problemen met GT3 challengers pack

Hier kun je alle vragen en antwoorden vinden met betrekking tot rFactor 2
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Jeroen Meijer
Berichten: 79
Lid geworden op: 10 okt 2016, 20:27
Racestuur: Thrustmaster T300
Contact:

Goedenavond Racers,

Weet iemand wat ik kan doen om deze melding op te lossen?

Afbeelding

Ik heb het internet afgespeurd. Maar ben de oplossing nog niet tegen gekomen.

* pkg file via box geprobeerd te installeren maar dezelfde foutmelding.

* ik heb in inventory abonnement uitgezet en aangezet. Hij is weer gaan downloaden maar probleem niet opgelost

* download cache in steam leeg gemaakt. Werkte ook niet.

* Ik heb de bin64 folder verwijderd en via steam "integriteit van spelbestanden gecontroleerd" Dit was ook de oplossing niet.

* op het forum van studio397 rond gekeken. Wel het probleem voorbij zien komen maar geen oplossing. Althans alleen het bovenstaande. Wat voor mij niet gewerkt heeft.

Wie weet is er hier iemand die hetzelfde heeft gehad en weet hoe ik rfactor weer aan de praat krijg.

Bedankt alvast!
Jeroen
Gebruikersavatar
Albert van Mourik
Berichten: 2637
Lid geworden op: 15 dec 2013, 19:12
Racestuur: LogiMaster T327 RS
Locatie: Wageningen
Contact:

Abbo uitgezet, rfactor opgestart, rfactor afgesloten, Abbo aangezet, rfactor opgestart?

Sommigen doen dit nl met rfactor2 nog aan en dat werkt niet.

#18
Team owner @ Castrol Racing Team

Gebruikersavatar
Jeroen Meijer
Berichten: 79
Lid geworden op: 10 okt 2016, 20:27
Racestuur: Thrustmaster T300
Contact:

Albert van Mourik schreef: 17 jan 2019, 19:40 Abbo uitgezet, rfactor opgestart, rfactor afgesloten, Abbo aangezet, rfactor opgestart?

Sommigen doen dit nl met rfactor2 nog aan en dat werkt niet.

#18
Team owner @ Castrol Racing Team
Jazeker. Het probleem is opgelost. Ik zag dat er al een andere topic was hierover.
Het verhaal van Martijn heb ik geprobeerd. Het werkte net niet helemaal.
Alle betaalde content bestaat uit 2 bestanden. Het hoofdbestand en een update daarop.
Op de server wordt alleen de update gekozen omdat hier de skins inzitten.
De melding die jij nu krijgt is dat de update pas geïnstalleerd kan worden als het hoofdbestand is geïnstalleerd.

Ga eerst eens naar de RFactor Launcher en klik op de opengeklapte door (2e icoon)
Controleer of je daar bij de "Vehicle" de Audi_R8LMS_GT32018 version 1.00 en 1.01 hebt staan.
Als ze er staan, controleer dan even of er aan het einde van de regel een V staat onder installed
Als ze wel in de lijst staan maar zonder vinkje, selecteer dan eerst 1.00 en klik op install, daarna pas 1.01.
Staan ze niet in de lijst, sluit dan rFactor af en ga naar Steam

In steam zie je bovenaan je naam staan en als je daar op klikt zie je onderaan het pulldown menu "Inventaris" staan.
Klik daar dan op.
In je inventarislijst klik je 1x op de audi.
Aan de rechterkant zie je de audi verschijnen. Klik aan de rechterkant op Workshop-item weergeven.
In het verschenen scherm zie je een grote groene knop waarin "Geaboneerd" staat met een vinkje er voor.
Klik 1x op de knop en het vinkje is weg.
Start rFactor Launcher opnieuw op en wacht tot de synchronisatie met de workshop klaar is.
Sluit de launcher weer af.
Ga terug naar Steam ik klik op abonneren,
Het vinkje staat nu weer aan en start dan opnieuw de Launcher op.
Er zal weer een synchronisatie plaatsvinden waarbij de Audi geïnstalleerd zak worden.
Controleer dit door weer op de open doos te klikken en te kijken of de Audi er nu wel bij staat.
Dit trucje kun je natuurlijk ook doen voor een andere auto als je hetzelfde probleem daarmee hebt.

Suc6

Martijn

Het 1e stuk over de launcher en de box icoon. Heb ik de file die niet geinstalleerd was verwijderd. Daarna de rest van Martijn zijn verhaal uitgevoerd. Toen werkte het wel gelukkig.
Gebruikersavatar
Martin Baltus
Berichten: 707
Lid geworden op: 14 dec 2013, 09:46
Racestuur: TM T300 Ferrari 599XX EVO

zelfde probleem hier met meerdere autos
beste is dus denk ik gewoon even alle autos unsubscriben en weer subscriben
Gebruikersavatar
Martin Baltus
Berichten: 707
Lid geworden op: 14 dec 2013, 09:46
Racestuur: TM T300 Ferrari 599XX EVO

heb deze error nu weer. blijft dit bij iedere update problemen geven?
mega irritant
Ruben Correa Alves
Berichten: 1192
Lid geworden op: 22 sep 2015, 11:40
Racestuur: Fanatec DD1
Contact:

Ja. De server heeft een vmod die naar alle voertuigen verwijst. Normaal gesproken betekend dat dat de auto geinstalleerd blijft, zelfs als je zelf ook een nieuwere versie installeert. Dan heb je v1 en v2 bijvoorbeeld. Het probleem is dat de GT3's uit 2 mods bestaan (auto en skins los) en dat de vmod alleen kan verwijzen naar de skin mod. Als er dan een nieuwe versie van de auto komt wordt de oude versie verwijdert en blijft alleen de oude skin mod over. Vervolgens kan de oude skin mod de oude normale auto mod niet vinden en krijg je die error.

S397 zou eigenlijk een vmod naar de skin pack en de base mod moeten laten verwijzen zodat ze beide blijven staan.

Enige oplossing nu is bij elke update van een auto asap de server updaten. Maar je kan natuurlijk niet verwachten dat serverbeheer 24/7 klaar staat om elke update in de wereld bij te houden en de server bij te werken. Vervelende situatie dus.
Plaats reactie

Terug naar “rFactor 2”