F2000 2019-I | Race 7&8 Virginia International Raceway (North Course) | 07-04-2019

Gesloten
Gebruikersavatar
SRVN
Berichten: 1287
Lid geworden op: 10 sep 2011, 23:50

Afbeelding
F2000 2019-I Race 7 & 8
Virginia International Raceway (North Course)
07-04-2019


Tijdschema
20:00 - Aanwezig op TeamSpeak voor de briefing + vrije plekken toekennen aan reserverijders en gastrijders
20.15 - Kwalificatie (10 minuten, open, onbeperkt aantal ronden)
20.25 - Warmup (10 minuten)
20.35 - Race 1 (25 minuten, rollende start)
21.05 - Race 2 (25 minuten, rollende start, top 8 reversed grid)

Weerbericht
Afbeelding

Startprocedure
Zodra iedereen op de grid staat gaan de lampen uit en gaat rFactor er vanuit dat de race is gestart.
Wij gaan echter rustig op het gas en vormen direct een single line op basis van je startpositie.
De leider rijdt op de pitlimiter en de rest volgt hem op gepaste afstand maar het gat mag niet groter zijn dan 5 wagenlengtes.
Bij het ingaan van de laatste sector is iedereen verplicht op de pitlimiter te rijden en deze mag dan niet meer uitgezet worden.
Voor elk circuit wordt een "green line" bepaald en zodra je met je neus over deze lijn komt start jouw race.
Is je snelheid op dat moment hoger of lager dan de ingestelde pitlimiter snelheid is er sprake van een valse start en ontvang je hiervoor een straf.
Heeft de auto geen pitlimiter dan hanteer je een snelheid van 80Km/h. Op de "green line" wordt een marge van 5Km/h gehanteerd.

Green-line
De Green-line bevindt zich op de start/finish streep, er wordt dus een complete formatieronde verreden.
Afbeelding

Aanmelden als gastrijder?
Aspirant leden of SRVN-leden met de rookie status, die niet staan ingeschreven bij het F2000 kampioenschap, kunnen deelnemen aan de evenementen als gastrijder in de voor dat doel ter beschikking gestelde gastrijdersauto's. Je kunt je aanmelden als gastrijder door een berichtje achter te laten in het Aan- en Afmeldtopic.

Wil je als rookie je startbewijs halen voor het NK GT3 of het LMP3 kampioenschap, vergeet dan niet om vooraf een mail te sturen naar RC@SRVN.NL

Algemeen Racereglement
Dit SRVN evenement wordt gehouden volgens het Algemeen Racereglement, neem dit nog goed door voorafgaand aan de raceavond.

Links
Algemene Informatie F2000 2019-I
Gebruikersavatar
Ger Heuts
Berichten: 4367
Lid geworden op: 19 sep 2011, 16:41
Racestuur: Thrustmaster T300rs
Locatie: Landgraaf
Contact:

Is het mogelijk de maximale snelheid in de pitstraat te verhogen? Het lukt me niet zonder stop and go uit de pits te komen...….
Gebruikersavatar
Kai Karreman
Berichten: 285
Lid geworden op: 24 jan 2016, 15:32

Ger, je rijd normaal weg en zet hem in zijn 3de versnelling en je raakt je gaspedaal niet meer aan tot einde pitstraat.
Gebruikersavatar
Kai Karreman
Berichten: 285
Lid geworden op: 24 jan 2016, 15:32

Is het op deze manier wel gelukt Ger of krijg je het niet voor elkaar? Ik heb je gisteren zien rijden in de server maar niets gehoord dus ga ervan uit dat het gelukt is??
Gebruikersavatar
Twan Capellen
Berichten: 967
Lid geworden op: 19 sep 2011, 19:37
Racestuur: Thrustmater T500RS
Locatie: Brunssum

Ik blijf de F2000 de leukste auto van SRVN vinden en zeker op een circuit zoals hier geniet ik er echt van om rondjes te rijden :)
In de kwalificatie had ik problemen om een vrije ronde te rijden. Dit lukte pas in mijn laatste ronde en mede daarom was ik tevreden dat ik slechts 0,2 sec boven mijn snelste tijden zat met een P10 tot gevolg.
In Race 1 rustig achter Ger blijven rijden. we kwamen achter Jaime te zitten en toen ger en jaime elkaar raakten kon ik er langs. Voor me was toen al een enorm gat en ik liep ook snel weg van de mannen achter mij, waardoor ik de race rustig op P8 kon uitrijden.
Dat was dus tevens pole in race 2. waar ik na 2 rondjes echter een fout maakte (2 bandjes op gras), waardoor ik wat plekken verloor.
Door lag moment van Kai zat ik opeens weer voor hem.
Nadat ik de snellere mannen langs heb laten komen zat ik weer op een veilige P8.
Opeens zat Kai vlak voor ons en even later had hij weer een lag moment en stond midden in mijn auto.
Daardoor uiteindelijk terug gevallen naar P14.
Gebruikersavatar
Ger Heuts
Berichten: 4367
Lid geworden op: 19 sep 2011, 16:41
Racestuur: Thrustmaster T300rs
Locatie: Landgraaf
Contact:

Kai Karreman schreef: 06 apr 2019, 11:18 Is het op deze manier wel gelukt Ger of krijg je het niet voor elkaar? Ik heb je gisteren zien rijden in de server maar niets gehoord dus ga ervan uit dat het gelukt is??
Mijn oprechte excuses, Kai. Ik ben zowaar een paar keer zonder straf op de baan kunnen komen, mede dankzij jouw tip. Nogmaals dank daarvoor. Race door de Ziggo storing gemist. Storing schijnt rond vijf uur 's middags bij ons opgelost te zijn, maar toen was ik al weg en had me al afgemeld omdat ik mogelijk toch niet zou kunnen rijden. Ik kon nu gewoon op visite blijven zonder vouw en kind naar huis te moeten jagen.
Gesloten

Terug naar “SRVN F2000 2019-I”