NK GT3 2018-II | Race 4 Bathurst | 04-11-2018

Gebruikersavatar
SRVN
Berichten: 1287
Lid geworden op: 10 sep 2011, 23:50

Afbeelding
NK GT3 2018-II Race 4
Bathurst
04-11-2018


Tijdschema
19:45 - Briefing (verplichte deelname via TeamSpeak)
20.00 - Kwalificatie (20 minuten, onbeperkt aantal ronden)
20.20 - Warmup (40 minuten)
21.00 - Race (70 minuten, formatieronde, staande start, geen verplichte pitstop)

Weerbericht

Afbeelding

Links
Algemene Informatie NK GT3 2018-II
Gebruikersavatar
Twan Capellen
Berichten: 967
Lid geworden op: 19 sep 2011, 19:37
Racestuur: Thrustmater T500RS
Locatie: Brunssum

Tja dat waren maar 5 rondjes en toen plofte de motor.
Berry Witman
Berichten: 312
Lid geworden op: 18 mar 2016, 17:47
Racestuur: 4 DOF Motion + Directdrive
Locatie: Kampen

Programma crash bovenop de berg, ESC werkte niet meer daarom gehele computer moeten afsluiten ik hoop dat mijn actie geen lag heeft veroorzaakt (nog 55 min te gaan )
Want de kop kwam er aan ik wou niet midden op de weg blijven staan
Sorry
William Geuze
Berichten: 1147
Lid geworden op: 07 aug 2014, 17:13

I sweat myself de pletter!
Gebruikersavatar
Jelle Schroor
Berichten: 26
Lid geworden op: 25 jun 2016, 19:24

waarom heb ik een dnf? ik had hem uitgereden als er niet de herstart van de server was geweest
René de Ruijter
Berichten: 411
Lid geworden op: 31 mar 2016, 20:45
Racestuur: Logitech G27

Wederom niet de avond waar ik op had gerekend.

Kwali ging best lekker had misschien nog een plekje ingezeten maar verder niets te klagen.

Start ging goed en geen incidenten meegemaakt. Na een paar ronden wel een klein momentje meegemaakt met David?
Daarna eigenlijk in niemandsland gereden op p8. Bij de pitstops ging het voor het eerst fout. Wel de schade reparatie uitzet maar niet de banden. Dat koste me dus 30 sec. Daarna wel op frisse banden kunnen stampen wat prima ging tot 7 min voor het einde. Raakte net de muur wat resulteerde in een krom stuur. 6 bochten verder ging het dan helemaal fout. Met aanremmen trok de auto opeens naar rechts en klapte vol de muur in. Moest naar de pits om het te laten maken waar het weer mis ging. Kwam met aanremmen op het gras en schoot zo door het rechte stuk weer op. Na wat tobben de pits toch bereikt maar waarschijnlijk langs de verkeerde kant van de muur waardoor rfactor niet detecteerde dat ik in de pits was. Kon niet op me pitplek komen en nog een ronde doen om het op nieuw te proberen was geen optie omdat de auto zo beschadigd was dat er niet meer mee te rijden viel.

Weer een slecht resultaat :(
SRVN Racecommissie
Berichten: 688
Lid geworden op: 20 okt 2011, 22:53

Jelle Schroor schreef: 04 nov 2018, 22:38 waarom heb ik een dnf? ik had hem uitgereden als er niet de herstart van de server was geweest
Je stond automatisch als DNF gedetecteerd. Je stond in de pits ten tijde van finish begrijp ik?
Het is nu aangepast naar 'gefinisht', waardoor je punten krijgt.
Gebruikersavatar
Jelle Schroor
Berichten: 26
Lid geworden op: 25 jun 2016, 19:24

SRVN Racecommissie schreef: 04 nov 2018, 22:49
Jelle Schroor schreef: 04 nov 2018, 22:38 waarom heb ik een dnf? ik had hem uitgereden als er niet de herstart van de server was geweest
Je stond automatisch als DNF gedetecteerd. Je stond in de pits ten tijde van finish begrijp ik?
Het is nu aangepast naar 'gefinisht', waardoor je punten krijgt.
toppie
Ger Peeters
Berichten: 2878
Lid geworden op: 19 sep 2011, 17:32
Racestuur: Fanatec CSL Elite
Locatie: brunssum

