NK GT 2019 | Race 1 Bathurst | 17-03-2019

Gebruikersavatar
SRVN
Berichten: 1287
Lid geworden op: 10 sep 2011, 23:50

Afbeelding
NK GT 2019-I Race 1
Bathurst
17-03-2019


Tijdschema
19:45 - Briefing (verplichte deelname via TeamSpeak)
20.00 - Kwalificatie (20 minuten, onbeperkt aantal ronden)
20.20 - Warmup (40 minuten)
21.00 - Race (70 minuten, rollende start)

Weerbericht
Afbeelding

Startprocedure
Zodra iedereen op de grid staat gaan de lampen uit en gaat rFactor er vanuit dat de race is gestart.
Wij gaan echter rustig op het gas en vormen direct een single line op basis van je startpositie.
De leider rijdt op de pitlimiter en de rest volgt hem op gepaste afstand maar het gat mag niet groter zijn dan 5 wagenlengtes.
Bij het ingaan van de laatste sector is iedereen verplicht op de pitlimiter te rijden en deze mag dan niet meer uitgezet worden.
Voor elk circuit wordt een "green line" bepaald en zodra je met je neus over deze lijn komt start jouw race.
Is je snelheid op dat moment hoger of lager dan de ingestelde pitlimiter snelheid is er sprake van een valse start en ontvang je hiervoor een straf.
Heeft de auto geen pitlimiter dan hanteer je een snelheid van 80Km/h. Op de "green line" wordt een marge van 5Km/h gehanteerd.

"Green line" is op het punt waar je onder de CSR boog rijdt, na de laatste chicane.
Afbeelding

Aanmelden als gastrijder?
Bij het NK GT3 kampioenschap is het niet mogelijk om als gastrijder mee te doen

Wil je als rookie je startbewijs halen voor het NK GT kampioenschap, doe dan eerst 2 raceavonden (4 races) mee in het DTCC of F2000 kampioenschap. Vergeet dan niet om ook even een mail te sturen naar RC@SRVN.NL

Algemeen Racereglement
Dit SRVN evenement wordt gehouden volgens het Algemeen Racereglement, neem dit nog goed door voorafgaand aan de raceavond.

Links
Algemene Informatie NK GT 2019
Ger Peeters
Berichten: 2878
Lid geworden op: 19 sep 2011, 17:32
Racestuur: Fanatec CSL Elite
Locatie: brunssum

Afbeelding

wauw dat noem ik nog eens oefenen en dan vervolgens in lap 1 van de race ergens in de muur hangen omdat er vlak voor je neus iemand crasht :teards:
Ruben Correa Alves
Berichten: 1192
Lid geworden op: 22 sep 2015, 11:40
Racestuur: Fanatec DD1
Contact:

Vorig jaar vielen er 12 van de 35 uit. Valt nog enigszins mee. :D
Ger Peeters
Berichten: 2878
Lid geworden op: 19 sep 2011, 17:32
Racestuur: Fanatec CSL Elite
Locatie: brunssum

Ruben Correa Alves schreef: 04 mar 2019, 15:53 Vorig jaar vielen er 12 van de 35 uit. Valt nog enigszins mee. :D
da's inderdaad te overzien en ik was de eerste afvaller als nr 36 in de Q :teards: :kopstooot:
Gebruikersavatar
Lennart Lippens
Berichten: 688
Lid geworden op: 26 sep 2016, 20:21
Racestuur: Fanatec CSWv2.5/Formula v2
Locatie: Den Haag

Het helpt ook wel dat de server als 5 weken op deze baan staat hè.
Ik besef mij nu ook dat ik al 5 weken niet heb gereden op Bathurst!
Ruben Correa Alves
Berichten: 1192
Lid geworden op: 22 sep 2015, 11:40
Racestuur: Fanatec DD1
Contact:

Lennart Lippens schreef: 04 mar 2019, 16:46 Ik besef mij nu ook dat ik al 5 weken niet heb gereden op Bathurst!

