DTCC 2020-I | Race 7&8 Highlands | 09-04-2020

Gesloten
Gebruikersavatar
SRVN
Berichten: 1287
Lid geworden op: 10 sep 2011, 23:50

Afbeelding
DTCC 2020-I Race 7&8
Highlands
09-04-2020

Tijdschema en meer informatie
Algemene Informatie DTCC 2020-I

Weerbericht
Afbeelding

Aanmelden als gastrijder?
Je kunt je aanmelden als gastrijder door een berichtje achter te laten in het Aan- en Afmeldtopic .

Algemeen Racereglement
Dit SRVN evenement wordt gehouden volgens het Algemeen Racereglement, neem dit nog goed door voorafgaand aan de raceavond.
Martijn Huisers
Berichten: 472
Lid geworden op: 02 dec 2012, 16:37
Racestuur: Logitech G27
Locatie: Lelystad

Allen,

De server voor Highlands komt iets later online.
Tijdens de F3 race kwamen er wat issues naar boven die ik eerst wil oplossen.
Als dit niet lukt gaan we over op de backup baan.
\nog heel even geduld dus.

Sorry voor het ongemak.

Martijn
Cas Brinkhuizen
Berichten: 75
Lid geworden op: 27 nov 2018, 19:13
Racestuur: Fanatec Clubsport V2.5
Locatie: Meerssen

Mooi baantje om te racen dit, maar er ligt bast een mooie backup voor als het niet lukt👍🏼
Gebruikersavatar
Marcel Siegers
Berichten: 195
Lid geworden op: 22 nov 2013, 03:11
Racestuur: Fanatec
Locatie: Alphen aan den Rijn

Er zit een probleempje in de baan kan niet tot de 1e bocht komen WRONG WAY en een DQ ga ik de andere kant op krijg ik ook een DQ WRONG WAY ????????????
Martijn Huisers
Berichten: 472
Lid geworden op: 02 dec 2012, 16:37
Racestuur: Logitech G27
Locatie: Lelystad

Marcel Siegers schreef: 29 mar 2020, 21:44 Er zit een probleempje in de baan kan niet tot de 1e bocht komen WRONG WAY en een DQ ga ik de andere kant op krijg ik ook een DQ WRONG WAY ????????????
Dank voor het melden. Probleempje gevonden.
Ben nu bezig met het oplossen.

Martijn
Gebruikersavatar
Marcel Siegers
Berichten: 195
Lid geworden op: 22 nov 2013, 03:11
Racestuur: Fanatec
Locatie: Alphen aan den Rijn

Das mooi ziet er uit als een uitdagende baan
Jarno de Visser
Berichten: 149
Lid geworden op: 09 jan 2017, 23:41
Racestuur: Fanatec CSW2.5, Formula V2

Martijn Huisers schreef: 27 mar 2020, 11:03 Allen,

De server voor Highlands komt iets later online.
Tijdens de F3 race kwamen er wat issues naar boven die ik eerst wil oplossen.
Als dit niet lukt gaan we over op de backup baan.
\nog heel even geduld dus.

Sorry voor het ongemak.

Martijn
Al iets meer bekend over Highlands? Bijna alweer een week oefenen weg :(
Jarno de Visser
Berichten: 149
Lid geworden op: 09 jan 2017, 23:41
Racestuur: Fanatec CSW2.5, Formula V2

Jarno de Visser schreef: 01 apr 2020, 17:09
Martijn Huisers schreef: 27 mar 2020, 11:03 Allen,

De server voor Highlands komt iets later online.
Tijdens de F3 race kwamen er wat issues naar boven die ik eerst wil oplossen.
Als dit niet lukt gaan we over op de backup baan.
\nog heel even geduld dus.

Sorry voor het ongemak.

