rFactor 2

Gebruikersavatar
Ruben Correa Alves
Berichten: 1139
Lid geworden op: 22 sep 2015, 11:40
Racestuur: Thrustmaster TX
Contacteer:

Re: rFactor 2

Bericht door Ruben Correa Alves » 22 nov 2018, 13:32

Albert van Mourik schreef:
22 nov 2018, 13:06
En het schade model? Als je bij de oude de deur dicht gooide viel de gehele body er af

#18
Team owner @ Castrol Racing Team

Realistisch toch?

Afbeelding

Heb tijdens een raceje op Zandvoort geen deuren zien vliegen.



Gebruikersavatar
André Jager
Berichten: 384
Lid geworden op: 31 jan 2016, 10:39
Racestuur: Thrustmaster T300 Alcantara
Locatie: Delfzijl (Groningen)
Contacteer:

Re: rFactor 2

Bericht door André Jager » 23 nov 2018, 14:46

Met code "blackweekend" krijg je dit weekend 20% korting :driving:

edit: op alle URD mods inclusief de nieuwe T5

Gebruikersavatar
Marcel Siegers
Berichten: 183
Lid geworden op: 22 nov 2013, 03:11
Racestuur: Fanatec
Locatie: Alphen aan den Rijn

Re: rFactor 2

Bericht door Marcel Siegers » 23 nov 2018, 15:25

na een mailtje van URD betreft Black weekend ga ik hem ook maar aanschaffen en de templates (voor de fanatieke painters ) zijn te downloaden op hun website.

Cliff van de Vin
Berichten: 14
Lid geworden op: 20 jul 2017, 14:12

Re: rFactor 2

Bericht door Cliff van de Vin » 29 nov 2018, 21:07

Ruben Correa Alves schreef:
22 nov 2018, 11:51
Heb de nieuwe URD DTM's ook eens getest. Grootste probleem van de vorige versie van de T5 mod (die we bij SRVN ook een tijdje gebruikt hebben) was in mijn mening dat de mechanische grip niet consistent aanvoelde. OF dat physics of FFB was weet ik niet, maar tijdens het DTM kampioenschap toen gebeurde het te vaak dat de auto zonder waarschuwing alle grip aan de achterkant verloor, vooral in de tragere bochten. De nieuwe T5 mod doet dat een heel stuk beter. Mechanische grip is niet per se beter, maar het is consistent en je voelt veel beter wat de achterkant van de auto doet. Je voelt nog een heeeeel klein beetje dat zweverige gevoel wat alle URD mods hebben, maar het is bijna niet te voelen. Komt er al met al op neer dat ik tijdens het racen met deze T5 mod een stuk meer vertrouwen heb in de auto, wat alles een stuk leuker maakt in een race.

Mocht SRVN toch nog ergens een nieuwe klasse willen inpassen en het hoeft niet een officiële mod te zijn dan is deze nieuwe mod wat mij betreft kwalitatief goed genoeg.
Jaaaaaaaaaaaaaaa, kampioenschapje AUB <3

Gebruikersavatar
Ruben Correa Alves
Berichten: 1139
Lid geworden op: 22 sep 2015, 11:40
Racestuur: Thrustmaster TX
Contacteer:

Re: rFactor 2

Bericht door Ruben Correa Alves » 10 dec 2018, 17:45

Nieuwe GT3 auto's incoming:

A new challenge is arising. rFactor2 will bring you fresh cars to experience the ultimate dynamic simulation. Welcome the @Porsche 911 GT3 R soon, incl. the new shaders as well! And of course, it will need some tough challengers alongside...stay tuned #Porsche @PorscheRaces

Afbeelding

Gebruikersavatar
Ronald van Dijk
Berichten: 360
Lid geworden op: 02 sep 2015, 15:01
Racestuur: Thrustmaster TS-PC Racer
Locatie: Hendrik-Ido-Ambacht

Re: rFactor 2

Bericht door Ronald van Dijk » 10 dec 2018, 23:09

Nice!

Berry Witman
Berichten: 260
Lid geworden op: 18 mar 2016, 17:47
Racestuur: 4 DOF Motion + Directdrive
Locatie: Kampen

Re: rFactor 2

Bericht door Berry Witman » 11 dec 2018, 00:52

Ronald van Dijk schreef:
10 dec 2018, 23:09
Nice!
Yep, Deze kunnen toch te samen met het oude GT3 pack rijden?
Zoja 2019-1?

