DTCC 2020-I | Race 1&2 Nürburgring GP | 27-02-2020

Gesloten
Gebruikersavatar
SRVN
Berichten: 1287
Lid geworden op: 10 sep 2011, 23:50

Afbeelding
DTCC 2020-I Race 1&2
Nürburgring GP
27-02-2020

Tijdschema en meer informatie
Algemene Informatie DTCC 2020-I

Weerbericht
Afbeelding

Aanmelden als gastrijder?
Je kunt je aanmelden als gastrijder door een berichtje achter te laten in het Aan- en Afmeldtopic .

Algemeen Racereglement
Dit SRVN evenement wordt gehouden volgens het Algemeen Racereglement, neem dit nog goed door voorafgaand aan de raceavond.
Gebruikersavatar
Björn van Vulpen
Berichten: 99
Lid geworden op: 01 jan 2020, 15:34
Racestuur: Thrustmaster T300RS
Locatie: Zwijndrecht

Zo dat was hem dan, mijn eerste sim-race in meer dan 10 jaar. Al met al ben ik niet ontevreden, ondanks de nodige fouten die ik maakte wat mij vrijwel zeker 2 top 10 finishes heeft gekost.

Race 1:
Zo goed als ik uit de startblokken kwam, zo hard dook ik de pitlimiter in. :P Goed, eerste rookiefout gemaakt. Je kan er niet vroeg genoeg mee beginnen zullen wij maar zeggen!

Daarna kon ik erg goed meekomen, iets wat ik niet verwacht had. Zelfs de druk bij Maurice Willems erop kunnen houden tot aan de pitstops, helaas kwam het niet tot een aanval voor de 1st plaats. Daarvoor maakte ik toch te vaak kleine foutjes, maar dat mocht de pret niet drukken.

Tijdens de pitstop realiseerde ik mij al snel dat ik een verkeerde strategie had gekozen en speelde daarom geen rol van betekenis meer voor de top plaatsen. Na de pitstops zo consistent mogelijk gereden, wist mij daarmee weer terug te rijden naar p8. Helaas door een eigen stomme fout spinde ik met nog twee ronden te gaan en viel ik plaatsen terug, uiteindelijk op p11 over de finish gekomen.

Race 2:
Wist dat ik hier geen rol van betekenis zou hebben, dus besloot te gaan experimenteren met de strategie. Bij de start kwam ik goed weg, wist een plaats te pakken al was ik die snel weer kwijt. Ondanks alle drukte bij de eerste bocht niet geraakt of in de ronte getikt, erg netjes heren! :thumbs_up:

Tot ronde 5 zat ik op p12, met als doel om tijdens de pitstops toe te gaan slaan en zo verder naar voren te komen. Helaas kwam het niet zo ver, tijdens een aanval voor p12 door Bert Philippi kwamen wij met elkaar in aanraking waardoor ik spinde. Rondom gelijk flatspots en mijn plan kon de prullenbak in. Na de pitstops kwam ik in limbo en zodoende rustig de race uitgereden op p14.

Oordeel:
Ondanks alle fouten beide races uitgereden en heb ik voor de volgende races weer genoeg huiswerk. Kan dan ook niet anders dan met een prima gevoel terugkijken. :D De livestream zag er ook goed uit, met een erg enthousiast neefje(8) in de chat (Zat op het account van zijn zus). :lol:
Gebruikersavatar
Manuel Willems
Berichten: 137
Lid geworden op: 27 jun 2018, 21:57
Racestuur: Fanatec Clubsport V2.5
Locatie: Eijsden

Allereerst moet ik zeggen dat ik een hele leuke avond heb gehad, de nurburgring is een van mijn favorieten circuits en S397 heeft mooi werk afgeleverd met deze baan.

Ik had veel getraind zowel on als offline, en had er enorm veel zin in. Ik had P15 gekwalificeerd en stond daarmee op pole voor race een. natuurlijk verre van realistisch, maar had zo iets van "ik zie wel waar het schip strand" de druk stond er direct fel op en de leiding logischer wijs ook niet echt lang vol houden. Door omstandigheden vorig seizoen bijna niet geracet te hebben met andere, was nu dus ook mijn manco. Er werd hard gereden, en dan bedoel ik niet alleen maar qua snelheid, het ging vaak net over het randje van wat netjes en respectvol racen inhoud, maar dat is mijn mening en het kan aan de eerste race liggen war iedereen er nog een beetje moet in komen. Mensen drukken zich in gaatjes en proberen in te halen op plekken, waar het eigenlijk niet kan, zo kreeg ik een tik in de laatste chicane waar hij hem er beter bij de laatste bocht had naast kunnen zetten, wat me nog een cut track opleverde, met een drive trough als gevolg, jammer maar het is niet anders. Tijdens een pitstop nog net iets te vroeg van de limiter af, met een stop en go als gevolg, maar dit zijn allemaal leermomentjes en hopelijk gaat dit in Assen beter.

