NK GT 2019 | Race 3 Maleisië | 14-04-2019

Gebruikersavatar
SRVN
Berichten: 1287
Lid geworden op: 10 sep 2011, 23:50

Afbeelding
NK GT 2019-I Race 3
Maleisië
14-04-2019


Tijdschema
19:45 - Briefing (verplichte deelname via TeamSpeak)
20.00 - Kwalificatie (20 minuten, onbeperkt aantal ronden)
20.20 - Warmup (40 minuten)
21.00 - Race (70 minuten, rollende start)

Weerbericht
Afbeelding

Startprocedure
Zodra iedereen op de grid staat gaan de lampen uit en gaat rFactor er vanuit dat de race is gestart.
Wij gaan echter rustig op het gas en vormen direct een single line op basis van je startpositie.
De leider rijdt op de pitlimiter en de rest volgt hem op gepaste afstand maar het gat mag niet groter zijn dan 5 wagenlengtes.
Bij het ingaan van de laatste sector is iedereen verplicht op de pitlimiter te rijden en deze mag dan niet meer uitgezet worden.
Voor elk circuit wordt een "green line" bepaald en zodra je met je neus over deze lijn komt start jouw race.
Is je snelheid op dat moment hoger of lager dan de ingestelde pitlimiter snelheid is er sprake van een valse start en ontvang je hiervoor een straf.
Heeft de auto geen pitlimiter dan hanteer je een snelheid van 80Km/h. Op de "green line" wordt een marge van 5Km/h gehanteerd.

Green-line
Green-line bevindt zich op de start/finish streep, er wordt dus een complete formatieronde gereden.
Afbeelding

Aanmelden als gastrijder?
Bij het NK GT3 kampioenschap is het niet mogelijk om als gastrijder mee te doen

Wil je als rookie je startbewijs halen voor het NK GT kampioenschap, doe dan eerst 2 raceavonden (4 races) mee in het DTCC of F2000 kampioenschap. Vergeet dan niet om ook even een mail te sturen naar RC@SRVN.NL

Algemeen Racereglement
Dit SRVN evenement wordt gehouden volgens het Algemeen Racereglement, neem dit nog goed door voorafgaand aan de raceavond.

Links
Algemene Informatie NK GT 2019
Gebruikersavatar
Alexander van der Woude
Berichten: 29
Lid geworden op: 12 jun 2017, 17:42
Racestuur: T300RS
Locatie: Arnhem

Ben bang dat ik er niet bij bent vanavond,

Mijn pc heeft besloten dat ik de launcher nog kan openen, maar dat single- en multiplayer het niet waard zijn. Na een splash screen als ik de game via de launcher wil starten springt hij terug naar de launcher zonder enige foutmelding te geven. Heb dus ook geen idee wat het probleem is en dagenlang googlen in 3 talen en dingen uitproberen heeft geen resultaat opgeleverd.

Ik kan helaas niet specifiek zijn over wat de foutmeldingen zijn omdat ik er geen kan vinden, rfactor 2 werkt alleen in dev mode voor mij

Zonde eigenlijk, had zin in Sepang na zon goeie race op Suzuka.
Ruben Correa Alves
Berichten: 1192
Lid geworden op: 22 sep 2015, 11:40
Racestuur: Fanatec DD1
Contact:

Welke anti virus heb je? Zie een hoop mensen die hetzelfde probleem hebben als jij (inclusief mezelf op mijn werk pc) en in alle gevallen moest er even wat ingesteld worden en ging het weg.
Gebruikersavatar
Alexander van der Woude
Berichten: 29
Lid geworden op: 12 jun 2017, 17:42
Racestuur: T300RS
Locatie: Arnhem

Ruben Correa Alves schreef: 14 apr 2019, 15:48 Welke anti virus heb je? Zie een hoop mensen die hetzelfde probleem hebben als jij (inclusief mezelf op mijn werk pc) en in alle gevallen moest er even wat ingesteld worden en ging het weg.
De standaard windows defender die bij windows 10 meekomt
Ruben Correa Alves
Berichten: 1192
Lid geworden op: 22 sep 2015, 11:40
Racestuur: Fanatec DD1
Contact:

Hmm je zou even kunnen proberen rFactor te whitelisten maar ik weet niet of Windows Defender de oorzaak kan zijn. https://support.microsoft.com/en-us/hel ... s-security
Gebruikersavatar
Alexander van der Woude
Berichten: 29
Lid geworden op: 12 jun 2017, 17:42
Racestuur: T300RS
Locatie: Arnhem

