F4 / F3 2019-II | Algemene Informatie

Gebruikersavatar
Mike Bult
Berichten: 27
Lid geworden op: 10 jul 2019, 23:34
Racestuur: Fanatec V2 - Fanatec Formula B
Locatie: Utrecht
Contact:

Lennart Lippens schreef: 10 sep 2019, 14:52
Berry Witman schreef: 09 sep 2019, 20:32 ...
Johan van Dooren had alles voor de F4 gemaakt maar heeft geen tijd meer om er een te maken voor de F3
...
Was het níet inleveren van skins voor de andere klasse ook een optie dan? We hebben 6 man in F3 rijden, en ik heb dus ook 6 skins voor F4 zitten maken (wel minder tijd aan besteed, maar toch...)
-
Laatst gewijzigd door Mike Bult op 10 sep 2019, 16:10, 1 keer totaal gewijzigd.
Berry Witman
Berichten: 312
Lid geworden op: 18 mar 2016, 17:47
Racestuur: 4 DOF Motion + Directdrive
Locatie: Kampen

Lennart Lippens schreef: 10 sep 2019, 14:52
Berry Witman schreef: 09 sep 2019, 20:32 ...
Johan van Dooren had alles voor de F4 gemaakt maar heeft geen tijd meer om er een te maken voor de F3
...
Was het níet inleveren van skins voor de andere klasse ook een optie dan? We hebben 6 man in F3 rijden, en ik heb dus ook 6 skins voor F4 zitten maken (wel minder tijd aan besteed, maar toch...)
Geen idee Lennart,
Johan regelt alles bij DCR maar heeft nu geen tijd helaas
Gebruikersavatar
Mike Bult
Berichten: 27
Lid geworden op: 10 jul 2019, 23:34
Racestuur: Fanatec V2 - Fanatec Formula B
Locatie: Utrecht
Contact:

Lennart Lippens schreef: 10 sep 2019, 14:52
Berry Witman schreef: 09 sep 2019, 20:32 ...
Johan van Dooren had alles voor de F4 gemaakt maar heeft geen tijd meer om er een te maken voor de F3
...
Was het níet inleveren van skins voor de andere klasse ook een optie dan? We hebben 6 man in F3 rijden, en ik heb dus ook 6 skins voor F4 zitten maken (wel minder tijd aan besteed, maar toch...)
Je moet inderdaad voor F3 en F4 skins inleveren. Ik heb ook voor 5 deelnemers 10 skins ingeleverd ;)
Berry Witman
Berichten: 312
Lid geworden op: 18 mar 2016, 17:47
Racestuur: 4 DOF Motion + Directdrive
Locatie: Kampen

Lennart Lippens schreef: 10 sep 2019, 14:52
Berry Witman schreef: 09 sep 2019, 20:32 ...
Johan van Dooren had alles voor de F4 gemaakt maar heeft geen tijd meer om er een te maken voor de F3
...
Was het níet inleveren van skins voor de andere klasse ook een optie dan? We hebben 6 man in F3 rijden, en ik heb dus ook 6 skins voor F4 zitten maken (wel minder tijd aan besteed, maar toch...)
Jullie hebben allemaal gelijk, Maar om dit topic af te sluiten: Ik had geen invloed hierop.
Onze teammanager had alleen F4 gemaakt en omdat we in de F4 terecht kwamen was dit geen probleem.
Maar om dat iemand voor de F3 heeft afgezegd was ik de eerst volgende in rij alleen kwam dit nieuws op het laatst uit
Maw we zullen proberen de volgende keer hier rekening mee te houden sorry voor het ongemak
Maar graag zou ik een standaard skin willen hebben het liefst een beetje mooie skin uit de standaard selectie ( wit/blauw of rood /wit )
Kan en of wil iemand mij hierin helpen?