Dank aan team UGX Wierenga voor alle hulp, en de felicitaties aan Mark en Cas voor het winnen van beide races.
Ger Peeters
Berichten: 2878
Lid geworden op: 19 sep 2011, 17:32
Racestuur: Fanatec CSL Elite
Locatie: brunssum

leuk begin van kampioenschap.
vorig seizoen meestal juist altijd lang doorgereden en laat bandjes gewisseld, dus plan was ditmaal om eea faliekant over andere boeg te gooien. zeker nadat ik in bocht een bij contact rond ging maar meteen besloten een extreem vroege stop te maken.
pakte niet eens heel verkeerd uit kon uiteindelijk nog tot meen p8 terug komen met af en toe leuke gevechten op aan het eind behoorlijk oude bandjes .
race twee idem , ook daar weer niet heel lang gewacht met bandjes wisselen. Maar dat werd aan het eind wel duidelijk, tempo was er helemaal uit met een en al glijpartijen bij zowel aanremmen als in de bochten. Heb toch nog een tijdje wat snellere mensen achter me weten te houden en er was hier en daar wat ellenbogenwerk nodig om uiteindelijk aan me voorbij te komen. kleine tikjes en/of licht contact op versleten bandjes vind de subaru duidelijk niet fijn :) .
Laatst gewijzigd door Ger Peeters op 28 feb 2020, 13:49, 1 keer totaal gewijzigd.
Cas Brinkhuizen
Berichten: 75
Lid geworden op: 27 nov 2018, 19:13
Racestuur: Fanatec Clubsport V2.5
Locatie: Meerssen

Zo dat was de eerste race avond weer in lange tijd. Had er zoveel zin in!

Quali ging verassend goed met een pb die mij P2 opleverde.

Race 1: start vanaf p14, met een niet zo goede start. Toch in 2 rondes een plek of 10 weten te winnen, heb nog nooit mijn hartslag door mijn headset gehoord, maar nu de hele race lang.
Met een hele leuke races, goede gevechten en inhaal acties. In de laatste 2 rondes toch weten in te lopen op Mark(P1) maar werd nog een klein beetje opgehouden waardoor ik te kort kwam bij de finish (p2) heel blij mee!

Race 2: start vanaf P2, weer geen goede start. Toch in bocht 1 hem voorbij Mark weten te krijgen. Cas van de Woestijne(team maat) zat goed kort op Mark waardoor ik wat ruimte kreeg. Wel iets te veel van de banden gevraagd wat me 3sec kosten in de ronde voor mijn pitstop en zo de leiding verloor. Na de pitstop schrok ik even van het moment met Mark, de man van de weinig tot geen fouten rijd kaarsrecht op de vangrail in, ik dacht eerst dat het aan mijn game lag, maar kreeg te horen dat zijn stuur niet reageerde of iets. Hierdoor relatief makkelijk naar de winst kunnen rijden met het oog op Jeroen in de spiegel.

Al met al een hele goede avond gehad, laat Assen maar snel komen
Gebruikersavatar
Marcel Siegers
Berichten: 195
Lid geworden op: 22 nov 2013, 03:11
Racestuur: Fanatec
Locatie: Alphen aan den Rijn

Beetje jammer dat ik moet lezen dat ik mij niet afgemeld zou hebben en daardoor 10 plekken terug word gezet bij de volgende race.
Ik was die avond wel aanwezig had wat computerproblemen heb nog geprobeerd na een reset PC om de quali te doen maar was net te laat en kon de server daardoor niet meer in, na de quali heb ik ook nog geprobeerd tijdens de warmup of het probleem verholpen was maar ook toen sloeg alles vast en heb toen besloten niet van start te gaan om andere deelnemers als het tijdens de race wederom zou gebeuren tot last te zijn of wel schade / crash te veroorzaken.
Ik weet niet of er iemand is die dit kan nakijken dat ik die avond wel geprobeerd heb mee te doen.
Zo niet ik de opgelegde staf onder protest innen.
PS is het eigenlijk mogelijk om in beroep te gaan?
Onno Nieuwenburg
Berichten: 331
Lid geworden op: 12 jun 2017, 20:56
Locatie: Den Haag
Contact:

Marcel Siegers schreef: 10 mar 2020, 20:05 Beetje jammer dat ik moet lezen dat ik mij niet afgemeld zou hebben en daardoor 10 plekken terug word gezet bij de volgende race.
Ik was die avond wel aanwezig had wat computerproblemen heb nog geprobeerd na een reset PC om de quali te doen maar was net te laat en kon de server daardoor niet meer in, na de quali heb ik ook nog geprobeerd tijdens de warmup of het probleem verholpen was maar ook toen sloeg alles vast en heb toen besloten niet van start te gaan om andere deelnemers als het tijdens de race wederom zou gebeuren tot last te zijn of wel schade / crash te veroorzaken.
Ik weet niet of er iemand is die dit kan nakijken dat ik die avond wel geprobeerd heb mee te doen.
Zo niet ik de opgelegde staf onder protest innen.
PS is het eigenlijk mogelijk om in beroep te gaan?