Lennart als tweede afvaller dus? :D
Niels Hampsink
Berichten: 104
Lid geworden op: 31 jul 2017, 18:33
Racestuur: Fanatec CSL Elite Racing Wheel
Locatie: Nijverdal
Contact:

Ik ga de 400 rondjes nog wel aantikken hoor 😂 #verslaafd
Gebruikersavatar
Pascal de Birk
Berichten: 133
Lid geworden op: 02 jan 2017, 08:57
Racestuur: Fanatec CSW 2.5 + McLaren rim
Locatie: Almere

Ik kom niet meer in de GT3 server.
Error: Radical_RXC_GT3_2017 v2.41 requires unknown base mod to be installed."

Verse install rF2 mag niet baten

EDIT:
Met wat hulp het weer werkend gekregen door in Steam te unsubscriben voor de Radical RXC Turbo GT3.
Laatst gewijzigd door Pascal de Birk op 04 mar 2019, 22:05, 1 keer totaal gewijzigd.
David Davine
Berichten: 16
Lid geworden op: 20 jul 2018, 14:32

Pascal de Birk schreef: 04 mar 2019, 21:50 Ik kom niet meer in de GT3 server.
Error: Radical_RXC_GT3_2017 v2.41 requires unknown base mod to be installed."

Verse install rF2 mag niet baten

Verstuurd vanaf mijn MHA-L29 met Tapatalk
Even naar https://steamcommunity.com/sharedfiles/ ... 1097232726 en dan op unsubscribe klikken, vervolgens rf2 weer starten..
Gebruikersavatar
Martin Baltus
Berichten: 707
Lid geworden op: 14 dec 2013, 09:46
Racestuur: TM T300 Ferrari 599XX EVO

daarom train ik zo min mogelijk hahaha
Gebruikersavatar
René Hoogterp
Berichten: 4050
Lid geworden op: 09 sep 2011, 17:40
Locatie: Amsterdam
Contact:

We willen wat nieuws proberen mbt de livestream. Om de rijders wat meer ‘een gezicht’ te geven, willen we vragen of je in een paar zinnen op video je verwachtingen voor deze eerste race van het seizoen wilt vertellen. Dit wordt dan in elkaar geknipt en vlak voor de race uitgezonden.

Mocht je mee willen werken hieraan: Stuur je filmpjes voor 18.00u op naar r.hoogterp@srvn.nl


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Gebruikersavatar
Jeroen Huisers
Berichten: 994
Lid geworden op: 04 jun 2012, 10:05

Rene het is pas mid Maart hoor.
Nog even wachten tot 1 April

:D :D :D :D
(grapje)
Gebruikersavatar
Martin Baltus
Berichten: 707
Lid geworden op: 14 dec 2013, 09:46
Racestuur: TM T300 Ferrari 599XX EVO

misschien is het handig om ook een plaatje erbij te zetten waar laatste sector begint en dus pitlimiter aan moet. kan iedereen natuurlijk zelf wel achterkomen maar plaatje ook wel makkelijk
Gebruikersavatar
Albert van Mourik
Berichten: 2637
Lid geworden op: 15 dec 2013, 19:12
Racestuur: LogiMaster T327 RS
Locatie: Wageningen
Contact:

Tja, nog niet zo hard gereden als vanavond... En dat met minimale wijzigingen in de setup.

En dan helaas "maar" 1.3s van de split zitten.
Jammer maar helaas.

Kwam ook wel weer goed uit met de kleine, iets met tandjes enzo. Op naar de volgende dag maar.




#18 Team owner Castrol Racing

Ruben Correa Alves
Berichten: 1192
Lid geworden op: 22 sep 2015, 11:40
Racestuur: Fanatec DD1
Contact:

Moet geen trend gaan worden, pole trainen maar buiten het podium finishen. De kwalificaties had een stuk minder rubber dan de practice sessie's. Het was niet per se minder rubber op de lijn, maar de lijn was een stuk dunner dus je viel er sneller erbuiten waardoor een perfecte bocht nemen nog een tik lastiger werd. In de slotfase van de kwalificatie ging de auto gelukkig perfect rond en bleef ik precies op die dunnere lijn en zo nog net het ronderecord van vorig seizoen verbeterd met pole als beloning.

