Endurance 2018-II & 2019-I | Race 1 Sebring | 27-10-2018

Gebruikersavatar
SRVN
Berichten: 1287
Lid geworden op: 10 sep 2011, 23:50

Afbeelding

Endurance 2018-II & 2019-I Race 1
Sebring
27-10-2018


Tijdschema
19.00 - Briefing (verplichte deelname via TeamSpeak)
19.15 - Kwalificatie (10 minuten, open, onbeperkt aantal ronden)
19.25 - Warmup (5 minuten)
19.30 - Race (2:30 uur, formatieronde, handmatige rollende start)

Weerbericht

Afbeelding

Links
Algemene Informatie Endurance 2018-II & 2019-I

De baan van Sebring kost € 8,99 en dien je zelf aan te schaffen via de Steam Workshop.
https://store.steampowered.com/itemstor ... detail/18/

Startprocedure
Aanvullend op de omschrijving van de startprocedure in het Algemene Topic, hier het persoonlijke startpunt voor deze race.
Als herkenningspunt: dit punt valt samen met de loopbrug, dus wanneer jij onder de loopbrug doorrijdt begint jouw race.

Afbeelding
Gebruikersavatar
Ger Heuts
Berichten: 4367
Lid geworden op: 19 sep 2011, 16:41
Racestuur: Thrustmaster T300rs
Locatie: Landgraaf
Contact:

Bij het installeren van de mod krijg ik een foutmelding over een missing base-mod van Sebring. We rijden toch niet met de te betalen versie van die baan? Dat staat tenminste niet bij de "benodigdheden".
Gebruikersavatar
Ger Heuts
Berichten: 4367
Lid geworden op: 19 sep 2011, 16:41
Racestuur: Thrustmaster T300rs
Locatie: Landgraaf
Contact:

Bedankt Ruben, maar ik zie in feite niet meer dan een aankondiging en een poll. Ik lees nog niet de beslissing dat de keuze ook definitief is. Ik heb de baan maar gekocht, maar dan zou ik toch graag willen weten (met het oog op de toekomst) of ik aan kampioenschappen mee kan doen en een race oversla als er op een baan wordt gereden die ik NIET wil kopen. Dat lees ik nu niet in de algemene info van het Endurance kampioenschap terug.
Gebruikersavatar
Robin de Jong
Berichten: 2067
Lid geworden op: 19 sep 2011, 16:33

We hadden dit graag wat eerder gedaan, maar hier leggen we het uit.

viewtopic.php?f=97&t=3100

Ik ben het met je eens dat we dit liever voorafgaand aan het seizoen duidelijk hebben. Echter kwam deze baan uit toen de kalender al gemaakt was. Nu zal dit wellicht vaker voorkomen en vandaar dat we destijds ook een poll hebben gemaakt om de leden hier een stem in te geven.
Gebruikersavatar
Ger Heuts
Berichten: 4367
Lid geworden op: 19 sep 2011, 16:41
Racestuur: Thrustmaster T300rs
Locatie: Landgraaf
Contact:

Dank je wel, Robin. Blijft toch de vraag overeind of het mogelijk is om in de toekomst aan een kampioenschap mee te doen zonder over de volledige (deels betaalde) content te beschikken. Nu kreeg ik een foutmelding en was de hele mod daardoor niet geïnstalleerd. Kan ik dan een race overslaan omdat ik de baan niet wil kopen, of kan ik dan aan geen enkele race meedoen, omdat het kampioenschap inclusief de (deels betaalde) banen als één pakket gedownload moeten worden?
Gebruikersavatar
Jeroen Huisers
Berichten: 994
Lid geworden op: 04 jun 2012, 10:05

Elke race wordt er een nieuwe MOD gemaakt (ook met eventuele updates van skins).
Dus Ja, je kan deze overslaan als je de baan niet wil kopen.
Gebruikersavatar
Ger Heuts
Berichten: 4367
Lid geworden op: 19 sep 2011, 16:41
Racestuur: Thrustmaster T300rs
Locatie: Landgraaf
Contact:

Nu zit deze race toevallig als eerste in het seizoen. Als deze als laatste op het programma stond, had ik de mod dan toch kunnen binnenhalen omdat jullie de baan er pas na de voorafgaande race op zetten? Als je alle banen er namelijk aan het begin van het seizoen op zou zetten, dan krijg je een foutmelding omdat de betaalde content ontbreekt.

