Berry Witman schreef: ↑30 mar 2020, 00:02
Helaas kwam ik achter mijn teammaatje Jan Veenstra de pit in en hij stond op mijn pit plek
MAW 30 sec wachten voordat ik op de plek kon staan.
Nu is dit al veel vaker voorgekomen bij anderen
Vraag: Kunnen we dit voorkomen in de toekomst?
In antwoord op je vraag: Ja/Nee
Het probleem is als volgt.
In de MOD zit een vehicle file, hierin staat onder andere je naam, startnummer, welke auto je rijdt. Maar er staat ook in welke pitgroep je zit. Wij proberen hierin team genoten in dezelfde groep te zetten. Het probleem waar wij vaak tegen aan lopen is dat er een soort gelijke setting ook in de baan zit verwerkt welke de settings in de vehicle file overschrijven.
Op de meeste banen wordt dan gebruik gemaakt van het principe "wie het eerst komt...". Hierdoor is het dus random met wie je een pitspot deelt.
Kan je dit voorkomen?!
Helaas kunnen wij (SRVN) hierin niet helpen,
Wat ik begrepen heb is dat crewchief je verteld als je pitplek bezet is, maar je kan ook in de warmup uitzoeken met wie je een pitplek deelt. Op Sepang was het zo dat als je in de pitbox naar buiten kijkt en je ziet je pitplek schuin rechts van je, dan deel je die plek met de rijder direct rechts van je. Op andere circuits (neem Highlands) is het zelfs dat je 1 pitplek deelt met 3 andere rijders.
Dat dit een probleem is weten we, maar een goede oplossing is er helaas (nog) niet.
Het probleem tijdens deze race was natuurlijk wel extreem met droog/regen situatie waarbij iedereen naar binnen wil voor andere banden.