Martijn
Al iets meer bekend over Highlands? Bijna alweer een week oefenen weg :(
toch fijn dat er ff een reactie is geweest.
Martijn Huisers
Berichten: 472
Lid geworden op: 02 dec 2012, 16:37
Racestuur: Logitech G27
Locatie: Lelystad

Jarno de Visser schreef: 04 apr 2020, 09:33
Jarno de Visser schreef: 01 apr 2020, 17:09
Martijn Huisers schreef: 27 mar 2020, 11:03 Allen,

De server voor Highlands komt iets later online.
Tijdens de F3 race kwamen er wat issues naar boven die ik eerst wil oplossen.
Als dit niet lukt gaan we over op de backup baan.
\nog heel even geduld dus.

Sorry voor het ongemak.

Martijn
Al iets meer bekend over Highlands? Bijna alweer een week oefenen weg :(
toch fijn dat er ff een reactie is geweest.
Beste Jarno,

Beetje jammer deze reactie.
ik denk dat ik meer uren heb zitten in het fixen van deze baan dan dat jij aan het trainen bent geweest.

Ja ik had wellicht een berichtje kunnen achterlaten dat het opgelost is, maar dit had je ook zelf kunnen zien toen je bij het joinen opeens een nieuwe versie moest downloaden.
Ook het feit dat er een server online is zou voldoende moeten zeggen.

De huidige versie van de baan is geschikt voor 28 auto's en op dit moment werk ik er nog dagelijks aan om dit aantal op 36 te krijgen.
Niet belangrijk voor de DTCC maar wel voor toekomstige inzet.

We zijn hier allemaal vrijwilligers dus een iets andere toon zou gewaardeerd worden.

Martijn
Jarno de Visser
Berichten: 149
Lid geworden op: 09 jan 2017, 23:41
Racestuur: Fanatec CSW2.5, Formula V2

Martijn Huisers schreef: 04 apr 2020, 11:15
Jarno de Visser schreef: 04 apr 2020, 09:33
Jarno de Visser schreef: 01 apr 2020, 17:09

Al iets meer bekend over Highlands? Bijna alweer een week oefenen weg :(
toch fijn dat er ff een reactie is geweest.
Beste Jarno,

Beetje jammer deze reactie.
ik denk dat ik meer uren heb zitten in het fixen van deze baan dan dat jij aan het trainen bent geweest.

Ja ik had wellicht een berichtje kunnen achterlaten dat het opgelost is, maar dit had je ook zelf kunnen zien toen je bij het joinen opeens een nieuwe versie moest downloaden.
Ook het feit dat er een server online is zou voldoende moeten zeggen.

De huidige versie van de baan is geschikt voor 28 auto's en op dit moment werk ik er nog dagelijks aan om dit aantal op 36 te krijgen.
Niet belangrijk voor de DTCC maar wel voor toekomstige inzet.

We zijn hier allemaal vrijwilligers dus een iets andere toon zou gewaardeerd worden.

Martijn
Zie PB
Martijn Huisers
Berichten: 472
Lid geworden op: 02 dec 2012, 16:37
Racestuur: Logitech G27
Locatie: Lelystad

Allen,

Zojuist een nieuwe versie van Highlands op de server gezet.
Het bleek dat er toch nog wat garageboxen waren met een onzichtbare paal voor de auto.
In deze nieuwe versie hebben we 36 garagaboxen die voor de tenten staan.

Ik heb echter al bij 2 personen gezien dat de nieuwe versie niet zomaar wil installeren omdat de oude "in de weg zit".
Hier even wat tips om dit snel op te lossen

Ga in de launcher naar Content (2e icoon)
Sorteer op type en ga dan naar het type MOD
Deze bestanden worden automatisch gedownload als je inlogt op een server.
Durf of wil je niet alles verwijderen, kies dan alleen SRVN DTCC 2020-1 Highlands v3
Selecteer al deze mods en klik dan op uninstall.
Na de uninstall kun je al deze mods ook verwijderen.