De eerste stint op soft verliep voor het grootste deel goed. Kevin en ik raakten beide al vroeg de muur. Hij had er iets meer schade van dan ik waardoor ik na een aanval van hem ietswat kon weglopen. Richting het einde van de stint, zoals te zien was in de stream, brak de achterkant onverwachts weg en tikte ik redelijk hard de muur aan. Dit koste wat grip in de bochten naar links en iets wat topsnelheid, waardoor Kevin kon aanhaken en redelijk simpel voorbij kon.

Iets eerder dan gepland kwam ik de pit in voor de nieuwe bandjes en een scheut benzine. De mediums waar ik heen ging (vanaf de softs) maakten het niet beter en zo reed ik een seconde off-pace. Een kleine tip van Arjan om de rem balans te veranderen werkte ook niet geweldig want de achterkant blokkeerde direct (met 20% rem input, wellicht werkte daardoor de ABS niet, moet ik nog analyseren) en zo ging ik deze keer echt heel hard de muur in.

Kromme auto, dus naar de pits voor nieuwe banden en reparatie. Eenmaal aangekomen: 155 seconden aan reparatietijd. Met 10 laps te gaan kwam dat neer op 15 seconden per lap, dus besloot ik met nieuwe softs onder de auto de reparatie te annuleren en de zwabberuitdaging aan te gaan en te vechten (met de auto, niet met anderen) voor P6. Met rondetijden van tussen de 2:10 en 2:12 was dat de goede keuze, want ten opzichte van de normale pace van 2:05 was dat 5 tot 7 seconden verlies per lap. Traag, maar een stuk sneller dan repareren en zo kon P6 veilig stellen. Niet waar je op hoopt vanaf pole, maar beter dan niks.

Al met al een prima weekend voor het team. Auto doet het goed, al is er ruimte voor verbetering dieper in de stint, en het team doet het goed met een prima 1-2 voor Kevin en Arjan. :)
Gebruikersavatar
Martin Baltus
Berichten: 707
Lid geworden op: 14 dec 2013, 09:46
Racestuur: TM T300 Ferrari 599XX EVO

Kwali een persoonlijk record dus mooi maar niet snel genoeg, wel zurver 1
Race proberen heel te houden maar diverse tikjes zorgden dat ik met veel schade naar 1e stop moest rijden en veel autos voorbij moest laten. Na stop (83sec) weer ok. nog 1 auto ingehaald en dat was het dan wel weer.
Geen fan van Bathurst helaas. dus gewoon puntjes sprokkelen

@Stream: bedankt mannen. Wat me opviel is dat de auto skins niet goed overkomen in de stream. Is dit bewust? Met name chrome werkt helemaal niet in de stream?

tot Japan!
Gebruikersavatar
Michael Jaggie
Berichten: 71
Lid geworden op: 25 apr 2018, 13:49
Racestuur: Fanatec DD1
Locatie: Maassluis

Batthurst, mijn absolute favoriet...

Veel getraind, met het team aan een erg goede setup gewerkt en stond er qua tijden dit jaar erg goed bij, beter dan verwacht en beter dan ik vorig seizoen stond qua pace. Erg positieve ontwikkelingen.

Kwalificatie; Ja daar moet het dan gebeuren, gelukkig voelde ik mij goed en kon ik uiteindelijk een mooie 2:03.736 rijden. Geen perfecte ronde maar ik was er zeer content mee. Resultaat was een p14 start positie!

Race; Goede strategie bedacht, helaas iets minder goed uitgevoerd. Ik moest de race uitrijden zonder de muren te raken, dat was de missie. Beter dan verwacht kwam ik de eerste paar rondes door. Helaas in het begin iets moeite gehad om William voorbij te komen, ik was een stuk sneller maar kwam er niet voorbij. Daardoor kon ik de aansluiting met Gert H en Pascal net niet vinden om in de slipstream mee te blijven gaan. Hard gepusht en uiteindelijk naderde ik de heren voor mij op 1.1 seconden en dacht nu kom ik eindelijk richting slipstream. Helaas zat er nu al een achterblijver gigantisch in de weg heuvel op. Mike wist volgens mij ook nog niet helemaal hoe hij hier mee om moest gaan en ging op de meest vreemde plekken van zijn gas of aparte lijnen rijden. Dit koste mij 5,5 seconden naar de heren voor mij jammer genoeg en kon ik weer opnieuw beginnen. Helaas waren mijn banden nu wel zo ver gesleten dat ik de pace niet meer had. Na een kort moment op TS met Pascal kwam ik er achter dat ik op Softs was gestart ipv Meds. Oeps daar ging mijn strategie. Snel naar binnen en de Mediums eronder.

