F2000 2019-I | Race 1&2 Road America | 24-02-2019

Gebruikersavatar
SRVN
Berichten: 1287
Lid geworden op: 10 sep 2011, 23:50

Afbeelding
F2000 2019-I Race 1 & 2
Road America
24-02-2019


Tijdschema
20:00 - Aanwezig op TeamSpeak voor de briefing + vrije plekken toekennen aan reserverijders en gastrijders
20.15 - Kwalificatie (10 minuten, open, onbeperkt aantal ronden)
20.25 - Warmup (10 minuten)
20.35 - Race 1 (25 minuten, rollende start)
21.05 - Race 2 (25 minuten, rollende start, top 8 reversed grid)

Weerbericht
Afbeelding

Startprocedure
Zodra iedereen op de grid staat gaan de lampen uit en gaat rFactor er vanuit dat de race is gestart.
Wij gaan echter rustig op het gas en vormen direct een single line op basis van je startpositie.
De leider rijdt op de pitlimiter en de rest volgt hem op gepaste afstand maar het gat mag niet groter zijn dan 5 wagenlengtes.
Bij het ingaan van de laatste sector is iedereen verplicht op de pitlimiter te rijden en deze mag dan niet meer uitgezet worden.
Voor elk circuit wordt een "green line" bepaald en zodra je met je neus over deze lijn komt start jouw race.
Is je snelheid op dat moment hoger of lager dan de ingestelde pitlimiter snelheid is er sprake van een valse start en ontvang je hiervoor een straf.
Heeft de auto geen pitlimiter dan hanteer je een snelheid van 80Km/h. Op de "green line" wordt een marge van 5Km/h gehanteerd.

"Green line"
Afbeelding

Aanmelden als gastrijder?
Aspirant leden of SRVN-leden met de rookie status, die niet staan ingeschreven bij het F2000 kampioenschap, kunnen deelnemen aan de evenementen als gastrijder in de voor dat doel ter beschikking gestelde gastrijdersauto's. Je kunt je aanmelden als gastrijder door een berichtje achter te laten in het Aan- en Afmeldtopic.

Wil je als rookie je startbewijs halen voor het NK GT3 of het LMP3 kampioenschap, vergeet dan niet om vooraf een mail te sturen naar RC@SRVN.NL

Algemeen Racereglement
Dit SRVN evenement wordt gehouden volgens het Algemeen Racereglement, neem dit nog goed door voorafgaand aan de raceavond.

Links
Algemene Informatie F2000 2019-I
Remco Majoor
Berichten: 102
Lid geworden op: 27 jan 2014, 22:25

Als de race gestart is in rfactor, begint dan de 25 minuten al te lopen, of is er extra tijd toegevoegd voor de opwarmronde?
Gebruikersavatar
Albert van Mourik
Berichten: 2637
Lid geworden op: 15 dec 2013, 19:12
Racestuur: LogiMaster T327 RS
Locatie: Wageningen
Contact:

Als het goed is wordt er extra tijd bijgetrokken

#18
Team owner @ Castrol Racing Team

Gebruikersavatar
Mike van Aalst
Berichten: 57
Lid geworden op: 11 jun 2014, 16:39
Racestuur: Driving Force GT

Ik zie dat mijn team genoot Bram de Snaijer MXNL Racing geen (r) achter zijn naam heeft staan, echter is dit wel zijn aller eerste race, als rooky.
SRVN Racecommissie
Berichten: 688
Lid geworden op: 20 okt 2011, 22:53

Remco Majoor schreef: 24 feb 2019, 17:00 Als de race gestart is in rfactor, begint dan de 25 minuten al te lopen, of is er extra tijd toegevoegd voor de opwarmronde?
De raceduur staat ingesteld op 29 minuten, dus 4 minuten extra voor de opwarmronde.

