Single of triple screen of VR

Gebruikersavatar
Manuel Willems
Berichten: 137
Lid geworden op: 27 jun 2018, 21:57
Racestuur: Fanatec Clubsport V2.5
Locatie: Eijsden

Ik sta op het punt om de oude LCD tv te gaan vervangen voor een nieuwe monitor. Ik heb een GTx 1060 2gb. Zou ik op deze kaart een triple screen kunnen laten functioneren, of is het beter om voor een breed beeld monitor te gaan. Oculus zegt dat mijn kaart geschikt is voor VR, is dit misschien ook een optie

Verstuurd vanaf mijn Moto G (4) met Tapatalk

Ger Peeters
Berichten: 2878
Lid geworden op: 19 sep 2011, 17:32
Racestuur: Fanatec CSL Elite
Locatie: brunssum

Mbt VR
1060 kan wel maar is zeker aan de 'onderkant'. Verder vind men VR vaak geweldig of helemaal niks, er lijkt niet echt een middenweg te zijn. Dus zou in dat geval zeker kijken of je VR een keer ergens bij iemand kunt proberen/bekijken of het jou uberhaupt bevalt.

Mbt triple of breedbeeld setup geen idee. Ik reed al op triple setup met een heel oude amd(weet model niet eens meer), dus zou verwachten dat een 1060 dat zeker zou moeten trekken. Hangt uiteraard ook af welke resolutie je op de breedbeeld denkt te gaan gebruiken. Uiteindelijk is het volgens mij voornamelijk de gebruikte totale resolutie die uitmaakt wat wel/niet kan.
Triple heeft daarbij voordeel dat je de hoek zijkant auto monitors kunt instellen zoals je dat zelf het fijnst vindt rijden.
Gebruikersavatar
Richard Blokker
Berichten: 84
Lid geworden op: 14 jul 2015, 11:53
Racestuur: AccuForce V2
Locatie: Heemskerk
Contact:

Manuel Willems schreef: 09 okt 2018, 14:43 Ik sta op het punt om de oude LCD tv te gaan vervangen voor een nieuwe monitor. Ik heb een GTx 1060 2gb. Zou ik op deze kaart een triple screen kunnen laten functioneren, of is het beter om voor een breed beeld monitor te gaan. Oculus zegt dat mijn kaart geschikt is voor VR, is dit misschien ook een optie
GTx 1060 2gb

Weet je dat zeker? Ik denk eerder 1060 met 6GB.
3GB of 2 GB (als die al bestaat), krijg het denk ik wel lastiger met triples.

Ikzelf heb een 1060 met 6GB, draait prima met triples. Uiteraard kan je niet alles volle-bak aanknallen in settings :thumbs_up:
William Geuze
Berichten: 1147
Lid geworden op: 07 aug 2014, 17:13

Ik zou eerst beide opties eens ergens proberen. VR zou ik niet zomaar 'blind' aanschaffen.
Gebruikersavatar
Manuel Willems
Berichten: 137
Lid geworden op: 27 jun 2018, 21:57
Racestuur: Fanatec Clubsport V2.5
Locatie: Eijsden

Richard Blokker schreef:
Manuel Willems schreef: 09 okt 2018, 14:43 Ik sta op het punt om de oude LCD tv te gaan vervangen voor een nieuwe monitor. Ik heb een GTx 1060 2gb. Zou ik op deze kaart een triple screen kunnen laten functioneren, of is het beter om voor een breed beeld monitor te gaan. Oculus zegt dat mijn kaart geschikt is voor VR, is dit misschien ook een optie
GTx 1060 2gb

Weet je dat zeker? Ik denk eerder 1060 met 6GB.
3GB of 2 GB (als die al bestaat), krijg het denk ik wel lastiger met triples.

Ikzelf heb een 1060 met 6GB, draait prima met triples. Uiteraard kan je niet alles volle-bak aanknallen in settings Afbeelding:
Klopt het is een 1060 3GB. Ik ben pas overgestapt naar de PC en heb bij Paradigit een medium game pc gekocht.

Verstuurd vanaf mijn Moto G (4) met Tapatalk

Gebruikersavatar
Manuel Willems
Berichten: 137
Lid geworden op: 27 jun 2018, 21:57
Racestuur: Fanatec Clubsport V2.5
Locatie: Eijsden

Ger Peeters schreef:Mbt VR
1060 kan wel maar is zeker aan de 'onderkant'. Verder vind men VR vaak geweldig of helemaal niks, er lijkt niet echt een middenweg te zijn. Dus zou in dat geval zeker kijken of je VR een keer ergens bij iemand kunt proberen/bekijken of het jou uberhaupt bevalt.

