F2000 2018-II | Race 7&8 Watkins Glen | 14-10-2018

Gebruikersavatar
SRVN
Berichten: 1287
Lid geworden op: 10 sep 2011, 23:50

Afbeelding
F2000 2018-II Race 7&8
Watkins Glen
14-10-2018


Tijdschema
20.15 - Kwalificatie (10 minuten, open, onbeperkt aantal ronden)
20.25 - Warmup (5 minuten)
20.30 - Race 1 (25 minuten, formatieronde, staande start)
21.00 - Race 2 (25 minuten, formatieronde, staande start, top 8 reversed grid)

Weerbericht

Afbeelding

Links
Algemene Informatie F2000 2018-II
Gebruikersavatar
Kai Karreman
Berichten: 285
Lid geworden op: 24 jan 2016, 15:32

Klopt het dat de layout van het circuit is aangepast?
Ruben Correa Alves
Berichten: 1192
Lid geworden op: 22 sep 2015, 11:40
Racestuur: Fanatec DD1
Contact:

Ik weet niet waar hij op staat, maar ik hoop dat we op de complete versie met backstraight chicane racen. :)
Gebruikersavatar
Kai Karreman
Berichten: 285
Lid geworden op: 24 jan 2016, 15:32

Hij stond op de stockcar versie en nu ineens de boot endurance versie.
Ruben Correa Alves
Berichten: 1192
Lid geworden op: 22 sep 2015, 11:40
Racestuur: Fanatec DD1
Contact:

Ooooh nou beterrrr, daar reden ze in het echt in 2017 ook. :)
Gebruikersavatar
Kai Karreman
Berichten: 285
Lid geworden op: 24 jan 2016, 15:32

Maar klopt het wat ik heb waargenomen en zoja wat is de reden van de wisseling?
Nanno van der Poel
Berichten: 72
Lid geworden op: 21 jul 2017, 00:32
Racestuur: Fanatec CSL Elite F1
Locatie: Veendam
Contact:

Het enige verschil dat zichtbaar is dat het er grafisch beter uit ziet. En voelbaar dat het griplevel iets verschild. Iets minder grip.
Gebruikersavatar
Ger Heuts
Berichten: 4367
Lid geworden op: 19 sep 2011, 16:41
Racestuur: Thrustmaster T300rs
Locatie: Landgraaf
Contact:

Altijd als ik op deze baan kom, kan ik het niet laten. Waarschijnlijk weet meer dan 90% van de leden niet eens waar het om gaat, maar hier komt die weer: 25 Liter is genoeg. Leer rekenen, bitches!
Ruben Correa Alves
Berichten: 1192
Lid geworden op: 22 sep 2015, 11:40
Racestuur: Fanatec DD1
Contact:

Ik heb geen idee waar het over gaat, maar ik ben geïntrigeerd.
Gebruikersavatar
Ger Heuts
Berichten: 4367
Lid geworden op: 19 sep 2011, 16:41
Racestuur: Thrustmaster T300rs
Locatie: Landgraaf
Contact:

Jullie kennen Jeffrey Rietveld wel, neem ik aan? Hij heeft vorig jaar ook meegedaan aan World's fastest gamer (heette het zo?) dat uiteindelijk door Rudy van Buren is gewonnen. Jeffrey reed jaaaren geleden als elfjarige knulletje (net als een paar jaar daarvoor Bono Huis) bij het toenmalige BRO veel "oude rotten" naar huis. Aangekomen op Watkins Glen bespraken we op de chat hoeveel benzine we voor de race zouden nemen. Jeffrey verkondigde toen zijn legendarische uitspraak. Hij reed volgens mij aan kop toen zijn wagen kort voor het einde van de race begon te pruttelen om vervolgens vlak na de allerlaatste bocht helemaal stil te vallen. Sindsdien is die quote ettelijke keren gebruikt als in de chat gevraagd werd hoeveel benzine er nodig was voor de race. In de loop der jaren was de lol er wel vanaf en zijn inmiddels veel mensen gestopt die destijds reden. Maar iedere keer als ik de naam Watkins Glen zie, moet ik er toch weer aan denken.
Ruben Correa Alves
Berichten: 1192
Lid geworden op: 22 sep 2015, 11:40
Racestuur: Fanatec DD1
Contact:

😂
Rick Pennders
Berichten: 7
Lid geworden op: 26 jun 2018, 11:23
Racestuur: Logitech G25

