LMP3 2019-I | Race 1 Assen | 07-03-2019

Gesloten
Gebruikersavatar
SRVN
Berichten: 1287
Lid geworden op: 10 sep 2011, 23:50

Afbeelding
LMP3 2019-I Race 1
Assen
07-03-2019


Tijdschema
20:00 - Aanwezig op TeamSpeak voor de briefing + vrije plekken toekennen aan reserverijders en gastrijders
20.15 - Kwalificatie (10 minuten, open, onbeperkt aantal ronden)
20.25 - Warmup (10 minuten)
20.35 - Race 1 (50 minuten, rollende start)

Weerbericht
Afbeelding

Startprocedure
Zodra iedereen op de grid staat gaan de lampen uit en gaat rFactor er vanuit dat de race is gestart.
Wij gaan echter rustig op het gas en vormen direct een single line op basis van je startpositie.
De leider rijdt op de pitlimiter en de rest volgt hem op gepaste afstand maar het gat mag niet groter zijn dan 5 wagenlengtes.
Bij het ingaan van de laatste sector is iedereen verplicht op de pitlimiter te rijden en deze mag dan niet meer uitgezet worden.
Voor elk circuit wordt een "green line" bepaald en zodra je met je neus over deze lijn komt start jouw race.
Is je snelheid op dat moment hoger of lager dan de ingestelde pitlimiter snelheid is er sprake van een valse start en ontvang je hiervoor een straf.
Heeft de auto geen pitlimiter dan hanteer je een snelheid van 80Km/h. Op de "green line" wordt een marge van 5Km/h gehanteerd.

Afbeelding waarop de "green line" zichtbaar is volgt

Aanmelden als gastrijder?
Bij het LMP3 kampioenschap is het niet mogelijk om als gastrijder mee te doen

Wil je als rookie je startbewijs halen voor het LMP3 kampioenschap, doe dan eerst 2 raceavonden (4 races) mee in het DTCC of F2000 kampioenschap. Vergeet dan niet om ook even een mail te sturen naar RC@SRVN.NL

Algemeen Racereglement
Dit SRVN evenement wordt gehouden volgens het Algemeen Racereglement, neem dit nog goed door voorafgaand aan de raceavond.

Links
Algemene Informatie LMP3 2019-I
Gebruikersavatar
Kai Karreman
Berichten: 285
Lid geworden op: 24 jan 2016, 15:32

Wanneer volgt de afbeelding met daarop de green line?
Ruben Correa Alves
Berichten: 1192
Lid geworden op: 22 sep 2015, 11:40
Racestuur: Fanatec DD1
Contact:

Hij staat wel al op de voorpagina:

Afbeelding
Ger Peeters
Berichten: 2878
Lid geworden op: 19 sep 2011, 17:32
Racestuur: Fanatec CSL Elite
Locatie: brunssum

Goed dat was dan weer van bijzonder korte duur. Op een of andere manier vindt mijn PC de combinatie lmp3 en VR dus echt niet leuk.
Identiek probleem als vorig seizoen, krijg vr loading in beeld en rf2 staat een volledige core op te eten maar reageert nergens meer op.
Issue zit hem ergens richting steam vr, want die gaf nu melding critical error.
Rij in alle klasses en vec en vlms en heb hier nergens last van. Deze week de nodige laps online in de lmp3 op assen geoefend en dit issue niet een keer gehad. Maar in de lmp3 zijn races in rf2 in vr domweg niet stabiel te krijgen alhier.

Ga me meteen weer uitschrijven heb geen zin om hier tijd in te steken en wil ook net risico lopen dat ik volgende keer iemand meeneem.
Geloof dat deze keer goed ging omdat niemand echt in de buurt zat.
Have fun in de rest van races.

zie net in de stream terug dat Mark toch last van me had, srry hing daar dus gewoon vast in rf2 reageerde niet meer op input
hoopte dat ik nog net rechtdoor zand was ingeschoten voor rf2 vastliep maar dus niet.
Laatst gewijzigd door Ger Peeters op 08 mar 2019, 08:57, 1 keer totaal gewijzigd.
Berry Witman
Berichten: 312
Lid geworden op: 18 mar 2016, 17:47
Racestuur: 4 DOF Motion + Directdrive
Locatie: Kampen

3 keer spontane downshift gehad bij de derde keer was motor defect, zal het config file eens bekijken om een schakel delay van 200 ms
er in te zetten.
Trouwens bij opwarmronde ging het niet helemaal goed het werd een harmonica bij het remmen in de laatste sector waarbij ik mijn voorganger aan tikte, mijn excuus daarvoor
Gebruikersavatar
Edwin Sluijs
Berichten: 19
Lid geworden op: 08 jan 2016, 20:50
Racestuur: Fanatec CSW

