NK GT 2019 | Race 12 Nordschleife | 24-11-2019

Gebruikersavatar
SRVN
Berichten: 1287
Lid geworden op: 10 sep 2011, 23:50

Afbeelding
NK GT 2019-I Race 12
Nordschleife
24-11-2019


Tijdschema
19:45 - Briefing (verplichte deelname via TeamSpeak)
20.00 - Kwalificatie (40 minuten, onbeperkt aantal ronden, sessie eindigt direct als de tijd om is)
20.40 - Warmup (20 minuten)
21.00 - Race (70 minuten, rollende start, single file)

Weerbericht
Afbeelding

Startprocedure
De startprocedure van deze race zal iets anders zijn dan beschreven in het ARR onder artikel 10.1.6
We zullen in een single file gaan rijden met "minimaal 1 en maximaal 5 wagenlengtes".

Green-line
De green-line bevindt zich aan het einde van het GP gedeelte, net na de laatste chicane, vlak voor je linksaf de Nordschleife op draait.

Afbeelding

Pit entry:
Afbeelding

Aanmelden als gastrijder?
Bij dit evenement is het wél mogelijk om als gastrijder deel te nemen. Meld je aan via dit topic.
viewtopic.php?f=150&t=3438

Algemeen Racereglement
Dit SRVN evenement wordt gehouden volgens het Algemeen Racereglement, neem dit nog goed door voorafgaand aan de raceavond.

Links
Algemene Informatie NK GT 2019
David Davine
Berichten: 16
Lid geworden op: 20 jul 2018, 14:32

SRVN schreef: 28 jan 2019, 13:20 Afbeelding
NK GT 2019-I Race 11
Monza
17-11-2019
SRVN schreef: 28 jan 2019, 13:20 Afbeelding
NK GT 2019-I Race 12
Nordschleife
24-11-2019
Monza is vooruit geschoven zag ik. Hierdoor zit er maar 1 week tussen Monza en de Nordschleife, terwijl dit de langste baan van het seizoen is... Kan de trainingsserver wel 2 weken van te voren online gezet worden?
Gebruikersavatar
Michael Jaggie
Berichten: 71
Lid geworden op: 25 apr 2018, 13:49
Racestuur: Fanatec DD1
Locatie: Maassluis

Sinds de update van de Nordschleife kom ik er niet meer in en krijg ik bij het ingaan van de server de foutmelding: Nurburgring_2018 V1.01SRVN requires unkown base mod to be installed.

Weleens vaker gehad, dus dacht dit is snel opgelost.. maar dat is dus niet zo..

1. Ja ik heb uiteraard de betaalde content netjes gekocht
2. Ik heb de SRVN mod al reeds verwijderd - > geen succes
3. Unsubscribe / subscribe uit de workshop - > geen resultaat
4. Net een herinstallatie RF2 gedaan - > geen resultaat
5. Als jullie geen andere tip hebben, morgen de PC van 3 hoog naar beneden... ik weet het niet meer hoor.

Wat is het simracen met dit soort ellende steeds toch zo onwijs fijn hé...
Gebruikersavatar
Lennart Lippens
Berichten: 688
Lid geworden op: 26 sep 2016, 20:21
Racestuur: Fanatec CSWv2.5/Formula v2
Locatie: Den Haag

De server moet nog geüpdate worden met de nieuwe versie van de basemod (die jij dus al hebt, de server vraagt nog om de oude versie). Martijn was vanavond niet in de gelegenheid dat te doen, gaat morgen gebeuren.

Verstuurd vanaf mijn SM-A320FL met Tapatalk


Martijn Huisers
Berichten: 472
Lid geworden op: 02 dec 2012, 16:37
Racestuur: Logitech G27
Locatie: Lelystad

Server is voorzien van de update
SRVN Racecommissie
Berichten: 688
Lid geworden op: 20 okt 2011, 22:53

Greenline toegevoegd in begin topic.

Alsmede een reminder waar de pit entry zit.
Gebruikersavatar
Michael Jaggie
Berichten: 71
Lid geworden op: 25 apr 2018, 13:49
Racestuur: Fanatec DD1
Locatie: Maassluis

Lennart Lippens schreef: 23 nov 2019, 00:18 De server moet nog geüpdate worden met de nieuwe versie van de basemod (die jij dus al hebt, de server vraagt nog om de oude versie). Martijn was vanavond niet in de gelegenheid dat te doen, gaat morgen gebeuren.