Ger Heuts schreef: 04 okt 2018, 19:52 Jullie kennen Jeffrey Rietveld wel, neem ik aan? Hij heeft vorig jaar ook meegedaan aan World's fastest gamer (heette het zo?) dat uiteindelijk door Rudy van Buren is gewonnen. Jeffrey reed jaaaren geleden als elfjarige knulletje (net als een paar jaar daarvoor Bono Huis) bij het toenmalige BRO veel "oude rotten" naar huis. Aangekomen op Watkins Glen bespraken we op de chat hoeveel benzine we voor de race zouden nemen. Jeffrey verkondigde toen zijn legendarische uitspraak. Hij reed volgens mij aan kop toen zijn wagen kort voor het einde van de race begon te pruttelen om vervolgens vlak na de allerlaatste bocht helemaal stil te vallen. Sindsdien is die quote ettelijke keren gebruikt als in de chat gevraagd werd hoeveel benzine er nodig was voor de race. In de loop der jaren was de lol er wel vanaf en zijn inmiddels veel mensen gestopt die destijds reden. Maar iedere keer als ik de naam Watkins Glen zie, moet ik er toch weer aan denken.

Goed gezegd ger helemaal mee eens ken het ook nog ! b:)like (Na jaren zijn wij weer terug rutger en rick)
Raymond Makkus
Berichten: 54
Lid geworden op: 18 aug 2015, 19:20
Racestuur: Fanatec Clubsport Formula V2
Contact:

Mwah... Niet te vreden, als een malle gereden in de quali en kon op P25 starten.
Ik joinde gelijk de race en zag dat er ongeveer 60% aan regen stond. Hoewel de lucht blauw was, maar Rfactor heeft wel meer een loopje genomen met mij en toen regende het wel toen ik wegreed. Dus begonnen op regenbanden, fout! :-( toen was het toch wel droog.
Hoopte op regen in de eerste paar ronden maar dat kwam niet dus toch de pits in voor de soft band.
Met achterstand naar de staart van het veld gereden en wat leuke gevechten gehad maar toen schakelde ik blijkbaar te snel terug en dat vond de motor niet echt leuk, einde verhaal.

Krijg elke keer opmerkingen over het streamen tijdens de race. Ik heb dit nu al een paar keer gedaan (F2000/ GT3) en heb geen problemen met lag en volgens mij gaat het ook in de race goed.
Onno Nieuwenburg
Berichten: 331
Lid geworden op: 12 jun 2017, 20:56
Locatie: Den Haag
Contact:

Raymond Makkus schreef:Mwah... Niet te vreden, als een malle gereden in de quali en kon op P25 starten.
Ik joinde gelijk de race en zag dat er ongeveer 60% aan regen stond. Hoewel de lucht blauw was, maar Rfactor heeft wel meer een loopje genomen met mij en toen regende het wel toen ik wegreed. Dus begonnen op regenbanden, fout! :-( toen was het toch wel droog.
Hoopte op regen in de eerste paar ronden maar dat kwam niet dus toch de pits in voor de soft band.
Met achterstand naar de staart van het veld gereden en wat leuke gevechten gehad maar toen schakelde ik blijkbaar te snel terug en dat vond de motor niet echt leuk, einde verhaal.

Krijg elke keer opmerkingen over het streamen tijdens de race. Ik heb dit nu al een paar keer gedaan (F2000/ GT3) en heb geen problemen met lag en volgens mij gaat het ook in de race goed.
Verkeerde topic gok ik

Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk

Gebruikersavatar
Kai Karreman
Berichten: 285
Lid geworden op: 24 jan 2016, 15:32

Wederom een connection lost tijdens het overschakelen naar de quali. En ik had zelf nog niet eens op drive gedrukt omdat het de laatste tijd zo goed ging als ik even 20 a 30 sec. wachtte. Om moedeloos van te worden, dat kan dus ook de prullenbak in...
Gebruikersavatar
Gerben Kelly
Berichten: 377
Lid geworden op: 04 mei 2013, 14:09
Racestuur: Fanatec Clubsport V2 wheelbase

Heerlijke 2e race met Nanno, Pascal en Ger!!! Top! Zo moet het :D

Excuses aan Twan, ik kon helaas geen kant op en had puur geluk dat er bij mij niets gebeurde.
Gebruikersavatar
Twan Capellen
Berichten: 967
Lid geworden op: 19 sep 2011, 19:37
Racestuur: Thrustmater T500RS
Locatie: Brunssum