Ga vervolgens naar de location Highlands Motorsport Park verie 1.02.
Selecteer deze en klik op uninstall.
Klik daarna op Delete.

Nu kun je opnieuw de server in en wordt alles gedownload.
Gebruikersavatar
Danny de Swart
Berichten: 24
Lid geworden op: 28 jan 2020, 11:46

Martijn Huisers schreef: 07 apr 2020, 21:38 Allen,

Zojuist een nieuwe versie van Highlands op de server gezet.
Het bleek dat er toch nog wat garageboxen waren met een onzichtbare paal voor de auto.
In deze nieuwe versie hebben we 36 garagaboxen die voor de tenten staan.

Ik heb echter al bij 2 personen gezien dat de nieuwe versie niet zomaar wil installeren omdat de oude "in de weg zit".
Hier even wat tips om dit snel op te lossen

Ga in de launcher naar Content (2e icoon)
Sorteer op type en ga dan naar het type MOD
Deze bestanden worden automatisch gedownload als je inlogt op een server.
Durf of wil je niet alles verwijderen, kies dan alleen SRVN DTCC 2020-1 Highlands v3
Selecteer al deze mods en klik dan op uninstall.
Na de uninstall kun je al deze mods ook verwijderen.

Ga vervolgens naar de location Highlands Motorsport Park verie 1.02.
Selecteer deze en klik op uninstall.
Klik daarna op Delete.

Nu kun je opnieuw de server in en wordt alles gedownload.
Bedankt voor de info.
Probeerde gisteravond de server op te komen om te helpen met wat dingen te testen, nu weet ik waarom het niet lukte
Gebruikersavatar
Björn van Vulpen
Berichten: 99
Lid geworden op: 01 jan 2020, 15:34
Racestuur: Thrustmaster T300RS
Locatie: Zwijndrecht

Dit waren toch wel races met twee gezichten. De auto lag lekker en ik kon goed meekomen in het middenveld, helaas mocht het beide keren niet zo zijn dat er een goed resultaat in zat.

Kwalificatie
---
Ik ben absoluut geen one-lap wonder. Hier moet ik het op dit moment dan ook niet van hebben, P13.

Race 1:
---
Gestart als 3de, maar kwam niet helemaal lekker weg. Kon gelukkig mijn 3de plek wel behouden. Al vrij snel merkte ik op dat een aantal een paar stevige ellebogen hebben, prima die heb ik ook. :twisted: Over en weer aan het duwen en trekken, wist mij uiteindelijk tot vlak achter P1 op te werken. Door al die gevechten waren mijn banden niet fris meer, dus besloten een ronde eerder dan gepland naar binnen te gaan.

Uiteindelijk teruggekomen in het groepje P5 tot P9. Ook hier weer wat duw en trekwerk. Vervolgens werd ik in de hairpin rond getikt, er werd wel netjes op mij gewacht, maar dat had niet gehoeven. Wat er vervolgens een ronde later gebeurde :-? daar snap ik nog steeds niks van. Bij de snelle chicane voor de brug vol in de rondte getikt en kwam hard in de muur. Viel hier van P8 terug naar P13.

Race 2:
---
Kwam lekker weg en door duw en trekweg voor mij schoof ik snel op van P13 naar P9. Lekker rond gereden en mij opgewerkt naar P7. Wilde uiteindelijk de aanval gaan inzetten voor P6, maar verremde mijzelf hier compleet en kwam hard met de muur in aanraking. Einde race.

