Hoe kan ik het beste trainen.

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Manuel Willems
Berichten: 137
Lid geworden op: 27 jun 2018, 21:57
Racestuur: Fanatec Clubsport V2.5
Locatie: Eijsden

Ik had de titel ook " hoe word ik sneller" of "hoe word ik beter" kunnen noemen, maar het komt allemaal neer op oefenen of trainen.

Ik rij op het moment alleen nog maar in Rfactor2, omdat ik volgend seizoen mijn eerste competitie wil rijden hier bij SRVN. Alleen het probleem dat ik heb, is dat ik naar mijn gevoel niet sneller word. Om een voorbeeld te geven, ik rijd als snelste tijd op Daytona een 1,48,00 met een Porsche GTE, terwijl de snelste geloof ik bijna 7 seconden sneller is. Ik heb bij mijn tijd eigenlijk al het gevoel dat ik op de limiet rij. En vraag me op zo'n moment af, waar laat ik zoveel tijd liggen. Ik zelf vermoed in de bochten, en in de acceleratie uit een bocht met de opschakel momenten.

Wie kan me tips geven,

Bij voorbaat dank

Verstuurd vanaf mijn ANE-LX1 met Tapatalk

William Geuze
Berichten: 1147
Lid geworden op: 07 aug 2014, 17:13

Hoi Manuel,
Ik zou vooral kijken naar wat anderen doen. Het is misschien niet wat je wil horen, maar als je 7 seconden te kort komt is er
waarschijnlijk gewoon op zo wat elk punt op de baan ruimte voor verbetering. Kijk echter wel uit dat je geen kwalificatie rondje gaat vergelijken met jouw eigen rondjes waar je met medium banden en een volle tank aan het rijden bent ;)

Dit is in principe een mooi moment om in te zitten. Door kritisch te kijken naar wat anderen doen en naar wat je zelf doet zul je vrij snel, veel tijd kunnen winnen! Dit zal zeker even een motivatie boost geven denk ik!

Zie je het niet, of snap je niet wat of waarom anderen dingen anders doen, vraag het gewoon. Er zijn altijd mensen online die je kunnen en willen helpen, schroom niet om daar dan ook gebruik van te maken.
Gebruikersavatar
Jeroen Huisers
Berichten: 994
Lid geworden op: 04 jun 2012, 10:05

Het punt bij de endurance is het kiezen van de juiste tuning opties die mogelijk zijn.
Als je de auto kiest kan je onderin op tuning klikken.
Dan heb je rechts boven in de aero package optie.
Voor Daytona (en straks LesMans) kan je zeker de "low drag" optie kiezen.
Dat scheelt al zeker een paar km/h op de rechte stukken.
En ik denk zelfs zomaar een 2 tot 3 seconden per ronde.
Daarna is het afstellen van de auto ook natuurlijk iets wat van belang is.
Gebruikersavatar
Arjan Veltens
Berichten: 321
Lid geworden op: 06 mar 2016, 15:39
Locatie: Groningen
Contact:

Ik zou zeggen dat wanneer het verschil 7 seconden is, er iets in je instellingen zoals Field of View zo verkeerd staat dat het voor jou gewoon bijna onmogelijk is om een goede (lees: realistische) inschatting te maken wat betreft rempunt, instuurpunt, positionering etc.

Een goede auto om je race craft te verbeteren én waar je vergelijkings materiaal bij hebt bij SRVN, is in mijn ogen de F2000. Weinig set up mogelijkheden, straight forward autootje.In sommige bochten is glijden met de kont sneller en in andere bochten sneller. Je komt bijna overal wel aan toe in die auto.
Gebruikersavatar
Manuel Willems
Berichten: 137
Lid geworden op: 27 jun 2018, 21:57
Racestuur: Fanatec Clubsport V2.5
Locatie: Eijsden

Heren bedankt voor jullie reacties, ik had begrepen dat je de FOV instelde, doormiddel van het meten van de afstand tussen ogen, en je monitoren. Dat zou goed moeten staan in mijn geval is dit 63 cm.