Mike van Aalst schreef: 24 feb 2019, 17:42 Ik zie dat mijn team genoot Bram de Snaijer MXNL Racing geen (r) achter zijn naam heeft staan, echter is dit wel zijn aller eerste race, als rooky.
Klopt, het is nu aangepast. Bedankt voor het signaleren!
Gebruikersavatar
Pascal de Birk
Berichten: 133
Lid geworden op: 02 jan 2017, 08:57
Racestuur: Fanatec CSW 2.5 + McLaren rim
Locatie: Almere

Laat ik dan maar aftrappen met het eerste raceverslag van 2019-1. :bierfles

Vlak na de afloop van het vorige seizoen zei ik tegen mezelf dat ik de F2000 voor 2019 zou laten schieten.
Hoewel 2018-2 voor mij best succesvol was merkte ik dat ik moeite had om tijd vrij te maken om te oefenen voor twee kampioenschappen (F2000 en GT3). Voor 2019 wilde ik mij volledig concentreren op het NK GT3 en mijn besluit stond vast om mij alleen daar voor in te schrijven. Totdat ik het team inschreef. Teamgenoten David Davine en Michael Jaggie hielden vast aan hun besluit om zich niet in te schrijven voor F2000. Dat zou betekenen dat Nanno alleen zou komen te staan en voor het eerst in 13 jaar samen simracen we niet samen in een seizoen zouden uitkomen. Ook terugdenkend aan de afgelopen 3 F2000 seizoenen en de gave races die ik daarin heb meegemaakt begon ik toch te twijfelen en mijn keuze te herzien. Uiteindelijk was het een no-brainer en schreef ik mij dan toch in. De main focus was nog steeds GT3 en F2000 zou ik er dan bij doen. En wat ben ik blij dat ik mij toch heb ingeschreven!

De eerste oefenrondjes waren niet om over naar huis te schrijven.
Kijkend naar de tijd van Kai vroeg ik mij af hoe ik in vredesnaam 3 seconden van mijn rondetijden af kon krijgen.
Ik kon er uiteindelijk 2 af krijgen met als snelste tijd een 2:06.9. In de kwalificatie reed ik een 2:06.6 en die tijd was goed voor een P4 op de grid. Ik heb wel eens slechtere kwalificaties gehad....

Dan de start van race 1. Het was even wennen, maar het ging op zich prima. Toch mis ik de spanning voor de start die bij een staande start komt kijken. Opwarmronde, gridden, hoge toeren en hopen dat je je start niet verprutst. Dat gevoel bedoel ik. Maar goed het zal een kwestie van wennen zijn. Bij de apex van de laatste bocht ging het plankgas en ik zag meteen dat Jaime (P3) en Kai (P1) te voorzichtig waren. Jaime kon ik meteen inhalen en zeker in de eerste bochten was het erg gezellig tussen Lennart, Kai en ik. Even kon ik bij Kai kijken, maar hij sloot de deur. Achter mij was het Remco die heel goed onderweg was en bij de laatste bocht kwam ik wijd uit en reed een beetje het gras in. Daardoor miste ik topsnelheid en kon Remco er gemakkelijk voorbij. Maar toen......Net nadat Remco mij voorbij was zie ik Lennart ineens voor ons opdoemen ten gevolge van een lag spike. Daardoor haken Lennart en Remco in elkaar en crashen samen de muur in. Extra zuur voor Lennart en Remco natuurlijk, maar P2 was nu wel voor mij. Kai was echter al te ver weg en liep langzaam op mij uit. Op mijn beurt liep ik uit op Jaime en kwam ik in niemandsland terecht. Maar goed een P2 in de seizoensopener is natuurlijk niet slecht.