Na zo'n 30 minuten in de race last van lag. Gelukkig alleen mezelf wat schade aangericht en de geplande pitstop wat vervroegd.
Gebruikersavatar
Kai Karreman
Berichten: 285
Lid geworden op: 24 jan 2016, 15:32

Ruben Correa Alves schreef: 07 mar 2019, 18:29 Hij staat wel al op de voorpagina:
Tnx Ruben. Heb er overheen gekeken.
Paul Holt
Berichten: 42
Lid geworden op: 20 jul 2017, 12:37
Racestuur: Fanatec CSW V2.5

Berry Witman schreef: 07 mar 2019, 22:01 Trouwens bij opwarmronde ging het niet helemaal goed het werd een harmonica bij het remmen in de laatste sector waarbij ik mijn voorganger aan tikte, mijn excuus daarvoor
dat was ik ja, ik moest ook op de rem voor mijn voorligger :kopstooot:
Kevin Heijnen
Berichten: 261
Lid geworden op: 03 dec 2015, 01:24
Racestuur: Logitech G27
Contact:

Paul Holt schreef: 08 mar 2019, 13:48
Berry Witman schreef: 07 mar 2019, 22:01 Trouwens bij opwarmronde ging het niet helemaal goed het werd een harmonica bij het remmen in de laatste sector waarbij ik mijn voorganger aan tikte, mijn excuus daarvoor
dat was ik ja, ik moest ook op de rem voor mijn voorligger :kopstooot:
Ik reed zo'n 100kmh, maar in de laatste sector moest toch echt de pitlimiter aan, en die was in het geval van Assen 59kmh *gaap*. Maaaaaaaar, mensen moeten dit ondertussen weten en er rekening mee houden ;)
Berry Witman
Berichten: 312
Lid geworden op: 18 mar 2016, 17:47
Racestuur: 4 DOF Motion + Directdrive
Locatie: Kampen

Kevin Heijnen schreef: 08 mar 2019, 14:52
Paul Holt schreef: 08 mar 2019, 13:48
Berry Witman schreef: 07 mar 2019, 22:01 Trouwens bij opwarmronde ging het niet helemaal goed het werd een harmonica bij het remmen in de laatste sector waarbij ik mijn voorganger aan tikte, mijn excuus daarvoor
dat was ik ja, ik moest ook op de rem voor mijn voorligger :kopstooot:
Ik reed zo'n 100kmh, maar in de laatste sector moest toch echt de pitlimiter aan, en die was in het geval van Assen 59kmh *gaap*. Maaaaaaaar, mensen moeten dit ondertussen weten en er rekening mee houden ;)
Is ook helemaal niks mis mee, Alleen als je op plek 14 rijd is dat effect 3x erger ik had mij er stom weg mee vergist
Gevolg een motorkap schade aan begin van de race en Paul vermoedelijk aan de achterkant
Zal er de volgende keer nog meer aandacht aan schenken! door harmonica effect ff wennen
Gebruikersavatar
Albert van Mourik
Berichten: 2637
Lid geworden op: 15 dec 2013, 19:12
Racestuur: LogiMaster T327 RS
Locatie: Wageningen
Contact:

Als je iets een gaatje heb begin S3 mag je er best wat naartoe rijden. Alleen hoeft dat niet vol gas.

En daar gaat het vaak fout denk ik, men gaat vol gas het gat dichten waardoor er daarachter een gat getrokken wordt enz enz enz

#18 Team owner Castrol Racing

Glenn Bontenbal
Berichten: 47
Lid geworden op: 28 jan 2016, 15:36
Racestuur: Fanatec Formula Carbon

De kwalificatie verliep slecht, Helaas voelde de auto compleet anders aan dan in de oefensessie.

Het tempo van Kevin was niet te volgen, gelukkig waren Kai en Eddy lekker aan het vechten waarbij ik de aansluiten kon vinden.
Ook ik heb helaas last gehad van een aantal LAG momenten. Ik had op het rechte stuk opeens Eddy ingehaald maar na een klein foutje had hij zijn plekje alweer terug.

Samen met Kai nog een plannetje gemaakt om Eddy te pakken met een pitstop strategie. Door een mis calculatie is dat niet gelukt.

De LMP3 is een leuke auto maar ik vond de race een beetje saai. Ik had helemaal geen gevechten en reed een beetje in niemandsland.

Gefeliciteerd Kevin met de overwinning

Op naar de volgende :thumbs_happy:
Gesloten

Terug naar “SRVN LMP3 2019-I”