Synoniemen


de pap wordt niet zo heet gegeten als ze gekookt wordt

Gecombineerd met:

Punt B:
Als je dit zelf nog niet gedaan hebt kan ik je aanraden dit zelf ook te doen.

Zou je toch een eindje op weg moeten helpen. Het was een tip aangezien ik mij in een vergelijkbare positie dacht te vinden als jij hier schetst.

Hopelijk heb ik zo mijn pointe, enigzins ludiek, wat weten te verduidelijken. Zo niet, begin bij punt A.
Gebruikersavatar
Lennart Lippens
Berichten: 688
Lid geworden op: 26 sep 2016, 20:21
Racestuur: Fanatec CSWv2.5/Formula v2
Locatie: Den Haag

Patrick Smit schreef: 18 sep 2020, 13:36
William Geuze schreef: 18 sep 2020, 12:49
Patrick Smit schreef: 18 sep 2020, 12:33 [...]
Sommigen zouden er goed aan doen om eens de replay goed terug te kijken.
Als je dit zelf nog niet gedaan hebt kan ik je aanraden dit zelf ook te doen.

Ik wilde adv de F3 avond ook een protest indienen
maar na het bekijken van de replay besloten dat niet te doen. Gevalletje van de soep minder heet eten dan deze opgediend wordt.
Dan ben ik toch wel heeel nieuwschierig wat ik dan volgens jou verkeerd gedaan heb.... Graag even toelichten aub...
Je begrijpt hem verkeerd. William bedoelt in het algemeen: bekijk ook eerst zelf de replay van de betreffende situatie, voordat je een ander beschuldigd. Misschien kom je er dan achter dat de ander de situatie verkeerd inschatte (i.p.v. bewust tegen jou aan rijdt), misschien was het gewoon een ongelukkig moment en waren beiden even schuldig, of misschien was het wel je eigen fout. Dat kan natuurlijk hè.

Ik heb zelf ook vaak gehad dat ik tijdens de race dacht: wat een idioot, stuurt gewoon op mij in!
En dat ik dan de replay bekeek en zag dat ik bijv. zelf te weinig ruimte liet, of zelf iets van lijn veranderde.
Laatst gewijzigd door Lennart Lippens op 18 sep 2020, 14:04, 2 keer totaal gewijzigd.
Rob Smit
Berichten: 182
Lid geworden op: 04 mei 2020, 16:09
Racestuur: Fanatec Formule V2 + DD1
Locatie: Oosthuizen

Patrick Smit schreef: 18 sep 2020, 13:36
William Geuze schreef: 18 sep 2020, 12:49
Patrick Smit schreef: 18 sep 2020, 12:33 [...]
Sommigen zouden er goed aan doen om eens de replay goed terug te kijken.
Als je dit zelf nog niet gedaan hebt kan ik je aanraden dit zelf ook te doen.

Ik wilde adv de F3 avond ook een protest indienen
maar na het bekijken van de replay besloten dat niet te doen. Gevalletje van de soep minder heet eten dan deze opgediend wordt.
Dan ben ik toch wel heeel nieuwschierig wat ik dan volgens jou verkeerd gedaan heb.... Graag even toelichten aub...
Vanaf de F3 avond...... denk dat William een andere Patrick Smi... in gedachten heeft.
Gebruikersavatar
Lennart Lippens
Berichten: 688
Lid geworden op: 26 sep 2016, 20:21
Racestuur: Fanatec CSWv2.5/Formula v2
Locatie: Den Haag

Rob Smit schreef: 18 sep 2020, 13:52
Patrick Smit schreef: 18 sep 2020, 13:36
William Geuze schreef: 18 sep 2020, 12:49
Als je dit zelf nog niet gedaan hebt kan ik je aanraden dit zelf ook te doen.

Ik wilde adv de F3 avond ook een protest indienen
maar na het bekijken van de replay besloten dat niet te doen. Gevalletje van de soep minder heet eten dan deze opgediend wordt.
Dan ben ik toch wel heeel nieuwschierig wat ik dan volgens jou verkeerd gedaan heb.... Graag even toelichten aub...
Vanaf de F3 avond...... denk dat William een andere Patrick Smi... in gedachten heeft.
Lees mijn post ook nog ff a.u.b.
Gebruikersavatar
Patrick Smit
Berichten: 95
Lid geworden op: 20 mar 2020, 00:22
Racestuur: Fanatec CSL elite
Locatie: Kampen

William Geuze schreef: 18 sep 2020, 13:43 Punt A:
Woordafbreking

de soep wordt nooit zo heet ge·ge·ten als zij wordt op·ge·diend

Woordherkomst en -opbouw

verbinding van  de, soep, wordt, nooit, zo, heet, gegeten, als, zij, wordt en opgediend [1]
Varianten zijn niet voor nooit, ze of hij voor zij en opgedaan voor opgediend.