De start van race 2 was erg gezellig, maar ik kon er redelijk snel doorheen. Dit heb ik echter niet alleen op eigen kracht gedaan. In ronde 1 ging het bij Kink mis voor een paar. Ik zie Gerben het gras in rijden en even daarvoor was het volgens mij Gert die het gras in reed. Zelf haalde ik eerst Bram in Turn 5 buitenom in. Vervolgens kon ik Dennis bij Turn 1 voorbij. Rijdend op P2 kon ik nu jagen op Walther die al 3 seconden weg was. Hij had er een goed tempo in zitten. Ik was wat sneller, maar het zou puur op basis van rondetijden niet voldoende zijn om voor de winst te gaan. Heel langzaam kon ik het gat verkleinen tot 2 seconden, maar daar bleef het ook bij. Totdat 2 ronden voor het einde Walther een slecht rondje had en het gat ineens minder dan een seconde was. Ik moest de druk er op houden in de hoop dat Walther een fout zou maken. Hij verdedigde goed en het leek gedaan. Mijn enige kans was opkomen rechte stuk en daar was dan ook het foutje van Walther die een beroerde exit had. Hup de slipstream in en zo laat mogelijk achter hem vandaan komen. Ik deed mijn best, maar het hok ging niet harder. Ik denk dat die bult richting S/F ook niet echt hielp. Ik kroop er naast, maar het was net niet voldoende voor de winst. Erg jammer natuurlijk, maar overall kan ik tevreden zijn. 2 keer een P2 en leider in het klassement. Een prima start van het seizoen!!

Op naar Watkins!
Ger Peeters
Berichten: 2878
Lid geworden op: 19 sep 2011, 17:32
Racestuur: Fanatec CSL Elite
Locatie: brunssum

okee ik doe mee : race twee snel vergeten, race een ben ik inmiddels al vergeten :)
Ruben Correa Alves
Berichten: 1192
Lid geworden op: 22 sep 2015, 11:40
Racestuur: Fanatec DD1
Contact:

En dan de vraag van het universum, hoe was het met de lagstoten/freezes? In de stream eigenlijk alleen de stoot van Lennart gezien die werd getriggered door een disconnect. beide aanwezige coureurs van ons team hadden beiden een lagstoot tijdens de eerste race. Hoe was dat bij de rest?
Gebruikersavatar
Pascal de Birk
Berichten: 133
Lid geworden op: 02 jan 2017, 08:57
Racestuur: Fanatec CSW 2.5 + McLaren rim
Locatie: Almere

Ruben Correa Alves schreef:En dan de vraag van het universum, hoe was het met de lagstoten/freezes? In de stream eigenlijk alleen de stoot van Lennart gezien die werd getriggered door een disconnect. beide aanwezige coureurs van ons team hadden beiden een lagstoot tijdens de eerste race. Hoe was dat bij de rest?
Ik had een mini lag stoot vlak nadat ik gefinisht was in race 1. Daarna niet meer

Verstuurd vanaf mijn MHA-L29 met Tapatalk

Gebruikersavatar
Danny Ernst
Berichten: 46
Lid geworden op: 28 jul 2018, 13:21
Racestuur: Logitech G29
Locatie: Maastricht
Contact:

Ruben Correa Alves schreef: 25 feb 2019, 15:35 En dan de vraag van het universum, hoe was het met de lagstoten/freezes? In de stream eigenlijk alleen de stoot van Lennart gezien die werd getriggered door een disconnect. beide aanwezige coureurs van ons team hadden beiden een lagstoot tijdens de eerste race. Hoe was dat bij de rest?
Race 1 bijna op het einde een 3 tal seconden freeze beeld en gelukkig op een recht stuk, maar toen ik weer opdook reden de twee die achter me reden opeens voor me :( Gelukkig een team genoot dus het was niet echt frustrerend :)
Ruben Correa Alves
Berichten: 1192
Lid geworden op: 22 sep 2015, 11:40
Racestuur: Fanatec DD1
Contact:

Op hetzelfde punt als mijn teammates dus. :(
Gebruikersavatar
Danny Ernst
Berichten: 46
Lid geworden op: 28 jul 2018, 13:21
Racestuur: Logitech G29
Locatie: Maastricht
Contact:

Ruben Correa Alves schreef: 25 feb 2019, 17:26 Op hetzelfde punt als mijn teammates dus. :(
Dacht dat net voor het moment ook ergens een crash was op de baan, aan het geluid te horen dan en gele vlag.
Dus zelf denk ik dat het is ontstaan doordat andere rijders op escape drukte of wel misschien uit de server is gegaan omdat ze dachten de race is voorbij.
Gebruikersavatar
Ger Heuts
Berichten: 4367
Lid geworden op: 19 sep 2011, 16:41
Racestuur: Thrustmaster T300rs
Locatie: Landgraaf
Contact:

Ik heb een lagmoment van zo'n twee seconden gehad. Ik dacht in race 1, redelijk op het eind. Voor de rest een leuke avond gehad. Ik kan qua snelheid niet mee, maar kon in race 1 het groepje voor me toch redelijk volgen. Heb geprobeerd om niemand voor de wielen te gaan rijden en steeds netjes plaats te maken. Dat ging in race 2 bijna mis met Max Scholten, maar het bleef bij een kusje tegen de muur. Ik heb zowaar punten gescoord, zag ik net. Helemaal top!
Jur Clerkx
Berichten: 16
Lid geworden op: 15 mei 2014, 14:51

Ik had zelf eigenlijk nergens last van qua lag. Zit dan wel aan een vaste internet verbinding en speelde op VR. Had voor de zekerheid het max aantal wagens op 10 gezet, misschien dat dat er mee te maken heeft.

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A5010 met Tapatalk

Remco Majoor
Berichten: 102
Lid geworden op: 27 jan 2014, 22:25

Hele slechte qual. Kon de 1:05 in, maar werd gehinderd in mn snelle ronde, dus was mn eerste banker gelukkig nog geod voor p7. 10 minuten waren net te kort voor nog een run.

Race 1: Race pace zat wel goed, goede start, maar nog voor de kans om naar p1 te rijden, bad luck. Tsja, shit happens. Jammer dat het zo doortelt naar de 2de race.

Race 2: Plek 23 starten werd dat dus. Nou had ik al snel de smaak te pakken. Zeer positief voor mijn gevoel. Ik had bijna, voor degene die de chat hebben gelezen, een CD gekregen. Maar even terug naar de race. Ronde 5 had ik een stom momentje. Bij het inhalen van rutger van penderen trapte ik op het gaspedaal om overstuur te creeren, echter is het geval dat deze auto 1, geen power heeft, en 2, nog op het oude tire model zit, dus dat werd onderstuur. Kan hier alleen maar mijn excuses voor aanbieden en er voor zorgen dat het de volgende keer niet emer gebeurt.

Ronde 6 was het Twan noterbenen, die het mij knap lastig maakte om te passeren. Super gereden van hem en heeft een mooie actie nodig gehad om hem te passeren.

Toen ronde 8. Tsja, wat moet ik er van zeggen. Zou een mooie move geweest zijn. Ik wist dat het riskant zou zijn, maar ging er toch voor aangezien de deur vol open stond. Zat er ver genoeg naast, en kan dan niet verdwijnen. Tsja, shit happens, was toch al een slechte zondag.

Het was een onschuldig contactje zou je denken, maar auto was wel 4 secondes per ronde slomer. Dus dat werd op het laatste rondje nog plek 15 verdedigen... Jammer maar helaas.
Jarno de Visser
Berichten: 149
Lid geworden op: 09 jan 2017, 23:41
Racestuur: Fanatec CSW2.5, Formula V2

Ruben Correa Alves schreef: 25 feb 2019, 15:35 En dan de vraag van het universum, hoe was het met de lagstoten/freezes? In de stream eigenlijk alleen de stoot van Lennart gezien die werd getriggered door een disconnect. beide aanwezige coureurs van ons team hadden beiden een lagstoot tijdens de eerste race. Hoe was dat bij de rest?
Ik had nog nooit last van lag gehad tijdens een race, maar in de laatste ronde van race 1 lag ik P13 vlak achter Giel de Haan.
Opeens een dikke lagstoot en hij kwam in mijn auto terecht, volgens mij tussen bocht 7-8 net voor de lange rechter doordraaier. Ik heb dit nagekeken in de replay en zie mijn auto niet van plaats veranderen, zijn auto schiet naar achteren door de lagstoot en in de mijne. Hierdoor was zijn race voorbij en ik zakte terug naar P16 met een bak schade, gelukkig waren het nog maar een paar bochten tot het einde anders had ik veel verder terug gezakt.
Niet een leuk begin van de eerste race natuurlijk, P13 en misschien P12 had mijn beste resultaat tot nu toe moeten worden....... :kopstooot:
Remco Majoor
Berichten: 102
Lid geworden op: 27 jan 2014, 22:25

Ik zet dit even in een aparte post, aangezien dit een heel ander onderwerp is. De start procedure. Wij hebben het nu voor het eerst meegemaakt.

