NK GT 2019 | Race 5 Indianapolis | 02-06-2019

Gesloten
Gebruikersavatar
SRVN
Berichten: 1287
Lid geworden op: 10 sep 2011, 23:50

Afbeelding
NK GT 2019-I Race 5
Indianapolis - 2007 GP
02-06-2019


Tijdschema
19:45 - Briefing (verplichte deelname via TeamSpeak)
20.00 - Kwalificatie (20 minuten, onbeperkt aantal ronden)
20.20 - Warmup (40 minuten)
21.00 - Race (70 minuten, rollende start)

Weerbericht
Afbeelding

Startprocedure
Zodra iedereen op de grid staat gaan de lampen uit en gaat rFactor er vanuit dat de race is gestart.
Wij gaan echter rustig op het gas en vormen direct een single line op basis van je startpositie.
De leider rijdt op de pitlimiter en de rest volgt hem op gepaste afstand maar het gat mag niet groter zijn dan 5 wagenlengtes.
Bij het ingaan van de laatste sector is iedereen verplicht op de pitlimiter te rijden en deze mag dan niet meer uitgezet worden.
Voor elk circuit wordt een "green line" bepaald en zodra je met je neus over deze lijn komt start jouw race.
Is je snelheid op dat moment hoger of lager dan de ingestelde pitlimiter snelheid is er sprake van een valse start en ontvang je hiervoor een straf.
Heeft de auto geen pitlimiter dan hanteer je een snelheid van 80Km/h. Op de "green line" wordt een marge van 5Km/h gehanteerd.

Green-line
Green-line bevindt zich op de start/finish streep, er wordt dus een volledige formatieronde gereden.
Afbeelding

Aanmelden als gastrijder?
Bij het NK GT kampioenschap is het niet mogelijk om als gastrijder mee te doen

Wil je als rookie je startbewijs halen voor het NK GT kampioenschap, doe dan eerst 2 raceavonden (4 races) mee in het DTCC of F2000 kampioenschap. Vergeet dan niet om ook even een mail te sturen naar RC@SRVN.NL

Algemeen Racereglement
Dit SRVN evenement wordt gehouden volgens het Algemeen Racereglement, neem dit nog goed door voorafgaand aan de raceavond.

Links
Algemene Informatie NK GT 2019
Gebruikersavatar
Lennart Lippens
Berichten: 688
Lid geworden op: 26 sep 2016, 20:21
Racestuur: Fanatec CSWv2.5/Formula v2
Locatie: Den Haag

De layout op de website is een andere dan die nu draait op de server. Die op de frontpage is de huidige layout, op de server draait 2007-GP (zoals in topic ook staat beschreven).
William Geuze
Berichten: 1147
Lid geworden op: 07 aug 2014, 17:13

Na een 24h van Le Mans was ik er alleen om puntjes te sprokkelen, zonder voorbereiding. Dat was
ook goed te merken. Wel super met R. Baltus of M?:P gevochten :thumbs_happy:
Ger Peeters
Berichten: 2878
Lid geworden op: 19 sep 2011, 17:32
Racestuur: Fanatec CSL Elite
Locatie: brunssum

Wel deze keer was ik (grootste) slachtoffer van de kerstmis ghost of lag. Zat in een leuk gevecht met Alexander en het was me net gelukt om hem in te halen toen het ging spoken. Hoorde op TS al mensen roepen 'ooee lagstoot' en even later was ik aan de beurt. Alexander zat dicht achter me en opeens weer vlak voor me, liep op dat punt dus nog goed af. Maar op de finish straight ging het vervolgens falikant mis. Alexander had een lagstoot en warpt midden in mijn auto terug en ik vloog opeens in de lucht hard de muur in. Kwam er met veel schade en slecht drie wielen over uit :shock: . Met heel veel moeite nog terug kunnen alonso-en naar de pit en kreeg na reparaties zowaar een redelijk bruikbare auto terug, miste alleen wat topsnelheid.
Maar daarmee kansen op wat puntjes uiteraaard verkeken. De strategie vooraf was een relatief korte stint op de mediums doen en dan twee stops en op softs verder gaan. Helaas kwam ik er bij inrijden pit achter dat knoppen LCD menu niet belegd had, dus kon geen wissel doen naar de softs :-?, dus heb ook niet aan banden regelement voldaan.
Na de stops nog een hele tijd kort tussen het verkeer van kopveld aan gereden, hoop dat ik niet te veel in de weg zat, kon die pace zelfs op de mediums aardig volgen. Dus had zonder de lag issues mogelijk wat meer in gezeten, snel naar de volgende.
Gebruikersavatar
Robin Baltus
Berichten: 110
Lid geworden op: 21 jan 2014, 23:42
Racestuur: Thrustmaster T300
Locatie: Soest

