DTCC 2019-II | Race 3 & 4 Zandvoort | 10-10-2019

Gesloten
Gebruikersavatar
SRVN
Berichten: 1287
Lid geworden op: 10 sep 2011, 23:50

Afbeelding
DTCC 2019-II Race 3 & 4
Zandvoort
10-10-2019


Tijdschema
20:00 - Aanwezig op TeamSpeak voor de briefing + vrije plekken toekennen aan reserverijders en gastrijders
20.15 - Kwalificatie (10 minuten, open, onbeperkt aantal ronden)
20.25 - Warmup (10 minuten)
20.35 - Race 1 14 laps (rollende start, double file, volledige reversed grid kwalificatie, verplichte pitstop)
21.05 - Race 2 14 laps (staande start, verplichte pitstop)

Weerbericht
Afbeelding

Startprocedure
De startprocedure van race 1 staat beschreven in het ARR onder artikel 10.1.6:
10.1.6 Bij een rollende start zonder safetycar is de volgende procedure van toepassing:
Zodra iedereen op de grid staat gaan de lampen uit en gaat rFactor er vanuit dat de race is gestart. Wij gaan echter rustig op het gas en blijven op de positie rijden die ook op de grid van toepassing was (double file). Iedereen rijdt de gehele ronde op de pitlimiter en volgt zijn voorganger op een gepaste afstand. Een gepaste afstand is minimaal 1 en maximaal 5 wagenlengtes. Indien de afstand tot de voorganger te groot is geworden mag je even van de pitlimiter af om zo de afstand tot je voorganger te verkleinen. Bij het aanpassen van de afstand is de maximale snelheid 120Km/h. Na de laatste bocht voor de “green line” is het niet meer toegestaan om de pitlimiter uit te zetten. Vanaf dat moment blijft je snelheid en afstand tot je voorganger dus ongewijzigd. Voor elk circuit wordt een "green line" bepaald en zodra je met je neus over deze lijn komt start jouw race. Is je snelheid op dat moment hoger of lager dan de ingestelde pitlimiter snelheid is er sprake van een valse start. Ook als je eerder over de lijn komt dan degene die zich voor jou heeft gekwalificeerd is er sprake van een valse start.
Let op:
Toevoeging op bovenstaand: met "minimaal 1 en maximaal 5 wagenlengtes" wordt gedoeld op de afstand op de auto die 2 posities voor je rijdt, dus in dezelfde lijn als jijzelf (links of rechts). Rij je bijvoorbeeld op P6, dan moet je minimaal 1 en maximaal 5 wagenlengtes afstand houden tot P4, en daarnaast zorgen dat je niet voor ligt op de auto op P5, de auto naast je.

Race 2 zal starten met 1 formation lap en daarna een staande start.

Green-line voor race 1
De green-line bevindt zich op de start/finish streep, er wordt dus een complete formatieronde gereden. Let op: dit is NIET de lijn bij pole-position.
Afbeelding


Aanmelden als gastrijder?
Je kunt je aanmelden als gastrijder door een berichtje achter te laten in het Aan- en Afmeldtopic .

Wil je als rookie je startbewijs halen voor het NK GT kampioenschap, vergeet dan niet om ook even een mail te sturen naar RC@SRVN.NL

Algemeen Racereglement
Dit SRVN evenement wordt gehouden volgens het Algemeen Racereglement, neem dit nog goed door voorafgaand aan de raceavond.

Links
Algemene Informatie DTCC 2019-II
Robert Rozing
Berichten: 185
Lid geworden op: 10 jan 2013, 21:44
Racestuur: Fanatec CSW 2.5 + Formula v2

Op de server regent het constant, waardoor de baan ontzettend glad is. Het is net een schaatsbaan.

Soms droogt het iets meer op, en ik heb er een 2:05 uit kunnen persen. Maar het is uberhaupt al enorm lastig om een ronde te rijden zonder ervanaf te glijden. Ik zie dat nu de snelste tijd staat op 1:55. Was dit toen het ook zo keihard regende? Ik zie echt niet hoe ik daar ooit bij in de buurt kan komen. Ik kom veel te veel grip tekort.