Dit maakte p36 kwalificeren en rijden in server 2 van vorig seizoen weer goed. P22 gestart en lekker sneaky tot p9 gekomen, me happy.
In het begin uit de problemen gebleven en daarna heel veel leuke gevechten gehad. ga jullie later ongetwijfeld weer vervelen met veel te lange clips voor mijn archief.
Gebruikersavatar
Ruben Schenkel
Berichten: 120
Lid geworden op: 29 mar 2016, 20:46
Racestuur: Fanatec Wheel Base V2.5
Locatie: Braunschweig, Duitsland

De Q ging best aardig. Kon na een banker-lap mijn tijd nog wat aanscherpen, maar voor de top 10 kwam ik gewoon te kort. P15 was okay, maar werd door mijn straf van de vorige race p25 op de grid.

In bocht 1 van de race verremde iemand zich, waardoor ik een klap van achteren kreeg en meteen met schade aan de race moest beginnen. In de eerste ronde was het nog een aantal keer ontwijken geblazen, en vanwege de blinde bochten en het smalle circuit was contact gewoon niet te vermijden. Er werd door de meesten wel goed opgelet, maar desondanks in al dat ontwijken toch nog een paar tikjes gekregen.
Behoorlijk wat schade en dus maar op safe gereden. De eerste stint ging erg goed en al snel reed ik richting de top 10. Na de pitstop kon ik het tempo niet meer vasthouden, door de schade en de slechter wordende banden was het vooral een gevecht de auto op de baan te houden. Uiteindelijk is dat gelukt en van P25 naar P10 maakt mij een tevreden mens :)
Gebruikersavatar
Mark Verwer
Berichten: 59
Lid geworden op: 14 okt 2017, 22:11
Racestuur: G25

Wederom een bar slechte race....quali ging aardig voor mijn doen, p24 meen ik (..) en de 1e ronde ook. Bij de start een corvette ingehaald die slecht wegkwam en in derde bocht binnendoor nog iemand. Door wat gedoe voor me lag ik na de 1e rond op p17, dat gaf de burger moed!! Racepace was uitstekend, vond de rest voor mij wat langzaam gaan en kon in de 2e snelle rechterbocht na start finish weer iemand inhalen, buitenom, dat ging goed dacht ik, totdat ik toch een tikje kreeg (edit: sorry Martijn, zit net de herhaling te bekijken, ik kon vanuit de auto niet zien dat ik er niet helemaal voorbij was!!) en daardoor rechtsaf de muur raakte......kak!! Toch door kunnen rijden maar bovenop het snelle deel bleek het stuur wat meer naar rechts te staan dan ik eerst dacht, vervolgens links en rechts de muren geraakt en uiteindelijk een Bentley total loss. De rekening komt geloof ik nog....;) Maar goed toch weer 3 minuten lol gehad! Op naar de volgende race, die hopelijk wel de volle 70 minuten gaat duren.....

Het was trouwens wel leuk daarna om mee te kijken en de gevechten op de baan te zien, dus ben ik dat maar gaan doen. Hoop dat de anderen op Teamspeak er geen last van hebben gehad ;)
Gebruikersavatar
Manuel Willems
Berichten: 137
Lid geworden op: 27 jun 2018, 21:57
Racestuur: Fanatec Clubsport V2.5
Locatie: Eijsden

Ik rij nog niet mee( lijkt me op het moment nog iets te hoog gegrepen) maar ik heb genoten van een prachtige race, met het goede informatieve commentaar is het of je naar een real life race bent aan het kijken.

Dus chapeau aan de coureurs maar zeker ook een dikke chapeau aan de commentatoren.

Verstuurd vanaf mijn ANE-LX1 met Tapatalk

Gebruikersavatar
Robin de Jong
Berichten: 2067
Lid geworden op: 19 sep 2011, 16:33

