F3 2019-II | Race 1 & 2 Silverstone | 15-09-2019

William Geuze
Berichten: 1147
Lid geworden op: 07 aug 2014, 17:13

Je kunt de uitersten eens bekijken, daar staat vaak de toevoeging (Hard) of (Soft) achter zodat je kunt weten welke kant wat doet.
Ook zou je in de player.json kunnen kijken om de optie aan te zetten die real world units* (weet de optie naam niet precies)weergeeft voor damper waardes. Dan krijg je de nM waardes te zien en zie je hard waar de waarde op staat. Settings zijn namelijk vaak niet perse linear, en dezelfde setting 3 hoeft niet dezelfde waarde voor of achter te zijn in absolute nM waarde.

*mits deze niet versleuteld/verborgen zijn
Gebruikersavatar
Jeroen Huisers
Berichten: 994
Lid geworden op: 04 jun 2012, 10:05

Wat ik ooit begrepen heb (vanuit de GT3 Mclaren) is dat als je iets harder of zachter wil zetten is dat altijd het - (min) voor zachter en + (plus) voor harder. Ongeacht of het getal nu hoger of lager is.
Gebruikersavatar
Rene Vos
Berichten: 141
Lid geworden op: 04 jul 2019, 09:12
Racestuur: Fanatec Podium DD1
Contact:

Jeroen Huisers schreef: 13 sep 2019, 13:44 Wat ik ooit begrepen heb (vanuit de GT3 Mclaren) is dat als je iets harder of zachter wil zetten is dat altijd het - (min) voor zachter en + (plus) voor harder. Ongeacht of het getal nu hoger of lager is.
Dus niet meer op getallen letten, maar gewoon - voor soft en + voor hard.
William Geuze schreef: 13 sep 2019, 10:50 Je kunt de uitersten eens bekijken, daar staat vaak de toevoeging (Hard) of (Soft) achter zodat je kunt weten welke kant wat doet.
Ook zou je in de player.json kunnen kijken om de optie aan te zetten die real world units* (weet de optie naam niet precies)weergeeft voor damper waardes. Dan krijg je de nM waardes te zien en zie je hard waar de waarde op staat. Settings zijn namelijk vaak niet perse linear, en dezelfde setting 3 hoeft niet dezelfde waarde voor of achter te zijn in absolute nM waarde.

*mits deze niet versleuteld/verborgen zijn
Ik krijg die hard of soft niet te zien eigenlijk als ik helemaal max of minimaal schakel.

Heb even gezocht: "Damper Units":true, line in the player.json
William Geuze
Berichten: 1147
Lid geworden op: 07 aug 2014, 17:13

Dat is hem, dan hoef je niet moeilijk te doen met arbitraire getalletjes :)
Jeroen Huisers schreef: 13 sep 2019, 13:44 Wat ik ooit begrepen heb (vanuit de GT3 Mclaren) is dat als je iets harder of zachter wil zetten is dat altijd het - (min) voor zachter en + (plus) voor harder. Ongeacht of het getal nu hoger of lager is.
Tot je de Audi GT3 gaat bekijken :mrgreen:
Gebruikersavatar
Rene Vos
Berichten: 141
Lid geworden op: 04 jul 2019, 09:12
Racestuur: Fanatec Podium DD1
Contact:

Ik denk dat het gewoon een bug is met deze auto. Want als je bijv. de Mclaren GT3 pakt en daar op de + drukt dan wordt het getal wel degelijk hoger. In het geval van de PM-18 wordt het getal lager dus uiteindelijk 0 , als je op de + blijft drukken.
Gebruikersavatar
Jeroen Cijsouw
Berichten: 931
Lid geworden op: 16 sep 2011, 06:05

William Geuze schreef: 13 sep 2019, 15:42 Dat is hem, dan hoef je niet moeilijk te doen met arbitraire getalletjes :)
Jeroen Huisers schreef: 13 sep 2019, 13:44 Wat ik ooit begrepen heb (vanuit de GT3 Mclaren) is dat als je iets harder of zachter wil zetten is dat altijd het - (min) voor zachter en + (plus) voor harder. Ongeacht of het getal nu hoger of lager is.
Tot je de Audi GT3 gaat bekijken :mrgreen:

Afbeelding
Gebruikersavatar
Jeremy Mook
Berichten: 88
Lid geworden op: 13 jul 2019, 18:10
Racestuur: Logitech G27

Hallo allen, ik heb mij ingeschreven als gastrijder voor de F4 race op Silverstone..Is er al bekend of er wellicht een plekje vrij is voor mij om vanavond mee te rijden :) ? Ik kan het namelijk niet helemaal vinden..bvd! Grtn :D , Jer
René de Ruijter
Berichten: 411
Lid geworden op: 31 mar 2016, 20:45
Racestuur: Logitech G27

Er zijn al 3 afmeldingen voor vanavond. Ga er vanuit dat daar nog wel een paar bij komen. Je kan er dus voor 99 procent vanuit gaan dat je mee kan rijden
Kevin Heijnen
Berichten: 261
Lid geworden op: 03 dec 2015, 01:24
Racestuur: Logitech G27
Contact:

Rene Vos schreef: 13 sep 2019, 10:36 Kevin, geldt dit dan ook voor de dampers? Als ik op + druk wordt het geval minder, dus softer? :) En als ik op - druk dan wordt het getal hoger dus harder?
Oh sorry ik lees dit bericht net pas... Ik was hier zelf ook wat verward door, maar ik geloof dat de nummers hetzelfde werken, alleen de plus en min knop zijn verkeerd om?