Blijft het de komende twee weken regenen op de server?
Gebruikersavatar
Jeremy Mook
Berichten: 88
Lid geworden op: 13 jul 2019, 18:10
Racestuur: Logitech G27

Robert Rozing schreef: 28 sep 2019, 15:53 Op de server regent het constant, waardoor de baan ontzettend glad is. Het is net een schaatsbaan.

Soms droogt het iets meer op, en ik heb er een 2:05 uit kunnen persen. Maar het is uberhaupt al enorm lastig om een ronde te rijden zonder ervanaf te glijden. Ik zie dat nu de snelste tijd staat op 1:55. Was dit toen het ook zo keihard regende? Ik zie echt niet hoe ik daar ooit bij in de buurt kan komen. Ik kom veel te veel grip tekort.

Blijft het de komende twee weken regenen op de server?
Hoi Robert, ik denk dat het idd een regenrace gaat worden, net als bij de GT3's,.. De baan varieert enorm, dus zou me niet teveel aantrekken van de gereden rondetijden..neem aan dat je de regenbanden eronder heb zitten :D Gister ben ik namelijk zelf wezen rijden op de DTCC server, en de baan was praktisch droog..15 mins later begon het weer te regenen en was ik meteen 5 sec langzamer :bierfles , een goede regen setup is raadzaam idd.. Grtn! :)
Robert Rozing
Berichten: 185
Lid geworden op: 10 jan 2013, 21:44
Racestuur: Fanatec CSW 2.5 + Formula v2

Pffff... Ik ben benieuwd. Op momenten is Zandvoort 94-98% nat, en dan valt er echt niet overheen te komen. Glippen en glijden.

Vanaf Oulton Park heb ik ook 600+ rondjes gereden om setups te testen, maar ik baal dat ik nog steeds secondes te kort kom. Ik snap niet waar het aan ligt.
Ruben Correa Alves
Berichten: 1192
Lid geworden op: 22 sep 2015, 11:40
Racestuur: Fanatec DD1
Contact:

Met meer mensen op de baan wordt het asfalt een stuk droger en sneller. Ik zou je laptimes alleen vergelijken met mensen die tegelijk met jou op de baan rijden in precies dezelfde omstandigheden.
Gebruikersavatar
René Hoogterp
Berichten: 4050
Lid geworden op: 09 sep 2011, 17:40
Locatie: Amsterdam
Contact:

Robert Rozing schreef: 03 okt 2019, 17:42 Pffff... Ik ben benieuwd. Op momenten is Zandvoort 94-98% nat, en dan valt er echt niet overheen te komen. Glippen en glijden.

Vanaf Oulton Park heb ik ook 600+ rondjes gereden om setups te testen, maar ik baal dat ik nog steeds secondes te kort kom. Ik snap niet waar het aan ligt.
Daarom vind ik het (persoonlijk) zo belangrijk dat nieuwe simracers niet een eigen team gaan starten, vaak als eenpitter. Maar zich aansluiten bij een 'gevestigd' team, zo heb je teamgenoten die je direct kunnen helpen. Setups maakt echt het verschil niet (max 0,75 sec) maar een juiste rijtechniek wel. Een rijtechniek die met een FWD behoorlijk anders is dan een Formulewagen bijvoorbeeld.
SRVN Racecommissie
Berichten: 688
Lid geworden op: 20 okt 2011, 22:53

Let op: een afbeelding van de green-line is toegevoegd aan de openingspost
Robert Rozing
Berichten: 185
Lid geworden op: 10 jan 2013, 21:44
Racestuur: Fanatec CSW 2.5 + Formula v2

Ik ben het niet met je eens René.

Vergeleken met de default setup, maken setups vele secondes verschil! En al helemáál als de baan zeiknat is! Setups maken een enorm verschil in handelbaarheid van een auto. Ik ben dan zelf ook nog heel erg mijn weg aan het zoeken in de wereld van setups, omdat er zoveel mogelijkheden zijn. Maar dat het een zeer groot verschil maakt in gedrag van de auto en rondetijden, daarvan ben ik overtuigd.

