Endurance 2018-II & 2019-I | Race 1 Sebring | 27-10-2018

Ad Dumont
Berichten: 36
Lid geworden op: 08 aug 2017, 12:19
Racestuur: Fanatec CSW

Helaas een lange freeze en klaar was ik. Hoop dat ik niemand tot last ben geweest.
Gebruikersavatar
Michel Gulpen
Berichten: 19
Lid geworden op: 19 aug 2015, 15:10
Racestuur: T300
Locatie: Heerlen

Ik weet niet wie het was maar bedankt dat je zomaar de baan op kwam nadat je een remfout maakte.. Race vernacheld. :(
Onno Nieuwenburg
Berichten: 331
Lid geworden op: 12 jun 2017, 20:56
Locatie: Den Haag
Contact:

Michel Gulpen schreef:Ik weet niet wie het was maar bedankt dat je zomaar de baan op kwam nadat je een remfout maakte.. Race vernacheld. :(
Dat was ik excusses maar ja die dooie hoek is nogal groot.....Afbeelding

Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk

Onno Nieuwenburg
Berichten: 331
Lid geworden op: 12 jun 2017, 20:56
Locatie: Den Haag
Contact:

Jarno de Visser schreef: 27 okt 2018, 19:20 Misschien een beetje laat....maar is er een livestream?
Nee was helaas niemand beschikbaar om beeld te doen.

Misschien volgend event wel :)

Gr Onno
Ger Peeters
Berichten: 2878
Lid geworden op: 19 sep 2011, 17:32
Racestuur: Fanatec CSL Elite
Locatie: brunssum

Een mogelijk afwijkende strategie leverde uiteindelijk voornamelijk een saaie race op.
Ik was in practice op hard niet heel erg veel langzamer als op de softs, dus denk doe eens raar en rij in een quadrupple stint zonder bandenwissel de race uit. Dat ging prima maar pace lag toch net wat lager als verwacht. Johan kwam veel beter weg bij de start en ik moest hem in bocht een voor laten gaan. Kon er wel achter aansluiten en toen hij zich na wat laps ergens in een bocht verslikte kon ik eenvoudig voorbij.
Kreeg vervolgens een tijd lang Michel achter me die langzaam maar zeker dichterbij kroop. Ik plande het inhalen van een GTE in de laatste bocht en opkomen straight niet goed en daar kon Michel slim gebruik van maken om voorbij te komen. Geloof dat het incident met Onno nog in dezelfde lap was, ik zag het voor mijn neus gebeuren en had wel nog net tijd om er langsaf te glippen, dus mijn plekje weer terug.

Halverwege de race na de tweede stop leek mijn strategie nog heel even te gaan werken. Ik had een hele tijd ver achter Walther gezeten en zat er na de stop opeens nog maar 4 seconden achter. Hij liep wel weer langzaam weg dus ik wilde engine mixture een standje hoger zetten en merkte toen weer eens dat niet alles handiger is in VR :P. Zocht op de backstraight naar het knoppie (op de losse shifter van de g27) en vond bij het insturen van de laatste bocht .....het verkeerde knopje....engine off :oops: . Schrok me het apezuur dacht even dat ik motor had laten ploffen met een of andere modus en spinde ook nog half. Niks geraakt en kon weer verder. Daarmee was de toch al minieme kans om na de derde extra korte stop (ook fuel save gereden) de aansluiting bij Walther te vinden ook overboord. In niemandsland uitgereden naar P7.