Dat mocht helaas niet baten,

Is er een manier om te zien welke .exe de launcher aanspreekt op het moment dat je via de launcher de game wil starten?
Gebruikersavatar
Patrick Smid
Berichten: 352
Lid geworden op: 07 aug 2013, 00:06
Locatie: Hoogezand

Dat zou via taakbeheer (ctrl-alt-delete) en processen te zien moeten zijn Alexander. Welke taken en .exe's draaien
Gebruikersavatar
Lennart Lippens
Berichten: 688
Lid geworden op: 26 sep 2016, 20:21
Racestuur: Fanatec CSWv2.5/Formula v2
Locatie: Den Haag

Ik had het probleem ook sinds woensdag. De launcher kwam ik wel in, maar bij het kiezen van Singleplayer of Multiplayer kreeg ik een Steam application load error.
Ik gebruik Ziggo Safe Online (F-secure) als virusscanner
Is opgelost door bij de F-secure admin settings -> DeapGuard -> 'Uitgesloten bestanden' rFactor2.exe (uit de map rFactor 2\Bin64) toe te voegen.
Gebruikersavatar
Alexander van der Woude
Berichten: 29
Lid geworden op: 12 jun 2017, 17:42
Racestuur: T300RS
Locatie: Arnhem

Hmmmm, net een reinstall gedaan. Geen resultaat.

Lopen spelen met de firewall, uitzonderingen en prioriteiten, ook geen resultaat.

Is het mogelijk om de launcher compleet te omzeilen?
René de Ruijter
Berichten: 411
Lid geworden op: 31 mar 2016, 20:45
Racestuur: Logitech G27

In liveracers op join server klinken?
William Geuze
Berichten: 1147
Lid geworden op: 07 aug 2014, 17:13

ZO, dit was er 1 om HEEL snel te vergeten..
- Geen pace in het droog
- Geen pace in het nat

Gewoon KUT, en anders niks!
Gebruikersavatar
Martin Baltus
Berichten: 707
Lid geworden op: 14 dec 2013, 09:46
Racestuur: TM T300 Ferrari 599XX EVO

tja, wel regen en toch weer niet.

klopte geen klote van. Ik pit maar staat iemand op mijn plek van ander team.
ben vervolgens maar doorgereden op mijn mediums.
Het werd toen ook weer droog dus dacht "das mooi"
maar vervolgens droogt de baan totaal niet op met strak blauwe lucht en zon. klopt niks van!
regen kwam daarna ook niet en moest stoppen dus maar even soft eronder.
daarna met regen meteen weer regenbanden.

maar goed op een of andere manier zat er toch geen snelheid in.
valt er iets te doen aan de pit boxen ? wat te doen als er iemand op je plek staat

eens met William, volkomen K en ander niks!
Gebruikersavatar
Martin Baltus
Berichten: 707
Lid geworden op: 14 dec 2013, 09:46
Racestuur: TM T300 Ferrari 599XX EVO

oh en wat gebeurde er bij de start. Feenstra (voor me) liet een gat van 50m naar de autos voor hem.
reden die dan niet of te laat op de limiter?
Jan bleef wel netjes op limiter en de rest eachter ook maar moet je in zo'n geval dan gewoon aansluiten ook al moet je van limiter af?
Gebruikersavatar
Patrick Smid
Berichten: 352
Lid geworden op: 07 aug 2013, 00:06
Locatie: Hoogezand

Pace droog, wel prima, gaat het vroeg regenen, denk je het zal wel blijven regenen, naar de regenbanden. Net gewisseld, word het droog.
Maar doorrijden op de regenbanden want het zal zo wel weer gaan regenen.......duurde zo lang dat ik de regenbanden naar de kloten reed.
Tja blijft het dan droog tot bijna einde? Ok slicks eronder......gaat het net weer regenen........
Na pitstop en bandenwissel 3 was ik van P6 naar 14 gezakt.......kortom, pace was wel ok, strategie en geluk dik ruk.
Kwalificatie was prima en de stints op droog ook....voor de rest gauw vergeten
Niels Hampsink
Berichten: 104
Lid geworden op: 31 jul 2017, 18:33
Racestuur: Fanatec CSL Elite Racing Wheel
Locatie: Nijverdal
Contact:

Ik sluit me aan bij bovenstaande reacties, snel vergeten dus. Ik was gestart van de 19e plek en tot aan de regen naar de 15e plek gereden, een paar leuke gevechten gehad, maar toen kwam de ellende. Ik besloot 2 ronden na de regen naar binnen te gaan en kwam zonde schade binnen totdat ik op de pit plek stond had ik opeens 65 sec schade, maar eens terug kijken hoe dit mogelijk is. Als ik iemand geraakt heb alvast mijn excuus. Op de regen banden naar buiten op p30 wordt het opeens weer droog pfff. Omdat ik verwachte dat het wel weer zou gaan regenen ben ik veel te laat naar binnen gegaan voor de soft banden. Eenmaal weer naar buiten op de soft kwam ik achter volgens mij op dat moment nr 6 in de wedstrijd, maar ik merkte dat ik veel sneller was aangezien ik op droogweer banden reed, dus maar proberen met beleid er voorbij te gaan. Naar mijn idee is dit wel geslaagd. Laatste 15 minuten begon het toch weer te regenen dus hoppa weer naar binnen voor de regen banden en wederom kwam ik achter een paar voorgangers en wederom merkte ik dat ik sneller was op verser banden. Maar weer proberen met beleid ervoor bij d te gaan. Uiteindelijk op p27 geëindigd. Veel meegemaakt maar toch maar snel vergeten deze race.
Gebruikersavatar
Ronald van Dijk
Berichten: 377
Lid geworden op: 02 sep 2015, 15:01
Racestuur: Thrustmaster TS-PC Racer
Locatie: Hendrik-Ido-Ambacht

Ook hier is het overheersende gevoel Kwalitatief Uitermate Teleurstellend. Begon al met een te voorzichtige start waardoor Pim me meteen voorbij ging. Vervolgens te laat remmen bij de hairpin waardoor ik nota bene mijn eigen teamgenoot Ruben Correa Alves rond tik. :teards:

Zelf ook schade aan de voorwielophanging waardoor ik de pace meteen niet meer kon volgen. Vervolgens wel leuke, maar ook wilde gevechten gehad waarbij ik diverse keren werd geraakt. De auto raakte steeds verder beschadigd, maar repareren kost zoveel tijd dat ik wel door moest rijden. Banden sleten door de schade nog sneller, regen ging te snel weg en kwam te laat. Amper beheersbare auto in de regen. Kortom... ruk!
Ger Peeters
Berichten: 2878
Lid geworden op: 19 sep 2011, 17:32
Racestuur: Fanatec CSL Elite
Locatie: brunssum

Zo dat was een enerverende avond. Begon goed kon langzaam maar zeker wat naar voren komen.
Plan was softs heel houden tot de regen. dat lukte aardig zowaar top 10 in gereden en kon tempo voor me goed volgen tot mijn eerste momentje. versnelling schoot in neutraal en daar spinde ik bij en verloor plek of twee me een kreeg meteen Pim achter me.
Waren lekker in gevecht maar op moment dat de regen begon was het zo ver... (uiteraard) in een bocht lagstoot vr loading in beeld en toen ik weer beeld had stonden Pim en ik met de autos in elkaar in de muur :teards: . Vraag niet hoe maar we konden op een of andere manier uit elkaar komen en ik had bleek bij de stop voor regen banden even later ook nog eens nauwelijks schade :?:

op de regenbanden inhaal race en dat ging goed tot de baan wel erg droog werd, hielde de bandjes niet goed dus ging relatief snel weer de pit in en terug naar softs en opnieuw pushen. Dat ging best aardig was net weer terug gekomen tot meen p14 toen de hemelsluizen weer open gingen :) . Met ruben vlak achter me de pit in om nog een keer wets te halen. Verremde me een beetje in de pit dus net een iets langere stop en ruben was meteen bij me weg. kon op de nieuwe wet bandjes wel weer lekkere pace rijden en toch nog diverse plekken goed gemaakt met in de allerlaatste bocht David die het blijkbaar lastig had nog net buitenom voorbij kunnen komen .
Daarmee uiteindelijk p14 met gemengde gevoelens had denk ik wat meer in gezeten. maar al met al goed geamuseerd
Joost van der Stoep
Berichten: 359
Lid geworden op: 20 sep 2011, 08:32
Racestuur: bv Logitech G25
Locatie: Balkbrug

Ik zal ook wat positieve berichten neerzetten tov bovenstaande ;)