Gebruikersavatar
Albert van Mourik
Berichten: 2390
Lid geworden op: 15 dec 2013, 19:12
Racestuur: LogiMaster T327 RS
Locatie: Wageningen
Contacteer:

Re: rFactor 2

Bericht door Albert van Mourik » 11 dec 2018, 07:49

Is een aanvulling op het Gt3 inderdaad.

#18
Team owner @ Castrol Racing Team


Jarno de Visser
Berichten: 94
Lid geworden op: 09 jan 2017, 23:41
Racestuur: Fanatec CSW2.5, BMW GT2 Wheel.

Re: rFactor 2

Bericht door Jarno de Visser » 11 dec 2018, 17:56

Als ik de aankondigingen zo bekijk op FB, Discord en Twitter komen er meer nieuwe GT3's aan. Omdat ze praten over "First new car revealed " en "And of course, it will need some tough challengers alongside...stay tuned "

Gebruikersavatar
Ruben Correa Alves
Berichten: 1139
Lid geworden op: 22 sep 2015, 11:40
Racestuur: Thrustmaster TX
Contacteer:

Re: rFactor 2

Bericht door Ruben Correa Alves » 12 dec 2018, 17:00

Yep, komt een pack aan. Tweede auto:

Afbeelding

Jarno de Visser
Berichten: 94
Lid geworden op: 09 jan 2017, 23:41
Racestuur: Fanatec CSW2.5, BMW GT2 Wheel.

Re: rFactor 2

Bericht door Jarno de Visser » 14 dec 2018, 18:28

Derde auto......

Afbeelding

Gebruikersavatar
Marcel Siegers
Berichten: 183
Lid geworden op: 22 nov 2013, 03:11
Racestuur: Fanatec
Locatie: Alphen aan den Rijn

Re: rFactor 2

Bericht door Marcel Siegers » 14 dec 2018, 20:41

ik zie een format voor de donderdagavondraces kampioenschap 2019-1

Gebruikersavatar
Ger Heuts
Berichten: 4270
Lid geworden op: 19 sep 2011, 16:41
Racestuur: Thrustmaster T300rs
Locatie: Landgraaf
Contacteer:

Re: rFactor 2

Bericht door Ger Heuts » 15 dec 2018, 09:43

Marcel Siegers schreef:
14 dec 2018, 20:41
ik zie een format voor de donderdagavondraces kampioenschap 2019-1
Op zondag GT3 (NK) en op donderdag GT3 ("gewoon" kampioenschap)? Dat lijkt mij niet echt handig. De variatie in het aanbod is net een van de sterke punten van SRVN.

Berry Witman
Berichten: 260
Lid geworden op: 18 mar 2016, 17:47
Racestuur: 4 DOF Motion + Directdrive
Locatie: Kampen

Re: rFactor 2

Bericht door Berry Witman » 15 dec 2018, 12:57

Misschien is het ook weer een keer handiger om het " NK " aan een andere serie te gunnen nu de GT aan de beurt is geweest

Gebruikersavatar
Roel Palmers
Berichten: 176
Lid geworden op: 01 jan 2018, 12:26
Racestuur: Fanatec CSW 2.5
Locatie: Zwolle

Re: rFactor 2

Bericht door Roel Palmers » 15 dec 2018, 14:34

Berry Witman schreef:
15 dec 2018, 12:57
Misschien is het ook weer een keer handiger om het " NK " aan een andere serie te gunnen nu de GT aan de beurt is geweest
Is het gebruikelijk om na een jaar te wisselen van klasse bij SRVN? Wat is dan jouw voorstel om het NK mee te gaan rijden?

Berry Witman
Berichten: 260
Lid geworden op: 18 mar 2016, 17:47
Racestuur: 4 DOF Motion + Directdrive
Locatie: Kampen

Re: rFactor 2

Bericht door Berry Witman » 15 dec 2018, 14:41

Nouja we hebben de Clio gehad, Nu GT dus gooi hem maar in de F2000 of Lmp3

Gebruikersavatar
Roel Palmers
Berichten: 176
Lid geworden op: 01 jan 2018, 12:26
Racestuur: Fanatec CSW 2.5
Locatie: Zwolle

Re: rFactor 2

Bericht door Roel Palmers » 15 dec 2018, 18:08

F2000 heeft niet de uitstraling om een NK te vertegenwoordigen, maar wordt volgens mij meer gezien als opstartklasse/beginnersklasse (de klasse om het simracen te leren), althans dat heb ik hier al vaker voorbij zien komen. Als dat zo gezien wordt als beginnersklasse moeten er ook geen toprijders meedoen in deze klasse, maar volgens mij is dat nog niet echt uitgesproken door SRVN dat het een beginnersklasse is. Zou misschien een goede ontwikkeling kunnen zijn om zoiets in het leven te roepen. Eerst ervaring opdoen in de f2000 en dan de opstap maken naar de andere klassen. Zijn er meer mensen die zoiets zien zitten of gewoon lekker doorgaan zoals het nu gaat. Het is een beetje hardop denken en SRVN is momenteel bezig om een andere opzet door te voeren voor het NK, zodat ik dacht dat hierover ook wel nagedacht kan worden.