P.S. ik ditmaal maar een heel korte Lagspike (heel kort vr loading) gehad ditmaal, ergens aan het eind van eerste stint. Zal moment nog even opzoeken in de replay.
Gebruikersavatar
Twan Capellen
Berichten: 967
Lid geworden op: 19 sep 2011, 19:37
Racestuur: Thrustmater T500RS
Locatie: Brunssum

Ook ik was op harde compound gestart maar nadat ik een foutje in de laatste bocht maakte, schampte ik de banden en had een enigszins kromme auto. Geprobeerd of ik hiermee toch door kon rijden, maar dat was lastig en daardoor 2 rondjes later weer de banden in de laatste bocht geraakt.
Dus maar de pits in en daarna rustig doorrijden.
Bij derde pitsstop geswitched naar softs omdat ik flatspot op de harde banden had en daarna zag ik na enig rekenwerk dat ik het einde net niet zou halen als ik normaal zou rijden.
Dus in fuel saving mode, maar liet daardoor wel enkele sec per ronde liggen, waardoor ik niet meer kon aanzetten om in de buurt van Jos te komen, en aangezien ik 4 laps voorsprong had op de volgende rijder was er geen dreiging van achteren. Met minder dan 1 liter het einde net gehaald op P9.
Gebruikersavatar
Lennart Lippens
Berichten: 688
Lid geworden op: 26 sep 2016, 20:21
Racestuur: Fanatec CSWv2.5/Formula v2
Locatie: Den Haag

Ik ga hier maar even verder, anders wordt het aan/afmeld-topic vervuild:
Onno Nieuwenburg schreef: 28 okt 2018, 11:35
Lennart Lippens schreef:Ik ben benieuwd naar de reden van bovenstaande afmeldingen, erg jammer om te lezen dat mensen na één race afhaken :teards:
Ligt multi-class je niet, of de lengte van de race, of andere punten in het format of de organisatie (of ligt het aan de andere rijders)? Als je nog nooit multi-class hebt gereden is het wel even wennen, maar alles valt te leren, als je het maar oefent!
De rede van mij afmelding is dat ik door ongeduldigheid van andere 2 of 3 x het gras op moest en uiteindelijk mijn auto helemaal krom was.
Puur omdat mensen te moeilijk vinden om even te wachten.

Dan is de lol er heel erg gouw af.

Gr onno
Ik ben benieuwd welke momenten dit waren Onno. Ik zag zelf één moment waarbij Ruben en ik dicht achter jou zaten en jij in een poging ons er voorbij te laten van de baan schoot. Ik weet niet of je dit moment bedoelde of heel iets anders.
Hoe dan ook, het lijkt mij nuttig dit soort momenten bespreekbaar te maken en te kijken wie wat deed en hoe het beter aangepakt kan worden de volgende keer door. Zoals gezegd, multi-class is relatief nieuw voor veel deelnemers en dan worden er in het begin fouten gemaakt (net als dat bijv. de SRVN500 heel wat anders is dan een normale sprintrace). Van fouten kunnen we leren :)
Gebruikersavatar
Michael Jaggie
Berichten: 71
Lid geworden op: 25 apr 2018, 13:49
Racestuur: Fanatec DD1
Locatie: Maassluis

Lennart Lippens schreef: 28 okt 2018, 12:12 Ik ga hier maar even verder, anders wordt het aan/afmeld-topic vervuild:
Onno Nieuwenburg schreef: 28 okt 2018, 11:35
Lennart Lippens schreef:Ik ben benieuwd naar de reden van bovenstaande afmeldingen, erg jammer om te lezen dat mensen na één race afhaken :teards:
Ligt multi-class je niet, of de lengte van de race, of andere punten in het format of de organisatie (of ligt het aan de andere rijders)? Als je nog nooit multi-class hebt gereden is het wel even wennen, maar alles valt te leren, als je het maar oefent!
De rede van mij afmelding is dat ik door ongeduldigheid van andere 2 of 3 x het gras op moest en uiteindelijk mijn auto helemaal krom was.
Puur omdat mensen te moeilijk vinden om even te wachten.

Dan is de lol er heel erg gouw af.

