F3 2019-II | Race 3 & 4 Hockenheim | 29-09-2019
F3 2019-II Race 3 & 4
Hockenheim
29-09-2019
Tijdschema
21:00 - 21:10: F3 kwalificatie
21:20 - 21:55: F3 race 1 (30 minuten) (verplichte bandenstop)
22:00 - 22:35: F3 race 2 (30 minuten) (verplichte bandenstop) (reversed grid top 8 uitslag race 1)
Weerbericht
Zonnig 10 graden
Startprocedure
Volgt. (Staande start)
Aanmelden als gastrijder?
Aspirant leden of SRVN-leden met de rookie status, die niet staan ingeschreven bij het F4 kampioenschap, kunnen deelnemen aan de F4 evenementen als gastrijder in de voor dat doel ter beschikking gestelde gastrijdersauto's. Je kunt je aanmelden als gastrijder door een berichtje achter te laten in het Aan- en Afmeldtopic.
Wil je als rookie je startbewijs halen voor het NK GT kampioenschap, vergeet dan niet om vooraf een mail te sturen naar RC@SRVN.NL
Algemeen Racereglement
Dit SRVN evenement wordt gehouden volgens het Algemeen Racereglement, neem dit nog goed door voorafgaand aan de raceavond.
Links
Algemene Informatie F4 / F3 2019-II
- Kai Karreman
- Berichten: 285
- Lid geworden op: 24 jan 2016, 15:32
Is het bekend wat voor weer het word in Duitsland?
-
- Berichten: 1192
- Lid geworden op: 22 sep 2015, 11:40
- Racestuur: Fanatec DD1
- Contact:
Droog
- Mike van Aalst
- Berichten: 57
- Lid geworden op: 11 jun 2014, 16:39
- Racestuur: Driving Force GT
Als ik de baan in singleplayer zet dan crasht de game, heeft iemand hier een oplossing voor?
-
- Berichten: 1147
- Lid geworden op: 07 aug 2014, 17:13
CBash en Shaders folder leegmaken scheelt hoop ik.
-
- Berichten: 11
- Lid geworden op: 11 feb 2019, 20:49
- Racestuur: OSW SimuCube
Hoe zit het precies met de tracklimits en met name de controle daarvan in bijvoorbeeld de qualy. Ik weet dat er in de regelementen beschreven staat wat volgens SRVN is toegestaan en wat niet. Echter kan je bijvoorbeeld in de eerste bocht tijd winnen door bijvoorbeeld wat wijder te gaan waardoor je met 4 wielen op de brede kerbstone zit. In F1 doen ze dit bijvoorbeeld ook. Maar dit is niet toegestaan volgens het reglement van SRVN. Normaal krijg je zelf een ingame melding dat je een trackcut hebt, maar op Hockenheim krijg je dat nergens heb ik het idee.
-
- Berichten: 261
- Lid geworden op: 03 dec 2015, 01:24
- Racestuur: Logitech G27
- Contact:
Nou Hockenheim blijkt toch niet mijn circuit te zijn. Race 1 slechte start, moeizaam op gang, wat te lang last van onderstuur. Her en der wat rubber uitgewisseld met andere coureurs. Een vreemd momentje met Berry Witman die de pit uit kwam (denk ik) en heel langzaam richting bocht 2 reed in ronde 7, maar dat leverde alleen een klein schrik momentje op omdat ik van de racelijn af kwam. In het begin van ronde 14 een remfout gemaakt; Het 100 meter bordje bij bocht 2 was weg, blijkbaar duurde het even voordat ik dat door had en begon te remmen (facepalm), vervolgens schoot ik te diep door aan de binnenkant van de bocht hopend dat Bart Bosschieter mijn fout door had, maar dat werd een crash. Mijn excuses Bart, ik zie je protest tegemoet. In ronde 18 nog de pechvogel in bocht 8 naast Pieter Brandsma waar ik net te ver van het asfalt geduwd werd, maar ja dat is een racing incidentje, shit happens.
