F2000 2018-II | Race 5&6 Indianapolis GP | 30-09-2018

Gebruikersavatar
SRVN
Berichten: 1287
Lid geworden op: 10 sep 2011, 23:50

Afbeelding
F2000 2018-II Race 5&6
Indianapolis GP
30-09-2018


Tijdschema
20.15 - Kwalificatie (10 minuten, open, onbeperkt aantal ronden)
20.25 - Warmup (5 minuten)
20.30 - Race 1 (25 minuten, formatieronde, staande start)
21.00 - Race 2 (25 minuten, formatieronde, staande start, top 8 reversed grid)

Weerbericht

Afbeelding

Links
Algemene Informatie F2000 2018-II
Gebruikersavatar
Ger Heuts
Berichten: 4367
Lid geworden op: 19 sep 2011, 16:41
Racestuur: Thrustmaster T300rs
Locatie: Landgraaf
Contact:

Is er ook een gradatie in de regen aan te brengen? Ik zat net met fase moesson op de baan. Nu heb ik al problemen om met droog weer de auto fatsoenlijk op de baan te houden, maar dit was geen doen.
Ruben Correa Alves
Berichten: 1192
Lid geworden op: 22 sep 2015, 11:40
Racestuur: Fanatec DD1
Contact:

Same old same old. Niet op de baan kunnen houden = te hard de bocht in willen. Lekker houden zo die regen. :D
Raymond Makkus
Berichten: 54
Lid geworden op: 18 aug 2015, 19:20
Racestuur: Fanatec Clubsport Formula V2
Contact:

Staat nu regen intensiteit altijd op 20% gezien de grote verschillen in tijden in de tijdenlijst? :kopstooot:
Gebruikersavatar
Ger Heuts
Berichten: 4367
Lid geworden op: 19 sep 2011, 16:41
Racestuur: Thrustmaster T300rs
Locatie: Landgraaf
Contact:

Raymond Makkus schreef: 25 sep 2018, 21:03 Staat nu regen intensiteit altijd op 20%
Dat wil ik niet hopen. Dan wil ik geen 100% meemaken als ik in 20% gereden heb. Ik ga alvast een ark bouwen en stop de peddels en reddingsvesten in de cockpit.
Gebruikersavatar
SRVN
Berichten: 1287
Lid geworden op: 10 sep 2011, 23:50

!!!LET OP!!!

Het weerbericht is iets aangepast.
De kwalificatie zal onder droge omstandigheden gereden worden.
De race zal droog starten, maar in de regen eindigen.

De raceserver is aangepast naar deze instellingen.
Er is een 2e server aangezet die alleen de natte omstandigheden heeft.
WaIther Berk
Berichten: 89
Lid geworden op: 27 jan 2017, 14:44
Racestuur: T500RS

Wat is de reden dat het weerbericht aangepast is?

Ik vind het niet zo handig om zo kort voor de wedstrijd het aan te passen omdat we nu bijna geen tijd hebben om fatsoenlijk te oefenen en een setup te bouwen, laat staan de weggegooide tijd die we besteed hebben om een setup te bouwen op helemaal natte omstandigheden.

Ben benieuwd naar de argumentatie.
Martijn Huisers
Berichten: 472
Lid geworden op: 02 dec 2012, 16:37
Racestuur: Logitech G27
Locatie: Lelystad

Walther,

Elke minuut die nu besteed is aan trainen is absoluut niet weggegooid. Sterker nog, het wordt nu beter beloond.
Er was een kans van 70% op regen.
Dit betekend dat het continu kan regenen maar ook droog kan blijven. Je moet voor beide situaties een strategie hebben met het risico dat er 1 niet nodig is geweest.
Nu weet je zeker dat beide nodig zijn en weet je ook dat je ergens tijdens de race een bandenwissel moet doen.
Alleen maar meer duidelijkheid dus en dat is dan ook gelijk de argumentatie.
Gebruikersavatar
Kai Karreman
Berichten: 285
Lid geworden op: 24 jan 2016, 15:32

Vind het ook wel heel voorspelbaar op deze manier. Het is zoals het is en deal er maar mee zou ik zeggen.
Raymond Makkus
Berichten: 54
Lid geworden op: 18 aug 2015, 19:20
Racestuur: Fanatec Clubsport Formula V2
Contact:

Ik vind het wel een uitdaging...
Misschien is real weather in de toekomst ook een optie. Dit wordt bij het VEC ook gebruikt.
Gebruikersavatar
Ger Heuts
Berichten: 4367
Lid geworden op: 19 sep 2011, 16:41
Racestuur: Thrustmaster T300rs
Locatie: Landgraaf
Contact:

Ik vraag me af hoe het op de server "wet" is. Op de gewone versie is nu de zondvloed aan de gang.
Raymond Makkus
Berichten: 54
Lid geworden op: 18 aug 2015, 19:20
Racestuur: Fanatec Clubsport Formula V2
Contact:

Ik ga de race vanavond live streamen voor de liefhebbers!
https://www.youtube.com/watch?v=L2UqSa_4Osc
Gebruikersavatar
Albert van Mourik
Berichten: 2637
Lid geworden op: 15 dec 2013, 19:12
Racestuur: LogiMaster T327 RS
Locatie: Wageningen
Contact:

Ik neem aan dat je dat doet vanaf een 2e pc?


