F3 2019-II | Race 1 & 2 Silverstone | 15-09-2019
F4/F3 2019-II Race 1 & 2
Silverstone
15-09-2019
Tijdschema
21:00 - 21:10: F3 kwalificatie
21:20 - 21:55: F3 race 1 (30 minuten) (verplichte bandenstop)
22:00 - 22:35: F3 race 2 (30 minuten) (verplichte bandenstop) (reversed grid top 8 uitslag race 1)
Weerbericht
Startprocedure
Staande start
Aanmelden als gastrijder?
Aspirant leden of SRVN-leden met de rookie status, die niet staan ingeschreven bij het F4 kampioenschap, kunnen deelnemen aan de F4 evenementen als gastrijder in de voor dat doel ter beschikking gestelde gastrijdersauto's. Je kunt je aanmelden als gastrijder door een berichtje achter te laten in het Aan- en Afmeldtopic.
Algemeen Racereglement
Dit SRVN evenement wordt gehouden volgens het Algemeen Racereglement, neem dit nog goed door voorafgaand aan de raceavond.
Links
Algemene Informatie F4 / F3 2019-II
- Roel Palmers
- Berichten: 301
- Lid geworden op: 01 jan 2018, 12:26
- Racestuur: Fanatec CSW 2.5
- Locatie: Zwolle
Volgens de algemene informatie zou er een staande start gedaan worden (citaat: De races starten met een staande start), maar in dit topic zou de informatie nog volgen, maar tussen haakjes wordt er een rollende start gesuggereerd. Is het al duidelijk wat het gaat worden?
-
- Berichten: 1192
- Lid geworden op: 22 sep 2015, 11:40
- Racestuur: Fanatec DD1
- Contact:
Yep gewoon alles staande start.
Zin in! Weten jullie ongeveer wanneer de server klaar zal staan met de juiste instellingen zodat ik kan gaan bouwen?
- Twan Capellen
- Berichten: 967
- Lid geworden op: 19 sep 2011, 19:37
- Racestuur: Thrustmater T500RS
- Locatie: Brunssum
komt er een optie voor andere gearing? met de zandvoort versie lopen we weer in de limiter op rechte stuk.
Een Test server zou prettig zijn
Een Test server zou prettig zijn
- Lars Koldeweij
- Berichten: 1742
- Lid geworden op: 19 sep 2011, 16:54
- Racestuur: CSW 2.5
- Locatie: Zwolle
De server met Hockenheim biedt 3 opties voor de gearing, short, medium, long. Op Zandvoort stond deze op medium, dus er is nog een slag langer in de mod straks zo lijkt het.
- Pieter Brandsma
- Berichten: 303
- Lid geworden op: 19 sep 2011, 09:40
- Racestuur: Logitech G27
- Locatie: Dokkum
Wordt de gearing nog aangepast?
Verstuurd vanaf mijn LIVE 5 PLUS met Tapatalk
Verstuurd vanaf mijn LIVE 5 PLUS met Tapatalk
- Lennart Lippens
- Berichten: 688
- Lid geworden op: 26 sep 2016, 20:21
- Racestuur: Fanatec CSWv2.5/Formula v2
- Locatie: Den Haag
Wat is er nu niet goed aan de gearing dan?
Op Zandvoort stond de SRVN-versie met aangepaste gearing gelockt op medium. De aangepaste mod draait nu ook op de Silverstone-server, waar de gearing standaard op short staat (met opties short/medium/long). Met short loop je net wel/niet in de limiter, medium is dan al meer dan genoeg.
Op Zandvoort stond de SRVN-versie met aangepaste gearing gelockt op medium. De aangepaste mod draait nu ook op de Silverstone-server, waar de gearing standaard op short staat (met opties short/medium/long). Met short loop je net wel/niet in de limiter, medium is dan al meer dan genoeg.
- Pieter Brandsma
- Berichten: 303
- Lid geworden op: 19 sep 2011, 09:40
- Racestuur: Logitech G27
- Locatie: Dokkum
Ik heb die instelling nog niet kunnen vinden. Ik dacht dat de versnellingsbak kon worden aangepast maar zijn dus vaste standen.
Verstuurd vanaf mijn LIVE 5 PLUS met Tapatalk
Verstuurd vanaf mijn LIVE 5 PLUS met Tapatalk
-
- Berichten: 331
- Lid geworden op: 12 jun 2017, 20:56
- Locatie: Den Haag
- Contact:
de gearbox kan aangepast worden in de mod zelf dus niet door de coureur maar is voor iedereen het zelfde.
- Lennart Lippens
- Berichten: 688
- Lid geworden op: 26 sep 2016, 20:21
- Racestuur: Fanatec CSWv2.5/Formula v2
- Locatie: Den Haag
Pieter Brandsma schreef: ↑08 sep 2019, 11:33 Ik heb die instelling nog niet kunnen vinden. Ik dacht dat de versnellingsbak kon worden aangepast maar zijn dus vaste standen.
Verstuurd vanaf mijn LIVE 5 PLUS met Tapatalk
Onno Nieuwenburg schreef: ↑08 sep 2019, 11:36 de gearbox kan aangepast worden in de mod zelf dus niet door de coureur maar is voor iedereen het zelfde.