Gr. Berry
Gebruikersavatar
Johan van Doren
Berichten: 399
Lid geworden op: 19 jul 2015, 15:12
Racestuur: Thrustmaster T300 Alcantara

Berry Witman schreef: 10 sep 2019, 15:36
Lennart Lippens schreef: 10 sep 2019, 14:52
Berry Witman schreef: 09 sep 2019, 20:32 ...
Johan van Dooren had alles voor de F4 gemaakt maar heeft geen tijd meer om er een te maken voor de F3
...
Was het níet inleveren van skins voor de andere klasse ook een optie dan? We hebben 6 man in F3 rijden, en ik heb dus ook 6 skins voor F4 zitten maken (wel minder tijd aan besteed, maar toch...)



Geen idee Lennart,
Johan regelt alles bij DCR maar heeft nu geen tijd helaas
Ik moet trainen voor Denemarken,
Dan nog vec, ook trainen.
Heb een gezin.
En heb vakantie gehad.
Dus ja ik was, ben best wel druk.
Daarbij ben ik s'avonds best wel laat thuis.
Dus zal ik volgende keer er proberen rekening mee te houden.
Gebruikersavatar
Lennart Lippens
Berichten: 688
Lid geworden op: 26 sep 2016, 20:21
Racestuur: Fanatec CSWv2.5/Formula v2
Locatie: Den Haag

Johan van Doren schreef: 10 sep 2019, 21:55 Ik moet trainen voor Denemarken,
Dan nog vec, ook trainen.
Heb een gezin.
En heb vakantie gehad.
Dus ja ik was, ben best wel druk.
Daarbij ben ik s'avonds best wel laat thuis.
Dus zal ik volgende keer er proberen rekening mee te houden.
O, het was ook niet als verwijt naar jou bedoeld hoor ofzo :). Meer van: ik had niet verwacht dat het niet inleveren van één van beide klasses werd geaccepteerd. Ik zat zelf ook te twijfelen: zal ik gewoon geen F4-skins maken. En mocht er dan iemand van m'n team halverwege het seizoen degraderen, kan ik altijd dan nog wat in elkaar flansen misschien, of hij heeft gewoon pech, dan maar geen skin.
Wat is er in Denemarken te doen trouwens?
Gebruikersavatar
Johan van Doren
Berichten: 399
Lid geworden op: 19 jul 2015, 15:12
Racestuur: Thrustmaster T300 Alcantara

Begrijp het Lennart.
Was ook niet specefiek voor jou bedoelt.
Maar wilde het gewoon ff zeggen.

Wij gaan de 24 uur van lemans rijden.
Ruddy Cuppen Eddy Gustina en ik.
Er gaan 50 teams meerijden. https://gtr24h.org/ hier vind je meer info.
Gebruikersavatar
Rene Vos
Berichten: 141
Lid geworden op: 04 jul 2019, 09:12
Racestuur: Fanatec Podium DD1
Contact:

Vraagje, de server staat nu klaar met de skins. Echter is nu ineens geen aanpassing meer mogelijk in de gearing? Dit was iig in de F3 eerder wel het geval. Ik heb hier dan ook al mijn laps mee getest. Nu is hij plots fixed op de server. En dan juist op de gearing die ik niet prefereer? :x
Martijn Huisers
Berichten: 472
Lid geworden op: 02 dec 2012, 16:37
Racestuur: Logitech G27
Locatie: Lelystad

Bij het maken van de mod is er iets mis gegaan waardoor de versnellingsbak niet aangepast kon worden.
Dit is, als het goed is, inmiddels verholpen.
Gebruikersavatar
Jean-Paul van Aerle
Berichten: 137
Lid geworden op: 22 jul 2017, 18:33
Racestuur: Fanatec DD1 + F1

Johan van Doren schreef: 10 sep 2019, 22:58 Begrijp het Lennart.
Was ook niet specefiek voor jou bedoelt.
Maar wilde het gewoon ff zeggen.