Wat ik bij simracen vooral lastig blijf vinden, is dat ik (behalve de FFB van m'n stuurtje) niks voel van wat de auto doet. Dat is echt iets waar ik flink aan moet wennen. Maar dat komt hopelijk vanzelf wel.

Voor wat betreft het weer op de server in Zandvoort, vind ik het lastig omdat het ongeveer 5% van de tijd 'bijna droog' is, en de rest van de tijd constant varieert tussen nat en zeiknat. Lastig om daar een flow in te vinden als beginner. Ik ben erg benieuwd in welke omstandigheden de snelle laps gereden zijn.

edit: Ah, als het weekend ge-restart wordt, heb je een kwartiertje een droge baan.

Qua teams: er is toch geen constructeurskampioenschap? Als je als newbie totaal niemand kent, is het niet voor de hand liggend om je aan te sluiten bij een team. Daarbij: Wat is het 'team competitie-element', want dat zie ik niet helemaal? En als dat competitie-element tussen teams er niet is, wat weerhoudt men dan om setups en tips 'n tricks voor races niet gewoon in het algemeen te delen?
Laatst gewijzigd door Robert Rozing op 08 okt 2019, 15:10, 2 keer totaal gewijzigd.
William Geuze
Berichten: 1147
Lid geworden op: 07 aug 2014, 17:13

Robert Rozing schreef: 08 okt 2019, 08:50 Ik ben het niet met je eens René.
Vergeleken met de default setup, maken setups vele secondes verschil! En al helemáál als de baan zeiknat is! Setups maken een enorm verschil in handelbaarheid van een auto. Ik ben dan zelf ook nog heel erg mijn weg aan het zoeken in de wereld van setups, omdat er zoveel mogelijkheden zijn. Maar dat het een zeer groot verschil maakt in gedrag van de auto en rondetijden, daarvan ben ik overtuigd.
Andere mensen binnen je misschien jonge team gaan je niet vertellen dat dit een hele boel wishful thinking is. Dat je je in je voorstel topic nog afvraagt hoe het komt dat mensen online zo snel zijn. Die mensen die ook relatief nieuw zijn en je misschien nog niet zo goed kennen gaan niet de mensen zijn die je zeggen dat het waarschijnlijk enkel en alleen aan jezelf ligt. Die vele secondes die je in een setup denkt te vinden? Hou jezelf niet voor de gek, ik wou dat ik ze ook kon vinden dan, en half SRVN met mij.
Wat ik bij simracen vooral lastig blijf vinden, is dat ik (behalve de FFB van m'n stuurtje) niks voel van wat de auto doet. Dat is echt iets waar ik flink aan moet wennen. Maar dat komt hopelijk vanzelf wel.
Wie van je mede teamgenoten heeft deze opmerking gelezen en ziet hier een verklaring voor pace in? Snap je niet wat er gebeurt, heb je verwachtingen van de auto die niet stroken met wat er echt gebeurd, voel je echt niks, staan je instellingen wel goed? Ook met een G27 voel je wat de auto doet en zie ik een teamgenoot keurig slides opvangen zonder blikken of blozen maar waar mee hij 2 jaar geleden nog onherroepelijk naast de baan had gestaan. Je bent er een tijdje uit geweest toch? Logisch dat je weer even gevoel moet 'kweken' :) Niks mis mee!
Voor wat betreft het weer op de server in Zandvoort, vind ik het lastig omdat het ongeveer 5% van de tijd 'bijna droog' is, en de rest van de tijd constant varieert tussen nat en zeiknat. Lastig om daar een flow in te vinden als beginner.
Als ik je voorstel topic lees was je toch geen beginner meer? ;)
Qua teams: er is toch geen constructeurskampioenschap? Als je als newbie totaal niemand kent, is het niet voor de hand liggend om je aan te sluiten bij een team.
Dat vind ik nog steeds raar, en nooit begrepen. Waaorm je niet aansluiten bij mensen die het snappen en daarvan profiteren/leren? Rijden genoeg mensen rond en er zijn altijd mensen op teamspeak. Men bijt niet hoor, er zitten zelfs hele aardige mensen bij SRVN! :)
[...]wat weerhoudt men dan om setups en tips 'n tricks voor races niet gewoon in het algemeen te delen?
Laten we het omdraaien. Waarom zou je?
Robert Rozing
Berichten: 185
Lid geworden op: 10 jan 2013, 21:44
Racestuur: Fanatec CSW 2.5 + Formula v2