Race 2 startte perfect. Kwam goed van de lijn af, bleef dicht genoeg bij Robin de Jong in de buurt, en zette meteen de aanval in bij de hairpin omdat de deur open stond. Helaas een bizar moment waarin het voelde alsof onze auto's bij het uitkomen van de hairpin in elkaar kwamen te zitten. En dan bedoel ik niet een wiel tegen een sidepod aan, maar echt in elkaar. Crewchief verteld me vrolijk dat ik minor damage hebt opgelopen, dus ik rijd met volle snelheid door. Blijkbaakbaar had ik geen front wing en dat was de eerst volgende bocht maar al te duidelijk (Sorry Robin). Direct een pitstop aangevraagd en maar even op de LCD naar de schade gaan kijken. De hele linkerkant en voorkant waren kapot. Een seconde of 25 in de pitstraat -dat was nog een meevallertje- gestaan en ik kon gek genoeg weer verder rijden met milde ophanging schade links voor en links achter, en een nieuwe voorvleugel. Rustig aan in niemandsland doorgereden. In ronde 17 nog wat rubber uitgewisseld met Mike Bult in bocht 1, dat liep goed af. In ronde 19 elkaar nog een keer tegen gekomen door een overstuur momentje van mijzelf in bocht 2. Een hele race op 1 set banden rijden krijg je toch glibberige achterbandjes van uiteindelijk.
Ook zag ik dat er een aantal mensen waren die een drive-through penalty kregen of soortgelijks... Deze versie van Hockenheim is al jaren oud en de bug is al bekend. Ook de Assetto Corsa versie heeft hetzelfde probleem. Ik heb geen verstand van circuits maken voor rF2, maar als ik het goed begrijp zijn de sector en start/finish lijn niet goed doorgetrokken van muur naar muur. Als je dus buiten die lijn om rijd krijg je een penalty van rFactor 2. Als er iemand is die de sector en start/finish lijnen kan bekijken en evt aanpassen in een mapmaker ofzo, dan is Hockenheim in de toekomst nog te gebruiken zonder risico van 'bizarre' penalties.
Oh ja, en de radiator, laat die maar op 0 voor de race Serge. De omschrijving is verkeerd. Radiator Size is verkeerd om, 0 is volledig open en 250 is helemaal dicht.
Nou das een aardig verslagje geworden. Tot de volgende race
Race 2 startte perfect. Kwam goed van de lijn af, bleef dicht genoeg bij Robin de Jong in de buurt, en zette meteen de aanval in bij de hairpin omdat de deur open stond. Helaas een bizar moment waarin het voelde alsof onze auto's bij het uitkomen van de hairpin in elkaar kwamen te zitten. En dan bedoel ik niet een wiel tegen een sidepod aan, maar echt in elkaar. Crewchief verteld me vrolijk dat ik minor damage hebt opgelopen, dus ik rijd met volle snelheid door. Blijkbaakbaar had ik geen front wing en dat was de eerst volgende bocht maar al te duidelijk (Sorry Robin). Direct een pitstop aangevraagd en maar even op de LCD naar de schade gaan kijken. De hele linkerkant en voorkant waren kapot. Een seconde of 25 in de pitstraat -dat was nog een meevallertje- gestaan en ik kon gek genoeg weer verder rijden met milde ophanging schade links voor en links achter, en een nieuwe voorvleugel. Rustig aan in niemandsland doorgereden. In ronde 17 nog wat rubber uitgewisseld met Mike Bult in bocht 1, dat liep goed af. In ronde 19 elkaar nog een keer tegen gekomen door een overstuur momentje van mijzelf in bocht 2. Een hele race op 1 set banden rijden krijg je toch glibberige achterbandjes van uiteindelijk.
Ook zag ik dat er een aantal mensen waren die een drive-through penalty kregen of soortgelijks... Deze versie van Hockenheim is al jaren oud en de bug is al bekend. Ook de Assetto Corsa versie heeft hetzelfde probleem. Ik heb geen verstand van circuits maken voor rF2, maar als ik het goed begrijp zijn de sector en start/finish lijn niet goed doorgetrokken van muur naar muur. Als je dus buiten die lijn om rijd krijg je een penalty van rFactor 2. Als er iemand is die de sector en start/finish lijnen kan bekijken en evt aanpassen in een mapmaker ofzo, dan is Hockenheim in de toekomst nog te gebruiken zonder risico van 'bizarre' penalties.
Oh ja, en de radiator, laat die maar op 0 voor de race Serge. De omschrijving is verkeerd. Radiator Size is verkeerd om, 0 is volledig open en 250 is helemaal dicht.
