NK GT 2019 | Race 4 Sebring | 12-05-2019

Gesloten
Gebruikersavatar
SRVN
Berichten: 1287
Lid geworden op: 10 sep 2011, 23:50

Afbeelding
NK GT 2019-I Race 4
Sebring
12-05-2019


Tijdschema
19:45 - Briefing (verplichte deelname via TeamSpeak)
20.00 - Kwalificatie (20 minuten, onbeperkt aantal ronden)
20.20 - Warmup (40 minuten)
21.00 - Race (70 minuten, rollende start)

Weerbericht
Afbeelding

Startprocedure
Zodra iedereen op de grid staat gaan de lampen uit en gaat rFactor er vanuit dat de race is gestart.
Wij gaan echter rustig op het gas en vormen direct een single line op basis van je startpositie.
De leider rijdt op de pitlimiter en de rest volgt hem op gepaste afstand maar het gat mag niet groter zijn dan 5 wagenlengtes.
Bij het ingaan van de laatste sector is iedereen verplicht op de pitlimiter te rijden en deze mag dan niet meer uitgezet worden.
Voor elk circuit wordt een "green line" bepaald en zodra je met je neus over deze lijn komt start jouw race.
Is je snelheid op dat moment hoger of lager dan de ingestelde pitlimiter snelheid is er sprake van een valse start en ontvang je hiervoor een straf.
Heeft de auto geen pitlimiter dan hanteer je een snelheid van 80Km/h. Op de "green line" wordt een marge van 5Km/h gehanteerd.

Green-line
De green-line bevindt zich op de start/finish streep. Er wordt dus een complete formatieronde gereden, op het moment dat jij over start/finish rijdt, begint jouw race.
Afbeelding

Aanmelden als gastrijder?
Bij het NK GT3 kampioenschap is het niet mogelijk om als gastrijder mee te doen

Wil je als rookie je startbewijs halen voor het NK GT kampioenschap, doe dan eerst 2 raceavonden (4 races) mee in het DTCC of F2000 kampioenschap. Vergeet dan niet om ook even een mail te sturen naar RC@SRVN.NL

Algemeen Racereglement
Dit SRVN evenement wordt gehouden volgens het Algemeen Racereglement, neem dit nog goed door voorafgaand aan de raceavond.

Links
Algemene Informatie NK GT 2019
Gebruikersavatar
Gerben Kelly
Berichten: 377
Lid geworden op: 04 mei 2013, 14:09
Racestuur: Fanatec Clubsport V2 wheelbase

Zo, dat was Sebring.

Voor de eerste keer had ik een beetje het gevoel dat ik de Porsche een beetje rond kon krijgen op een baan. En dit resulteerde zowaar in een P19 in de kwali! :thumbs_happy: (Zaterdag ff een paar ronden in de Aston gereden, default setup met softs en na 5 rondjes was ik al sneller dan met de platte kevert... :kopstooot: )

De race dan, bandenslijtage, brandstofverbruik e.d. netjes uitgerekend. En dat ging allemaal prima. Kon aardig meekomen in het begin, werd af en toe wel ingehaald. Sommige mensen versprongen door lag, gelukkig geen botsingen. Maar was op de mediums gestart en hoopte dat ik nog wat kon doen in de 2e stint. Maar eerst maar een pitstop, op P14 naar binnen. Staat Pascal op mijn pitspot... :| :| :| ik vlak ernaast, pakt ie niet. In de achteruit en vlak erachter...pakt ie niet. :cry: :cry: Dus helaas maar wachten tot Pascal weg is. Kost mij een dikke 10 seconden... en flink wat minder nette worden hier door de kamer. Want hoe kan het in godsnaam nog, dat met content van de ontwikkelaar zelf (baan en wagens), op een baan die wereldberoemd is vanwege zijn endurance races met veel pitsstops, er mensen van totaal verschillende teams/auto's dezelfde pitspot hebben? Als iemand weet hoe en wat, dan hoor ik het graag, het is me ook al gebeurd tijdens de testrace op Long Beach. En ik word er niet heel gelukkig van ;) ondanks dat ik niet voor de topposities strijd, wil ik liever geen tijd verliezen wat niet nodig hoeft te zijn.

Buiten de top20 weer op de baan. Van Doren en Geuze voor mij, op een dikke 10s voorsprong. Ik hengelde ze langzaam binnen op mijn softs en kon ze redelijk makkelijk inhalen. Door fouten van anderen in het laatste deel van de race nog 16e kunnen worden.

nog 9 races met de kevert :mrgreen:
Laatst gewijzigd door Gerben Kelly op 12 mei 2019, 22:49, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Mark Verwer
Berichten: 59
Lid geworden op: 14 okt 2017, 22:11
Racestuur: G25

Helaas geen succesvolle race, geen tijd gehad om te trainen en login was weer een drama, op het allerlaatst er pas in gekomen na 50! minuten proberen....
Na de start even een redelijk tempo gehad, maar daarna gespind, auto veel schade, nog wat geprobeerd maar na reparatie 4 seconde per ronde langzamer met een auto die niet normaal meer de bochten om wilde.
Uiteindelijk opgegeven om niet in de weg te rijden: degenen bij wie dat toch gebeurt is bij deze mijn excuses!!
Op naar de volgende dan maar, hopelijk gaat die een stuk beter! ;)
Joost van der Stoep
Berichten: 359
Lid geworden op: 20 sep 2011, 08:32
Racestuur: bv Logitech G25
Locatie: Balkbrug

Moeizame race dit keer.. paar keer last van lag, zowel in qualy als race. In race een duidelijk lagmoment na een half uur racen, zag in de stream dat dit ook bij de kop het geval was..
Gelukkig gebeurde dit exact op een recht stuk en kwam ik niet in een andere auto terecht maar precies erachter..