Nja, ik ben er in ieder geval voor mijzelf achter gekomen in Oulton Park dat ik meerdere secondes heb gewonnen en consequent kon rijden dankzij een stabiele setup. Dat maakt echt het verschil tussen een auto die amper de bocht in wil sturen en in wil blijven hangen tot een auto die 'eager' instuurt en blijft plakken, bijvoorbeeld.

Ik heb de guides gevolgd voor m'n G27. Ik ben er alsnog niet heel erg tevreden over. Ik vind dat ik te weinig feedback voel. Vaak voelt het stuurtje ook te licht naar mijn smaak. Daarentegen, als ik rond de 93-94% tire wear kom, begint het stuurtje al te schokken... Een flinke slide kan ik wel opvangen, maar het algemene gevoel is wat vaag. Wellicht dat ik hier nog eens naar moet kijken.
Als ik je voorstel topic lees was je toch geen beginner meer? ;)
Ik reed hier zo'n vijf jaar geleden ook 1 seizoen een paar races mee. En vergeleken met laptijden die andere rijden vind ik mezelf voorlopig nog wel een beginner ja :)
Dat vind ik nog steeds raar, en nooit begrepen. Waaorm je niet aansluiten bij mensen die het snappen en daarvan profiteren/leren? Rijden genoeg mensen rond en er zijn altijd mensen op teamspeak. Men bijt niet hoor, er zitten zelfs hele aardige mensen bij SRVN! :)
Ik ben best veel online geweest in de practices, en 99% van de tijd zit ik alleen op de server. Dus dan ga ik ook niet op de TeamSpeak zitten. En toegegeven, ik ben ook niet iemand die snel hulp zoekt. Ik wil mijn eigen shit regelen, in plaats van andere mensen het voor me te laten doen. Dus ja, dat is mijn probleem :)
Zolang er ook geen team-kampioenschap is of recruterende teams, is er wat mij betreft zo weinig 'incentive' om een team te joinen, dat ik er uberhaupt nooit aan had gedacht!
Ik ging ervanuit dat teams gewoon vriendenclubs zijn die samen racen. Niemand in mijn omgeving doet aan simracing. Dus als je dan zelf besluit om mee te gaan doen, dan moet je toch ook toegeven dat het leuk is om zelf jouw auto te painten en gewoon eens lekker rond te kijken? Uiteindelijk is toch íedereen je tegenstander.
Laten we het omdraaien. Waarom zou je?
Niet. Die vraag hoef je aan mij ook niet te stellen.
Waarom zou een team vreemde noobs aantrekken om vervolgens tijd en energie in te steken om die beter te maken, als het team er verder niet mee geholpen is?

Maar misschien moet ik de community eerst wat beter leren kennen, dat zal helpen uiteraard :) De servers zijn alleen altijd zo uitgestorven buiten de races om.
William Geuze
Berichten: 1147
Lid geworden op: 07 aug 2014, 17:13