De enigste plus was dat de start relatief clean bleef.

Dan de minnetjes.
-De groene lijn
"de apex van de bocht" Tsja, bij mij ligt die apex eerder dan bij andere.
-Mensen gingen zelfs na de apex niet
mensen gingen zelfs niet op hun gas, wat nou niet super clean was.
-het misbruiken van de maximale afstand
vooral bij teammaten was dit te merken. Extra afstand houden zodat je team maat geen druk van achter heeft. Ik snap dat ze dat doen, maar is toch niet helemaal eerlijk richting de anderen daar achter.
-het is saai, ook voor de kijkers.

Ik heb een voorstel hoe je dit zou kunnen verbeteren. Ik snap namelijk waarom die single file er is. Daarom behoud die single file (houdt het simpel). Zet op 1 punt in de chat "groene vlag" en iedereen mag gaan. Doe dit desnoods verder op het rechte stuk, dan behoudt je het veilige, en dan heb je toch een beetje spanning. Die 5 autolengtes, kort dat in. Deze autos zijn op 80 goed onder controle en een beetje gas geeft je geen 400 pk aan kracht. Als je met deze auto geen 80 kph kan houden, dan heb je toch nog veel te leren.

Misschien een handig puntje om aan te denken
Gebruikersavatar
Albert van Mourik
Berichten: 2637
Lid geworden op: 15 dec 2013, 19:12
Racestuur: LogiMaster T327 RS
Locatie: Wageningen
Contact:

Jur Clerkx schreef: 25 feb 2019, 19:54 Ik had zelf eigenlijk nergens last van qua lag. Zit dan wel aan een vaste internet verbinding en speelde op VR. Had voor de zekerheid het max aantal wagens op 10 gezet, misschien dat dat er mee te maken heeft.

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A5010 met Tapatalk
Algemeen Race Reglement (ARR) schreef: 3.3.2 Een goede GPU (videokaart) is noodzakelijk voor rFactor2 in een multi user omgeving.
De volgende, minimale settings zijn vereist bij deelname aan een evenement:
- Visible vehicles = 20
- Autodetail FPS = off
Remco Majoor
Berichten: 102
Lid geworden op: 27 jan 2014, 22:25

Waarom moet je 20 auto's kunnen zien als we single file starten?
Rick Pennders
Berichten: 7
Lid geworden op: 26 jun 2018, 11:23
Racestuur: Logitech G25

Race 1 ging op zich redelijk in het begin samen kunnen optrekken met mijn teammaat tot we een miscommunicatie kregen en we elkaar er af tikten... helaas auto krom en met heel veel schade en moeite over de finish weten te komen.

Race 2 wil ik het niet over hebben.... :shock: ronde 3 of 4 ging het helemaal mis begin sector 3 lange rechte stuk had veel snelheid meegenomen uit de bochtencombinatie ervoor en aangezien mijn voorgangers met elkaar aan het stoeien waren had ik veel meer snelheid dan mijn voorligger die in eerste instantie niet verdedigde tot ik er links voorbij wou gaan, toen ging hier de deur abrupt dicht ( na een mail over en weer was het een computerprobleem bij mijn voorligger ) waardoor ik geen uitwijk mogelijkheden meer had ook remmen was niet meer aan de orde met als gevolg een mega crash met 4 tot 5 auto's excuses voor die gene die hier slachtoffer bij waren wel wil ik melden als er een gele vlag is ga van je gas af want dat is niet gedaan waardoor ik na een dubbele salto zonder enig wiel weer aan de grond kwam maar ja helaas door naar de volgende. b:)like
Gesloten

Terug naar “SRVN F2000 2019-I”