F2000 2018-II | Race 9&10 Silverstone National | 25-11-2018

Gesloten
Gebruikersavatar
SRVN
Berichten: 1287
Lid geworden op: 10 sep 2011, 23:50

Afbeelding
F2000 2018-II Race 9&10
Silverstone National
25-11-2018


Tijdschema
20.15 - Kwalificatie (10 minuten, open, onbeperkt aantal ronden)
20.25 - Warmup (5 minuten)
20.30 - Race 1 (25 minuten, formatieronde, staande start)
21.00 - Race 2 (25 minuten, formatieronde, staande start, top 8 reversed grid)

Weerbericht

Afbeelding

Links
Algemene Informatie F2000 2018-II
Tonnie Jansen
Berichten: 82
Lid geworden op: 23 jan 2018, 11:47

Wat een heerlijke raceavond!!

Race 1
Start vanaf P7, kunnen opwerken naar P5, waar ik leuke gevechten had met Ruben, echter kwam achter me Nanno en David steeds dichterbij. Uiteindelijke naar wat harde gevechten (gelukkig niemand af moeten haken) toch terug gezakt naar P8, wat uiteindelijk de basis was voor mijn eerste overwinning in race 2.
Excuses als sommige acties iets te waren!!

Race 2
Een berestart, gelijk een gaatje t.o.v. Gert. en dit een aardig tijdje kunnen vasthouden. Echter is Gert ook niet van gisteren en reed langzaam het gaatje dicht. Vervolgens hebben we heerlijke gevechten gehad, waarbij ik 1x de kop moest afgeven, maar deze ook gelijk weer terug pakte, met een, al zeg ik het zelf, mooie actie buiten om. Omdat we mekaar de ruimte gaven, was het mooi om te zien op de stream. De laatste bochten was nog even billen knijpen, maar ik hield stand en pakte zo mijn eerste overwinning.

Mijn complimenten voor de commentators, die volgens mij de mensen echt op het puntje van de stoel hebben gekregen!!
Ger Peeters
Berichten: 2878
Lid geworden op: 19 sep 2011, 17:32
Racestuur: Fanatec CSL Elite
Locatie: brunssum

Feli Cliff en Tonnie.

zelf twee leuke races gehad met helaas net iets minder resultaat als gehoopt :) maar dat hoort er bij
Clipjes volgen
Gebruikersavatar
Pascal de Birk
Berichten: 133
Lid geworden op: 02 jan 2017, 08:57
Racestuur: Fanatec CSW 2.5 + McLaren rim
Locatie: Almere

Allereerst felicitaties aan Tonnie met zijn eerste overwinning bij SRVN!
Daarnaast natuurlijk ook de felicitaties aan Cliff voor het winnen van de eerste race.
Voor mijzelf was het een avond om snel te vergeten.

Silverstone en ik zullen nooit vrienden worden. Snel ben ik er nooit (in welke klasse dan ook) en tijdens het oefenen er al snel achter gekomen dat voor mij top 10 al moeilijk zou worden. Ik ging maar niet sneller dan rondjes van 55.4. 3 tienden van de top op zo'n kort baantje is gewoon teveel om voor de prijzen mee te kunnen doen. Illusies om de tweede plek in het kampioenschap te behouden had ik bij voorhand al niet, maar nu begon het ook echt onmogelijk te worden. Ik kwalificeerde mij op P13 met wederom en 55.4. Nu is kwalificeren nooit echt iets waar ik goed in ben en had de hoop dat ik in de race nog wat goed zou kunnen maken. Ook hierin faalde ik jammerlijk.

Race 1 ging sneller van start dan ik dacht. Twee lampen aan en gaan met die banaan. Ik verloor een plek aan Paul en werd de opgave om naar voren te rijden alleen maar moeilijker. Want inhalen vond ik verdomd lastig op deze baan. In de beginfase geprobeerd Gert in te halen, maar hij verdedigde precies goed op de punten waar ik het kon proberen. Ik verloor op den duur de aansluiting met het groepje voor mij en kwam in een soort niemandsland terecht. Ik kreeg nog twee gratis plekken door de aanvaring tussen Walther en Max en dat was het. Kleurloos 11de, maar gezien de pace niet meer dan terecht.

Race 2 leek in het begin beter te gaan. Ik kon goed mee zolang ik maar een slipstream had. Het werd op een gegeven moment erg gezellig bij Maggots waarbij er twee BlueRange auto's elkaar raakten. Ik moest er buitenom omheen en werd daarbij volgens mij nog geraakt door Walther die daardoor in een spin raakte. Daarna reed ik op P8 en teamgenootje Michael achter mij. Het plan was om samen de aansluiting te vinden bij teamgenoten David en Nanno. Dit ging op zich de goede kant op, maar ik stuitte op het vechtende duo Veltens/van Penderen. Arjan kwam er goed voorbij, maar ik kwam er maar niet voorbij. Rutger deed alles goed (of ik alles fout) waardoor ik in mijn fanatisme te slordig begon te rijden. Dit resulteerde uiteindelijk in een slechte exit bij Maggots en een plek verlies aan Lennart. Dat moment was het begin van een zeer slordige periode van mijn kant.