Ik heb de baan overigens gekocht. Ik word een beetje misselijk van het stroboscoopeffect. Letterlijk bedoel ik dan. Ik heb met dezelfde wagen offline op Interlagos gereden en dat ging perfect. Op Sebring heb ik echt veel last van een stroboscoopeffect. Hoe kan ik dat oplossen?
Gebruikersavatar
Jeroen Huisers
Berichten: 994
Lid geworden op: 04 jun 2012, 10:05

Ger Heuts schreef: 11 okt 2018, 21:22 Nu zit deze race toevallig als eerste in het seizoen. Als deze als laatste op het programma stond, had ik de mod dan toch kunnen binnenhalen omdat jullie de baan er pas na de voorafgaande race op zetten? Als je alle banen er namelijk aan het begin van het seizoen op zou zetten, dan krijg je een foutmelding omdat de betaalde content ontbreekt.
In het verleden werd er inderdaad 1 MOD gemaakt met alle auto's en banen om zo het hele seizoen binnen te halen.
Deze moest dan ook via het forum gedownload worden.
Toen was het ook niet mogelijk om nieuwe inschrijvingen te verwerken in de MOD dus reed men niet met hun eigen skin.
Nu is dit wel mogelijk en wordt de MOD via de server automatisch gedownload.
Ofwel na elke race wordt de nieuwe baan geladen op de server met de juiste auto's (eventueel met update van skins).
En is er dus een nieuwe MOD die bestaat uit 1baan en de auto's.
Heb je de baan niet, en is deze gratis wordt ook de baan via de server binnen gehaald, is deze betaald dan krijg je de foutmelding.
Ditzelfde geld voor de auto's, is dat betaalde content en die heb je niet dan krijg je ook een foutmelding.
Ger Heuts schreef: 11 okt 2018, 21:22 Ik heb de baan overigens gekocht. Ik word een beetje misselijk van het stroboscoopeffect. Letterlijk bedoel ik dan. Ik heb met dezelfde wagen offline op Interlagos gereden en dat ging perfect. Op Sebring heb ik echt veel last van een stroboscoopeffect. Hoe kan ik dat oplossen?
Geen idee wat je hier precies mee bedoeld.
Wat ik bijvoorbeeld wel had op Bahrein is dat alles erg fel was qua verlichting.
Dit heb ik toen opgelost door:
In rfactor klik je op het tandwieltje
Klik links boven op [Video Settings]
Daar staat "Post Effects" die kiesbaar zijn van Low tot Ultra, maar ook None.
Zet deze eens op None en probeer nog eens.
Gebruikersavatar
Lennart Lippens
Berichten: 688
Lid geworden op: 26 sep 2016, 20:21
Racestuur: Fanatec CSWv2.5/Formula v2
Locatie: Den Haag

Ger Heuts schreef: 11 okt 2018, 21:22 ...stroboscoopeffect...
Bedoel je misschien op de strillingen van het beeld door de hobbels? Er is recent een nieuwe optie toegevoegd in de UI: 'stabilize horizon'.
Standaard volgt je camera de trillingen van de auto, waardoor je cockpit niet beweegt en de omgeving trilt bij hobbels. Met deze instelling kun je er ook voor kiezen dat de omgeving stabiel blijft en de cockpit trilt bij hobbels. Dat is veel rustiger voor je ogen op Sebring, maar is wel even wennen.
Gebruikersavatar
Ger Heuts
Berichten: 4367
Lid geworden op: 19 sep 2011, 16:41
Racestuur: Thrustmaster T300rs
Locatie: Landgraaf
Contact:

Oplossing van Lennart werkt voor mij heel goed! Misschien ook een aanrader voor anderen.
Wát een bak zeg, die LMP2... :kwijil:
Gebruikersavatar
Mark Verwer
Berichten: 59
Lid geworden op: 14 okt 2017, 22:11
Racestuur: G25

