DTCC 2019-I | Race 7&8 Sebring School Layout | 11-04-2019

Gebruikersavatar
SRVN
Berichten: 1287
Lid geworden op: 10 sep 2011, 23:50

Afbeelding
DTCC 2019-I Race 7 & 8
Sebring School Layout
11-04-2019


Tijdschema
20:00 - Aanwezig op TeamSpeak voor de briefing + vrije plekken toekennen aan reserverijders en gastrijders
20.15 - Kwalificatie (10 minuten, open, onbeperkt aantal ronden)
20.25 - Warmup (10 minuten)
20.35 - Race 1 (rollende start, reversed grid kwalificatie top 8, verplichte pitstop)
21.05 - Race 2 (rollende start, verplichte pitstop)

Weerbericht
Afbeelding

Startprocedure
Zodra iedereen op de grid staat gaan de lampen uit en gaat rFactor er vanuit dat de race is gestart.
Wij gaan echter rustig op het gas en vormen direct een single line op basis van je startpositie.
De leider rijdt op de pitlimiter en de rest volgt hem op gepaste afstand maar het gat mag niet groter zijn dan 5 wagenlengtes.
Bij het ingaan van de laatste sector is iedereen verplicht op de pitlimiter te rijden en deze mag dan niet meer uitgezet worden.
Voor elk circuit wordt een "green line" bepaald en zodra je met je neus over deze lijn komt start jouw race.
Is je snelheid op dat moment hoger of lager dan de ingestelde pitlimiter snelheid is er sprake van een valse start en ontvang je hiervoor een straf.
Heeft de auto geen pitlimiter dan hanteer je een snelheid van 80Km/h. Op de "green line" wordt een marge van 5Km/h gehanteerd.

Green-line
De green-line bevindt zich op de start/finish streep. Er wordt dus een complete formatieronde gereden, op het moment dat jij over start/finish rijdt, begint jouw race.
Afbeelding

Aanmelden als gastrijder?
Je kunt je aanmelden als gastrijder door een berichtje achter te laten in het Aan- en Afmeldtopic .

Wil je als rookie je startbewijs halen voor het NK GT3 of het LMP3 kampioenschap, vergeet dan niet om ook even een mail te sturen naar RC@SRVN.NL

Algemeen Racereglement
Dit SRVN evenement wordt gehouden volgens het Algemeen Racereglement, neem dit nog goed door voorafgaand aan de raceavond.

Links
Algemene Informatie DTCC 2019-I
Gebruikersavatar
Jeroen Huisers
Berichten: 994
Lid geworden op: 04 jun 2012, 10:05

SRVN schreef: 27 jan 2019, 16:59
20.35 - Race 1 (rollende start, reversed grid kwalificatie top 8, verplichte pitstop)
21.05 - Race 2 (rollende start, verplichte pitstop)
De tijden zijn mij duidelijk, maar hoeveel ronden gaan we rijden?
Onno Nieuwenburg
Berichten: 331
Lid geworden op: 12 jun 2017, 20:56
Locatie: Den Haag
Contact:

Hoi Jeroen,

Uit de algemene infromatie: 11-04: Sebring School Layout (2x 21 rondes)

Gr Onno
Gebruikersavatar
Peter Venema
Berichten: 253
Lid geworden op: 19 sep 2011, 20:37
Racestuur: bv Logitech G25
Locatie: Nieuw Buinen

ff een vraagje
is dit een betaalde track
want ik kan hem niet laden
hij geeft aan
sebering_2018 v1.01 requires unknown base mod to be installed
Gebruikersavatar
Pieter Brandsma
Berichten: 303
Lid geworden op: 19 sep 2011, 09:40
Racestuur: Logitech G27
Locatie: Dokkum

Je moet de track kopen.

Verstuurd vanaf mijn LIVE 5 PLUS met Tapatalk

Onno Nieuwenburg
Berichten: 331
Lid geworden op: 12 jun 2017, 20:56
Locatie: Den Haag
Contact:

Peter Venema schreef: 09 apr 2019, 20:54 ff een vraagje
is dit een betaalde track
want ik kan hem niet laden
hij geeft aan
sebering_2018 v1.01 requires unknown base mod to be installed
Yep moet je kopen in de steamworkshop.

