DTCC 2019-I | Race 7&8 Sebring School Layout | 11-04-2019
DTCC 2019-I Race 7 & 8
Sebring School Layout
11-04-2019
Tijdschema
20:00 - Aanwezig op TeamSpeak voor de briefing + vrije plekken toekennen aan reserverijders en gastrijders
20.15 - Kwalificatie (10 minuten, open, onbeperkt aantal ronden)
20.25 - Warmup (10 minuten)
20.35 - Race 1 (rollende start, reversed grid kwalificatie top 8, verplichte pitstop)
21.05 - Race 2 (rollende start, verplichte pitstop)
Weerbericht
Startprocedure
Zodra iedereen op de grid staat gaan de lampen uit en gaat rFactor er vanuit dat de race is gestart.
Wij gaan echter rustig op het gas en vormen direct een single line op basis van je startpositie.
De leider rijdt op de pitlimiter en de rest volgt hem op gepaste afstand maar het gat mag niet groter zijn dan 5 wagenlengtes.
Bij het ingaan van de laatste sector is iedereen verplicht op de pitlimiter te rijden en deze mag dan niet meer uitgezet worden.
Voor elk circuit wordt een "green line" bepaald en zodra je met je neus over deze lijn komt start jouw race.
Is je snelheid op dat moment hoger of lager dan de ingestelde pitlimiter snelheid is er sprake van een valse start en ontvang je hiervoor een straf.
Heeft de auto geen pitlimiter dan hanteer je een snelheid van 80Km/h. Op de "green line" wordt een marge van 5Km/h gehanteerd.
Green-line
De green-line bevindt zich op de start/finish streep. Er wordt dus een complete formatieronde gereden, op het moment dat jij over start/finish rijdt, begint jouw race.
Aanmelden als gastrijder?
Je kunt je aanmelden als gastrijder door een berichtje achter te laten in het Aan- en Afmeldtopic .
Wil je als rookie je startbewijs halen voor het NK GT3 of het LMP3 kampioenschap, vergeet dan niet om ook even een mail te sturen naar RC@SRVN.NL
Algemeen Racereglement
Dit SRVN evenement wordt gehouden volgens het Algemeen Racereglement, neem dit nog goed door voorafgaand aan de raceavond.
Links
Algemene Informatie DTCC 2019-I
- Jeroen Huisers
- Berichten: 994
- Lid geworden op: 04 jun 2012, 10:05
-
- Berichten: 331
- Lid geworden op: 12 jun 2017, 20:56
- Locatie: Den Haag
- Contact:
Hoi Jeroen,
Uit de algemene infromatie: 11-04: Sebring School Layout (2x 21 rondes)
Gr Onno
Uit de algemene infromatie: 11-04: Sebring School Layout (2x 21 rondes)
Gr Onno
- Peter Venema
- Berichten: 253
- Lid geworden op: 19 sep 2011, 20:37
- Racestuur: bv Logitech G25
- Locatie: Nieuw Buinen
ff een vraagje
is dit een betaalde track
want ik kan hem niet laden
hij geeft aan
sebering_2018 v1.01 requires unknown base mod to be installed
is dit een betaalde track
want ik kan hem niet laden
hij geeft aan
sebering_2018 v1.01 requires unknown base mod to be installed
- Pieter Brandsma
- Berichten: 303
- Lid geworden op: 19 sep 2011, 09:40
- Racestuur: Logitech G27
- Locatie: Dokkum
Je moet de track kopen.
Verstuurd vanaf mijn LIVE 5 PLUS met Tapatalk
Verstuurd vanaf mijn LIVE 5 PLUS met Tapatalk
-
- Berichten: 331
- Lid geworden op: 12 jun 2017, 20:56
- Locatie: Den Haag
- Contact:
Yep moet je kopen in de steamworkshop.Peter Venema schreef: ↑09 apr 2019, 20:54 ff een vraagje
is dit een betaalde track
want ik kan hem niet laden
hij geeft aan
sebering_2018 v1.01 requires unknown base mod to be installed
Gr Onno
- Peter Venema
- Berichten: 253
- Lid geworden op: 19 sep 2011, 20:37
- Racestuur: bv Logitech G25
- Locatie: Nieuw Buinen
ok dan doe ik dus niks fout
bedankt voot de antwoord
bedankt voot de antwoord
- Marcel Siegers
- Berichten: 195
- Lid geworden op: 22 nov 2013, 03:11
- Racestuur: Fanatec
- Locatie: Alphen aan den Rijn
Mijn excuses voor race2 waar ik in de muur klapte opkomen start finish en al zwalkend over de baan ging en waarschijnlijk de leiders geblokt en geraakt heb de wagen leefde op dat moment een eigen leven .
