DTCC 2019-I | Race 11&12 Macau | 09-05-2019

Gesloten
Gebruikersavatar
SRVN
Berichten: 1287
Lid geworden op: 10 sep 2011, 23:50

Afbeelding
DTCC 2019-I Race 11 & 12
Macau
09-05-2019


Tijdschema
20:00 - Aanwezig op TeamSpeak voor de briefing + vrije plekken toekennen aan reserverijders en gastrijders
20.15 - Kwalificatie (10 minuten, privat, onbeperkt aantal ronden)
20.25 - Warmup (10 minuten)
20.35 - Race 1 (rollende start, reversed grid kwalificatie top 8, verplichte pitstop)
21.05 - Race 2 (rollende start, verplichte pitstop)

Weerbericht
Afbeelding

Let op!!!
Net als in het echt hangt er permanent geel in krappe hairpin


Startprocedure
Zodra iedereen op de grid staat gaan de lampen uit en gaat rFactor er vanuit dat de race is gestart.
Wij gaan echter rustig op het gas en vormen direct een single line op basis van je startpositie.
De leider rijdt op de pitlimiter en de rest volgt hem op gepaste afstand maar het gat mag niet groter zijn dan 5 wagenlengtes.
Bij het ingaan van de laatste sector is iedereen verplicht op de pitlimiter te rijden en deze mag dan niet meer uitgezet worden.
Voor elk circuit wordt een "green line" bepaald en zodra je met je neus over deze lijn komt start jouw race.
Is je snelheid op dat moment hoger of lager dan de ingestelde pitlimiter snelheid is er sprake van een valse start en ontvang je hiervoor een straf.
Heeft de auto geen pitlimiter dan hanteer je een snelheid van 80Km/h. Op de "green line" wordt een marge van 5Km/h gehanteerd.

Green Line is bij het 100m bord. Dit is 2 bochten voor start/finish
Afbeelding



Aanmelden als gastrijder?
Je kunt je aanmelden als gastrijder door een berichtje achter te laten in het Aan- en Afmeldtopic .

Wil je als rookie je startbewijs halen voor het NK GT3 of het LMP3 kampioenschap, vergeet dan niet om ook even een mail te sturen naar RC@SRVN.NL

Algemeen Racereglement
Dit SRVN evenement wordt gehouden volgens het Algemeen Racereglement, neem dit nog goed door voorafgaand aan de raceavond.

Links
Algemene Informatie DTCC 2019-I
Gebruikersavatar
Jeroen Huisers
Berichten: 994
Lid geworden op: 04 jun 2012, 10:05

Hallo.

Na een paar ronden te hebben gereden op dit geweldige circuit een paar vraagjes.

1.
Volgens de algemene informatie
Driving aids en serverinstellingen
Damage: 100%

Deze baan is erg krap en heeft nogal veel uitstekende delen, het minste geringste tikje levert nogal veel schade op namelijk.
Is het mogelijk dat hier een "kleine" aanpassing op gedaan wordt zodat het plezier in het rijden op deze baan iets beter wordt?
B.v. dat Damage op 75% of 80% gezet wordt.

2.
Volgens de algemene informatie
Reguliere tijdschema
20.15 - Kwalificatie (10 minuten, open, onbeperkt aantal ronden)

Ronde tijden zijn boven de 2 minuten dus als je een rustige outlap en dan 1 snelle ronde wil doen kan je dit 2x doen en is de tijd om.
Als daarnaast iedereen op de baan is wordt het erg lastig om een vrije ronde te vinden om dit te doen.
Zeker als ook nog eens iemand spint, dan kan niemand er meer langs.
Voorstel 1: Maak de Kwalificatie 5 minuten langer om zo meer ruimte te kunnen zoeken op de baan.
Voorstel 2: Komt voorstel 1 niet uit? Maak de Kwalificatie dan Private zodat je altijd een vrije ronde hebt.

3.
Waar komt de "green line"?
Gebruikersavatar
Mark de Vries
Berichten: 850
Lid geworden op: 19 sep 2011, 17:15
Racestuur: Fanatec Clubsport Wheel V2.5
Locatie: Bussum

En 4.

Is inhalen in de hairpin verboden? Ik voorzie opstoppingen als dat niet zo is...
Gebruikersavatar
René Hoogterp
Berichten: 4050
Lid geworden op: 09 sep 2011, 17:40
Locatie: Amsterdam
Contact:

Op al die punten komen we spoedig terug. Greenline ligt vooralsnog in de laatste bocht, maar kan mij voorstellen dat de opwarmronde heel lang duurt, dus wellicht gaan we die eerder in de 'opwarmronde' plaatsen, zodat je niet een hele opwarmronde hoeft te rijden.
Gebruikersavatar
Jeroen Huisers
Berichten: 994
Lid geworden op: 04 jun 2012, 10:05

Mark de Vries schreef: 30 apr 2019, 23:31 En 4.