Help! Ik wil de server op om te trainen etc. maar ben er nu al 7 of 8 x uitgegooid, iedere keer connection lost! Hiervoor geen problemen, dusssss is er wat veranderd of zo, of mis ik soms een update? Mijn internetverbinding is in de lucht en snel zat (1gbps) dus daar kan het niet aan liggen!
Iemand een goede suggestie?

gr
Gebruikersavatar
Frans-Jan Romme
Berichten: 18
Lid geworden op: 08 jun 2018, 20:00
Racestuur: G27
Locatie: Wijchen

al de hele tijd een error, "missing mod" , heb er laatst nog gereden en alles in geïnstalleerd, bestanden verificatie gedaan enz maar blij de error houden. game al opnieuw erop en nog grrrr
Ruben Correa Alves
Berichten: 1192
Lid geworden op: 22 sep 2015, 11:40
Racestuur: Fanatec DD1
Contact:

Kan dit topic aangevuld en gecorrigeerd worden met de correcte informatie? Meerdere dingen in de briefing komen niet overeen met informatie die elders staat. En waar mogen we van start? Dan kunnen we dat nog oefenen voor vanavond.
SRVN Racecommissie
Berichten: 688
Lid geworden op: 20 okt 2011, 22:53

Let op: de openingspost is aangevuld:

- Briefing toegevoegd in tijdschema (19.00u)
- Toelichting op startpunt toegevoegd

Daarnaast is ook het algemene topic aangepast/aangevuld:
- Briefing toegevoegd in tijdschema (19.00u)
- Uitleg over startprocedure verplaatst naar kopje 'BRR' (Bijzonder racereglement), en herschreven.
- BRR aangevuld met info over blauwe vlaggen en multi-class
- Damage aangepast naar 70% (de server stond al op 70%)
- Voor gastrijders verwezen naar het 'Aan- en afmeldtopic' i.p.v. een e-mail naar RC
- Edward Hoekstra van reservelijst LMP2 gehaald (Edward stond er dubbel in)
- Ger Peters hernoemd naar Ger Peeters
- Vanwege de herverdeling LMP2/GTE is Dennis Wierenga naar plek 1 op de reservelijst LMP2 verschoven, en Yoeri Gijsen van de reservelijst GTE naar de startlijst verplaatst. De verhouding op de startlijst is nu LMP2: 18, GTE: 17.
Ruben Correa Alves
Berichten: 1192
Lid geworden op: 22 sep 2015, 11:40
Racestuur: Fanatec DD1
Contact:

:D
Gebruikersavatar
Michel Gulpen
Berichten: 19
Lid geworden op: 19 aug 2015, 15:10
Racestuur: T300
Locatie: Heerlen

Ik neem aan dat ik gewoon kan rijden gezien de afmeldingen en mijn positie op de lmp2 reservelijst?
David Davine
Berichten: 16
Lid geworden op: 20 jul 2018, 14:32

Een vraagje over de startprocedure: Indien er tijdens de opwarmronde (op welke manier dan ook) een gat ontstaat naar je directe voorganger, mag de pitlimiter dan voor een kort moment onderbroken worden zoals dat ook bij SRCA het geval is?
Gebruikersavatar
Lennart Lippens
Berichten: 688
Lid geworden op: 26 sep 2016, 20:21
Racestuur: Fanatec CSWv2.5/Formula v2
Locatie: Den Haag

Michel Gulpen schreef: 27 okt 2018, 17:56 Ik neem aan dat ik gewoon kan rijden gezien de afmeldingen en mijn positie op de lmp2 reservelijst?
Klopt, er zijn 3 LMP2-afmeldingen (waarvan 1 onder voorbehoud), jij bent nr 2 op de reservelijst.
David Davine schreef: 27 okt 2018, 17:59 Een vraagje over de startprocedure: Indien er tijdens de opwarmronde (op welke manier dan ook) een gat ontstaat naar je directe voorganger, mag de pitlimiter dan voor een kort moment onderbroken worden zoals dat ook bij SRCA het geval is?
Klopt
Jarno de Visser
Berichten: 149
Lid geworden op: 09 jan 2017, 23:41
Racestuur: Fanatec CSW2.5, Formula V2

Misschien een beetje laat....maar is er een livestream?
Gesloten

Terug naar “SRVN Endurance 2018/2019”