Verstuurd vanaf mijn SM-A320FL met Tapatalk
Oh shit was dat het... ik dacht hier niet aan aangezien al m'n team maatjes gister wel konden rijden..
Fijn dat ik het nu ook pas lees, wederom een clean install van RF2 dan maar gaan doen :bierfles
Gebruikersavatar
Michael Jaggie
Berichten: 71
Lid geworden op: 25 apr 2018, 13:49
Racestuur: Fanatec DD1
Locatie: Maassluis

Nou de Nordschleiffe geeft geen problemen meer, nu is het de base mod van de Porsche GT3 :pukey:
De zin om morgen mee te doen verdwijnt wel met de seconde zo..

Edit; werkt ineens weer.. paar uur verder haha
Gebruikersavatar
Pascal de Birk
Berichten: 133
Lid geworden op: 02 jan 2017, 08:57
Racestuur: Fanatec CSW 2.5 + McLaren rim
Locatie: Almere

Ia het mogelijk om 40 minuten kwalificatie te doen en 20 minuten warmup? Met rondjes van 8:30 hebben we nu maar 1 kans op een vliegende ronde

Verstuurd vanaf mijn MHA-L29 met Tapatalk

Cas Brinkhuizen
Berichten: 75
Lid geworden op: 27 nov 2018, 19:13
Racestuur: Fanatec Clubsport V2.5
Locatie: Meerssen

Dat lijkt mij ook een strak plan Pascal.
See you tonight guys💪🏼
Berry Witman
Berichten: 312
Lid geworden op: 18 mar 2016, 17:47
Racestuur: 4 DOF Motion + Directdrive
Locatie: Kampen

Misschien is het juist mooi voor 1 ronde, Dat houd de spanning erin
Ofwel je verpest je ronde of je neemt enige reserve in acht
MAW wie heeft het meeste lef in Qualifying

Just my 2 cents :mrgreen:
SRVN Racecommissie
Berichten: 688
Lid geworden op: 20 okt 2011, 22:53

Let op aanpassing:

Startprocedure
De startprocedure van deze race zal iets anders zijn dan beschreven in het ARR onder artikel 10.1.6
We zullen in een single file gaan rijden met "minimaal 1 en maximaal 5 wagenlengtes".
SRVN Racecommissie
Berichten: 688
Lid geworden op: 20 okt 2011, 22:53

Let op aanpassing:

Kwalificatie
Vanwege de lengte van de baan, en de ruimte tussen kwalificatie en race is besloten de kwalifatieduur te verlengen van 20 naar 40 minuten.
Let wel op, zodra de klok op 0 staat wordt de sessie direct doorgezet naar de warmup, je mag dus niet je ronde afmaken.
Je moet je laatste snelle ronde dus beginnen zo'n 8:30 à 9 minuten voor het einde van de sessie.

Tijdschema
19:45 - Briefing (verplichte deelname via TeamSpeak)
20.00 - Kwalificatie (40 minuten, onbeperkt aantal ronden, sessie eindigt direct als de tijd om is)
20.40 - Warmup (20 minuten)
21.00 - Race (70 minuten, rollende start, single file)
Berry Witman
Berichten: 312
Lid geworden op: 18 mar 2016, 17:47
Racestuur: 4 DOF Motion + Directdrive
Locatie: Kampen

Nou dat was intens 70 min op de Nordschleife !
Het circuit in 1 week aangeleerd voor de 1e keer
Helaas voor mij crashte in ronde 1 Niels Hampsink net achter de bult voor het laatste rechte stuk aan het eind van de ronde 1
dus reed ik blind in zijn flank toen hij probeerde weer op het circuit te draaien toen ik de bult op ging
Pit in 120 sec schade, 115 liter en S9 weer de baan op, Helaas werd de schade schijnbaar niet helemaal hersteld.
en reed ik 20 sec/ronde langzamer
Op safe uitgereden naar P10

En tot mijn verassing P15 in het GT eindklassement ! :mrgreen:
William Geuze
Berichten: 1147
Lid geworden op: 07 aug 2014, 17:13