Tweede stint met de Mediums ging goed tot na een ronde of 5-6 op P7 ik op de Heuvel de binnenkant van de curb iets te veel mee pakte, resultaat dat er onbalans in de auto kwam totaal onverwacht was ik hem volledig kwijt tegen de muur. Ik kon weer verder rijden en op de top van de heuvel remde ik aan en was ik de Mclaren volledig kwijt, later bleek dat mijn stuur op 90gr stond en dat ik de vleugel ergens verloren was. Daarna stond de auto met een kapotte motor langs de kant. Terug naar de pits kon dus niet meer, helaas moeten opgeven :cry: :teards:

Mijn allerbeste kwalificatie, mijn beste race optreden tot nu toe en een zeer goed uitgangspunt van P6 tot P8 werd in 1 klap teniet gedaan.. Toch het jeugdige enthousiasme van zo'n toppositie (voor mij) rijden heeft mij wellicht teveel gekost.

Team VanderPoel is blij met de nieuwe overeenkomst met Mclaren dit jaar. Wat een fantastische auto hebben wij zeg.
Pascal heeft een zeer mooie P3 :thumbs_up: weten te rijden op Bathurst en David had helaas wat problemen in de race. Zijn pace was ook goed gedurende de trainingssessies e.d..
In Suzuka zullen alle auto's weer gerepareerd en mijn auto volledig vernieuwd zijn en staan wij er weer klaar voor :mrgreen:
Ger Peeters
Berichten: 2878
Lid geworden op: 19 sep 2011, 17:32
Racestuur: Fanatec CSL Elite
Locatie: brunssum

Ruben Correa Alves schreef: 18 mar 2019, 10:01 (met 20% rem input, wellicht werkte daardoor de ABS niet, moet ik nog analyseren)
nieuwsgierig aagje , hoe doe je die analyse? Heb je motec meedraaien tijdens races?
Joost van der Stoep
Berichten: 359
Lid geworden op: 20 sep 2011, 08:32
Racestuur: bv Logitech G25
Locatie: Balkbrug

Kwalificatie ok, niet top maar genoeg voor server 1. Starten vanaf P25
Eerste stint op softs behoorlijk wat plekken kunnen pakken, door fouten van anderen en doordat ik toch best een lekkere pace te pakken had. Vond mezelf terug in de top 10. Had ik zeker niet verwacht.
Na een minuut of 25/30 gestopt om naar de mediums te wisselen en de race uit te rijden. Na een kwartiertje helaas een paar frame drops of lag op precies het verkeerde moment. Gevolg een touche met de muur, genoeg om weer naar binnen te gaan en reparatie uit te laten voeren. Weer terug naar de softs en gaan. Rond P13 weer de baan op en P11 binnen bereik. Na een ronde of wat teveel gepushed, te gretig en helaas de muur weer in. Nu echt forse schade, een minuutje of drie stilstaan in de pits om daarna de resterende 5 minuten uit te rijden op P17.

Al met al tevreden over de eerste 45 minuten en met genoeg vertrouwen op naar de volgende race.
Ruben Correa Alves
Berichten: 1192
Lid geworden op: 22 sep 2015, 11:40
Racestuur: Fanatec DD1
Contact:

Ger Peeters schreef: 18 mar 2019, 12:09
Ruben Correa Alves schreef: 18 mar 2019, 10:01 (met 20% rem input, wellicht werkte daardoor de ABS niet, moet ik nog analyseren)
nieuwsgierig aagje , hoe doe je die analyse? Heb je motec meedraaien tijdens races?
Ooh nee, ik heb nog nooit motec of iets dergelijks aangeraakt. Analyseren komt voor mij neer op de replay bekijken en kijken naar de inputs en wat de auto deed qua beweging. En dan wellicht nog een keer in dezelfde bocht testen hoe de auto precies reageert met 20% remmen ten opzichte van 40% en vol etc. :D
Gesloten

Terug naar “SRVN NK GT 2019”