Mijn kwalificatie ging niet helemaal zoals gehoopt, kon mijn snelste rondetijd niet halen. Het gevoel in de auto was minder dan de avond ervoor.
Ik kwalificeerde mij op P18, maar een paar keer ging het niet helemaal goed met de gridplaatsen. Hierdoor werd ik bij race 1 op P20 gezet.
Race 1,
Ik had een redelijke start en zag het voor mij gelijk fout gaan. Een paar mensen raakten buiten de baan en bij het rejoinen kon ik Rogier net ontwijken die de baan weer opreed. Even later zie ik Bert en René contact maken, ik rem gelijk.....zie René naar rechts spinnen maar op het moment dat ik er links omheen wil gaan rolt hij de baan weer op en het contact was onvermijdelijk helaas. Hierdoor had ik veel schade en moest 156sec in de pits blijven. Desondanks besloot ik niet te stoppen maar toch door te gaan voor mijn race ervaring.Toch nog leuk mijn rondjes kunnen rijden maar niet zoals gehoopt.
Warmup, kleine aanpassing aan mijn setup gedaan met hulp van mijn Duitse racemaat Daniel en hierdoor voelde de auto stukken beter aan en reed gelijk mij persoonlijk snelste ronde.
Race 2.
Gestart op P18, deze keer dus wel goed. Start was ok, maar wederom gaat het goed mis voorin. Later blijkt dat Pieter Brandsma zijn motor is afgeslagen. Ik kon nog maar net via de pit exit deze mensen ontwijken en lag opeens P13. Kon eindelijk heerlijk een paar rondjes rijden. Uiteindelijk reed ik P7 en besloot bij het ingaan van ronde 10 mijn pitstop te doen. Keurig op de pitlimiter gedrukt.....2 banden gewisseld en 10 seconden later gas erop! Blijkt opeens dat mijn pitlimiter is uitgeschakeld en ik weet 100% zeker dat ik hem niet heb uitgezet, pitlimiter knop zit niet op mijn stuur, dus speeding in pitlane.......damn. Ik dacht een drive-thru penalty te lezen dus gelijk een ronde later de pits maar weer in om het in te lossen......blijkt het een stop&go te zijn dus moest ik voor de derde keer de pits in. Hierdoor zakte ik terug naar P14, dit was enorm balen. Ronde 13 kwam ik achter Serge en Jeroen terecht die aan het vechten waren voor P4. Ik kon ze toch redelijk volgen, dit was wel leuk. Bij het commentaar in de livestream werd vermeld dat ik versere banden had door mijn vele pitstops, maar heb alleen de eerste keer banden gewisseld, dus bijna even oude banden. In de laatste ronde zit ik nog steeds achter Serge en Jeroen en volgens de commentatoren moest ik maar ophoepelen

, natuurlijk heb ik geen moment gedacht om mij te mengen in deze strijd. Ik was mij zeer bewust dat ik op P14 en een ronde achterstand reed. Maar ik heb me zeer vermaakt door ze te "kunnen" volgen.
Al met al weer een zeer leuke race, maar jammer van de pitlimiter.......er had zeker meer in gezeten deze race.