-
- Berichten: 2878
- Lid geworden op: 19 sep 2011, 17:32
- Racestuur: Fanatec CSL Elite
- Locatie: brunssum
zo dat waren best twee leuke races.
race een verloor ik wat racepace in een leuk gevecht met Gerben die ik een hele tijd achter me en daarmee wat op heb kunnen houden (niet andersom zoals op stream werd gemeld). Ditmaal durfde ik in de stop niet om maar 2 banden te wisselen dus verloor wat plekken mee. Kwam achter een groepje terecht waar ik aan het eind nog lekker kon aanhaken maar geen echt serieuze pogingen kunnen inzetten.
race twee kon ik niet meer om Kevin heen toen hij opeens een wel heel aparte lijn in bocht een 'koos' . Was een tweede 'kusje' met Kevin, in race een ook al kontakt nadat hij in bocht 2/3 boldy racelijnen zocht waar nobody went before . Dus dat was wel genoeg voor een avond.
Werd daardoor wel een inhaalrace voor me met een beschadigde auto. Maar ook hier weer heel leuke gevechten gehad en kon terugkomen tot p15 wat net zo goed p13 had kunnen zijn. ik lag al een tijdje 14e maar in de laatste lap ging een poging bij Daan in de chicanes fout. Ik ging rond en verloor daardoor een plekje.
Al met al een leuke avond met lekker veel aktie, op naar de volgende
race een verloor ik wat racepace in een leuk gevecht met Gerben die ik een hele tijd achter me en daarmee wat op heb kunnen houden (niet andersom zoals op stream werd gemeld). Ditmaal durfde ik in de stop niet om maar 2 banden te wisselen dus verloor wat plekken mee. Kwam achter een groepje terecht waar ik aan het eind nog lekker kon aanhaken maar geen echt serieuze pogingen kunnen inzetten.
race twee kon ik niet meer om Kevin heen toen hij opeens een wel heel aparte lijn in bocht een 'koos' . Was een tweede 'kusje' met Kevin, in race een ook al kontakt nadat hij in bocht 2/3 boldy racelijnen zocht waar nobody went before . Dus dat was wel genoeg voor een avond.
Werd daardoor wel een inhaalrace voor me met een beschadigde auto. Maar ook hier weer heel leuke gevechten gehad en kon terugkomen tot p15 wat net zo goed p13 had kunnen zijn. ik lag al een tijdje 14e maar in de laatste lap ging een poging bij Daan in de chicanes fout. Ik ging rond en verloor daardoor een plekje.
Al met al een leuke avond met lekker veel aktie, op naar de volgende
- Gerben Kelly
- Berichten: 377
- Lid geworden op: 04 mei 2013, 14:09
- Racestuur: Fanatec Clubsport V2 wheelbase
Kwali: Kon niet aan mijn practise tijd (met volle tank) komen...ik hoopte op een top 10, maar het werd helaas 14.
Race1: Leuke gevechten de eerste ronden, diverse mensen ingehaald in de laatste bocht. Tot ik bij Ger kwam, die kent mij te goed qua rijden ofzo leuk gevecht en kon hem uiteindelijk toch nog wel pakken. 2 bandjes gewisseld en door. Door foutjes van anderen kon ik 7e worden. Leuke race!
Race2: In het begin van de race 2x om crashende mensen heengereden. Het valt mij op dat mensen (niet iedereen) niet anticiperen als ze voor zich rook en schuivende auto's zien, maar als kippen zonder kop op dezelfde snelheid en racelijn doorrijden... en dan achteraf in de chat wel gaan klagen. Vond ik niet terecht maar toe maar. Race 2 was eigenlijk niet zo heel spannend, ik reed op P9, de mannen voor me waren te snel, en de mannen achter mij konden net niet aanpikken. P9.
Helaas alweer mijn laatste DTCC race dit seizoen, komende 2 races ben ik helaas verhinderd. Erg jammer dat ik Macau moet missen die leek me erg leuk. Organisatie alvast bedankt voor dit seizoen!
Race1: Leuke gevechten de eerste ronden, diverse mensen ingehaald in de laatste bocht. Tot ik bij Ger kwam, die kent mij te goed qua rijden ofzo leuk gevecht en kon hem uiteindelijk toch nog wel pakken. 2 bandjes gewisseld en door. Door foutjes van anderen kon ik 7e worden. Leuke race!
Race2: In het begin van de race 2x om crashende mensen heengereden. Het valt mij op dat mensen (niet iedereen) niet anticiperen als ze voor zich rook en schuivende auto's zien, maar als kippen zonder kop op dezelfde snelheid en racelijn doorrijden... en dan achteraf in de chat wel gaan klagen. Vond ik niet terecht maar toe maar. Race 2 was eigenlijk niet zo heel spannend, ik reed op P9, de mannen voor me waren te snel, en de mannen achter mij konden net niet aanpikken. P9.