Frase

de soep wordt nooit zo heet gegeten als zij wordt opgediend

(spreekwoord) iets lijkt in het begin altijd erger dan het is

Synoniemen


de pap wordt niet zo heet gegeten als ze gekookt wordt

Gecombineerd met:

Punt B:
Als je dit zelf nog niet gedaan hebt kan ik je aanraden dit zelf ook te doen.

Zou je toch een eindje op weg moeten helpen. Het was een tip aangezien ik mij in een vergelijkbare positie dacht te vinden als jij hier schetst.

Hopelijk heb ik zo mijn pointe, enigzins ludiek, wat weten te verduidelijken. Zo niet, begin bij punt A.
Ik begreep je idd verkeerd.

Er zit wat frustratie aangezien voor mij persoonlijk ikzelf altijd 100% mijn best doe zo eerlijk mogelijk te racen. Helaas merk ik nu sinds ik bij SRVN race dat er een aantal rijders er een nogal 'agressieve' rijstijl op nahouden.
Omdat wij als nieuw team en ikzelf als beginnend gebruiker van RF2 vrijwel tot geen setups/ervaring hebben bevinden wij ons vaak in de situatie dat we worden bijgehaald door snellere deelnemers van achteren die in een beter getunede auto racen.
Ik kan heel goed begrijpen dat wanneer je tijd en positie verlies geleden hebt je dit zo snel mogelijk goed wilt maken. Echter gedragen sommigen alsof ze het recht hebben op een bocht en drukken je van de baan. Ik durf wel te stellen dat ik tot nu toe in 75% van mijn races door dit soort situaties met schade kom te zitten en zelfs in een spin word gedrukt. Kijk voor ons kan een p10 als een overwinning voelen. Als dit om zeep word geholpen doordat iemand vol met frustratie alles of niks raced en jou meeneemt in de malaise word ik daar niet heel vrolijk van.
Ik kan bijna elke race wel een protest indienen maar doe dit niet omdat je de race er toch niet mee terug krijgt en ik persoonlijk geen zin heb om de RC onnodig veel werk te bezorgen voor een positie in het middenveld.
Daarom spuw ik hier wat gal.

Wat mij betreft weten diegene zelf ook wel wat ze fout doen en is het voor mij nu op naar de volgende race. Gaan we het nog een keer proberen.
Gebruikersavatar
Lars Koldeweij
Berichten: 1742
Lid geworden op: 19 sep 2011, 16:54
Racestuur: CSW 2.5
Locatie: Zwolle

Dat is dus compleet de verkeerde redenatie. Stuur vooral wel protesten in en ga hier geen gal spuwen.
William Geuze
Berichten: 1147
Lid geworden op: 07 aug 2014, 17:13

Als aanvulling op Lars.

Al de rest heb ik even weg gehaald omdat ik een hekel heb aan onnodige quotes:
[...] ik persoonlijk geen zin heb om de RC onnodig veel werk te bezorgen voor een positie in het middenveld.
Grof gezegd, dat maakt ons geen reet uit. Heb je het gevoel dat je benadeeld bent, dan is dat meer dan voldoende reden een protest in te dienen. Dit orgaan is er voor iedereen, daar zou ik dan ook geen gene bij voelen om hier van gebruik te maken. Dat is ons bestaansrecht als RC.

Ik ben overigens blij te horen dat jullie alle performance uit een fixed setup proberen te persen :kiss_ani:
Gebruikersavatar
Patrick Smit
Berichten: 95
Lid geworden op: 20 mar 2020, 00:22
Racestuur: Fanatec CSL elite
Locatie: Kampen

William Geuze schreef: 18 sep 2020, 14:09 Als aanvulling op Lars.

Al de rest heb ik even weg gehaald omdat ik een hekel heb aan onnodige quotes:
[...] ik persoonlijk geen zin heb om de RC onnodig veel werk te bezorgen voor een positie in het middenveld.
Grof gezegd, dat maakt ons geen reet uit. Heb je het gevoel dat je benadeeld bent, dan is dat meer dan voldoende reden een protest in te dienen. Dit orgaan is er voor iedereen, daar zou ik dan ook geen gene bij voelen om hier van gebruik te maken. Dat is ons bestaansrecht als RC.