Mbt triple of breedbeeld setup geen idee. Ik reed al op triple setup met een heel oude amd(weet model niet eens meer), dus zou verwachten dat een 1060 dat zeker zou moeten trekken. Hangt uiteraard ook af welke resolutie je op de breedbeeld denkt te gaan gebruiken. Uiteindelijk is het volgens mij voornamelijk de gebruikte totale resolutie die uitmaakt wat wel/niet kan.
Triple heeft daarbij voordeel dat je de hoek zijkant auto monitors kunt instellen zoals je dat zelf het fijnst vindt rijden.
Ik had gehoopt om op de simracing expo eens met VR te kunnen rijden, maar de wachtrijen waren lang, en we waren er ook voor de races op het gewone circuit, en aangezien ik met 3 personen was die niet zoveel met simracing hebben, heb ik dat maar laten schieten. Ik weet zo niet waar je het kunt proberen.

Het liefste wilde ik triple screen, met 24 inch monitoren. Ik las dat sommige daar prima mee uit de voeten konden op een GTX 1060 3GB.

Widescreen was ik aan het denken aan 21:9 formaat van rond de 250 euro. Maten weet ik zo niet uit mijn hoofd.

Verstuurd vanaf mijn Moto G (4) met Tapatalk


Ger Peeters
Berichten: 2878
Lid geworden op: 19 sep 2011, 17:32
Racestuur: Fanatec CSL Elite
Locatie: brunssum

zie mijn pm-etje Manuel :)
Gebruikersavatar
André Jager
Berichten: 407
Lid geworden op: 31 jan 2016, 10:39
Racestuur: Fanatec Clubsport v2.5
Locatie: Delfzijl (Groningen)
Contact:

William Geuze schreef:Ik zou eerst beide opties eens ergens proberen. VR zou ik niet zomaar 'blind' aanschaffen.
Gewoon bij coolblue oid bestellen. Vind je het niks dan stuur je hem weer terug. Afbeelding

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A5010 met Tapatalk

Berry Witman
Berichten: 312
Lid geworden op: 18 mar 2016, 17:47
Racestuur: 4 DOF Motion + Directdrive
Locatie: Kampen

Ik vindt dat je niet " alleen " VR moet hebben maar ook een goede monitor(en) erbij , In het begin is het erg gaaf alleen ga je na een paar weken de scherpte missen op afstand. Moet je een keuze maken ga dan voor de monitoren gezien de prijs ongeveer gelijk is.
Het rijden op zich met het links rechts kijken is geweldig maar ik moet toch toegeven dat ik de laatste tijd toch weer voor 60 % terug schakel naar mijn triples. Ook vanwege de programma's die ik erbij draai en niet kan zien in VR.
Laten we daarbij niet vergeten dat de meeste mensen toch ook gewoon bureau werk willen doen ( internetten-painten enz. )
en dan zijn monitoren onmisbaar.
Ik heb de Samsung Odyssey vergelijkbaar met de Vive Pro alleen had ik meer scherpte verwacht van VR zelfs met een hele snelle videokaart veranderd er weinig omdat je tegen de grenzen van het display komt zelfs al zet ik 400% supersampling aan.
Gezien je een GTX1060 hebt welke 10% sneller is als mijn oude overclockte GTX970 kun je rekenen op medium instellingen 2xAA en 120% supersampling dus ja je kaart kan het wel aan. Mits je Cpu snel genoeg is !
Gebruikersavatar
Manuel Willems
Berichten: 137
Lid geworden op: 27 jun 2018, 21:57
Racestuur: Fanatec Clubsport V2.5
Locatie: Eijsden

Berry Witman schreef:Ik vindt dat je niet " alleen " VR moet hebben maar ook een goede monitor(en) erbij , In het begin is het erg gaaf alleen ga je na een paar weken de scherpte missen op afstand. Moet je een keuze maken ga dan voor de monitoren gezien de prijs ongeveer gelijk is.
Het rijden op zich met het links rechts kijken is geweldig maar ik moet toch toegeven dat ik de laatste tijd toch weer voor 60 % terug schakel naar mijn triples. Ook vanwege de programma's die ik erbij draai en niet kan zien in VR.
Laten we daarbij niet vergeten dat de meeste mensen toch ook gewoon bureau werk willen doen ( internetten-painten enz. )
en dan zijn monitoren onmisbaar.
Ik heb de Samsung Odyssey vergelijkbaar met de Vive Pro alleen had ik meer scherpte verwacht van VR zelfs met een hele snelle videokaart veranderd er weinig omdat je tegen de grenzen van het display komt zelfs al zet ik 400% supersampling aan.
Gezien je een GTX1060 hebt welke 10% sneller is als mijn oude overclockte GTX970 kun je rekenen op medium instellingen 2xAA en 120% supersampling dus ja je kaart kan het wel aan.
Berry Bedoel je dan een triple screen setup? Voor de rest een duidelijk verhaal. Ik voel me zelf gezegend met een speciaal hoekje in de kelder waar mijn diy rig staat. Maar een gewone monitor zal er toch sowieso bij blijven.