@Commentatoren:
---
Jullie spreken mijn naam goed uit. :bierfles
Ger Peeters
Berichten: 2878
Lid geworden op: 19 sep 2011, 17:32
Racestuur: Fanatec CSL Elite
Locatie: brunssum

Dat waren inderdaad twee echte bovenbeste tourwagen races, close racing tot op de millimeter and than some ...... :D

zeker in race hadden veel auto's al snel geen ongeschonden stukje lak meer over.
Had een prima start en dook in hetzelfde gat als Serge en ik had geluk dat Broert Wilco me van een spin redde. Was anders potentieel een boven beste start crash geworden. De hele race door prima vermaakt met het betere duw en trekwerk waar iedereen met het mes tussen de tanden reed. Zeker stevig maar ik vond het door de beugel kunnen en er zaten zeker ook mooie cleane akties tussen. Zelf wat tijd en plekken verloren door 4 banden te wisselen en aan het eind zoals Bjorn al zei niet de allerhandigste aktie in de laatste ronde. Je kwam eerder naar links dan ik had zien aankomen, verder lekker gevecht.

race twee ook weer goed weg maar moest wel in de ho-ijzers (dankje rene) bij de chaos voor me en daardoor verloor een groot deel van het veld meteen al behoorlijk wat tijd tov de koplopers. Bandjes iets meer sparen en een stop met 2 banden wisselen in het achterhoofd achter een groepje blijven hangen. Het ging er in race twee naar mijn idee net iets vriendelijker aan toe. Kon net voorbij aan Serge bij zijn pit exit en wist hem de rest van de race met de nodig moeite achter me te houden. ik dacht heel even dat een achterblijver een late stop had gemaakt en uit de pit kwam, had op dat moment dat het bijna fout ging met Frans niet eens in de gaten dat het om plek 4 ging :D. Hij ree al snel iets bij me weg en heb lekker verdedigend op Serge uitgereden.

ik zie 'de pauw' :lol: :lol: :lol: :lol: lekkere stream weer heren :thumbs_up: .

zelf dit seizoen nog geen clippies gemaakt maar deze leek me wel weer eens archief waardig, dus bij deze voor de liefhebbers



Gebruikersavatar
Björn van Vulpen
Berichten: 99
Lid geworden op: 01 jan 2020, 15:34
Racestuur: Thrustmaster T300RS
Locatie: Zwijndrecht

B. van Vulpen vs G. Peeters
Reden protest: Vermijdbaar contact
Replay positie: 1770.000
Uitslag: Peeters zit al geruime tijd naast Van Vulpen en heeft voldoende overlap bij het ingaan van de bocht, Van Vulpen houdt onvoldoende rekening met Peeters: vermijdbaar contact Van Vulpen.
Conform ARR art. 5.1.2/3/4: Vermijdbaar contact.
Middel straf B. van Vulpen: 10 strafseconden en 1 licentiepunt
Nou breekt mijn klomp. Net zelf de beelden weer terug gekeken, er is absoluut te weinig overlap bij het ingaan van de bocht. :shock:
Gebruikersavatar
Kai Karreman
Berichten: 285
Lid geworden op: 24 jan 2016, 15:32

Even een mail sturen naar de RC Björn.

Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk

Gebruikersavatar
Björn van Vulpen
Berichten: 99
Lid geworden op: 01 jan 2020, 15:34
Racestuur: Thrustmaster T300RS
Locatie: Zwijndrecht

Kai Karreman schreef: 19 apr 2020, 15:33 Even een mail sturen naar de RC Björn.

Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk
Ik laat het lekker voor wat het is. Ik heb te veel plezier in simracen en een te lekker weekend om mij hier druk om te maken. :bierfles
Gebruikersavatar
Lennart Lippens
Berichten: 688
Lid geworden op: 26 sep 2016, 20:21
Racestuur: Fanatec CSWv2.5/Formula v2
Locatie: Den Haag

Björn van Vulpen schreef: 19 apr 2020, 19:44
Kai Karreman schreef: 19 apr 2020, 15:33 Even een mail sturen naar de RC Björn.

Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk
Ik laat het lekker voor wat het is. Ik heb te veel plezier in simracen en een te lekker weekend om mij hier druk om te maken. :bierfles
Dit vind ik een vreemde reactie Björn, ook richting je mede-deelnemers. Jij dient een protest in, de RC oordeelt dat jij fout zat, en het interesseert jou blijkbaar 0,0 hoe de RC tot die conclusie is gekomen?
Hoe kan het nou dat de RC stelt dat er 'voldoende overlap' was, en jij zegt dat er 'absoluut te weinig overlap' was? Dat is natuurlijk raar. Waar gaat het dan mis, bestaat de RC uit een stelletje sukkels, die het door hun geschreven reglement niet kennen/snappen/hanteren?

Nu kun je meteen het vertrouwen in de RC opzeggen en je eigen interpretatie van de regels hanteren, maar dan is de kans op herhaling natuurlijk groot, want dan doe je in een vergelijkbare situatie de volgende keer precies hetzelfde, en eindigt het waarschijnlijk weer in tranen, namelijk omdat de ander verwacht dat jij rekening met hem houdt (en niet instuurt alsof hij er niet zit). Daarmee verziek je niet alleen je eigen race, maar (misschien nog erger) ook die van een ander. Je kunt nog discussiëren of het super handig was van Ger om zijn auto daar te laten staan, maar hij had in ieder geval het recht om er te mogen zitten volgens het reglement.
En stel Ger heeft in deze situatie niet voldoende overlap (en heb jij dus alle recht om je lijn te pakken), is het dan slim om vol in te sturen, terwijl er iemand een beetje naast je zit? Ik zou dan waarschijnlijk tóch rekening houden met die auto, want contact bij weinig overlap resulteert vaak in een enkele rit haaks de muur in.

Ik bedoel dit niet verkeerd, maar je bent nog maar een paar maanden lid, en moet misschien nog wennen aan enkele specifieke raceregels die we bij SRVN hebben. Ik ga ervan uit dat je het Algemeen Race-Reglement (ARR) hebt gelezen en goed genoeg kent, maar misschien heb jij een stukje tekst of een plaatje wel verkeerd/begrepen gelezen, zou kunnen toch? Of misschien is het reglement op dit punt niet helemaal duidelijk, waardoor er meerdere interpretaties zijn? Sluit ik ook niet uit. Als dat laatste het geval is kan de RC ervan leren en de tekst aanpassen.

Lijkt mij in ieder geval zinvol toch nog even goed te kijken hoe het precies staat omschreven in het ARR (en bij onduidelijkheid dit te melden), hoe de RC dit hanteert in deze specifieke situatie, en wat je de volgende keer anders zou kunnen doen om herhaling te voorkomen. Lijkt mij dat het simracen daar alleen maar leuker van wordt. ;)
Gebruikersavatar
Björn van Vulpen
Berichten: 99
Lid geworden op: 01 jan 2020, 15:34
Racestuur: Thrustmaster T300RS
Locatie: Zwijndrecht

Via tekst komen bepaalde zaken nou eenmaal anders over dan wordt bedoelt en allicht had ik het wat duidelijker neer kunnen zetten met wat ik bedoel.

De reden dat ik het laat gaan is dat ik vrijwel zeker weet dat een welles/nietes dingetje zou gaan worden (RC denkt er eenmaal anders over dan ik), en dat wilde ik simpelweg voorkomen. Zo'n discussie zou gaan zorgen voor iritaties en zal juist het spelletje verpesten voor de betrokkenen.

Nu weet ik inmiddels wel hoe de regels worden geinterpreteerd door RC, dus kan ik daar voortaan beter rekening mee houden. :thumbs_up:

Verder ga ik het hier nu echt bij laten. ;) Stuur mij anders maar een PM.
Cas Brinkhuizen
Berichten: 75
Lid geworden op: 27 nov 2018, 19:13
Racestuur: Fanatec Clubsport V2.5
Locatie: Meerssen

@ger peeters, ik kijk nu pas je filmpjes van hierboven, wat een heerlijke beelden!!! Vooral race 1 een heerlijk gevecht tussen ons beide👍🏼👍🏼
Gesloten

Terug naar “SRVN DTCC 2020-I”