Ik ben overigens blij te horen dat jullie alle performance uit een fixed setup proberen te persen :kiss_ani:
Oja? Dus jij wou beweren dat de juiste instelling betreft de driver aids en de driver aids instellingen in de json files niet van invloed zijn op je laptime??
En ik had het over al mijn races tot nu toe niet alleen die van gisteren.
William Geuze
Berichten: 1147
Lid geworden op: 07 aug 2014, 17:13

Wij rijden niet met driver aids. Als die er al zijn zitten ze in de auto waarin ze aanwezig horen te zijn zoals TC en ABS. De enige
die (helaas) altijd beschikbaar is is autoclutch, zodat je bij wegrijden en spinnen niet stil hoeft te vallen.

Driver aids die je zelf aanzet en dergelijke werken enkel offline.
Laatst gewijzigd door William Geuze op 18 sep 2020, 14:28, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Lennart Lippens
Berichten: 688
Lid geworden op: 26 sep 2016, 20:21
Racestuur: Fanatec CSWv2.5/Formula v2
Locatie: Den Haag

Patrick Smit schreef: 18 sep 2020, 14:23 Oja? Dus jij wou beweren dat de juiste instelling betreft de driver aids en de driver aids instellingen in de json files niet van invloed zijn op je laptime??
En ik had het over al mijn races tot nu toe niet alleen die van gisteren.
Heb je nu het geheim van je hele team verklapt? Ik heb werkelijk geen idee waar je het over hebt, maar ga er nu dus wel naar kijken ;)
Gebruikersavatar
Patrick Smit
Berichten: 95
Lid geworden op: 20 mar 2020, 00:22
Racestuur: Fanatec CSL elite
Locatie: Kampen

Lars Koldeweij schreef: 18 sep 2020, 14:07 Dat is dus compleet de verkeerde redenatie. Stuur vooral wel protesten in en ga hier geen gal spuwen.
Ik ga niet voor iedere keer dat ik van achteren word geramd een protest indienen. Soms is het niet duidelijk of het express of per ongeluk gegaan is. En zoals eerder gezegd, je krijgt je race er niet mee terug en het zou zomaar jezelf ook kunnen overkomen. Bovendien denk ik niet dat iedereen jou mening deelt betreffend overal een lrotest voor indienen...
Gebruikersavatar
Patrick Smit
Berichten: 95
Lid geworden op: 20 mar 2020, 00:22
Racestuur: Fanatec CSL elite
Locatie: Kampen

Lennart Lippens schreef: 18 sep 2020, 14:26
Patrick Smit schreef: 18 sep 2020, 14:23 Oja? Dus jij wou beweren dat de juiste instelling betreft de driver aids en de driver aids instellingen in de json files niet van invloed zijn op je laptime??
En ik had het over al mijn races tot nu toe niet alleen die van gisteren.
Heb je nu het geheim van je hele team verklapt? Ik heb werkelijk geen idee waar je het over hebt, maar ga er nu dus wel naar kijken ;)
Heel erg graag want wij rijden met de standaard driver aids die beschikbaar zijn.
En ik kan jou garanderen dat er met de json files word getuned betreffende de autoclutch timing, blip etc..
Gebruikersavatar
Lars Koldeweij
Berichten: 1742
Lid geworden op: 19 sep 2011, 16:54
Racestuur: CSW 2.5
Locatie: Zwolle

Patrick Smit schreef: 18 sep 2020, 14:28
Lars Koldeweij schreef: 18 sep 2020, 14:07 Dat is dus compleet de verkeerde redenatie. Stuur vooral wel protesten in en ga hier geen gal spuwen.
Ik ga niet voor iedere keer dat ik van achteren word geramd een protest indienen. Soms is het niet duidelijk of het express of per ongeluk gegaan is. En zoals eerder gezegd, je krijgt je race er niet mee terug en het zou zomaar jezelf ook kunnen overkomen. Bovendien denk ik niet dat iedereen jou mening deelt betreffend overal een lrotest voor indienen...
Die mening hoeft ook niet gedeeld te worden, daarom is het ook mijn mening.

Als je geen protest indient kan je beter ook op het forum even stil zijn. Met geïrriteerde forumposts krijg je volgens mij ook je race niet terug.
Gebruikersavatar
Patrick Smit
Berichten: 95
Lid geworden op: 20 mar 2020, 00:22
Racestuur: Fanatec CSL elite
Locatie: Kampen

William Geuze schreef: 18 sep 2020, 14:26 Wij rijden niet met driver aids. Als die er al zijn zitten ze in de auto waarin ze aanwezig horen te zijn zoals TC en ABS. De enige
die (helaas) altijd beschikbaar is is autoclutch, zodat je bij wegrijden en spinnen niet stil hoeft te vallen.