Robert Rozing schreef: 08 okt 2019, 10:00 Nja, ik ben er in ieder geval voor mijzelf achter gekomen in Oulton Park dat ik meerdere secondes heb gewonnen en consequent kon rijden dankzij een stabiele setup. Dat maakt echt het verschil tussen een auto die amper de bocht in wil sturen en in wil blijven hangen tot een auto die 'eager' instuurt en blijft plakken, bijvoorbeeld.
Wat voor de een een stabiele setup is, is voor een ander een onderstuurd hok waar je per ronde meer mee verliest dan wint ;)
Ik heb de guides gevolgd voor m'n G27. Ik ben er alsnog niet heel erg tevreden over. Ik vind dat ik te weinig feedback voel. Vaak voelt het stuurtje ook te licht naar mijn smaak. Daarentegen, als ik rond de 93-94% tire wear kom, begint het stuurtje al te schokken... Een flinke slide kan ik wel opvangen, maar het algemene gevoel is wat vaag. Wellicht dat ik hier nog eens naar moet kijken.
Ben je niet volle bak elke keer aan het blokkeren bij het aanremmen waardoor je bijna heel de tijd met flatspots rondrijd? Of ben je je FFB zo aan het oversturen in je zoektocht naar gevoel dat er juist helemaal niks meer overblijft vanwege clipping?
Dat vind ik nog steeds raar, en nooit begrepen. Waaorm je niet aansluiten bij mensen die het snappen en daarvan profiteren/leren? Rijden genoeg mensen rond en er zijn altijd mensen op teamspeak. Men bijt niet hoor, er zitten zelfs hele aardige mensen bij SRVN! :)
Ik ben best veel online geweest in de practices, en 99% van de tijd zit ik alleen op de server. Dus dan ga ik ook niet op de TeamSpeak zitten. En toegegeven, ik ben ook niet iemand die snel hulp zoekt. Ik wil mijn eigen shit regelen, in plaats van andere mensen het voor me te laten doen. Dus ja, dat is mijn probleem :)

Zolang er ook geen team-kampioenschap is of recruterende teams, is er wat mij betreft zo weinig 'incentive' om een team te joinen, dat ik er uberhaupt nooit aan had gedacht!
Aparte gedachtengang, kan ik niks mee verder, dat is persoonlijk denk ik.
Laten we het omdraaien. Waarom zou je?
Niet. Die vraag hoef je aan mij ook niet te stellen.
Waarom zou een team vreemde noobs aantrekken om vervolgens tijd en energie in te steken om die beter te maken, als het team er verder niet mee geholpen is?
Misschien om de simpele reden dat, schrikken, misschien mensen je gezellig vinden om bij de club te hebben? Maar dan moet je wel af en toe eens teamspeak aanzetten en met mensen gaan babbelen :P
Maar misschien moet ik de community eerst wat beter leren kennen, dat zal helpen uiteraard :) De servers zijn alleen altijd zo uitgestorven buiten de races om.
Ligt misschien ook aan de tijden waarop je rijd hoor, maar er zijn vast mensen die op vaste tijden oefenen waar je bij aan kunt haken :)
Ger Peeters
Berichten: 2878
Lid geworden op: 19 sep 2011, 17:32
Racestuur: Fanatec CSL Elite
Locatie: brunssum

hmmmz zandvoort...regen...oefenen....
Robert Rozing
Berichten: 185
Lid geworden op: 10 jan 2013, 21:44
Racestuur: Fanatec CSW 2.5 + Formula v2

Wat voor de een een stabiele setup is, is voor een ander een onderstuurd hok waar je per ronde meer mee verliest dan wint ;)
Mijn punt exact :)
Hoewel er denk ik wel een basis-setup is, anders dan de default, om de auto beter bestuurbaar te maken.
Ben je niet volle bak elke keer aan het blokkeren bij het aanremmen waardoor je bijna heel de tijd met flatspots rondrijd? Of ben je je FFB zo aan het oversturen in je zoektocht naar gevoel dat er juist helemaal niks meer overblijft vanwege clipping?
Goede vraag. Clipping is het in ieder geval niet, want dat heb ik al afgesteld (hoewel een natte baan weer zorgt voor veel minder feedback in m'n stuurtje). In principe probeer ik natuurlijk gewoon m'n brake balance en m'n remacties goed te hebben. Ik weet niet hoe snel ik flat spots krijg of hoe ik dat kan checken. Maar het voelt als een hardware issue. Het is zo jammer dat stuurtjes zo duur zijn, anders had ik wel al een upgrade gekocht voor m'n G27.
Misschien om de simpele reden dat, schrikken, misschien mensen je gezellig vinden om bij de club te hebben? Maar dan moet je wel af en toe eens teamspeak aanzetten en met mensen gaan babbelen :P

Ligt misschien ook aan de tijden waarop je rijd hoor, maar er zijn vast mensen die op vaste tijden oefenen waar je bij aan kunt haken :)
Haha, ja :) Maar zoals ik al zei, vaak wanneer ik online rij, zit ik alleen op de server. Mja, ik zit dan ook vaak overdag te sturen. Wellicht ligt het daar aan.