Verstuurd vanaf mijn Moto G (4) met Tapatalk

Berry Witman
Berichten: 312
Lid geworden op: 18 mar 2016, 17:47
Racestuur: 4 DOF Motion + Directdrive
Locatie: Kampen

Nee Ik bedoel VR alleen moet je Postprocessing uit zetten! en Antialiassing moet je met een bril echt wel op 2 keer AA aanzetten
Anders gaan alle hekken en strepen zaagtanden krijgen die op monitoren minder zichtbaar zijn maar in de bril storend zijn
Triples screens bv 1920 * 1080 dat is dus 5760 *1080 resolutie bij 3 schermen draaien makkelijker op je kaart dan een VR bril
Gebruikersavatar
Manuel Willems
Berichten: 137
Lid geworden op: 27 jun 2018, 21:57
Racestuur: Fanatec Clubsport V2.5
Locatie: Eijsden

Berry Witman schreef:Nee Ik bedoel VR alleen moet je Postprocessing uit zetten! en Antialiassing moet je met een bril echt wel op 2 keer AA aanzetten
Anders gaan alle hekken en strepen zaagtanden krijgen die op monitoren minder zichtbaar zijn maar in de bril storend zijn
Triples screens bv 1920 * 1080 dat is dus 5760 *1080 resolutie bij 3 schermen draaien makkelijker op je kaart dan een VR bril
Dus als ik het goed begrijp zou mijn GPU triplescreens aan moeten kunnen, met eventueel wat tweaken.

Sorry voor de vele vragen, maar wil het zeker weten voor ik eventueel monitors ga bestellen.

Ik ga bij Ger eens VR testen.

Verstuurd vanaf mijn Moto G (4) met Tapatalk

Joost van der Stoep
Berichten: 359
Lid geworden op: 20 sep 2011, 08:32
Racestuur: bv Logitech G25
Locatie: Balkbrug

Ik heb de Oculus Rift getest met dezelfde videokaart 1060 3GB. In rFactor 2 was het met de laagste settings net te doen. Ik vond het uiteindelijk vanwege de laagste settings en het slechte beeld daardoor niet waard. Wel een enorm gave ervaring (en wat misselijkheid op de koop toe).

Dus voor als je voor VR gaat zou ik een betere videokaart adviseren om er echt van te genieten.

Ik had de Oculus Rift trouwens ook bij Coolblue besteld en deze gewoon kunnen retourneren.
Berry Witman
Berichten: 312
Lid geworden op: 18 mar 2016, 17:47
Racestuur: 4 DOF Motion + Directdrive
Locatie: Kampen

Manuel Willems schreef: 10 okt 2018, 14:53
Berry Witman schreef:Nee Ik bedoel VR alleen moet je Postprocessing uit zetten! en Antialiassing moet je met een bril echt wel op 2 keer AA aanzetten
Anders gaan alle hekken en strepen zaagtanden krijgen die op monitoren minder zichtbaar zijn maar in de bril storend zijn
Triples screens bv 1920 * 1080 dat is dus 5760 *1080 resolutie bij 3 schermen draaien makkelijker op je kaart dan een VR bril
Dus als ik het goed begrijp zou mijn GPU triplescreens aan moeten kunnen, met eventueel wat tweaken.

Sorry voor de vele vragen, maar wil het zeker weten voor ik eventueel monitors ga bestellen.

Ik ga bij Ger eens VR testen.