Door tijdgebrek niet veel kunnen oefenen. Desondanks p14 in q en in race1 eenzaam nasr p7.
Race 2 kwam ik wat veel op curb en heb Gerben niet gezien, excuses Gerben. Ik eindigde op de kop en dan is het dus race over.
Geen lagspikes gehad!
Ger Peeters
Berichten: 2878
Lid geworden op: 19 sep 2011, 17:32
Racestuur: Fanatec CSL Elite
Locatie: brunssum

onze oosterburen hebben hier een treffende uitspraak voor dit was uberaffengeil :) :D
heb niet eens tijd gehad om grijnzend rond te rijden, top heren heerlijke gevechten
Nanno van der Poel
Berichten: 72
Lid geworden op: 21 jul 2017, 00:32
Racestuur: Fanatec CSL Elite F1
Locatie: Veendam
Contact:

Ger Peeters schreef: 14 okt 2018, 23:04 onze oosterburen hebben hier een treffende uitspraak voor dit was uberaffengeil :) :D
heb niet eens tijd gehad om grijnzend rond te rijden, top heren heerlijke gevechten
Ik zit nog steeds te grijnzen!! Morgen wel het echte verslag. Nu nog even nagenieten van de prachtige races! Bedankt heren!! Het was geweldig. Nog maar een keer de stream kijken zo!
Gebruikersavatar
Pascal de Birk
Berichten: 133
Lid geworden op: 02 jan 2017, 08:57
Racestuur: Fanatec CSW 2.5 + McLaren rim
Locatie: Almere

Wow, na een nachtje slapen nog steeds een enorm goed gevoel na de races van gisteravond want wat waren ze gaaf!

Bij het oefenen zat de snelheid er al goed en snel in. De magische grens van een 1:11 zat er net niet in, maar met een 1:12.1xx kon ik ook zeer tevreden zijn. Het veld zat weer belachelijk dicht bij elkaar en dit herhaalde zich in de kwalificatie. De top 20 zat volgens mij binnen een seconde! Ik reed een 1:12.2 en mocht de race vanaf P6 aanvangen.

Mijn start was niet heel erg lekker en moest Gert aan mij voorbij laten. Gek genoeg behield ik mijn P6. Er gebeurde zoveel in de race dat ik vergeten ben wie ik in het proces voorbij ben gereden. Eigenlijk al vanaf het begin kon het grote slipstream gevecht beginnen met de BlueRange mannen, Cliff en Gert. Walther schakelde zichzelf uit door een manoeuvre op Ruben. Kort daarop was Serge slachtoffer van een lag spike en vloog de hekken in. In pakweg 2 ronden waren er van de BlueRange mannen alleen Lennart nog over. Samen met hem, Cliff en Gert reden we rondenlang op het scherpst van de snede. Elke ronde was een achtbaanrit en de concentratie mocht niet verslappen. We zaten zo dicht bij elkaar dat het wel ergens mis moest gaan, maar dat gebeurde niet. Dat komt omdat we met respect naar elkaar en hard, maar fair reden. Zo hoort racen te zijn en ik heb er van genoten :thumbs_happy:
Heel even reed ik op P3 vanwege een lag spike bij Cliff. Een raar moment want ineens was hij voor mij weg om vervolgens in mijn spiegels weer op te duiken. Cliff was echter sneller en ook doordat ik een verdedigende fout maakte kon hij zijn P3 weer terug pakken (en zo is het maar beter ook misschien).

De start van race 2 was ook weer niet je van het in tegenstelling tot mijn teamgenoot Nanno. Wat had hij een wereldstart! Ik dacht echt aan een jumpstart, maar hij was echt heel goed weg en pakte zowaar P1. Ruben had ook weer een raketstart en zat een beetje bij mij te prikken. Berg omhoog zat ik naast Twan en ging er ook voorbij. Vervolgens zie ik in mijn spiegels het helemaal mis gaan. Twan gaat dwars en Ruben kon geen kant op met een dikke crash tot gevolg. Al snel reed ik weer op P4, maar dat ik die even naar huis zou gaan rijden was niet zomaar gedaan. Wederom weer een heerlijk gevecht gehad, maar dit keer met Gerben. Omdat Nanno na een lange strijd vooraan naar achteren zakte werd het een driestrijd. Wederom erg genoten van de gevechten en het stuivertje wisselen. Uiteindelijk kwamen Nanno en ik gezamenlijk voorbij Gerben en konden we een P4 en P5 naar huis rijden. Voor ons een goed resultaat al hadden onze teamgenoten David en Michael mindere races.

Heren, het was mij een genoegen! Tot de volgende keer
Gesloten

Terug naar “SRVN F2000 2018-II”