Wij gaan de 24 uur van lemans rijden.
Ruddy Cuppen Eddy Gustina en ik.
Er gaan 50 teams meerijden. https://gtr24h.org/ hier vind je meer info.
Gaaf johan. Alvast succes.
Laatst gewijzigd door Jean-Paul van Aerle op 14 sep 2019, 11:39, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Kai Karreman
Berichten: 285
Lid geworden op: 24 jan 2016, 15:32

Kan het zijn dat er bij het maken van de mod iets fout is gegaan met de json file? Ik had op onze auto's chroom blauwe strepen naast de basis strepen en metallic in de basis strepen maar dat zie ik niet terug. Niks aan de hand maar heb ik dan iets fout gedaan want het was namelijk mijn eerste keer met de nieuwe variant.
Gebruikersavatar
Rene Vos
Berichten: 141
Lid geworden op: 04 jul 2019, 09:12
Racestuur: Fanatec Podium DD1
Contact:

Martijn Huisers schreef: 14 sep 2019, 05:38 Bij het maken van de mod is er iets mis gegaan waardoor de versnellingsbak niet aangepast kon worden.
Dit is, als het goed is, inmiddels verholpen.
:thumbs_happy:
Gebruikersavatar
Jeroen Huisers
Berichten: 994
Lid geworden op: 04 jun 2012, 10:05

Kai Karreman schreef: 14 sep 2019, 10:28 Kan het zijn dat er bij het maken van de mod iets fout is gegaan met de json file? Ik had op onze auto's chroom blauwe strepen naast de basis strepen en metallic in de basis strepen maar dat zie ik niet terug. Niks aan de hand maar heb ik dan iets fout gedaan want het was namelijk mijn eerste keer met de nieuwe variant.
Buiten het feit dat (op een paar na) ALLE ingeleverde .json bestanden FOUT waren en ik dus bijna een week ben bezig geweest om dit voor F3 en F4 bij iedereen aan te passen om het werkend te krijgen, is Chrome nu eenmaal een lastig iets.
In jouw skin heb je chroom op de auto zwart gemaakt (grijs werkt beter) en in de _region file heb je dit als groen gemarkeerd.
Het lijkt er op dat groen als chrome instellen niet lekker werkt en de zwarte laag alleen goed geschikt is voor chrome.
Het kan zijn dat in jouw preview als alt_[whatever] dit wel goed werkte maar verwerkt in de MOD dat dit niet goed naar voren komt.
Ger Peeters
Berichten: 2878
Lid geworden op: 19 sep 2011, 17:32
Racestuur: Fanatec CSL Elite
Locatie: brunssum

dat verklaart eea in de rtse skin, jammer maar is ff niet anders.
Gebruikersavatar
Robert Bults
Beheerder
Berichten: 835
Lid geworden op: 14 jan 2010, 14:29
Racestuur: Thrustmaster T300RS + F1
Locatie: Bovensmilde
Contact:

Jeroen Huisers schreef:
Kai Karreman schreef: 14 sep 2019, 10:28 Kan het zijn dat er bij het maken van de mod iets fout is gegaan met de json file? Ik had op onze auto's chroom blauwe strepen naast de basis strepen en metallic in de basis strepen maar dat zie ik niet terug. Niks aan de hand maar heb ik dan iets fout gedaan want het was namelijk mijn eerste keer met de nieuwe variant.
Buiten het feit dat (op een paar na) ALLE ingeleverde .json bestanden FOUT waren en ik dus bijna een week ben bezig geweest om dit voor F3 en F4 bij iedereen aan te passen om het werkend te krijgen, is Chrome nu eenmaal een lastig iets.
In jouw skin heb je chroom op de auto zwart gemaakt (grijs werkt beter) en in de _region file heb je dit als groen gemarkeerd.
Het lijkt er op dat groen als chrome instellen niet lekker werkt en de zwarte laag alleen goed geschikt is voor chrome.
Het kan zijn dat in jouw preview als alt_[whatever] dit wel goed werkte maar verwerkt in de MOD dat dit niet goed naar voren komt.
"Buiten het feit dat (op een paar na) ALLE ingeleverde .json bestanden FOUT waren .. "

En hoe gaat men er achter komen wat er fout gegaan is ?
Kennelijk is de handleiding niet geheel duidelijk geweest als er zoveel fouten zijn ingeleverd.
Gebruikersavatar
Jeroen Huisers
Berichten: 994
Lid geworden op: 04 jun 2012, 10:05