Uiteindelijk 19e gefinisht, paar leuke en faire gevechten maar niet geheel tevreden met de snelheid van de Porsche dit keer..
Martijn Huisers
Berichten: 472
Lid geworden op: 02 dec 2012, 16:37
Racestuur: Logitech G27
Locatie: Lelystad

Ik lees dat er mensen waren met lag problemen.
Heb jij last van lag? Stuur dan je logfile naar S397!!!
Kijk voor meer info op https://forum.srvn.nl/viewtopic.php?f=78&t=3295

Met alle info die wij als rijders aanleveren kan S397 werken aan een oplossing of aangeven wat je zelf lokaal kan doen om het op te lossen.
Ook bestaat er inmiddels een beta versie van rFactor 2 die al een stuk minder lag heeft.
Gebruikersavatar
Alexander van der Woude
Berichten: 29
Lid geworden op: 12 jun 2017, 17:42
Racestuur: T300RS
Locatie: Arnhem

Uitzonderlijk moeilijke race voor mij,

De Merry wou totaal niet, hij is overduidelijk niet gemaakt voor de vele bumps op sebring, en zelfs met zachte vering en volle demping springt 'ie nog alle kanten op,

Daarentegen toch een goed resultaat neer kunnen zetten, als 27ste van start gegaan, en toch na de hele race knokken met een scala en mensen (volgens mij ben ik nooit verder dan 3 seconden van iemand verwijderd geweest op de baan) er nog een goeie 14e plek kunnen behalen. De laatste +- 15 minuten nog hand en tand moeten verdedigen naar dhr. van Dijk, maar uiteindelijk dat gevecht nog gewonnen door een fout van hem

Het begint me alleen wel steeds meer te dagen dat de BOP van 397 zeker niet in het voordeel is van mijn auto, hoe lekker ik hem ook vind rijde. Maarja, wat doe je eraan behalve harder werken. Brengt mij in ieder geval leuke gevechten op.

Op naar Indy!
Gebruikersavatar
Ronald van Dijk
Berichten: 377
Lid geworden op: 02 sep 2015, 15:01
Racestuur: Thrustmaster TS-PC Racer
Locatie: Hendrik-Ido-Ambacht

Het zal ook eens een normale race zijn. Na vorige wedstrijd zelf een lompe fout te hebben gemaakt, was het nu weer tijd voor materiaalpech.

Qualy viel iets tegen, maar het zat ook zo dicht bij elkaar. Race begon goed. Af en toe een momentje maar ik reed vlak voor de pitstops 6e zat maar 6 seconden achter de koploper. De mediums eronder en vlak achter Gert de basn weer op.

En toen... gleden mijn pedalen van mijn wheelstand met als gevolg dat de USB-stekker eruit lag en ik dus niks meer kon. VR-bril af op zoek naar stekkertje in het donker. Stekker gevonden, maar USB-poort nog niet. Man, man... stress. Licht maar aan gedaan. Uiteindelijk stekker er weer in, pedalen weer op zijn plek en gelukkig geen crash. Ik kon weer, maar lag wel meteen P22.

Door pitstops werd dat P15. Mooi gevecht idd met Alexander, maar ik kwam er op de mediums net niet voorbij. Nou ja, wel gefinished maar het had iets van P6 moeten zijn.
Gebruikersavatar
Robin Baltus
Berichten: 110
Lid geworden op: 21 jan 2014, 23:42
Racestuur: Thrustmaster T300
Locatie: Soest

Qualy: persoonlijk record met 1.1 sec maar 2 tienden tekort voor server 1

Race: ik op pole in server 2, Ad Dumont zag het niet zitten..gestart met vliegende formation lap..tijdje in niemands land gereden, minuut of 70..oh ja ik was de enige in de server..lekker door scheuren maar helaas een schakelfoutje in de voorlaatste ronde in bocht naar start finish. Motor plof...geen rook( dat mag best gesimuleerd...ja ik weet het fabrikant afspraak) .
Toen in neutraal met 30 km per hr de pit in kunnen rollen tot juiste plek...damage repair maar kon motor niet meer aan de praat Sleuteltje zoek ofzo.
Maar wat gaan drinken in de pit, beetje appen en toen aan die gozer op de finish gezegd dat ik naar huis ging.
Nog wel even de beker opgehaald en de champagne.
Ger Peeters
Berichten: 2878
Lid geworden op: 19 sep 2011, 17:32
Racestuur: Fanatec CSL Elite
Locatie: brunssum