Gr Onno
Gebruikersavatar
Peter Venema
Berichten: 253
Lid geworden op: 19 sep 2011, 20:37
Racestuur: bv Logitech G25
Locatie: Nieuw Buinen

ok dan doe ik dus niks fout
bedankt voot de antwoord
Gebruikersavatar
Marcel Siegers
Berichten: 195
Lid geworden op: 22 nov 2013, 03:11
Racestuur: Fanatec
Locatie: Alphen aan den Rijn

Mijn excuses voor race2 waar ik in de muur klapte opkomen start finish en al zwalkend over de baan ging en waarschijnlijk de leiders geblokt en geraakt heb de wagen leefde op dat moment een eigen leven .
Ger Peeters
Berichten: 2878
Lid geworden op: 19 sep 2011, 17:32
Racestuur: Fanatec CSL Elite
Locatie: brunssum

zo dat waren best twee leuke races.
race een verloor ik wat racepace in een leuk gevecht met Gerben die ik een hele tijd achter me en daarmee wat op heb kunnen houden (niet andersom zoals op stream werd gemeld). Ditmaal durfde ik in de stop niet om maar 2 banden te wisselen dus verloor wat plekken mee. Kwam achter een groepje terecht waar ik aan het eind nog lekker kon aanhaken maar geen echt serieuze pogingen kunnen inzetten.

race twee kon ik niet meer om Kevin heen toen hij opeens een wel heel aparte lijn in bocht een 'koos' :) :( . Was een tweede 'kusje' met Kevin, in race een ook al kontakt nadat hij in bocht 2/3 boldy racelijnen zocht waar nobody went before :P . Dus dat was wel genoeg voor een avond.
Werd daardoor wel een inhaalrace voor me met een beschadigde auto. Maar ook hier weer heel leuke gevechten gehad en kon terugkomen tot p15 wat net zo goed p13 had kunnen zijn. ik lag al een tijdje 14e maar in de laatste lap ging een poging bij Daan in de chicanes fout. Ik ging rond en verloor daardoor een plekje.

Al met al een leuke avond met lekker veel aktie, op naar de volgende
Gebruikersavatar
Gerben Kelly
Berichten: 377
Lid geworden op: 04 mei 2013, 14:09
Racestuur: Fanatec Clubsport V2 wheelbase

Kwali: Kon niet aan mijn practise tijd (met volle tank) komen...ik hoopte op een top 10, maar het werd helaas 14.

Race1: Leuke gevechten de eerste ronden, diverse mensen ingehaald in de laatste bocht. Tot ik bij Ger kwam, die kent mij te goed qua rijden ofzo :P ;) leuk gevecht en kon hem uiteindelijk toch nog wel pakken. 2 bandjes gewisseld en door. Door foutjes van anderen kon ik 7e worden. Leuke race!

Race2: In het begin van de race 2x om crashende mensen heengereden. Het valt mij op dat mensen (niet iedereen) niet anticiperen als ze voor zich rook en schuivende auto's zien, maar als kippen zonder kop op dezelfde snelheid en racelijn doorrijden... en dan achteraf in de chat wel gaan klagen. Vond ik niet terecht maar toe maar. Race 2 was eigenlijk niet zo heel spannend, ik reed op P9, de mannen voor me waren te snel, en de mannen achter mij konden net niet aanpikken. P9.

Helaas alweer mijn laatste DTCC race dit seizoen, komende 2 races ben ik helaas verhinderd. Erg jammer dat ik Macau moet missen :( die leek me erg leuk. Organisatie alvast bedankt voor dit seizoen!
Kevin Heijnen
Berichten: 261
Lid geworden op: 03 dec 2015, 01:24
Racestuur: Logitech G27
Contact:

Excuses voor het rommeltje in R2 op Sebring, ik had uiteraard niet in de planning staan dat ik mijn auto zo breed mogelijk in bocht 1 neer wou zetten... De autos voor mij remde echt 20 meter te vroeg dus ik ging voor de binnenkant, 1 klein tikje aan de rechter voorkant betekende dat de voorkant naar links wou en de achterkant naar rechts, ik kon de auto niet verder naar binnen krijgen.
Ger Peeters
Berichten: 2878
Lid geworden op: 19 sep 2011, 17:32
Racestuur: Fanatec CSL Elite
Locatie: brunssum

hahahaha had ook echt niet het idee dat het zo helemaal de bedoeling was :), ik reageerde zelf mogelijk ook net wat te laat
Gebruikersavatar
Bram Kuipers
Berichten: 2282
Lid geworden op: 19 sep 2011, 17:27
Racestuur: TS-XW Racer Sparco P310
Locatie: Venlo
Contact:

Was trouwens een best mooie avond race zo..:')
Gebruikersavatar
Danny Ernst
Berichten: 46
Lid geworden op: 28 jul 2018, 13:21
Racestuur: Logitech G29
Locatie: Maastricht
Contact:

Bram Kuipers schreef: 13 apr 2019, 09:12 Was trouwens een best mooie avond race zo..:')
Vraag me ook eigenlijk af wat het weerbericht schema betekend??
Geef ik de instructies aan mijn team genoten dat het donker wordt ?? :shock:
Kevin Heijnen
Berichten: 261
Lid geworden op: 03 dec 2015, 01:24
Racestuur: Logitech G27
Contact:

Danny Ernst schreef: 13 apr 2019, 12:17
Bram Kuipers schreef: 13 apr 2019, 09:12 Was trouwens een best mooie avond race zo..:')
Vraag me ook eigenlijk af wat het weerbericht schema betekend??
Geef ik de instructies aan mijn team genoten dat het donker wordt ?? :shock:
Ik heb het idee dat de weers instellingen 90% van de tijd gewoon vergeten worden in te stellen...

Dus als je uit gaat van de volle zon en ongeveer 28 graden, dan zit je in de race vaak ook wel goed :)
Onno Nieuwenburg
Berichten: 331
Lid geworden op: 12 jun 2017, 20:56
Locatie: Den Haag
Contact:

Kevin Heijnen schreef:
Danny Ernst schreef: 13 apr 2019, 12:17
Bram Kuipers schreef: 13 apr 2019, 09:12 Was trouwens een best mooie avond race zo..:')
Vraag me ook eigenlijk af wat het weerbericht schema betekend??
Geef ik de instructies aan mijn team genoten dat het donker wordt ?? :shock:
Ik heb het idee dat de weers instellingen 90% van de tijd gewoon vergeten worden in te stellen...

Dus als je uit gaat van de volle zon en ongeveer 28 graden, dan zit je in de race vaak ook wel goed :)
Haha pas ook he dit geval is het geen weersinstelling.



Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk

Martijn Huisers
Berichten: 472
Lid geworden op: 02 dec 2012, 16:37
Racestuur: Logitech G27
Locatie: Lelystad

Bram Kuipers schreef: 13 apr 2019, 09:12 Was trouwens een best mooie avond race zo..:')
Was idd een foutje qua server instelling.
Alleen erg jammer dat mensen 2 weken lang trainen en hier achter kunnen komen en dan pas achteraf commentaar leveren zowel op het forum als andere media. (niet persoonlijk naar jou toe Bram)
Alsof de mensen achter de schermen altijd overal maar op moeten letten en dan achteraf lekker afgezeken kunnen worden met opmerkingen dat het weer toch nooit goed staat.
Super kansloos.
Ruben Correa Alves
Berichten: 1192
Lid geworden op: 22 sep 2015, 11:40
Racestuur: Fanatec DD1
Contact:

Het is als deelnemer al helemaal niet de taak om te controleren of het goed staat toch? Als je als deelnemer weet dat het niet gaat regenen is dat weerbericht eigenlijk al 0% relevant om te bekijken dus valt er weinig te controleren. :)
Onno Nieuwenburg
Berichten: 331
Lid geworden op: 12 jun 2017, 20:56
Locatie: Den Haag
Contact:

Ruben Correa Alves schreef:Het is als deelnemer al helemaal niet de taak om te controleren of het goed staat toch? Als je als deelnemer weet dat het niet gaat regenen is dat weerbericht eigenlijk al 0% relevant om te bekijken dus valt er weinig te controleren. :)
Als je als deelnemer ziet dat het donker moet zijn kun je okk aan de bel trekken...
Maar ja iets met beste stuurlui.

Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk

Ruben Correa Alves
Berichten: 1192
Lid geworden op: 22 sep 2015, 11:40
Racestuur: Fanatec DD1
Contact:

De voornaamste reden dat mensen het weerbericht gezien hebben is denk ik waarschijnlijk omdat er geen briefing was, en men dus zelf maar dingen is gaan opzoeken op het forum en zodoende het weerbericht gezien hebben. Op dat moment aan de bel trekken zo vlak voor de kwalificatie en de races is dan niet het eerste waar je je mee bezig houdt natuurlijk. :)
Gesloten

Terug naar “SRVN DTCC 2019-I”