Verstuurd vanaf mijn Moto G (4) met Tapatalk
Triple screens ga je sowieso redden, postprocessing en shadows op uit met gemak!
Wel 1080P monitoren halen en geen 1440P anders kom je wel te kort voor triples.
Gebruikersavatar
Manuel Willems
Berichten: 137
Lid geworden op: 27 jun 2018, 21:57
Racestuur: Fanatec Clubsport V2.5
Locatie: Eijsden

Berry Witman schreef:
Manuel Willems schreef: 10 okt 2018, 14:53
Berry Witman schreef:Nee Ik bedoel VR alleen moet je Postprocessing uit zetten! en Antialiassing moet je met een bril echt wel op 2 keer AA aanzetten
Anders gaan alle hekken en strepen zaagtanden krijgen die op monitoren minder zichtbaar zijn maar in de bril storend zijn
Triples screens bv 1920 * 1080 dat is dus 5760 *1080 resolutie bij 3 schermen draaien makkelijker op je kaart dan een VR bril
Dus als ik het goed begrijp zou mijn GPU triplescreens aan moeten kunnen, met eventueel wat tweaken.

Sorry voor de vele vragen, maar wil het zeker weten voor ik eventueel monitors ga bestellen.

Ik ga bij Ger eens VR testen.

Verstuurd vanaf mijn Moto G (4) met Tapatalk
Triple screens ga je sowieso redden, postprocessing en shadows op uit met gemak!
Wel 1080P monitoren halen en geen 1440P anders kom je wel te kort voor triples.
Berry Bedankt voor je reactie

Verstuurd vanaf mijn Moto G (4) met Tapatalk

Gebruikersavatar
Ronald van Dijk
Berichten: 377
Lid geworden op: 02 sep 2015, 15:01
Racestuur: Thrustmaster TS-PC Racer
Locatie: Hendrik-Ido-Ambacht

Mocht je bij de VR-test bij Ger de eerste keer misselijk worden, dat had ik ook. Maar na die eerste keer nooit meer last van gehad. Het is kennelijk heel even wennen voor je hersenen. Nu rijd ik zonder problemen uren achter elkaar. Ik ben van de school die nooit meer terug gaat. VR is veel te gaaf. Het zou nog een tikkie scherper mogen, maar dat zit al in de pijplijn. De Vive Pro schijnt al een stuk scherper te zijn, maar die is nog veel te duur.
Gebruikersavatar
Manuel Willems
Berichten: 137
Lid geworden op: 27 jun 2018, 21:57
Racestuur: Fanatec Clubsport V2.5
Locatie: Eijsden

Ronald van Dijk schreef:Mocht je bij de VR-test bij Ger de eerste keer misselijk worden, dat had ik ook. Maar na die eerste keer nooit meer last van gehad. Het is kennelijk heel even wennen voor je hersenen. Nu rijd ik zonder problemen uren achter elkaar. Ik ben van de school die nooit meer terug gaat. VR is veel te gaaf. Het zou nog een tikkie scherper mogen, maar dat zit al in de pijplijn. De Vive Pro schijnt al een stuk scherper te zijn, maar die is nog veel te duur.
Ik denk dat het misselijk worden hetzelfde is als wagenziekte.

Hoe is het eigenlijk om VR te rijden met een bril. Ik zelf ben een bril drager.

Verstuurd vanaf mijn Moto G (4) met Tapatalk

Ger Peeters
Berichten: 2878
Lid geworden op: 19 sep 2011, 17:32
Racestuur: Fanatec CSL Elite
Locatie: brunssum

ik ben ook brildrager (verziend) maar zet hem af als ik oculus gebruik. Kan wel met bril maar is erg aan de krappe kant, vind ik persoonlijk niet fijn en heb niet veel last van rijden zonder (heb dan meteen een soort van ingebouwde anti-alias via mijn ogen en zie de pixels wat minder) . Maar is uiteraard erg persoonlijk en afhankelijk van brilsterkte etc, weet bv dat Twan bril wel gebruikt in de oculus.
Gebruikersavatar
Manuel Willems
Berichten: 137
Lid geworden op: 27 jun 2018, 21:57
Racestuur: Fanatec Clubsport V2.5
Locatie: Eijsden

Ger Peeters schreef:ik ben ook brildrager (verziend) maar zet hem af als ik oculus gebruik. Kan wel met bril maar is erg aan de krappe kant, vind ik persoonlijk niet fijn en heb niet veel last van rijden zonder (heb dan meteen een soort van ingebouwde anti-alias via mijn ogen en zie de pixels wat minder) . Maar is uiteraard erg persoonlijk en afhankelijk van brilsterkte etc, weet bv dat Twan bril wel gebruikt in de oculus.
We gaan het merken Ger, stuur je binnenkort een pm

Verstuurd vanaf mijn Moto G (4) met Tapatalk

Ger Peeters
Berichten: 2878
Lid geworden op: 19 sep 2011, 17:32
Racestuur: Fanatec CSL Elite
Locatie: brunssum

b:)like
Plaats reactie

Terug naar “Vraag en antwoord”