Totaal ander vraagje:
In het weerbericht, staat er 80%. Wat betekent dit precies? 80% kans op neerslag ofzo?
William Geuze
Berichten: 1147
Lid geworden op: 07 aug 2014, 17:13

Die 80% kans vind ik juist het leuke, voelt als een 'echter weerbericht'. Er is dus een 80% kans dat er regen valt met een gegeven intensiteit. Hoe langdurig en intens die bui is als hij valt is generiek en is onderdeel van de berekeningen achter de schermen. In principe kun je ook met een 20% kans op neerslag nog een fix buitje verwachten, alhoewel dit uiteraard minder waarschijnlijk is dan met 80%.
Gebruikersavatar
René Hoogterp
Berichten: 4050
Lid geworden op: 09 sep 2011, 17:40
Locatie: Amsterdam
Contact:

Robert Rozing schreef: 08 okt 2019, 10:00 Waarom zou een team vreemde noobs aantrekken om vervolgens tijd en energie in te steken om die beter te maken, als het team er verder niet mee geholpen is?
Deze opmerking kreeg ik zaterdag ook nog te horen bij de ALV: Dat ik wel leuk hier zeg dat je je als rookie best bij een team kunt aansluiten. "Maar dat jij zelf dat ook niet doet". Wat ik echt een hele rare opmerking vond: Bram Kuipers was een behoorlijk rookie in 2011, is bij GNCR gekomen. Wilbert Velthove, was een rookie binnen SRVN bij de SRVN500 van 2 jaar terug, bij GNCR gekomen. Dave de Vos, was een rookie in simracen algemeen, was bij GNCR gekomen.

Het klopt dat er nu in de laatste seizoenen geen nieuwelingen zijn bijgekomen, maar dat houdt niet in dat teams dit niet zouden willen. Wat wel belangrijk is: het moet wel beetje matchen natuurlijk. Er wordt veel buiten SRVN om geouwehoerd over diverse onderwerpen.

Wat belangrijk is: stel jezelf open. Kom op avonden op Teamspeak en spreek mensen aan, stuur PM's naar diverse leden. Ik ben zelf te druk om avonden online te zijn, maar anderen kunnen je best wel helpen. En als je al op het maximale van de auto rijdt, dan gaat een setup je echt niet meer dan die 7 tienden geven. Maar als je echt 'seconden' wint, dan zat je niet op de grens van de auto, of biedt de setup niet het vertrouwen. Maar als je het vertrouwen wel hebt, dan zul je zien dat je dezelfde tijden kunt rijden (of zelfs sneller) met die eerdere setup waarvan je eerst dacht dat deze waardeloos was.

Maar ik vind dit wel een puntje van aandacht: ik wil heel graag dat de nieuwe website makkelijk laat zien wat de teams zijn en de 'teammanagers' (vreselijk woord trouwens in deze context) maar waardoor je wel makkelijker de juiste personen kunt aanspreken.

Zoals op de ALV besproken willen we graag een uitgebreide 'survey' gaan vormgeven, waarin we juist ook aan de relatief nieuwe leden willen vragen waar ze tegenaan lopen.
Robert Rozing
Berichten: 185
Lid geworden op: 10 jan 2013, 21:44
Racestuur: Fanatec CSW 2.5 + Formula v2