Al met al ging het beter dan verwacht. Ik heb niks met dit circuit en ben ook blij dat het er weer op zit. De kwalificatie verliep beter dan verwacht en ik was tevreden met P4. De start was best aardig ;) en zo lag ik ineens eerste! Het tempo was goed, maar ik begrijp werkelijk niet hoe al die Corvettes met vleugelstand Monza over dit circuit heen raggen, want het leek wel alsof DRS openstond toen ik werd gepasseerd. Enfin ik leek op weg naar een podium maar helaas werd ik flink genaaid door rFactor tijdens de pitstop. Het bijtanken zou 13 seconde duren, maar ondanks dat de stop klaar was mocht ik niet weg en verloor ik nog eens 3 sec of iets dergelijks. Dit zorgde er natuurlijk voor dat de mannen op P4/5/6 flink dichterbij waren gekomen en hier kon ik niks meer aan doen. Daarnaast had ik ook nog wat last van achterblijvers, ik begrijp heel goed dat het lastig is om aan de kant te gaan op dit circuit en het tijdsverlies kan ik wel mee leven. Echter was er een moment waarbij ik bijna een complete ronde achter iemand zat die echt wel een paar keer een blauwe vlag heeft gekregen. Maar goed frustrerend om uiteindelijk nog het podium te verliezen, maar blij dat ik de schade heb weten te beperken.
Gebruikersavatar
Manuel Willems
Berichten: 137
Lid geworden op: 27 jun 2018, 21:57
Racestuur: Fanatec Clubsport V2.5
Locatie: Eijsden

Net nog een stukje terug gekeken, en ik blijf het gaaf vinden om te zien hoe smooth jullie door bochten gaan.

Verstuurd vanaf mijn ANE-LX1 met Tapatalk

Gebruikersavatar
Michael Jaggie
Berichten: 71
Lid geworden op: 25 apr 2018, 13:49
Racestuur: Fanatec DD1
Locatie: Maassluis

Gister precies gedaan wat ik niet wilde en niet moest doen.. schade rijden (tot 3x toe zelfs...) Ik dacht het tempo lekker omlaag, rustig de race uitrijden en zo rustig de top 10/15 in te sluipen, helaas ging dit niet helemaal zoals gepland haha...

Maar goed wel een leuke race gehad ondanks dat Bathurst niet mijn favoriet is en ik al de hele week moeite had om hiervoor te trainen etc... heb, als rijdende chichane, overal netjes de snellere mannen voorbij gelaten en lekker m'n eigen tempo gereden en de race uitgereden op P19.. Toch gefisnisht, dat is 't belangrijkste.
Gebruikersavatar
Heine Kort
Berichten: 16
Lid geworden op: 23 jul 2017, 16:14
Racestuur: T500RS THRUSTMASTER

wilde SRVN Racecommissie de kwalificatietijden beter nakijken voortaan?
Gebruikersavatar
Albert van Mourik
Berichten: 2637
Lid geworden op: 15 dec 2013, 19:12
Racestuur: LogiMaster T327 RS
Locatie: Wageningen
Contact:

Heine Kort schreef:wilde SRVN Racecommissie de kwalificatietijden beter nakijken voortaan?
Nee dat wil de racecommisie niet, de wedstrijdleiding misschien wel

#18
Team owner @ Castrol Racing Team

SRVN Racecommissie
Berichten: 688
Lid geworden op: 20 okt 2011, 22:53

Heine Kort schreef: 05 nov 2018, 15:19 wilde SRVN Racecommissie de kwalificatietijden beter nakijken voortaan?
De wedstrijdleiding stelt de grid in, en heeft hierbij de gridstraf meegenomen die je hebt gekregen voor het niet afmelden voor race 1.
Bij race 2 en 3 was je wel aanwezig, maar heb je je niet gekwalificeerd voor server 1, waardoor de gridstraf ook niet is uitgedeeld (server 2 telt niet mee voor het kampioenschap, dus heeft een eventuele gridstraf daar ook geen waarde). Omdat je je gisteren voor het eerst kwalificeerde voor server 1 is de gridstraf gisteren ingelost, waardoor je achteraan moest starten.
Ger Peeters
Berichten: 2878
Lid geworden op: 19 sep 2011, 17:32
Racestuur: Fanatec CSL Elite
Locatie: brunssum

Heb me prima geamuseerd.


Niels Hampsink
Berichten: 104
Lid geworden op: 31 jul 2017, 18:33
Racestuur: Fanatec CSL Elite Racing Wheel
Locatie: Nijverdal
Contact:

Leuk om te kijken Ger ! Mooi hé die gele achterkant van die mclaren ;-)
Helaas moest ik je op een gegeven moment voorbij laten gaan aangezien ik een krom stuur had. Ik wou niet dat we er beiden afgingen door een eventuele fout omdat ik met een krom stuur reed. Ik had graag met je meegereden de top 10 in maar als je de muur raakt tot 3x toe wordt dat erg lastig haha.
Gesloten

Terug naar “SRVN NK GT3 2018-II”