Q: ik had mooi een privé server dus kon gelijk door met qualy na overleg met [server] ;-) . Eerste set rondjes degelijk, daarna de setup veranderd naar de gekozen Valid set. En laat ik er nu een mooi rondje uit halen, dik PR met 0,6 sec en ook een plek in server 1🎉 top. Ja, er waren ook 34 rijders maar toch...

R: Het was een lastige keus met banden omdat we een hoge slijtage verwachtten. Vertrokken met medium en na een beetje rommelige formatielap, sjee wat een hoop auto’s dat ben ik niet gewend in server 2, over start finish.
Wilde graag de mediums goed houden en tot mijn verbazing kwam ik aardig mee. Er waren wat ongelukjes links en recht dus voor ik het wist zat ik ergens in de top 22 van 31.
Reed gaatje naar Johan v Doren dicht en besloot aan te vallen in turn 1....ja doe eens gek. Het was ook iets te gek en het rechter portier van Johan staat nu bij het grove vuil. Iets te laat om goed er naast te zitten. Lichte schade.
Excuus gemaakt later, hij kon gelukkig door.
Bandjes gingen goed of ik te langzaam of beide maar mijn peut was bijna op. Gestopt voor softs en paar literjes met goed vertrouwen voor finish. Crewchief haalde me net voor de kop van veld naar binnen. Schade niet hersteld en kwam daarna tussen de top 7 op p19 oid terug. Paar mannen met blauwe vlaggen zien zwaaien, aan de kant gegaan en in « de vaart der volkeren «  (olaf mol) meegescheurd. Heerlijk gereden en weinig fouten verder.
Leuke race met finish net achter broer. Eerste punten verdiend bij NK GT3..!!
Gebruikersavatar
Robin Baltus
Berichten: 110
Lid geworden op: 21 jan 2014, 23:42
Racestuur: Thrustmaster T300
Locatie: Soest

Ger Peeters schreef: 03 jun 2019, 09:09 ... en ik vloog opeens in de lucht hard de muur in. Kwam er met veel schade en slechts drie wielen over uit :shock: . Met heel veel moeite nog terug kunnen alonso-en
Je maakt wat mee op die srvn gt avonden hè😂
Gebruikersavatar
Arjan Veltens
Berichten: 321
Lid geworden op: 06 mar 2016, 15:39
Locatie: Groningen
Contact:

Complimenten naar de achterblijvers! Oprecht, er werd zeer oplettend en bewust aan de kant gegaan. Goed om te zien! :)
Niels Hampsink
Berichten: 104
Lid geworden op: 31 jul 2017, 18:33
Racestuur: Fanatec CSL Elite Racing Wheel
Locatie: Nijverdal
Contact:

De training op indianapolis ging erg goed dus ik had goed hoop om me bij de top 5 te kwalificeren. Helaas haalde ik bij de kwalificatie niet mijn trainingstijd maar een 1.28.2 was toch goed voor de 5e tijd waar ik erg tevreden mee was. Ik had de setup van de auto met vleugel 1 gemaakt met de hoop dat ik op het rechte stuk het verschil kon maken. Daarnaast ging ik voor een 2 stop strategie, er vanuit gaande dat ik de pitstop tijd wel weer goed maak omdat ik minder benzine heb en versere banden. In het begin van de race pakte alles uit zoals ik gehoopt had, ik zat vlak achter ruben en Lennard op P5 op het rechte stuk, dus een dubbele slipstream en minder vleugel waardoor ik beide aan de buitenkant kon inhalen op het rechte stuk. Helaas remde ik net iets te laat waardoor ik iets in het gras terecht kwam en het verdere gevolg was een lichte botsing met Lennard. Naar mijn idee was dit een race incident waardoor we beiden iets terug vielen. Gelukkig kon ik zonder verdere gevolgen mijn race weer vervolgen vanaf p11 en heb ik mij voor de eerste pitstop weer terug gevochten naar p6. Na de pitstop terug gevallen naar p20 en mij weer terug gereden naar volgens mij p10 tot aan de 2e pitstop. Hier ben ik vanaf p15 weer naar p12 gereden. Erg leuke race gehad met veel leuke inhaal momenten. Het resultaat had iets beter mogen zijn maar ik heb een heerlijke race avond gehad.
Gebruikersavatar
Ger Heuts
Berichten: 4367
Lid geworden op: 19 sep 2011, 16:41
Racestuur: Thrustmaster T300rs
Locatie: Landgraaf
Contact:

Niels Hampsink schreef: 04 jun 2019, 20:10 Naar mijn idee was dit een race incident waardoor we beiden iets terug vielen.
Dat noem ik nou proactief handelen! Dus, racecommissie, waag het niet anders te beslissen als er een protest wordt ingestuurd....
Niels Hampsink
Berichten: 104
Lid geworden op: 31 jul 2017, 18:33
Racestuur: Fanatec CSL Elite Racing Wheel
Locatie: Nijverdal
Contact:

Zo is het dus totaal niet bedoeld Ger.
William Geuze
Berichten: 1147
Lid geworden op: 07 aug 2014, 17:13

Gisteren vanwege RC taken de replay even bekeken van de race.

Een oproepje aan sommigen. Denk bij het inhalen van anderen, zeker op een lang recht stuk, dat je ruimte laat wanneer je weer zelf op de race-lijn gaat rijden, je auto is langer dan enkel de cockpit! Het is een aantal keer maar net goed gegaan tussen de rechterkoplamp van de ingehaalde auto en de wielkast links achter van de inhalende partij. Hou hier rekening mee en neem die ruimte, vooral als er niet eens verdedigd wordt. Als dit gedrag niet aangepast wordt, ook prima, dan lig je er samen naast en is je race waarschijnlijk klaar :P
Pim van Ark
Berichten: 8
Lid geworden op: 28 jan 2018, 11:33
Racestuur: Simucube 20nm
Locatie: Noordwijkerhout

Had zondag totaal geen verwachtingen voor deze race. Geen oefening gehad en moest de track nog downloaden een uur voor de kwalificatie🙈.. Dus maar ff een oudere setup gepakt en die beviel goed op Indianapolis..
De kwali ging beter dan verwacht en had plotseling de pole positition. Ik nog even snel de startprocedure gelezen maar heb het totaal verkeerd gelezen. Dacht dat de pitlimiter er pas in sector 3 op moest maar dat bleek dus dat het vanaf begin al moest. Dacht al waarom zijn ze zo traag achter me joh?! Mijn stomme fout.. Dus bij deze mijn excuses voor iedereen. Ik verwacht hier een straf voor en die is volkomen terecht. Het had, wat Arjan al zei in de stream, een leuke battle geweest tussen ons want de pace was gelijk. Daarom nogmaals mijn excuses naar Arjan.
Op naar de volgende!
Gebruikersavatar
Martin Baltus
Berichten: 707
Lid geworden op: 14 dec 2013, 09:46
Racestuur: TM T300 Ferrari 599XX EVO

Arjan Veltens schreef: 03 jun 2019, 19:39 Complimenten naar de achterblijvers! Oprecht, er werd zeer oplettend en bewust aan de kant gegaan. Goed om te zien! :)
ja ja wrijf het er maar in :D
Gebruikersavatar
Martin Baltus
Berichten: 707
Lid geworden op: 14 dec 2013, 09:46
Racestuur: TM T300 Ferrari 599XX EVO

prima race of zich. kon het net niet halen tot mijn geplande stop op mijn mediums. dus ipv naar soft op de hard gegaan, maar die kun je beter meteen weggooien.
mag er eigenlijk gereden worden met voor medium en achter soft?
@william, yep was me. was gezellig inderdaad
Gebruikersavatar
Albert van Mourik
Berichten: 2637
Lid geworden op: 15 dec 2013, 19:12
Racestuur: LogiMaster T327 RS
Locatie: Wageningen
Contact:

Martin Baltus schreef: 06 jun 2019, 16:05 mag er eigenlijk gereden worden met voor medium en achter soft?
Als je begint op soft voor en medium achter wel :D :D :D
Er moeten tijdens de race minimaal 2 verschillende compounds per band gebruikt worden.
Gesloten

Terug naar “SRVN NK GT 2019”