Gr onno
Ik ben benieuwd welke momenten dit waren Onno. Ik zag zelf één moment waarbij Ruben en ik dicht achter jou zaten en jij in een poging ons er voorbij te laten van de baan schoot. Ik weet niet of je dit moment bedoelde of heel iets anders.
Hoe dan ook, het lijkt mij nuttig dit soort momenten bespreekbaar te maken en te kijken wie wat deed en hoe het beter aangepakt kan worden de volgende keer door. Zoals gezegd, multi-class is relatief nieuw voor veel deelnemers en dan worden er in het begin fouten gemaakt (net als dat bijv. de SRVN500 heel wat anders is dan een normale sprintrace). Van fouten kunnen we leren :)
En dat te bedenken dat je in de LMP klasse rijdt.. GTE rijden en je hebt elke LMP die regelmatig wat ongeduldig over komen. Inhalen buitenom in een bocht waar wij op de limiet van de grip zitten is absoluut een no-go.. wacht er geduldig achter.

Neem een voorbeeld aan bijv. Ruben, Arjan en Lennart. Jullie hebben in ieder geval mij een keer of 10 zeker erg netjes en safe ingehaald, zo hoort het mannen.

Mijn race ging goed, heel de race redelijk foutloos gereden, voorspel kunnen rijden voor de LMP's maar steeds wel in de gaten houden wie er achter je reed, sommige wist je dat ze lompe acties zouden kunnen uithalen en dat klopte vaak ook wel haha.. uiteindelijk een mooie P4 naar huis gereden. Jammer dat er maar slechts 5 GTE's zijn gefinisht, hopelijk bij een volgende event dat er wat meer mensen mee doen ...

Van de 5 GTE's zijn er 3 VanderPoel racing auto's gefinisht met Pascal voor de overwinning en David op P2!
Ger Peeters
Berichten: 2878
Lid geworden op: 19 sep 2011, 17:32
Racestuur: Fanatec CSL Elite
Locatie: brunssum

Michael Jaggie schreef: 28 okt 2018, 13:44 GTE rijden en je hebt elke LMP die regelmatig wat ongeduldig over komen. Inhalen buitenom in een bocht waar wij op de limiet van de grip zitten is absoluut een no-go.. wacht er geduldig achter.
I plead guilty, zeker in mijn eerste stint een paar moves bij passeren GTEs gemaakt waarbij ik zelf dacht dat was geen bijzonder handige keuze .....

en wat meer auto's op de baan was inderdaad leuker geweest, hopen dat herfstvakantie gewoon wat ongelukkig viel en dat het op atlanta wat drukker is.

weer een paar shots gemaakt, zag dat ik in het begin toch langer achter Michel heb gereden dan ik dacht.
https://www.youtube.com/playlist?list=P ... Fg3JuXq4Y0
Gebruikersavatar
Wouter Bosschieter
Berichten: 77
Lid geworden op: 09 jan 2017, 21:44

Hele leuke avond gehad! De oreca is een erg gave auto! Gaaf dat srvn nu iets heeft met snellere auto's! Lmps en gt's samen ging ook aardig goed volgens mij. Wel ff Yoeri aangetikt, sorry.

Heb alweer zin in de volgende race!
(Wel beetje saai dat die ook op Road Atlanta is, die baan is Wat over vertegenwoordigd. Misschien Road America of Austin doen?)
Ruben Correa Alves
Berichten: 1192
Lid geworden op: 22 sep 2015, 11:40
Racestuur: Fanatec DD1
Contact:

Wouter Bosschieter schreef: 28 okt 2018, 14:36(Wel beetje saai dat die ook op Road Atlanta is, die baan is Wat over vertegenwoordigd. Misschien Road America of Austin doen?)

Yes please, ik stem Road America :D
Gebruikersavatar
Marcel Siegers
Berichten: 195
Lid geworden op: 22 nov 2013, 03:11
Racestuur: Fanatec
Locatie: Alphen aan den Rijn

Wat een K avond had nog steeds die K BMW niet op orde en reed voor geen meter maar toch maar geprobeerd.
na een paar stomme fouten en iets teveel aan de kant gaan voor de LMP's daardoor schade enz en ik denk na 3 kwartier kwam er hier in huis een heel servituut van mensen binnen die automatisch op de WiFi gingen en daarbij nog 1tje die gelijk NedFlix opstartte was voor mij de kous af dook de muur in achtervleugel kwijt enz enz enz wagen maar geparkeerd in de Pit en er een aantal de T...... gescholden mijn avond was verpest .