Wat ik bijvoorbeeld ook merk in Ai races, is dat ik uit de bocht kort op mijn voorganger zit en op het rechte stuk dus veel plekken verlies, omdat ik snelheid mis ten opzichte van mijn concurrenten. Ik heb de moeilijkheid staan op 100, met 25 % agressie.

Bestaan er mogelijkheden om eens ergens in een server samen een avond te trainen met bijvoorbeeld in de F2000.

Ik ben super gemotiveerd om te leren, alleen op het moment weet ik niet waar ik het verlies.

Bij voorbaat dank



Verstuurd vanaf mijn ANE-LX1 met Tapatalk

Gebruikersavatar
Albert van Mourik
Berichten: 2637
Lid geworden op: 15 dec 2013, 19:12
Racestuur: LogiMaster T327 RS
Locatie: Wageningen
Contact:

Wat dacht je van de Srvn servers? Draaien 24 uur per dag, 7 dagen in de week (Behalve bij crashes van de server of serverupdates)
Gebruikersavatar
Manuel Willems
Berichten: 137
Lid geworden op: 27 jun 2018, 21:57
Racestuur: Fanatec Clubsport V2.5
Locatie: Eijsden

Albert van Mourik schreef:Wat dacht je van de Srvn servers? Draaien 24 uur per dag, 7 dagen in de week (Behalve bij crashes van de server of serverupdates)
Die zijn zeker fijn, echter kwam ik gistermiddag wel in de endurance server, maar sinds dien kom ik er wel in maar kan ik niet meer op de race knop drukken, wat zou dit kunnen zijn. Dit heb ik overigens bij alle SRVN servers op het moment

Edit, ook weer opgelost met dank aan Onno

Verstuurd vanaf mijn ANE-LX1 met Tapatalk



Gebruikersavatar
Ronald van Dijk
Berichten: 377
Lid geworden op: 02 sep 2015, 15:01
Racestuur: Thrustmaster TS-PC Racer
Locatie: Hendrik-Ido-Ambacht

Waar ik veel van geleerd heb, is het meerijden met goede rijders op de server. Als je op de server bent en er rijdt een snelle jongen. Kruip dan even in zijn auto en kijk waar hij remt en hoe hij de bochten neemt.
Ger Peeters
Berichten: 2878
Lid geworden op: 19 sep 2011, 17:32
Racestuur: Fanatec CSL Elite
Locatie: brunssum

meedoen aan evenementen voor aanvang van het volgend seizoen (ga er gemakshalve even van uit dat er wel weer wat evenementen zullen zijn) is een prima kans om buiten de kampioenschappen wat ervaring op te doen.
Gebruikersavatar
Manuel Willems
Berichten: 137
Lid geworden op: 27 jun 2018, 21:57
Racestuur: Fanatec Clubsport V2.5
Locatie: Eijsden

Ger Peeters schreef:meedoen aan evenementen voor aanvang van het volgend seizoen (ga er gemakshalve even van uit dat er wel weer wat evenementen zullen zijn) is een prima kans om buiten de kampioenschappen wat ervaring op te doen.
Bedankt Ger, ga ik zeker doen.

Verstuurd vanaf mijn ANE-LX1 met Tapatalk

Gebruikersavatar
Manuel Willems
Berichten: 137
Lid geworden op: 27 jun 2018, 21:57
Racestuur: Fanatec Clubsport V2.5
Locatie: Eijsden

Ronald van Dijk schreef:Waar ik veel van geleerd heb, is het meerijden met goede rijders op de server. Als je op de server bent en er rijdt een snelle jongen. Kruip dan even in zijn auto en kijk waar hij remt en hoe hij de bochten neemt.
Bedankt voor de tip.

Verstuurd vanaf mijn ANE-LX1 met Tapatalk

Plaats reactie

Terug naar “Vraag en antwoord”