Nou das een aardig verslagje geworden. Tot de volgende race
- Robert Bults
- Beheerder
- Berichten: 835
- Lid geworden op: 14 jan 2010, 14:29
- Racestuur: Thrustmaster T300RS + F1
- Locatie: Bovensmilde
- Contact:
Leuke race avond!
Slechte kwalificatie P20 . punt
Race 1. 2e ronde bij aan-remmen spitskurve aanvaring gehad.
Pits in schade hersteld, bandjes gewisseld, en daarna stop en go ingelost.
Gelijk ronde achterstand, dus heel het veld voorbij laten gaan.
Daarna nog een drive-thru ingelost vanwege pitlimiter in te drukken halverwege in de pits.
Uiteindelijk op P21 gefinisht.
Race 2 vanaf P20 gestart.
Na enkele rondes al de top 10 in zicht door wat gecrashte auto’s.
Lang doorgereden tot op P3, en daarna pitstop geactiveerd.
Toch even een aanpassing op het stuur, waardoor ik op het gras belande 2 bochten voor de pits. Dom! En daardoor een drive-thru gekregen.
Die heb ik succesvol ingelost, door 3x door de pits te rijden !
Daar is dus iets niet goed gegaan. Zag dat bij Bart de Drive-Thru door de Live steward was verwijderd.
Hoe kan ik die voortaan bereiken onder de race?
Jammer, had een top 10 in kunnen zitten.
Uiteindelijk op P17 gefinisht.
Slechte kwalificatie P20 . punt
Race 1. 2e ronde bij aan-remmen spitskurve aanvaring gehad.
Pits in schade hersteld, bandjes gewisseld, en daarna stop en go ingelost.
Gelijk ronde achterstand, dus heel het veld voorbij laten gaan.
Daarna nog een drive-thru ingelost vanwege pitlimiter in te drukken halverwege in de pits.
Uiteindelijk op P21 gefinisht.
Race 2 vanaf P20 gestart.
Na enkele rondes al de top 10 in zicht door wat gecrashte auto’s.
Lang doorgereden tot op P3, en daarna pitstop geactiveerd.
Toch even een aanpassing op het stuur, waardoor ik op het gras belande 2 bochten voor de pits. Dom! En daardoor een drive-thru gekregen.
Die heb ik succesvol ingelost, door 3x door de pits te rijden !
Daar is dus iets niet goed gegaan. Zag dat bij Bart de Drive-Thru door de Live steward was verwijderd.
Hoe kan ik die voortaan bereiken onder de race?
Jammer, had een top 10 in kunnen zitten.
Uiteindelijk op P17 gefinisht.
Even kort een excuus bericht.
Na race 1 helaas m'n voorvleugel er af gereden te hebben (er spinde iemand voor me en stond midden op de baan) moest ik direct in ronde 1 de pits in. Ik kon de bochten dus niet lekker nemen en werd een bewegende slalom voor de achterhoede
Achterin verder dus.
In race 2 gelukkig niemand geraakt maar was een beetje een dive bomb in turn 3. Heb geloof ik keurig m'n plek weer afgestaan.
Na een vroege pitstop had ik even geen beeld meer in m'n vr headset nadat ik weg reed. Hierdoor heb ik iemand geraakt in de pitstraat. Excuses dus. Was verder direct voor mij einde race. De ophanging was dusdanig beschadigd dat ik niet veilig meer kon rondkomen op het circuit.
Na race 1 helaas m'n voorvleugel er af gereden te hebben (er spinde iemand voor me en stond midden op de baan) moest ik direct in ronde 1 de pits in. Ik kon de bochten dus niet lekker nemen en werd een bewegende slalom voor de achterhoede
Achterin verder dus.
In race 2 gelukkig niemand geraakt maar was een beetje een dive bomb in turn 3. Heb geloof ik keurig m'n plek weer afgestaan.
Na een vroege pitstop had ik even geen beeld meer in m'n vr headset nadat ik weg reed. Hierdoor heb ik iemand geraakt in de pitstraat. Excuses dus. Was verder direct voor mij einde race. De ophanging was dusdanig beschadigd dat ik niet veilig meer kon rondkomen op het circuit.