Nu maar wat meer gaan trainen op de volgende baan en proberen niet zenuwachtig van die LMP's te worden als ze er aan komen scheuren.
En toch nog maar het netwerkprotocol aanscherpen voor de komende Endurance races zoals ze staan voor de donderdag avond.
NETWERK IS VAN MIJ!!!!!!!!!
Gebruikersavatar
Yoeri Gijsen
Berichten: 3138
Lid geworden op: 09 sep 2011, 20:47
Racestuur: Logitech G29

Hoewel ik een voorstander ben van Road America, zal ik alvast melden dat beide beschikbare versies van de baan problemen geven.

Overigens, geen probleem, Wouter. Kan gebeuren.

Wat betreft Sebring heb ik leuk gestreden met Pascal en David, al heb ik mezelf meerdere malen vervloekt tijdens het rijden. De afstelling was verre van af en dat maakte de auto extreem onvoorspelbaar. Ik had er bij lange na niet genoeg tijd in gestoken, waardoor ik hoe dieper in de stint hoe meer de auto dood moest remmen in snelle bochten. Erg frustrerend. Er was veel meer uit de race te halen voor mij, al verdiende ik de derde plaats niet met de manier waarop ik in gevecht was met mij auto. Dat de rest van het veld zover terug was gevallen, deed mijn verbazen.

De opkomst was helaas wel wat teleurstellend. Voor een kampioenschap met reservelijst is 25 man niet veel. Verdeel ze over twee klasses en er blijft weinig over om tegen te racen voor 2,5 uur. Misschien toch maar kleine circuits op de kalender, zodat er in ieder geval actie in blijf zitten. :D

Ik had overigens weinig problemen met de LMPs. Ik had twee momenten met mensen die buitenom wilde bij de toren, wat volgens mij een niet al te snuggere of efficiënte oplossing is, maar goed, er kwamen geen problemen van.
Laatst gewijzigd door Yoeri Gijsen op 28 okt 2018, 19:05, 1 keer totaal gewijzigd.
Berry Witman
Berichten: 312
Lid geworden op: 18 mar 2016, 17:47
Racestuur: 4 DOF Motion + Directdrive
Locatie: Kampen

Marcel Siegers schreef: 28 okt 2018, 15:09 Wat een K avond had nog steeds die K BMW niet op orde en reed voor geen meter maar toch maar geprobeerd.
na een paar stomme fouten en iets teveel aan de kant gaan voor de LMP's daardoor schade enz en ik denk na 3 kwartier kwam er hier in huis een heel servituut van mensen binnen die automatisch op de WiFi gingen en daarbij nog 1tje die gelijk NedFlix opstartte was voor mij de kous af dook de muur in achtervleugel kwijt enz enz enz wagen maar geparkeerd in de Pit en er een aantal de T...... gescholden mijn avond was verpest .

Nu maar wat meer gaan trainen op de volgende baan en proberen niet zenuwachtig van die LMP's te worden als ze er aan komen scheuren.
En toch nog maar het netwerkprotocol aanscherpen voor de komende Endurance races zoals ze staan voor de donderdag avond.
NETWERK IS VAN MIJ!!!!!!!!!
Heb je niet iets van QOS op je router zitten?
krijgt jouw netwerk voorrang
Gebruikersavatar
Marcel Siegers
Berichten: 195
Lid geworden op: 22 nov 2013, 03:11
Racestuur: Fanatec
Locatie: Alphen aan den Rijn

Berry Witman schreef: 28 okt 2018, 18:00
Heb je niet iets van QOS op je router zitten?
krijgt jouw netwerk voorrang
Berry,

Dat heb ik al eens proberen in te stellen met iemand, maar we kwamen de router/modem niet in, inmiddels wel een nieuw modem van XS4all maar nog niet naar gekeken of dat mogelijk is (en ik weet ook niet hoe dat moet, ben niet zo'n netwerk goeroe).

maar het probleem is dat ik in een buitengebied zit waar ik alleen maar een (oud) DSL lijntje ofwel een heel oud koperdraadje tot mijn beschikking heb waar alle data overheen moet en wat ook nog een een eindje af moet leggen voor het in een centrale terecht komt.
Zelfs geen CAI hier.