Helaas alweer mijn laatste DTCC race dit seizoen, komende 2 races ben ik helaas verhinderd. Erg jammer dat ik Macau moet missen die leek me erg leuk. Organisatie alvast bedankt voor dit seizoen!
-
- Berichten: 261
- Lid geworden op: 03 dec 2015, 01:24
- Racestuur: Logitech G27
- Contact:
Excuses voor het rommeltje in R2 op Sebring, ik had uiteraard niet in de planning staan dat ik mijn auto zo breed mogelijk in bocht 1 neer wou zetten... De autos voor mij remde echt 20 meter te vroeg dus ik ging voor de binnenkant, 1 klein tikje aan de rechter voorkant betekende dat de voorkant naar links wou en de achterkant naar rechts, ik kon de auto niet verder naar binnen krijgen.
-
- Berichten: 2878
- Lid geworden op: 19 sep 2011, 17:32
- Racestuur: Fanatec CSL Elite
- Locatie: brunssum
hahahaha had ook echt niet het idee dat het zo helemaal de bedoeling was , ik reageerde zelf mogelijk ook net wat te laat
- Bram Kuipers
- Berichten: 2282
- Lid geworden op: 19 sep 2011, 17:27
- Racestuur: TS-XW Racer Sparco P310
- Locatie: Venlo
- Contact:
Was trouwens een best mooie avond race zo..:')
- Danny Ernst
- Berichten: 46
- Lid geworden op: 28 jul 2018, 13:21
- Racestuur: Logitech G29
- Locatie: Maastricht
- Contact:
Vraag me ook eigenlijk af wat het weerbericht schema betekend??
Geef ik de instructies aan mijn team genoten dat het donker wordt ??
-
- Berichten: 261
- Lid geworden op: 03 dec 2015, 01:24
- Racestuur: Logitech G27
- Contact:
Ik heb het idee dat de weers instellingen 90% van de tijd gewoon vergeten worden in te stellen...Danny Ernst schreef: ↑13 apr 2019, 12:17Vraag me ook eigenlijk af wat het weerbericht schema betekend??
Geef ik de instructies aan mijn team genoten dat het donker wordt ??
Dus als je uit gaat van de volle zon en ongeveer 28 graden, dan zit je in de race vaak ook wel goed
-
- Berichten: 331
- Lid geworden op: 12 jun 2017, 20:56
- Locatie: Den Haag
- Contact:
Haha pas ook he dit geval is het geen weersinstelling.Kevin Heijnen schreef:Ik heb het idee dat de weers instellingen 90% van de tijd gewoon vergeten worden in te stellen...Danny Ernst schreef: ↑13 apr 2019, 12:17Vraag me ook eigenlijk af wat het weerbericht schema betekend??
Geef ik de instructies aan mijn team genoten dat het donker wordt ??
Dus als je uit gaat van de volle zon en ongeveer 28 graden, dan zit je in de race vaak ook wel goed
Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk
-
- Berichten: 472
- Lid geworden op: 02 dec 2012, 16:37
- Racestuur: Logitech G27
- Locatie: Lelystad
Was idd een foutje qua server instelling.
Alleen erg jammer dat mensen 2 weken lang trainen en hier achter kunnen komen en dan pas achteraf commentaar leveren zowel op het forum als andere media. (niet persoonlijk naar jou toe Bram)
Alsof de mensen achter de schermen altijd overal maar op moeten letten en dan achteraf lekker afgezeken kunnen worden met opmerkingen dat het weer toch nooit goed staat.
Super kansloos.
-
- Berichten: 1192
- Lid geworden op: 22 sep 2015, 11:40
- Racestuur: Fanatec DD1
- Contact:
Het is als deelnemer al helemaal niet de taak om te controleren of het goed staat toch? Als je als deelnemer weet dat het niet gaat regenen is dat weerbericht eigenlijk al 0% relevant om te bekijken dus valt er weinig te controleren.
-
- Berichten: 331
- Lid geworden op: 12 jun 2017, 20:56
- Locatie: Den Haag
- Contact:
Als je als deelnemer ziet dat het donker moet zijn kun je okk aan de bel trekken...Ruben Correa Alves schreef:Het is als deelnemer al helemaal niet de taak om te controleren of het goed staat toch? Als je als deelnemer weet dat het niet gaat regenen is dat weerbericht eigenlijk al 0% relevant om te bekijken dus valt er weinig te controleren.
Maar ja iets met beste stuurlui.
Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk
-
- Berichten: 1192
- Lid geworden op: 22 sep 2015, 11:40
- Racestuur: Fanatec DD1
- Contact:
De voornaamste reden dat mensen het weerbericht gezien hebben is denk ik waarschijnlijk omdat er geen briefing was, en men dus zelf maar dingen is gaan opzoeken op het forum en zodoende het weerbericht gezien hebben. Op dat moment aan de bel trekken zo vlak voor de kwalificatie en de races is dan niet het eerste waar je je mee bezig houdt natuurlijk.