Om een of andere reden was mijn racesetup overschreven door een kwalificatie setup met volle tank. Dat betekende dat ik of uit de pits moest starten of 50 minuten moest racen op softs, 2 clicks minder wing en een afgeplakte radiator. Ik koos om maar van start te gaan en de startpositie te verdedigen. De softs en 2 clicks minder wing betekenden dat in letterlijk elke bocht (op bochten 2 en 10 na) overstuur had. Overal in de exit was het op de lijn van tegen sturen. Ook was de dirty air een stuk extremer en met de afgeplakte radiator erbij kon ik tijdens de race gewoon mijn avondeten klaar maken op de motorkap.
Tijdens de race kon ik vanaf P2 op de grid kort bij blijven bij Arjan, maar al snel werd duidelijk dat volgen onmogelijk was met de kwalificatie setup. Lang op P2 kunnen rijden maar in de slotfase toch een spin met compleet kapotte achterbanden door de constante overstuur. Helaas teruggevallen tot P5 in plaats van een gevecht om P1 die hier zeker mogelijk was, maar schade blijft beperkt.