Nu hoop ik maar dat 50% van de mensen die aangeschreven zijn een abotje afsluiten en dan hebben we kans dat er hier glasvezel aangebracht wordt, maar dat kan nog wel ff duren ben ik bang.
SRVN Racecommissie
Berichten: 688
Lid geworden op: 20 okt 2011, 22:53

De klassementspagina is live:
https://srvn.nl/klassement/endurance.html

P.S. Er zijn aparte klassementpagina's per klasse, en staan de klasses ook bij de race-pagina, maar helaas is het niet mogelijk de klasses ook in het algemeen klassement weer te geven.
Gebruikersavatar
Pascal de Birk
Berichten: 133
Lid geworden op: 02 jan 2017, 08:57
Racestuur: Fanatec CSW 2.5 + McLaren rim
Locatie: Almere

Dan nog even mijn verslag.

De voorbereiding was erg goed. Veel ronden gemaakt en als team samen aan een goede setup kunnen werken. Vol vertrouwen gingen we het raceweekend in. Onze pace was goed, maar hielden voornamelijk Yoeri goed in de gaten want hij had zich nog erg stil gehouden.

De kwalificatie draaide uit op een tweestrijd tussen David en mijzelf. Er zat weer een niks tussen en sinds lange tijd in mijn simrace carrière kon ik een pole position bijschrijven. Blij natuurlijk, maar met een lange multiclass race voor de boeg kon het nog alle kanten op gaan.

In de beginfase reed de top 3 (ik, David en Yoeri) als aan een touwtje bij de rest weg. Langzaam kon ik beetje bij beetje meer van het vechtende tweetal achter mij wegrijden. Toen we voor het eerst de LMPs hadden gehad was het gat naar Yoeri (die inmiddels David had ingehaald) zo'n 2,5 seconden. Ik was benieuwd wat hij kon rijden wat betreft racepace, maar ik kon het gat redelijk controleren.

Op de helft van de eerste stint ging het fout tussen Yoeri en David en had ik plots een gat van 13 seconden. Dat gat is de gehele race steeds gelijk gebleven. Toen de 90 liter bijna was verbruikt ging ik de pits in voor een (bijna) volle tank en nieuwe softs. De tweede stint was erg saai en kon ik rustig mijn ronden rijden. De derde en laatste stint was eigenlijk hetzelfde. Weer vers rubber gekozen want het had gezien de tanktijd toch geen zin om de banden te dubbelstinten. Very easy kon ik de overwinning naar binnen halen en kan daar natuurlijk alleen maar blij mee zijn.

Ik vond het juist erg goed gaan met de LMPs. Af en toe momentjes gehad van "moet dat nou hier", maar geen grote problemen. Soms moest ik de momenten als GTE een beetje afdwingen. Het is zeker in het begin een beetje aftasten hoe de anderen rijden. Op den duur weet je hoe het gaat en kun je voorspellen wanneer en hoe er iemand voorbij wil.

Wat ik wel erg jammer vind is de opkomst. Toen ik las ik dat de verhouding 18 LMPs om 17 GTEs was wreef ik al in mijn handen want dat zou erg gaaf zijn. In de praktijk was het een stuk minder en het kan zo leuk zijn. Dus gewoon meedoen want alleen dan kan dit concept slagen

Verstuurd vanaf mijn MHA-L29 met Tapatalk

Gesloten

Terug naar “SRVN Endurance 2018/2019”