Heb je binnen een bepaalde tijd gemeld bij de RC waarom je niet mee kon doen?

16.1.2 Deelnemers die zich door overmacht niet op tijd kunnen afmelden dienen dit
uiterlijk 24 uur na de start van het evenement te melden bij de racecommissie met
uitleg via een e-mail naar rc@srvn.nl. De racecommissie beslist of er eventueel
consequenties zijn verbonden aan de absentie.
Jarno de Visser
Berichten: 149
Lid geworden op: 09 jan 2017, 23:41
Racestuur: Fanatec CSW2.5, Formula V2

Marcel Siegers schreef: 10 mar 2020, 20:05 Beetje jammer dat ik moet lezen dat ik mij niet afgemeld zou hebben en daardoor 10 plekken terug word gezet bij de volgende race.
Ik was die avond wel aanwezig had wat computerproblemen heb nog geprobeerd na een reset PC om de quali te doen maar was net te laat en kon de server daardoor niet meer in, na de quali heb ik ook nog geprobeerd tijdens de warmup of het probleem verholpen was maar ook toen sloeg alles vast en heb toen besloten niet van start te gaan om andere deelnemers als het tijdens de race wederom zou gebeuren tot last te zijn of wel schade / crash te veroorzaken.
Ik weet niet of er iemand is die dit kan nakijken dat ik die avond wel geprobeerd heb mee te doen.
Zo niet ik de opgelegde staf onder protest innen.
PS is het eigenlijk mogelijk om in beroep te gaan?
Ik heb jou wel gezien op de server die avond.
Gebruikersavatar
Marcel Siegers
Berichten: 195
Lid geworden op: 22 nov 2013, 03:11
Racestuur: Fanatec
Locatie: Alphen aan den Rijn

Onno Nieuwenburg schreef: 10 mar 2020, 20:06
Heb je binnen een bepaalde tijd gemeld bij de RC waarom je niet mee kon doen?

16.1.2 Deelnemers die zich door overmacht niet op tijd kunnen afmelden dienen dit
uiterlijk 24 uur na de start van het evenement te melden bij de racecommissie met
uitleg via een e-mail naar rc@srvn.nl. De racecommissie beslist of er eventueel
consequenties zijn verbonden aan de absentie.
Nee, dat heb ik niet gedaan omdat ik dacht dat ik die avond voor de race en na de quali al in de server zat.
En dat dit artikel 16.1.2 dat je je niet op tijd af kunt melden door bv overwerk ofzo,

Maar als het zo is dan is het zo.
Bert Philippi
Berichten: 58
Lid geworden op: 08 okt 2017, 14:27
Racestuur: thrustmaster ts-pc racer
Locatie: Voorhout

je hebt van alles geprobeerd hij zat bij ons op teamspeak
Onno Nieuwenburg
Berichten: 331
Lid geworden op: 12 jun 2017, 20:56
Locatie: Den Haag
Contact:

Bert Philippi schreef: 10 mar 2020, 21:22 je hebt van alles geprobeerd hij zat bij ons op teamspeak
Dat kan best maar als je niet mee rijd moet je je wel afmelden en dus ook met geldige reden waarom zo laat.
Gebruikersavatar
Albert van Mourik
Berichten: 2637
Lid geworden op: 15 dec 2013, 19:12
Racestuur: LogiMaster T327 RS
Locatie: Wageningen
Contact:

Niet helemaal eens met alle bovengenoemde uitspraken.

Ja, alsnog afmelden was handiger geweest, maar je gal gelijk uitspuwen op het forum ziet er ook niet gezellig uit.
Als je gewoon een mailtje naar de rc stuurt met de uitleg waarom je uiteindelijk niet aan de races kon deelnemen zal deze bekeken en beoordeeld worden.

Er is in een ander kampioenschap ook iemand ten onrechte bestraft voor het niet aanwezig zijn, berichtje gestuurd en opgelost.


Btw: ook dat communicatiekanaal heb je al eerder gebruikt :bierglas:
SRVN Racecommissie
Berichten: 688
Lid geworden op: 20 okt 2011, 22:53

Marcel, we pakken de uitslagen van de kwalificatie en races erbij om te kijken wie er aan-/afwezig was. We kijken niet naar practice-sessies of warmups. We zien nu dat je inderdaad een paar minuten in de server zat tussen kwalificatie en race 1, maar daarmee heb je nog niet deelgenomen aan het evenement die avond.
Natuurlijk vervelend dat je problemen had, maar als je niet kunt starten, meldt dat dan op dat moment bij de Wedstrijdleider op TeamSpeak, zodat die weet niet op je gewacht hoeft te worden. En stuur dus, zoals Onno aangeeft, een mail naar de RC met je afmelding.

En inderdaad, vragen over protestuitslagen zien we graag ook in de RC-mailbox belanden, niet op het forum :)
Gesloten

Terug naar “SRVN DTCC 2020-I”