Je kan het sowieso testen: Rear Bumps op max (30) en kijken of je bij het uit komen van een bocht overstuur of onderstuur krijgt, is het overstuur dan is max bumps dus harder. Met Rear Rebound draait het om het remmen en insturen van een bocht, als het goed is zou je heel veel overstuur moeten krijgen als je die op max (ook 30) zet, dan is je rebound heel zacht of traag, en andersom op minimum zouden de dempers heel snel/hard terugveren.

Ruben vertelde me nog dat je in de JSON de "Damper Units" kan veranderen, dat ziet er zo uit in de JSON:
"Damper Units":false,
"Damper Units#":"Display dampers (shocks) in garage as: 0 = setting (e.g. 1-20), 1 = rate (e.g. 1000-9000 N\/m\/s)",

Zo lijkt het per auto wat verschillend te zijn, ook in de GT3 is dat verwarrend.

edit; Spuit11. Ik ben echt niet goed aan het lezen de laatste tijd :lol:
Kevin Heijnen
Berichten: 261
Lid geworden op: 03 dec 2015, 01:24
Racestuur: Logitech G27
Contact:

Leuk auto'tje hoor. Genoeg geoefend maar Robin de Jong was niet bij de houden in Race 1, toch nog 3e weten te finishen na een plek verlies in ronde 1. Race 2 werd ik er van af gedrukt, had schade en oneven versleten banden uiteindelijk en dat heeft best veel punten gekost, jammer maar helaas. Op naar Duitsland :)
Ger Peeters
Berichten: 2878
Lid geworden op: 19 sep 2011, 17:32
Racestuur: Fanatec CSL Elite
Locatie: brunssum

qua snelheid als verwcht duidelijk geen aansluiting bij de top
Niemand op snelheid ingehaald tijdens de race alleen plekjes goedgemaakt door niet (helemaal) te spinnen.
race een leuk gevecht aan het eind met walther die ik niet achter me wist te houden.
race twee aan het eind een foutje uitkomen copse waarna ik ook pace door de maggots becketts slingers miste. Daardoor kon Serge die ik na de stop een hele tijd op een eindje achter me had weten te houden meteen aansluiten en einde hangar straight netjes voorbij glippen.
Ook al lijken ze in de hud nauwelijks iets van slijtage aan te geven, bandjes zijn toch wel een dingetje :)

maar tevreden twee keer net buiten de top 10, beter als verwacht.
Glenn Bontenbal
Berichten: 47
Lid geworden op: 28 jan 2016, 15:36
Racestuur: Fanatec Formula Carbon

Jammer dat de informatie op het forum totaal niet overeen kwam tijdens het event.

Gelukkig had ik het na race 1 alweer gezien!

Ik hoop dat het volgende beter georganiseerd is.
Gebruikersavatar
Robin de Jong
Berichten: 2067
Lid geworden op: 19 sep 2011, 16:33

Glenn Bontenbal schreef: 16 sep 2019, 09:14 Jammer dat de informatie op het forum totaal niet overeen kwam tijdens het event.

Gelukkig had ik het na race 1 alweer gezien!

Ik hoop dat het volgende beter georganiseerd is.
Het was rommelig en we zullen dit voor het volgende evenement beter op orde hebben, maar ik begrijp niet echt hoe verkeerde informatie op het forum nu je raceavond heeft verpest.
Gebruikersavatar
Lennart Lippens
Berichten: 688
Lid geworden op: 26 sep 2016, 20:21
Racestuur: Fanatec CSWv2.5/Formula v2
Locatie: Den Haag

Glenn Bontenbal schreef: 16 sep 2019, 09:14 Jammer dat de informatie op het forum totaal niet overeen kwam tijdens het event.

Gelukkig had ik het na race 1 alweer gezien!

Ik hoop dat het volgende beter georganiseerd is.
Jullie (jij en Kai) zijn niet gestart in race 2 zag ik, zijn jullie dan gewoon weggegaan uit onvrede na race 1, of waren er technische problemen ofzo?

De info over de kwalificatie was onjuist, wat was er verder nog verkeerd? Wel/geen opwarmronde stond niet vermeldt op het forum, en het is door de wedstrijdleider duidelijk gemeld voor de race dat er geen opwarmronde zou zijn (bij F3 in ieder geval, F4 is een ander verhaal). Dat stond dus niet per se fout op het forum, of zie ik iets over het hoofd?