William Geuze schreef: 09 okt 2019, 11:00 Die 80% kans vind ik juist het leuke, voelt als een 'echter weerbericht'. Er is dus een 80% kans dat er regen valt met een gegeven intensiteit. Hoe langdurig en intens die bui is als hij valt is generiek en is onderdeel van de berekeningen achter de schermen. In principe kun je ook met een 20% kans op neerslag nog een fix buitje verwachten, alhoewel dit uiteraard minder waarschijnlijk is dan met 80%.
Ok, het is dus 80% kans op neerslag. En wat betekenen dan die 5 hokjes naast elkaar? Ik neem aan dat dat tijdsperiodes zijn? Dus blokken van een halfuur ofzo? Of zijn het blokken voor respectievelijk training / kwali / warmup / race 1 / race 2?
Gebruikersavatar
Jeroen Huisers
Berichten: 994
Lid geworden op: 04 jun 2012, 10:05

Robert Rozing schreef: 09 okt 2019, 12:58 Ok, het is dus 80% kans op neerslag. En wat betekenen dan die 5 hokjes naast elkaar? Ik neem aan dat dat tijdsperiodes zijn? Dus blokken van een halfuur ofzo? Of zijn het blokken voor respectievelijk training / kwali / warmup / race 1 / race 2?
Dat is het leuke/aparte van dit alles.
Op de server kan je voor de race alleen in blokken van 5 het weer aangeven.
Als de race 5 uur duurt is elk blok 1 uur.
Maar is de race 50 minuten, dan is elk blok dus 10 minuten.
De DTCC gaat over (in dit geval) 14 ronden, en hoewel de blokken meestal over tijd gaat, en 1 "natte" ronde een 2 minuten is, kan je denk ik wel rekenen op +/- 5 minuten of 3 ronden per blok.

Dat is dan ook meteen zo voor de training, en deze staat meestal langer (uren) dan de race en dus ook niet representatief.
Kwalificatie is gewoon 1 blok en zoals in het eerste bericht aangegeven is dat dus hier ook 80% kans op regen.
Warmup weet ik niet precies, maar gaat volgens mij ook over de 5 blokken, en is 10 minuten, dus 2 minuten per blok.
Let wel dat als in de warmup de baan nat is deze mee gaat naar de race, het kan wel ineens stoppen met regenen (20%).
Robert Rozing
Berichten: 185
Lid geworden op: 10 jan 2013, 21:44
Racestuur: Fanatec CSW 2.5 + Formula v2

Ah ok, thanks man, goede info!
Ger Peeters
Berichten: 2878
Lid geworden op: 19 sep 2011, 17:32
Racestuur: Fanatec CSL Elite
Locatie: brunssum

Eerst maar eens feli aan Mark en de andere podium rijders, vergeet ik de laatste tijd steevast :).

Regen levert altijd al spektakel op en dat dan gecombineerd met een complete reversed grid is een zekerheid op interesante paar eerste ronden. Dit gaat vast wat leuke (en schaamrood) beelden voor mijn clip archief opleveren.
Er waren wat mensen die erg optimistisch waren met het zoeken van de juiste rempunten. Dat resulteerde de eerste paar laps in behoorlijk wat kontakt. Nadat iedereen een beetje gewend was leuke gevechten gehad en kon langzaam maar zeker de top 10 weer inrijden. Die positie vervolgens bijzonder professioneel weggegooid bij de pitstop. Daar was ik optimistisch met zoeken van rempunt blokkeerde de voorkant en gleed doodleuk recht op de rand pitingang :kopstooot:. Bijna 2 minuten repairs en op een lap gezet (hmm waar ken ik die van) en vervolgens alleen nog wat plekken goedgemaakt door crashes van anderen.

Snel de focus op race twee. Ging stuk beter, had een prima start meen een plek te pakken. Maar kreeg de eerste paar laps wat snellere mensen steeds groter in mijn spiegel en op snelheid wat plekken moeten inleveren. Race twee verder zonder al te grote issues uitgereden naar p7 wat effectief qua pace eigenlijk p10 ofzo was geweest als een aantal man aan het eind geen problemen hadden gehad.

mijn high(low)lights
Gebruikersavatar
Tim de Ruig
Berichten: 67
Lid geworden op: 04 jan 2019, 16:42
Racestuur: Simucube 2 sport

leuk fimpje!
Gesloten

Terug naar “SRVN DTCC 2019-II”