Gestart op de softs ging het best lekker. Helemaal in het begin ging het nog bijna fout achter Gerben. Ik was wat sneller omdat hij op de mediums stond en was wat druk aan het zetten om te zien waar het zou kunnen, Hij remde ergens wat vroeger dan ik zag aankomen en het werd geen bedoelde uitrem inhaal poging maar meer een split second uitwijk move waarbij ik er nog maar net langs schoot dat was ff :shock: . Daarna kon ik een paar keer aansluiten bij wat groepjes kemphanen voor me en diverse mensen al dan niet bij foutjes voorbij kunnen steken. Waren leuke gevechten. Helaas ging meen Wouter vlak voor mijn neus dwars waar ik er net niet langs kwam en werd aangetikt met ophangingschade voor en achter. Daardoor ruim 75% van de race met een licht scheve auto gereden. Weet niet of het aan de schade lag want ook na het kontakt ging het op de softs nog best aardig maar na de stop (zonder repairs) op de mediums ben ik geen moment meer in lekker ritme gekomen. Gevolg was dat ik een aantal keren de auto even kwijt was, gelukkig zonder iemand anders of muren in de buurt. Maar het gebrek aan vertrouwen en dus pace koste me aan het eind nog zeker 2 of 3 plekken aan mensen met een betere pace die me eenvoudig voorbij konden. Maar mede door de pech van anderen toch redelijk wat puntjes gesprokkeld op p13.
Gebruikersavatar
Twan Capellen
Berichten: 967
Lid geworden op: 19 sep 2011, 19:37
Racestuur: Thrustmater T500RS
Locatie: Brunssum

Veel rondjes geoefend en een setup gevonden waarmee ik lekker rond ging.
In de race was ik echter alleen maar aan het glijden (had ik bij oefenen totaal geen last van).
Nog geprobeerd met rembalans en TC te spelen, maar hielp allemaal niet.
Zachte banden, medium banden het ging allemaal niet.
4 sec per rondje langzamer als oefenen met volle tank en nog bleef ik wegglijden.
Toen ik de vierde keer de muur in ging en dus de vierde keer moest gaan repareren, hield ik het verder voor gezien.
Gebruikersavatar
Martin Baltus
Berichten: 707
Lid geworden op: 14 dec 2013, 09:46
Racestuur: TM T300 Ferrari 599XX EVO

:D :D :D :D
Robin Baltus schreef: 13 mei 2019, 22:49 Qualy: persoonlijk record met 1.1 sec maar 2 tienden tekort voor server 1

Race: ik op pole in server 2, Ad Dumont zag het niet zitten..gestart met vliegende formation lap..tijdje in niemands land gereden, minuut of 70..oh ja ik was de enige in de server..lekker door scheuren maar helaas een schakelfoutje in de voorlaatste ronde in bocht naar start finish. Motor plof...geen rook( dat mag best gesimuleerd...ja ik weet het fabrikant afspraak) .
Toen in neutraal met 30 km per hr de pit in kunnen rollen tot juiste plek...damage repair maar kon motor niet meer aan de praat Sleuteltje zoek ofzo.
Maar wat gaan drinken in de pit, beetje appen en toen aan die gozer op de finish gezegd dat ik naar huis ging.
Nog wel even de beker opgehaald en de champagne.
Gebruikersavatar
Martin Baltus
Berichten: 707
Lid geworden op: 14 dec 2013, 09:46
Racestuur: TM T300 Ferrari 599XX EVO

Martijn Huisers schreef: 13 mei 2019, 15:23
Ook bestaat er inmiddels een beta versie van rFactor 2 die al een stuk minder lag heeft.
Beta? wat is daar beta/nieuw in dan?
of beta voor volgende update?
Gebruikersavatar
Martin Baltus
Berichten: 707
Lid geworden op: 14 dec 2013, 09:46
Racestuur: TM T300 Ferrari 599XX EVO

in mijn McLaren niet vooruit te branden. op hard begonnen maar was niet nodig dus gezien de rest
bij 3e keer cut kreeg ik stop /go maar mijn hoofd dacht een drivethrough, handig
daarna bij iedere volgende cut direct weer een stop en go.
krijg er niet veel snelheid in bij de races. heb idee dat hoe lekker die mac ook rijd, hij in deze mod niet een van de snelste is.
Gebruikersavatar
Albert van Mourik
Berichten: 2637
Lid geworden op: 15 dec 2013, 19:12
Racestuur: LogiMaster T327 RS
Locatie: Wageningen
Contact:

Martin Baltus schreef:
Martijn Huisers schreef: 13 mei 2019, 15:23
Ook bestaat er inmiddels een beta versie van rFactor 2 die al een stuk minder lag heeft.
Beta? wat is daar beta/nieuw in dan?
of beta voor volgende update?
Paddock, server lag 3 topic

Team owner @CastrolRacingTeam
#18 #24 #71 #???

Gesloten

Terug naar “SRVN NK GT 2019”