Is inhalen in de hairpin verboden? Ik voorzie opstoppingen als dat niet zo is...
Ik wist dat ik iets vergeten was.
Je hebt gelijk, in het echt hangt hier altijd geel.
Gebruikersavatar
SRVN
Berichten: 1287
Lid geworden op: 10 sep 2011, 23:50

Heren,

De openingspost is aangepast.

Er zijn 2 wijzigingen:
- Kwalificatie is privat
- Permanent geel in de krappe hairpin
Gebruikersavatar
Edward Hoekstra
Berichten: 313
Lid geworden op: 15 jul 2017, 18:04
Racestuur: Thrustmaster T300
Locatie: Broeksterwoude

Zo, dat was mijn eerste avond als wedstrijdleider, even wennen maar erg leuk om te doen. Mochten er opmerkingen zijn, ik hoor het graag. Leer ik alleen maar van!

Mijn race van vanavond.

Kwali P21
Macau is absoluut niet mijn baan. Kon in de practise mijn ritme maar niet vinden, dus achteraan geëindigd.

Race 1 P11?
Lekker van start gegaan en uit de ellende kunnen blijven. Uitrijden was het doel en dat is ook gelukt. Halverwege de race begon mijn linkerscherm van de 3 te haperen, waardoor ik een halve race op 2 schermen moest rijden. Gelukkig uit de muur kunnen houden. Langzamerhand door uitvallers omhoog kunnen klimmen en op P11 geloof ik geëindigd.

Race 2 P13
In de warm up geprobeerd mijn scherm weer aan de praat te krijgen, helaas mocht het niet helpen. Dan maar van start met 2 schermen en zien waar het schip strand.
Race ging weer lekker, de auto redelijk uit de muur kunnen houden en op p13 geëindigd.

Leuke laatste race van dit seizoen!

Verstuurd vanaf mijn SM-G965F met Tapatalk

Ger Peeters
Berichten: 2878
Lid geworden op: 19 sep 2011, 17:32
Racestuur: Fanatec CSL Elite
Locatie: brunssum

ik vind macau daarentegen schitterend. Was de eerste race met een nieuw stuur (ben nu ook een fan boy) en het ging meteen best lekker.
Met name in race 2 leuke gevechten gehad met een tikkie kromme auto. in de laatste lap ging het nog fout bij een poging in de bocht die geen bocht is vlak achter Maarten. Hij aaide de muur en ik graaide de muur en deed en een mooi uitgevoerde ritberger lutz.

feli voor de diverse Podium beklimmers met uiteraard een extra diepe buiging voor onze Joop Zoetemelk die zijn naam gaat laten veranderen :D .

lekkere klasse, maar de rollende start ....... laat maar, ik heb liever wat sensatie en potentieel iets meer kontakt bij een staande
Gebruikersavatar
Ruben Schenkel
Berichten: 120
Lid geworden op: 29 mar 2016, 20:46
Racestuur: Fanatec Wheel Base V2.5
Locatie: Braunschweig, Duitsland

Ik heb door omstandigheden helaas het grootste gedeelte van het seizoen over moeten slaan. Maar Macau wilde ik toch wel heel graag proberen.

Zonder verwachtingen aan de avond begonnen met het doel proberen uit te rijden (met een tranend oog is dat al een hele uitdaging opzich!). De quali verliep beter dan verwacht, P7 en dus P2 voor de eerste race.

Ik heb beide races een redelijk tempo kunnen volhouden en op een paar kleine touche's na de auto uit de muur gehouden.
Met een 2e en 4e plaats zat ik er qua resultaat toch weer goed bij, dus hopelijk kan ik volgend seizoen weer voor een beker meestrijden!

wat betreft de rollende start sluit ik me bij Ger aan. Zeker bij Tourwagens hoort gewoon een staande start. En wie de BTCC / WTCR een beetje volgt weet ook dat het in het echt niet altijd zonder slag of stoot gaat. Maar als er tijdens de Briefing gewoon even op wordt gewezen dat er de eerste bochten niet te veel risico genomen moet worden en er wat eerder geremd wordt, dan moet dat toch mogelijk zien volgend seizoen!?

Gefeli aan Bram met het kampioenschap en de heren organisatoren (mod, wedstrijdleiding, stream etc.) bedankt!!
Ruben Correa Alves
Berichten: 1192
Lid geworden op: 22 sep 2015, 11:40
Racestuur: Fanatec DD1
Contact:

Daarnaast durf ik te wedden dat er dit seizoen meer startcrashes waren dan vorig seizoen, dus je moet je zelfs afvragen of de rollende start wel doet wat moet. Crashes zijn er toch wel, zo niet in bocht 1, dan wel later in de lap.

Bram gefeliciteerd, erg sterk gereden gister!
Gebruikersavatar
Bram Kuipers
Berichten: 2282
Lid geworden op: 19 sep 2011, 17:27
Racestuur: TS-XW Racer Sparco P310
Locatie: Venlo
Contact:

Thanks mannen.

Prachtige avond waar zo goed als alles lekker liep voor me. Eindelijk is het me gelukt :D
Gesloten

Terug naar “SRVN DTCC 2019-I”