Prima race avondje! Als 17e starten, toch licht teleurstellend, maar bij de start goed weg en wat plekken kunnen winnen. Tempo was echter niet goed op het droge circuit. Na een rondje of 10 ook nog een fout bij het opkomen van het laatste rechte stuk en veel plaatsen verloren, dus toen de eerste druppels kwamen naar binnen voor regenbanden en me psychisch voorbereiden op een halve race op een natte baan. Niks was minder waar, na een paar rondjes was de lucht weer strak blauw... De regenbanden er zo lang mogelijk onder gelaten (het zou toch weer gaan regenen volgens de voorspelling..) totdat deze echt versleten waren, dus de slicks er maar weer onder. Op de regenbanden was het tempo echter wel prima en langzamerhand kwam de top 10 weer in beeld. Met de slicks nog een rondje of 4/5 kunnen rijden totdat de hemelsluizen echt open gingen. Dus weer naar binnen voor de regenbanden. Uiteindelijk in de stromende regen ook een prima tempo kunnen neerleggen en nog wat mensen ingehaald om uiteindelijk P9 te finishen.

Dik tevreden, mooie race, veel actie, verschillende rijomstandigheden, oftewel prima race avondje ;) !
William Geuze
Berichten: 1147
Lid geworden op: 07 aug 2014, 17:13

Joost jouw pace was in de regen inderdaad prima!! Je bent zeker 7 seconden van me weggereden nadat je me in haalde, netjes hoor :)

Ik kijk met plezier uit naar Sebring in ieder geval, vind het een heel mooi en enervered kampioenschap tot nu toe :thumbs_up:
Gebruikersavatar
Michael Jaggie
Berichten: 71
Lid geworden op: 25 apr 2018, 13:49
Racestuur: Fanatec DD1
Locatie: Maassluis

Wat een avond zeg! Ergens heel positief maar helaas met een bittere nasmaak door een verkeerde gok.

Kwalificatie ging het erg goed, ik zat er lekker bij en heb zelfs een tiende van mijn PR afgereden en samen met mijn teammaat Davine naast elkaar op de grid! Wij waren de snelste Mclaren's in ieder geval :)

Race begonnen op softs. Ik had goed geoefend met de regen simulatie en wist dat ik het op Softs goed vol kon houden tot de regen zou komen. De pace zat er goed in en samen met Davine 12-13 rondes op gereden tot P6-7-8 zo'n beetje met een aantal mooie en op z'n tijd harde gevechten met Jansen en Van Dijk! Gelukkig liep dit redelijk goed af voor iedereen maar Van Dijk had het wel zwaar ;)

Toen kwam de verwachtte regen, precies op het moment dat ik hoopte. Doordat wij redelijk vooraan het veld reden waren wij de drukte in de pits net voor, maar o wat was het spannend op het moment wij van onze pitsspot weg wilden rijden.. mensen rijden echt kris kras en er gebeurde uiteraard ongelukken in de pits... Totaal onnodig wat mij betreft. Gelukkig kwamen wij er ongeschonden uit.

Tot onze verbazing werd het weer droog na een aantal ronden regen. Tsja toen sloeg de 'paniek' toe.. wat ga je doen. Ik zag Kevin vlak voor mij op de baan terug komen en kon hem kort volgen maar merkte al snel dat hij veel sneller was, hij moest op Softs staan. Tsja wat ga je doen. Ik gokte erop dat de regen weer snel zou komen en bleef daarom doorrijden op de regenbanden.. Verkeerde gok zo gebleken want deze waren compleet op toen de regen uiteindelijk kwam. Toen maar besloten om toch de pits in te duiken voor verse regenbanden want uitrijden ging ik niet meer redden. Op het moment dat ik deze wilde gaan doen kwam ik een langzamere achterblijver tegen, volgens mij Van der Sterren in de BMW. Hij remde vrij vroeg en dat verwachtte ik totaal niet, mede hierdoor en door mijn te slechte regenbanden kon ik dit niet meer aan remmen en ontwijken en klapte achterop bij Jos, sorry hiervoor! Helaas had ik hierdoor dikke schade en een scheef stuur opgelopen en kon ik wel fluiten naar mijn laatste kwartier.

Uiteindelijk nieuwe regenbanden erop en vanaf P20 samen met Thierry en uiteindelijk Ronald nog wat leuke gevechten gehad. Hier werd ook goed duidelijk dat de Mclaren eigenlijk bocht uit erg langzaam is vergeleken met de Bentley en met de Aston (misschien ook de rest van het veld) Ik was sneller met nieuwe regenbanden (en een scheef stuur) maar ik kon er maar niet voorbij komen.

Leuke en goede eerste 45 minuten van de race gehad, erg hoopvol maar helaas liep het in een blamage af door een verkeerde gok etc. Weer een ervaring rijker zullen we maar zeggen. Op naar Sebring!
Gesloten

Terug naar “SRVN NK GT 2019”