Rempunten missen en te enthousiaste inhaalpogingen waren elke ronde wel aan de orde. Ik maakte helemaal geen goede reclame voor mijzelf door in een te wilde inhaalpoging tegen Ger aan te botsen en hem bijna in een spin duwde. Niet netjes van mij en de bocht erop wijd gegaan zodat hij er weer voorbij kon. Daarna een paar keer buitenom bij Brooklands geprobeerd, maar daar gleed ik steeds teveel naar buiten. Ger was niet te passeren op die manier en wachtte ik op een kans aan de binnenkant. Die dacht ik op een gegeven moment te hebben. Ik zag een minimaal gaatje aan de binnenkant op het rechte stuk en besloot er voor te gaan. Ik zat aan de linkerkant van Ger en er kon nog geen bierviltje tussen zo dicht zat ik er naast. Het was een risicovolle manoeuvre van mij die eigenlijk alleen maar fout kon aflopen. En dat gebeurde dan ook. Bij het aanremmen van de bocht haken we met de wielen in elkaar en in dat proces duw ik Ger in de rondte. Ik kon er op dat moment niks meer aan doen, maar ik wist meteen dat ik fout zat. Na de race meteen Ger op Teamspeak opgezocht en excuses aangeboden. Je hebt er niks aan Ger, maar hierbij nogmaals excuses.

Ik wilde op Ger wachten, maar zag hem achterstevoren staan en er kwamen andere auto's aan. Het had daardoor weinig nut om te blijven wachten en ik besloot door te rijden. In een paar ronden was ik weggezakt van P8 naar P12 en daar ben ik ook gefinisht. Ik kon nog aansluiting vinden bij Joost en Michael, maar inhalen kon ik niet. Snel vergeten deze races.

Van P2 naar P5 in het kampioenschap. Ik heb die plek lang kunnen vasthouden, maar dit was te verwachten gezien de pace van de snelle mannen. Op naar Sebring en hopen op een beter resultaat dan gisteravond.
Ger Peeters
Berichten: 2878
Lid geworden op: 19 sep 2011, 17:32
Racestuur: Fanatec CSL Elite
Locatie: brunssum

:) geen probleem Pascal zoals al op TS gezegd hoort er bij, ik had de deur ook niet net op een kiertje moeten laten :P
was een lekker gevecht in dat hele groepje.


en voor de liefhebbers.... : https://youtu.be/l-cAEnZQH9U
Gert Hagedoorn
Berichten: 37
Lid geworden op: 29 mar 2018, 21:31
Locatie: Groningen
Contact:

Tonnie Jansen schreef: 25 nov 2018, 23:14 ...Echter is Gert ook niet van gisteren en reed langzaam het gaatje dicht. Vervolgens hebben we heerlijke gevechten gehad, waarbij ik 1x de kop moest afgeven, maar deze ook gelijk weer terug pakte, met een, al zeg ik het zelf, mooie actie buiten om. Omdat we mekaar de ruimte gaven, was het mooi om te zien op de stream...

Prima gereden Tonnie, gefeliciteerd met je eerste overwinning! :thumbs_happy:
Nanno van der Poel
Berichten: 72
Lid geworden op: 21 jul 2017, 00:32
Racestuur: Fanatec CSL Elite F1
Locatie: Veendam
Contact:

Tonnie! Gefeliciteerd met je eerste overwinning!

De kwali was van mijn kant al fantastisch en ik zette de auto op de derde plek neer na 1 snelle ronde.

Race 1 had ik een redelijke start en pakte meteen de 2e stek. Nu had ik wel meteen Cliff in mijn nek hijgen en ik de tweede ronde ging ik iets wijd en zat hij er meteen naast. Een aantal ronden later kreeg ik een heel klein tikje van Ruben en verloor een aantal plaatsen. Op plek 6 kwam ik de baan op. Hierna ontvouwde zich een geweldig gevecht met Tonnie, David en Gert. Dit ging er keihard aan toe maar wonder boven wonder bleven wij allen heel. Tikjes hier en daar maar net voldoende respect voor elkaar. Uiteindelijk trok ik aan het langste eind van dit groepje en kon ik als 5e over de finish komen. Het was weer geweldig.

Race 2 mocht ik vanaf de 4e stek vertrekken. Weer had ik een redelijke start naar 3. Door een betere exit moest ik Ruben aan mij voorbij laten gaan. Het begin van de race was een stuk rustiger door een gevecht achter mij waardoor ik iets ruimte had. Langzaam aan kwam teammaat David dichterbij en na een tikje moest ik hem laten gaan samen met Arjan.
Ik kon de aansluiting houden door het gevecht voor mij waarbij ik richting de slotfase David weer terug kon pakken en daardoor voor de derde keer dit seizoen als 5e eindigde.

Nu op naar Sebring. Het seizoen kan eigenlijk al niet meer stuk aangezien ik vorig jaar al blij was met een punten finish en nu vrij vaak in de top 5/10 zit.
Heb nu al zin in het volgende seizoen. 😃
Gesloten

Terug naar “SRVN F2000 2018-II”