Nope, kijk nog eens goed heren
- Pieter Brandsma
- Berichten: 303
- Lid geworden op: 19 sep 2011, 09:40
- Racestuur: Logitech G27
- Locatie: Dokkum
Oeps. Hoe duidelijk wil je het hebben.
Verstuurd vanaf mijn LIVE 5 PLUS met Tapatalk
Verstuurd vanaf mijn LIVE 5 PLUS met Tapatalk
Iemand die een tip wil geven over welk chassis het beste is voor deze auto.. ?
-
- Berichten: 411
- Lid geworden op: 31 mar 2016, 20:45
- Racestuur: Logitech G27
Vrij lastig te zeggen. Het is net wat je zelf fijn vind rijden. En als je die aanpast kan je ook gelijk weer opnieuw beginnen met je setup.
Probeer gewoon wat verschillende settings en kijk wat je het lekkerste vind rijden.
-
- Berichten: 1147
- Lid geworden op: 07 aug 2014, 17:13
Je kunt ook stellen dat als je om tips gaat vragen je je af kunt vragen of je niet gewoon beter bij de default setting kunt blijven
Ik zou zelf de default setup blijven gebruiken en dan met verschillende (extreme) chassis settings rijden. Hierbij notities maken wat je denkt te voelen vs de chassis setting. Hier kun je dan op basis van je bevindingen, met of zonder telemetry erbij een keuze op baseren. Hierna zou ik pas aan de rest van de setup werken omdat alles qua suspension bijvoorbeeld hieraan gelinkt is, en dat moet je letterlijk nemen
Handig is ook om niet alleen naar suspension te kijken, of of je iets kunt meten aan aero/drag. Onderdeel van dit soort suspensions settings zijn ook doel om de drag/vs downforce wat te tweaken. Hoe makkelijk bijvoorbeeld de achterkant door de vleugel omlaag gedrukt wordt onder aero load, die driehoek tussen suspension punten, wiel as en vleugel, pas je dus in principe aan. Dit is ook nog een gebied dus waar je wat aan kunt bekijken. Mocht je online bronnen willen nalezen, zoek op 'anti-squat' bijvoorbeeld. Mijn omschrijving zal vast niet 100% correct zijn namelijk en veel te beknopt/simplistisch, maar dan heb je een extra richting om op te zoeken
edit:
Voorbeeldje, let op, dit gaat NIET OVER DEZE AUTO
Maar het geeft je misschien een idee van de effecten van, in dit geval, wat de verschillende settings
kunnen doen aan de achterkant van de wagen in dit geval.
Ik zou zelf de default setup blijven gebruiken en dan met verschillende (extreme) chassis settings rijden. Hierbij notities maken wat je denkt te voelen vs de chassis setting. Hier kun je dan op basis van je bevindingen, met of zonder telemetry erbij een keuze op baseren. Hierna zou ik pas aan de rest van de setup werken omdat alles qua suspension bijvoorbeeld hieraan gelinkt is, en dat moet je letterlijk nemen
Handig is ook om niet alleen naar suspension te kijken, of of je iets kunt meten aan aero/drag. Onderdeel van dit soort suspensions settings zijn ook doel om de drag/vs downforce wat te tweaken. Hoe makkelijk bijvoorbeeld de achterkant door de vleugel omlaag gedrukt wordt onder aero load, die driehoek tussen suspension punten, wiel as en vleugel, pas je dus in principe aan. Dit is ook nog een gebied dus waar je wat aan kunt bekijken. Mocht je online bronnen willen nalezen, zoek op 'anti-squat' bijvoorbeeld. Mijn omschrijving zal vast niet 100% correct zijn namelijk en veel te beknopt/simplistisch, maar dan heb je een extra richting om op te zoeken
edit:
Voorbeeldje, let op, dit gaat NIET OVER DEZE AUTO
Maar het geeft je misschien een idee van de effecten van, in dit geval, wat de verschillende settings
kunnen doen aan de achterkant van de wagen in dit geval.
-
- Berichten: 1192
- Lid geworden op: 22 sep 2015, 11:40
- Racestuur: Fanatec DD1
- Contact:
Nog meer uitleg over de pick-up points, inclusief wat alle afkortingen en termen betekenen: viewtopic.php?f=159&t=3387&p=66588
-
- Berichten: 1147
- Lid geworden op: 07 aug 2014, 17:13
Zeer, zeer goede en volledige informatie
Bedankt voor de info. Ben nog erg aan het stoeien met de normale settings. Die staan zeg maar precies andersom zoals dat in assetto geregeld is. Die chassis settings ben ik over aan het lezen, kwartje moet nog even vallen
-
- Berichten: 261
- Lid geworden op: 03 dec 2015, 01:24
- Racestuur: Logitech G27
- Contact:
Nog een klein maar belangrijk detail; De radiator beschrijving is verkeerd om. Radiator size klinkt alsof je de motor meer lucht geeft als je hem op max zet, maar het is andersom zoals het normaal altijd al was. 0 is open, 250 is dicht.
Kevin, geldt dit dan ook voor de dampers? Als ik op + druk wordt het geval minder, dus softer? En als ik op - druk dan wordt het getal hoger dus harder?