Robert Bults schreef: 14 sep 2019, 15:25 "Buiten het feit dat (op een paar na) ALLE ingeleverde .json bestanden FOUT waren .. "

En hoe gaat men er achter komen wat er fout gegaan is ?
Kennelijk is de handleiding niet geheel duidelijk geweest als er zoveel fouten zijn ingeleverd.
De handleiding van S397 is duidelijk, maar (bijna) niemand heeft deze gevolgd.
Ik kan proberen het uit te leggen, maar dat is bijna net zo lang als de handleiding.
Ik was al bezig om hier een verhaal van te typen en dit in een ander separate topic neer te zetten, maar het lijkt het erop dat het geen enkele zin heeft om dit te doen.

In het topic waar de templates staan, staat vermeld dat je de skin per klasse en per rijder in 1 email moet zetten.
Dit vragen we zodat we altijd makkelijk en snel een skin van een rijder kunnen terug vinden aan de hand van de email subject dan wel het bestand wat erin zit.
Maar neuh, waarom zou je de moeite doen om het iemand anders makkelijk te maken? Ik heb 4 rijders, dan kan makkelijk in 1 email.
Ik doe mee aan DTCC, F3 en omdat het "moet" ook een F4 skin, hoppa alles in een mail en ik ben klaar, de rest zoekt het MODteam wel uit.

In het kort even waarom de .json bestanden niet werken.
Bij het painten heeft iedereen door middel van de alt_[whatever] de skin bekeken.
Als je er dan ook nog een _region bij doet wordt er een .json aangemaakt.
Als je deze opent in een notepad (kladblok) heb je +/- 200 regels.
Er is ooit eens ergens gevraagd of er nog iets moest worden aangepast in de .json file zoals voor de GT.
In de standaard 200 regels zie je die niet (ik zag ze ook niet en melde dat ook), maar blijkbaar zijn deze dus nog wel nodig.
Je moet dus echt zoals de handleiding van S397 aangeeft een nieuw team maken, dan komt het wel goed te staan.

Ik heb dus de ontbrekende +/- 185 regels bij (bijna) iedereen moeten toevoegen en de juiste naam moeten geven op 2 van die regels.
Gebruikersavatar
Kai Karreman
Berichten: 285
Lid geworden op: 24 jan 2016, 15:32

@Jeroen: Ik had na het krijgen van jouw tip (dank) om nogmaals die guide goed door te lezen alles goed gevolgd leek mij, blijkbaar niet. De black region was in de guide degene waar je metallic alleen op kon laten werken, dus die had ik toegewezen op de basis strepen. Tevens had ik op een ander filmpje iemand gezien die het chroom juist zwart maakte in de skin zelf dus dacht dat ik daar ook goed aan deed. Het blijft een dingetje onder de amateurs waar ik mezelf onder schaar. We gaan ervan leren en de volgende keer beter.
Gebruikersavatar
Roel Palmers
Berichten: 301
Lid geworden op: 01 jan 2018, 12:26
Racestuur: Fanatec CSW 2.5
Locatie: Zwolle

Zowel in het algemene als de specifieke topic zie ik geen mededeling staan dat er een verplichte teamspreak sessie gepland is voor de kwalificatie. Is dat nog wel of niet de bedoeling?
Gebruikersavatar
Kai Karreman
Berichten: 285
Lid geworden op: 24 jan 2016, 15:32

Ik heb iemand anders hier ook over gehoord maar is het wellicht mogelijk om het topic F3 en F4 gescheiden te houden dit ivm overzicht? Ik hoop niet dat het teveel moeite is.
Gebruikersavatar
Twan Capellen
Berichten: 967
Lid geworden op: 19 sep 2011, 19:37
Racestuur: Thrustmater T500RS
Locatie: Brunssum

Ik zie dat de algemene informatie iets verbeterd is, waarvoor mijn dank.
Kan er ook nog enige duidelijkheid komen over wel of geen opwarm ronde?
Wel of geen opwarm ronde maakt me niet uit als het maar duidelijk is :)
Gesloten

Terug naar “SRVN F3 2019-II”