LMP3 2018-II | Race 3 Road Atlanta | 04-10-2018

Gesloten
Gebruikersavatar
SRVN
Berichten: 1287
Lid geworden op: 10 sep 2011, 23:50

Afbeelding
LMP3 2018-II Race 3
Road Atlanta
04-10-2018


Tijdschema
20.15 - Kwalificatie (10 minuten, open, onbeperkt aantal ronden)
20.25 - Warmup (5 minuten)
20.30 - Race (50 minuten, formatieronde, staande start)

Weerbericht

Afbeelding

Links
Algemene Informatie LMP3 2018-II
Gebruikersavatar
Twan Capellen
Berichten: 967
Lid geworden op: 19 sep 2011, 19:37
Racestuur: Thrustmater T500RS
Locatie: Brunssum

Nou dat was snel voorbij.
Nadat ik in de q geen clear rondje had en wel erg ver naar achteren moest starten (p22), ging ik na de start meteen een paar man voorbij. Helaas raakten de 2 autos voor mij elkaar en duwden mij de muur in. Hierna kreeg ik een penalty voor het verlaten van de pits onder rood (ik stond toch echt op de grid), dus foutje in de baan.
2 keer geprobeerd de penalty die ik kreeg in te boeten, maar dat ging niet (zonder pitsaanvraag werd toch steeds pitstop gedaan.
Daarop maar gestopt.
Bert Philippi
Berichten: 58
Lid geworden op: 08 okt 2017, 14:27
Racestuur: thrustmaster ts-pc racer
Locatie: Voorhout

sorry maar mijn r factor sloeg vast echt balen
Gebruikersavatar
Jos van der Sterren
Berichten: 1222
Lid geworden op: 09 sep 2011, 19:12
Racestuur: Fanatec
Locatie: Horst

Na wat hardware problemen toch als laatste kunnen starten met de race.
Bij de start al meteen problemen voor me maar deze kunnen ontwijken en met wat achterstand de race kunnen vervolgen echter na een paar ronde spinde iemand voor me en boorde zich in mijn zijkant.
Na dit voorval geprobeerd de auto op de baan te houden en met enige kracht ging dit nog aardig echter hij was onvoorspelbaar en belande in de muur met een veel te grote schade.
De auto maar geparkeerd want het was niet meer verantwoord om er mee te rijden.
Jammer want het ging eigenlijk de eerste rondes echt lekker.
Op naar de volgende.
Gebruikersavatar
Yoeri Gijsen
Berichten: 3138
Lid geworden op: 09 sep 2011, 20:47
Racestuur: Logitech G29

Negende na een dramatische start viel niet tegen. Ik eindigde twee plaatsen achter William - precies waar ik was gestart. Er zaten echter wel flink wat seconden tussen op de finish.

Kwalificatie liep wel aardig. Helaas kwam ik in mijn laatste rondje iemand tegen, waardoor ik mijn tijd niet meer kon verbeteren. Het was een beetje zuur om te zien dat ik met 0,3 seconden van de twaalfde naar de zevende positie was gegaan (of iets dergelijks), maar goed, dat beloofde dan wel weer wat voor de race.

De belofte werd niet ingelost. Ik startte schijnbaar net op een helling en liet de rem iets te vroeg gaan voordat het groen werd. De drive-though verpestte mijn kansen op een strakke klasseringen. Daarna wel lekker gejaagd en wat mensen ingehaald, al deed een groot deel het werk voor me. Uiteindelijk nog naar de negende plaats gereden. Niet slecht na zo'n start. Het was meer dan ik verwacht had te scoren toen ik door de pits heen sukkelde.

Op naar Brazilië!
Ruben Correa Alves
Berichten: 1192
Lid geworden op: 22 sep 2015, 11:40
Racestuur: Fanatec DD1
Contact:

Om een of andere reden was mijn racesetup overschreven door een kwalificatie setup met volle tank. Dat betekende dat ik of uit de pits moest starten of 50 minuten moest racen op softs, 2 clicks minder wing en een afgeplakte radiator. Ik koos om maar van start te gaan en de startpositie te verdedigen. De softs en 2 clicks minder wing betekenden dat in letterlijk elke bocht (op bochten 2 en 10 na) overstuur had. Overal in de exit was het op de lijn van tegen sturen. Ook was de dirty air een stuk extremer en met de afgeplakte radiator erbij kon ik tijdens de race gewoon mijn avondeten klaar maken op de motorkap.

Tijdens de race kon ik vanaf P2 op de grid kort bij blijven bij Arjan, maar al snel werd duidelijk dat volgen onmogelijk was met de kwalificatie setup. Lang op P2 kunnen rijden maar in de slotfase toch een spin met compleet kapotte achterbanden door de constante overstuur. Helaas teruggevallen tot P5 in plaats van een gevecht om P1 die hier zeker mogelijk was, maar schade blijft beperkt. :)
William Geuze
Berichten: 1147
Lid geworden op: 07 aug 2014, 17:13

Had enkel vorige week wat rondjes gereden, vanavond voor het eerst met volle tank..

Was goed merkbaar dat ik voor mezelf hier te weinig tijd aan had besteed. Veel meer dan p7 had er zo ook niet echt in gezeten met de pace die ik had.
Kevin Heijnen
Berichten: 261
Lid geworden op: 03 dec 2015, 01:24
Racestuur: Logitech G27
Contact:

300 (hot)laps geoefend, setup was lekker, maar de concentratie was net niet voldoende om de finish te halen vanavond. Al vroeg in de race een spin na bocht 1 doordat ik de kerb aan de binnenkant aan tikte en ietsje naar buiten schoof en wat gras mee pakte. Ah fijn geen schade, doorrijden met vierkante banden wat verrassend genoeg best te doen was. Halverwege de race toch ff een momentje focus weg, en in de esses een 180 graden draai en de muur in, spoiler weg, en toen was het eigenlijk direct klaar. Toch nog eigenwijs door proberen te rijden maar dat ging nergens over ^^

Op naar Brasil dan maar...
Ger Peeters
Berichten: 2878
Lid geworden op: 19 sep 2011, 17:32
Racestuur: Fanatec CSL Elite
Locatie: brunssum

that went well until it sucked big time again seems to sum it all up
Gesloten

Terug naar “SRVN LMP3 2018-II”