Berry Witman
Berichten: 260
Lid geworden op: 18 mar 2016, 17:47
Racestuur: 4 DOF Motion + Directdrive
Locatie: Kampen

Re: rFactor 2

Bericht door Berry Witman » 15 dec 2018, 19:08

Roel Palmers schreef:
15 dec 2018, 18:08
F2000 heeft niet de uitstraling om een NK te vertegenwoordigen, maar wordt volgens mij meer gezien als opstartklasse/beginnersklasse (de klasse om het simracen te leren), althans dat heb ik hier al vaker voorbij zien komen. Als dat zo gezien wordt als beginnersklasse moeten er ook geen toprijders meedoen in deze klasse, maar volgens mij is dat nog niet echt uitgesproken door SRVN dat het een beginnersklasse is. Zou misschien een goede ontwikkeling kunnen zijn om zoiets in het leven te roepen. Eerst ervaring opdoen in de f2000 en dan de opstap maken naar de andere klassen. Zijn er meer mensen die zoiets zien zitten of gewoon lekker doorgaan zoals het nu gaat. Het is een beetje hardop denken en SRVN is momenteel bezig om een andere opzet door te voeren voor het NK, zodat ik dacht dat hierover ook wel nagedacht kan worden.
Laat ik het zo zeggen, Dat hele gedoe met "NK " hoeft voor mij niet zo
Het trekt veel mensen aan die een paar wedstrijden meedoen en zich daarna niet meer laten zien
Terwijl je leden hebt die meerdere jaren al meedoen en er altijd er zijn maar niet in server 1 komen maar in server 2
waar je maar met 5-8 man rond rijd.

GT is mijn faforiete klasse maar dat ik telkens met 5-8 man in de 2e server zit bevalt mij niet zo
Als het NK ook eens verhuisd naar andere klasse dan zou ik dat fijn vinden, Kan ik ook eens meedoen

Om 300-400 ronden te oefenen vindt ik niet erg maar wel als je voor 0,3 sec verdwijnt in server 2
En 70 min rondrijd in een " bijna lege server "

Ik pleit voor vaste leden "eerst" of grotere server voor 45 man

Ik ben 7e geworden bij Lmp3, Niet omdat ik super snel was maar omdat ik er altijd was en dit jaar behoorlijk consequent heb
Gereden
Dit mis ik nog wel bij het "NK" welke ik op de livestream altijd heb gevolgd

Tis net wat Marcel Offermans zei over het rijgedrag in de " NK server " waardoor hij gestopt was

Oh ik hoor het commentaar al van mensen die zelf 100% zeker zijn dat die wel in 1e server komen :mrgreen:

René de Ruijter
Berichten: 309
Lid geworden op: 31 mar 2016, 20:45
Racestuur: Logitech G27

Re: rFactor 2

Bericht door René de Ruijter » 16 dec 2018, 09:31

Op de alv hebben we hier een discussie over gehad. Ik neem aan dat de notulen daar van binnenkort ook online komen. Ik dacht dat er besproken was de f2000 en het dtcc een soort opstap klasse te laten zijn.
De lmp’s en het NK zouden dan de hoofdklasse worden. Nieuwkomers moeten ongeacht hoe snel ze zijn eerst 2 seizoenen dar in rijden. Daarna kan je doorstromen

Gebruikersavatar
Roel Palmers
Berichten: 176
Lid geworden op: 01 jan 2018, 12:26
Racestuur: Fanatec CSW 2.5
Locatie: Zwolle

Re: rFactor 2

Bericht door Roel Palmers » 16 dec 2018, 11:09

René de Ruijter schreef:
16 dec 2018, 09:31
Op de alv hebben we hier een discussie over gehad. Ik neem aan dat de notulen daar van binnenkort ook online komen. Ik dacht dat er besproken was de f2000 en het dtcc een soort opstap klasse te laten zijn.
De lmp’s en het NK zouden dan de hoofdklasse worden. Nieuwkomers moeten ongeacht hoe snel ze zijn eerst 2 seizoenen dar in rijden. Daarna kan je doorstromen
Goed om te lezen dat SRVN er ook al zo over dacht. Ik ben benieuwd naar de exacte invulling hiervan.

Plaats reactie