Driver aids die je zelf aanzet en dergelijke werken enkel offline.
Ik mag hopen dat je dit niet serieus meent...

Ik zal dolgraag dit in een gesprek met de RC willen bespreken aangezien er enorme verschillen worden gemaakt in het veld door geklooi met de json files.
William Geuze
Berichten: 1147
Lid geworden op: 07 aug 2014, 17:13

Ik hoop ook dat je beseft dat je moet nagaan of je als nieuwe mensen bij een vereniging, nieuwe gebruikers van rF2, redelijk nieuw in het simracen in sommige gevallen, niet een voltallig veld tussen de regels door als valsspelers moet willen beschuldigen. Als ik ergens nieuw ben kijk ik de kat wat uit de boom. Dit is dat duidelijk niet.

Een gesprek kan altijd, al is het alleen maar om dat ik benieuwd ben naar je stelligheid over dit onderwerp en de onderbouwing daarvan.
Gebruikersavatar
Albert van Mourik
Berichten: 2637
Lid geworden op: 15 dec 2013, 19:12
Racestuur: LogiMaster T327 RS
Locatie: Wageningen
Contact:

Patrick, zou je even een mail willen sturen, dan gaan we even in gesprek daarover.

En wat betreft de verkeerde Patrick die een km tekst geleden genoemd wordt.

Die rijdt niet bij Srvn dit seizoen

Mag niet van zijn teambaas

Team owner Castrol Racing Team
#18 #24 #71 #177

Gebruikersavatar
Patrick Smit
Berichten: 95
Lid geworden op: 20 mar 2020, 00:22
Racestuur: Fanatec CSL elite
Locatie: Kampen

Ik simrace al 20 jaar, ben de voormalig nr1 van de wereld in F1. Heb in de snelste clan van Forza Motorsport geraced, meerdere internationale toernooien gewonnen. Real life wedstrijden in de kartsport gereden etc. Ik heb ervaring genoeg om in te schatten wanneer iemand op het rechte stuk bij ieder schakel moment tijdwinst boekt. Ervaring genoeg om te zien dat wonder boven wonder iemand opeens 50 meter later remt dan de rest..
Dan ga je dus uitzoeken hoe dat kan. En in de bijv de json files kun je dus aanpassingen maken. Dit is geen cheaten, dat woord heb ik niet gebruikt. Ik gaf alleen maar aan dat er een snelheids verschil is tussen deelnemers. En dat er situaties ontstaan waar een snellere deelnemer een langzamere inhaald. Dit is wat ik zei. Dat gesprek kijk ik inmiddels nu naar uit. Stuur maar een uitnodiging wanneer het jullie schikt.
William Geuze
Berichten: 1147
Lid geworden op: 07 aug 2014, 17:13

Dat is een mooie, eerst jezelf op de borst kloppen en dan moeten WIJ een uitnodiging sturen wanneer het ons schikt? Wie denk je dat je bent?

Je kunt een email sturen naar de RC, dan kijken we daarna wel eens verder.
Gebruikersavatar
Albert van Mourik
Berichten: 2637
Lid geworden op: 15 dec 2013, 19:12
Racestuur: LogiMaster T327 RS
Locatie: Wageningen
Contact:

Rc heeft geen database van contactgegevens, dus jij zal moeten beginnen

Team owner Castrol Racing Team
#18 #24 #71 #177

Gebruikersavatar
Lennart Lippens
Berichten: 688
Lid geworden op: 26 sep 2016, 20:21
Racestuur: Fanatec CSWv2.5/Formula v2
Locatie: Den Haag

Patrick Smit schreef: 18 sep 2020, 14:51 ...
Dan ga je dus uitzoeken hoe dat kan. En in de bijv de json files kun je dus aanpassingen maken. Dit is geen cheaten, dat woord heb ik niet gebruikt. Ik gaf alleen maar aan dat er een snelheids verschil is tussen deelnemers. En dat er situaties ontstaan waar een snellere deelnemer een langzamere inhaald. Dit is wat ik zei. Dat gesprek kijk ik inmiddels nu naar uit. Stuur maar een uitnodiging wanneer het jullie schikt.
Ik wil best eens kletsen over instellingen hoor, maar als je het niet ziet als cheaten zou ik eigenlijk niet weten wat de RC ermee te maken heeft.
Gesloten

Terug naar “SRVN NK F4 2020-II”