Was zwaar maar leuke race gehad. Toch een positief einde aan dit seizoen :)
Ger Peeters
Berichten: 2878
Lid geworden op: 19 sep 2011, 17:32
Racestuur: Fanatec CSL Elite
Locatie: brunssum

Hier ga ik voorlopig nog behoorlijk lang zuur van zijn. Sorry Cas dat ik je eind lap een meenam toen ik hem verloor in de chicane.
Wonder boven wonder raakte ik daarbij geen muur en liep nauwelijks schade op, dus een diepe zucht en aansluiten. Had al snel in de gaten dat Davide, die vlak voor me met Niels aan het vechten was, wat meer schade had en topsnelheid miste. Niels kon er al snel ergens redelijk eenvoudig voorbij.
Ik wilde uiteraard mee om de aansluiting met de kop niet nog meer te verliezen. Toen ik op het snelle stuk in de middensector met meer pace een bocht uitkwam kon ik hem er net een beetje naast zetten. Had dat (achteraf gezien is makkelijk lullen) daar dus beter niet kunnen doen, Davide kwam naar binnen waar de de racelijn liep met een lichte touche als gevolg. Ik hield hem nog recht maar voor Davide was het net genoeg om de auto kwijt te raken muur in te gaan en vervolgens bij terugstuiteren mij te collecteren. Om voor rtse de ellende compleet te maken kon twan me niet meer ontwijken en was alles klaar met een big bang.
Laatst gewijzigd door Ger Peeters op 25 nov 2019, 14:57, 1 keer totaal gewijzigd.
Berry Witman
Berichten: 312
Lid geworden op: 18 mar 2016, 17:47
Racestuur: 4 DOF Motion + Directdrive
Locatie: Kampen

Mijn Motion Sim voor de liefhebber: Training op de Nordschleife ( singleplayer met irritante AI )

https://youtu.be/VvxDYdig268
Gebruikersavatar
Twan Capellen
Berichten: 967
Lid geworden op: 19 sep 2011, 19:37
Racestuur: Thrustmater T500RS
Locatie: Brunssum

Heel wat rondjes geoefend en redelijk veel vertrouwen getankt dat als ik rustig zou rijden een redelijke klassering zou kunnen hebben.
Op P10 gekwalificeerd en merkte dat ik de eerste ronde in de race al wegliep van de auto's achter mij, terwijl ik bij kon blijven bij de auto's voor mij.
Einde ronde 1 was er een puinhoop voor mij op de baan en iedereen kunnen missen door flink in de ankers te gaan.
Hierdoor wel naar P7 en vervolgens kon ik weer naar de mensen voor mij toe rijden.
Helaas had Ger toen contact met Davide op een stuk weg waar je normaal met 250 km/uur gaat.
Ik hoorde op Teamspeak dat Ger een incident had en ik liet daarop het gas los en zag Davide rechts de weg blokkeren, waarop ik naar links ging en daar stuiterde juist Ger de weg weer op, die ik dus niet meer kon ontwijken.
Daarop had ik geen engine meer en was de race dus over.
Jammer want ik vind dit wel een moeilijke maar ook een leuke baan.
Graag volgend seizoen weer inplannen :)
Nino Stuivenberg

Na Monza vorige week (P13) deed ik ook op de Nordschleife mee als gastrijder. Ik kwalificeerde me op P14, heb in de openingsfase eigen tempo gereden en kon optimaal profiteren van de incidenten voorin. Na twee ronden reed ik tot mijn verbazing al op P6. Onderweg nog een aantal leuke gevechten gehad met Cas en Serge en uiteindelijk gefinisht op P7.

Ik kijk terug op 2 leuke/leerzame races als gastrijder, dank aan de organisatie :)
Ger Peeters
Berichten: 2878
Lid geworden op: 19 sep 2011, 17:32
Racestuur: Fanatec CSL Elite
Locatie: brunssum

dit einde was niet zo gepland :( :shock: maar om deze persoonlijke lowlights dan toch nog snel met een veel te korte highlight af te sluiten....,


Pascal nog proficiat!!!! :thumbs_up: :bierglas:

Verder alle vrijwilligers en rijders weer bedankt voor een leuk seizoen in de Gt's.
Gesloten

Terug naar “SRVN NK GT 2019”