-
- Berichten: 2878
- Lid geworden op: 19 sep 2011, 17:32
- Racestuur: Fanatec CSL Elite
- Locatie: brunssum
Ik had niet echt vertrouwen en pace te pakken dus zat in race een compleet verbaasd zomaar in de top 10 en kon zelfs een beetje bijblijven. Maar na de relatief late stop ging het fout, kom de pit uit vlak voor de nesu van teamie Twan krijg een lagspike waarbij beeld een seconde vasthangt. Als eea weer beweegt sta ik zonder een lading onderdelen in de muur. Balen verder kansloos uitgereden.
race twee maakte ik ergens in begin remfout met een stevige flatspot ala gevolg. Dus een heel vroege pitstop.
Door alle gedoe op de baan waar ik steeds net langs kon kwam ik tot mijn verbazaing weer in de top 10 terecht. Aan het eind een leuk gevecht met Ivo gehad maar mijn bandjes voren wilde geen enkel bocht meer door dus verloor plek 8 aan Ivo in laatste lap .
Probeerde nog een keer aan te zetten en dat is op kale sloffen zoals jullie weten garantie op succes , spinde paar meter voor de streep waardoor Serge ook nog voorbijkwam
race twee maakte ik ergens in begin remfout met een stevige flatspot ala gevolg. Dus een heel vroege pitstop.
Door alle gedoe op de baan waar ik steeds net langs kon kwam ik tot mijn verbazaing weer in de top 10 terecht. Aan het eind een leuk gevecht met Ivo gehad maar mijn bandjes voren wilde geen enkel bocht meer door dus verloor plek 8 aan Ivo in laatste lap .
Probeerde nog een keer aan te zetten en dat is op kale sloffen zoals jullie weten garantie op succes , spinde paar meter voor de streep waardoor Serge ook nog voorbijkwam
- Mike Bult
- Berichten: 27
- Lid geworden op: 10 jul 2019, 23:34
- Racestuur: Fanatec V2 - Fanatec Formula B
- Locatie: Utrecht
- Contact:
Ik vond je actie in de hairpin minder fraai moet ik eerlijk zeggen. Je drukte me gewoon de baan af.Kevin Heijnen schreef: ↑30 sep 2019, 04:56 In ronde 19 elkaar nog een keer tegen gekomen door een overstuur momentje van mijzelf in bocht 2.
Maar ach.. no hard feelings, want je pace lag hoger dan de mijne.
Volgende keer beter.
-
- Berichten: 261
- Lid geworden op: 03 dec 2015, 01:24
- Racestuur: Logitech G27
- Contact:
Ik had nog even gekeken, en ik had in L19 bij bocht 4 inderdaad wel een stukje naar rechts moeten blijven. Maar we zijn elkaar bij de hairpin (bocht 6) toch niet tegen gekomen, of ik ben het vergeten hoor dat kan ook.Mike Bult schreef: ↑30 sep 2019, 13:41Ik vond je actie in de hairpin minder fraai moet ik eerlijk zeggen. Je drukte me gewoon de baan af.Kevin Heijnen schreef: ↑30 sep 2019, 04:56 In ronde 19 elkaar nog een keer tegen gekomen door een overstuur momentje van mijzelf in bocht 2.
Maar ach.. no hard feelings, want je pace lag hoger dan de mijne.
Volgende keer beter.
-
- Berichten: 312
- Lid geworden op: 18 mar 2016, 17:47
- Racestuur: 4 DOF Motion + Directdrive
- Locatie: Kampen
@Kevin: je zei " heel langzaam richting bocht 2 reed ''
Klopt kwam uit de pits zag in mijn spiegels iemand aan komen maar dat bleken er 3 of 4 te zijn daarom had de laatste ik denk dat jij dat was iet wat last van.
Excuus hiervoor maar het asfalt raakte op en ik kon door het voorlaten van rijders niet met zo'n lage snelheid de bocht insturen.
Klopt kwam uit de pits zag in mijn spiegels iemand aan komen maar dat bleken er 3 of 4 te zijn daarom had de laatste ik denk dat jij dat was iet wat last van.
Excuus hiervoor maar het asfalt raakte op en ik kon door het voorlaten van rijders niet met zo'n lage snelheid de bocht insturen.