P.S. Dit is geen verwijt, maar oprechte interesse naar wat er verder onjuist was, om van te leren.
Gebruikersavatar
Twan Capellen
Berichten: 967
Lid geworden op: 19 sep 2011, 19:37
Racestuur: Thrustmater T500RS
Locatie: Brunssum

Kort voor de race terug van vakantie.
De voorbereiding was dus niet optimaal.
Niet in de gaten gehad dat we maar 5 rondjes mochten kwalificeren en dus met te weinig fuel gestart en een foutje in mijn snelste ronde hielp niet boor een geweldige tijd.
Race 1 vroeg de pitstop gedaan en daarna kon ik goed tempo rijden, maar ik schrok van een spin van Serge vlak voor mij en spinde daardoor zelf, dat heeft mij zo'n 12 sec gekost.
Uiteindelijk toch nog p16 en daar was ik redelijk tevreden mee.

Race 2 2 keer een spin gehad in maggots (eigen fout) waardoor een goede klassering ook niet meer mogelijk was:p17.

Uiteindelijk al tevreden dat ik 2 races heb uitgereden gezien de matige voorbereiding.
Gebruikersavatar
Dennis Wierenga
Berichten: 125
Lid geworden op: 06 jun 2016, 22:34
Racestuur: thrustmaster tx leather
Contact:

Glenn Bontenbal schreef: 16 sep 2019, 09:14 Jammer dat de informatie op het forum totaal niet overeen kwam tijdens het event.

Gelukkig had ik het na race 1 alweer gezien!

Ik hoop dat het volgende beter georganiseerd is.
Overdrijven is ook een vak, ja de server stond niet helemaal goed en het informatie klopte niet helemaal m.b.t. de kwalificatie. Om vervolgens na de 1e race gewoon niet meer op te komen dagen, vind ik persoonlijk zeer zwak.

Ik geloof dat alle betrokkenen hun excuses aangeboden hebben dat het even anders liep dan normaal. Uiteraard hebben wij onze leer hier uitgetrokken en zullen we dit in de toekomst proberen om niet weer te doen. Vergeet niet dat wij draaien op mensen die vrijwillig dit allemaal uit liefde voor de simracing doen en hun uiterste best doen om alles vlekkeloos te laten verlopen.
Gebruikersavatar
Kai Karreman
Berichten: 285
Lid geworden op: 24 jan 2016, 15:32

Ik vind de reacties hier een beetje overdreven. Glenn geeft niets anders aan dat hij het jammer vond dat het organisatorisch niet helemaal klopte en hoopt dat het de volgende keer beter is, hier is naar mijn mening niets aan gelogen en niets mis mee. Blijkbaar word eerlijk je mening geven hier niet gewaardeerd, jammer... Wellicht ook een klein beetje frustratie wat eruit komt en hij was denk ik toe aan een welverdiende vakantie.

Er klopte iets niet aan beide kanten en om te achterhalen wat de problemen aan onze kant zijn hebben wij besloten om race 2 niet te rijden. De gang was er niet en dan kan het alleen maar vervelend zijn voor anderen, wij hebben dit 1x eerder meegemaakt destijds in de F2000 op NOLA. We doen ons best om te achterhalen wat het is geweest en staan er de volgende keer weer, al zal alleen ik dit zijn aangezien Glenn nu op vakantie is, niks meer niks minder.

Lennart en Robin gefeliciteerd met jullie overwinning en Lennart gezien jou reactie wil ik je wel een keer op TS spreken dan kan eea besproken worden.
Gebruikersavatar
Lennart Lippens
Berichten: 688
Lid geworden op: 26 sep 2016, 20:21
Racestuur: Fanatec CSWv2.5/Formula v2
Locatie: Den Haag

Kai, dat Glenn aangeeft dat e.e.a. beter kan/moet is natuurlijk geen probleem (en ook helemaal terecht in dit geval), maar met zijn tweede zin suggereerde hij (zo kwam het in ieder geval op meerdere mensen over) dat het niet starten van race 2 te maken had met zin 1 en 3 van zijn post. Als dat niet zo is, is dat verkeerd begrepen (en had Glenn het beter anders kunnen verwoorden, om verwarring te voorkomen), vandaar de reacties.

En een keer praten op TS kan altijd natuurlijk :)

Ohja, en als tip, mocht je om wat voor reden niet kunnen starten in race 2, geef dat dan op TS even door aan de Wedstrijdleider, zodat hij weet dat hij niet op jullie hoeft te wachten bij het doorzetten van de server naar de race.
Gebruikersavatar
Kai Karreman
Berichten: 285
Lid geworden op: 24 jan 2016, 15:32

Niet iedereen is een ster in het perfect verwoorden op een forum. Ik weet dat het niet zo bedoeld is. Tevens zoals eerder aangegeven heeft ie het meteen na race 1 geplaatst en zat er een beetje frustratie bij waarschijnlijk omdat het niet liep.

Je laatste punt heb je 100% gelijk in en bieden wij ook onze excuses voor aan. Dit zal hoop ik niet meer nodig zijn maar mocht dat zo zijn houden wij hier rekening mee. We hadden het nogal druk met uitzoeken en zijn het daardoor vergeten.
Gesloten

Terug naar “SRVN F3 2019-II”