Castrol Racing Team

Gebruikersavatar
Ger Heuts
Berichten: 4367
Lid geworden op: 19 sep 2011, 16:41
Racestuur: Thrustmaster T300rs
Locatie: Landgraaf
Contact:

Eerste race na een halve "opwarmronde" vanuit de pits op regenbanden gestart en na 4 ronden maar in de pits geparkeerd. Tweede race bij het vallen van de regen ook in de pits geparkeerd, waar rFactor opeens zichzelf afsloot. Excuses als mensen daar last van hebben gehad. Ik hoop dat de overige races droog verreden worden, zodat ik zelf nog wat plezier aan het rijden beleef.
Gebruikersavatar
Gerben Kelly
Berichten: 377
Lid geworden op: 04 mei 2013, 14:09
Racestuur: Fanatec Clubsport V2 wheelbase

P2 :thumbs_happy:
Gebruikersavatar
Ruben Schenkel
Berichten: 120
Lid geworden op: 29 mar 2016, 20:46
Racestuur: Fanatec Wheel Base V2.5
Locatie: Braunschweig, Duitsland

Hele leuke avond gehad als gastrijder voor de tweede keer in de F2000. De resultaten waren deze keer matig, maar wat blijft het toch leuk om zo af en toe een regenrace te rijden! Wat een uitdaging!! b:)like
Ger Peeters
Berichten: 2878
Lid geworden op: 19 sep 2011, 17:32
Racestuur: Fanatec CSL Elite
Locatie: brunssum

race 1 goed gegokt :) , race 2 fout gegokt :), later wat beelden....
René de Ruijter
Berichten: 411
Lid geworden op: 31 mar 2016, 20:45
Racestuur: Logitech G27

Zelfde verhaal als Ger :) me verder prima vermaakt als gastrijder. Heerlijk hoe iedereen gelijk weer helemaal over de pis is als het net even niet gaat zoals ze gehoopt hadden..... vingers omhoog voor live weather
William Geuze
Berichten: 1147
Lid geworden op: 07 aug 2014, 17:13

René de Ruijter schreef: 01 okt 2018, 09:05 Zelfde verhaal als Ger :) me verder prima vermaakt als gastrijder. Heerlijk hoe iedereen gelijk weer helemaal over de pis is als het net even niet gaat zoals ze gehoopt hadden..... vingers omhoog voor live weather
Ah yes, het selectief sim syndroom. Tot er een auto niet helemaal rijd zoals verwacht wordt, dan is de shit weer en moet alles zoveel mogelijk kloppen wanneer het men uit komt. Tot we cockpit forceren, dan alle motorkap gamers weer tegen het plafond :)

Kortom, voor de tere zieltjes, niet miepen maar rijden :driving: :thumbs_happy:
Er zijn er altijd die het een leuk vinden, het andere niet. Dat hoort een beetje bij de insteek van SRVN door een brede doelgroep aan te spreken. Maar daar hoeft niet iedereen het helemaal mee eens te zijn en dat is prima ;)
Ruben Correa Alves
Berichten: 1192
Lid geworden op: 22 sep 2015, 11:40
Racestuur: Fanatec DD1
Contact:

Ben ook een groot voorstander van live weather. Snap nog steeds niet waarom dat niet kan.

Al met al wel een aardige avond. Pace was goed, maar nadat sommigen een voordeel haalden uit het feit dat de baan nat begon waar hij droog hoorde te zijn vielen we kansloos terug met een pitstop. Er was geen reden dat het nat zou zijn (baan was visueel droog en hud stond op starttijd) en we vertrouwden op de briefing, maar die was dus fout. Directe concurent Cliff had hetzelfde, dus daar hadden we geluk mee. Uiteindelijk van een kans op podium teruggevallen naar p13 door de stop.

Race 2 begon wel volgens de briefing droog, en vanaf p13 direct een harde klap bij t1. Iemand stuurde daar halverwege de remzone keihard in? Hopelijk was dat een foutje, want was wel heel vroeg. Met voorvleugel en ophangingsschade toch nog wat naarvoren kunnen rijden samen met Gert, maar mistte wel wat grip voor.

Toen het ging regenen stond ik 3 seconde achter Gert en 6 achter Cliff. De enige manier waarop ik ze kon verslaan was een andere tactiek toepassen, dus toen zij naar binnen gingen voor wets bleef ik buiten, met een hilarische rallycross sessie als gevolg. Uiteindelijk net 1 seconde achter Gert gefinished, dus ik verloor er helemaal niks mee.

Ook ik was “helemaal over de pis toen het net even niet ging zoals ik gehoopt had”, om René zijn woorden te gebruiken. Maar niet omdat het nat was, maar omdat sommigen het wisten en zo een heel groot voordeel hadden. Ik ben juist een groot voorstander van onvoorspelbare omstandigheden, maar wel als dat voor iedereen zo is. Nu wist de helft precies wat er gebeurde en de andere helft ging uit van de briefing, zoals elke race. Dat is alsof iemand stiekem de race op 35 minuten zet, een aantal dat zien en er niks over zeggen waardoor de helft een pitstop moet doen. Leuk als dat voor iedereen als een verassing komt, maar niet als een aantal het weten en stil houden.

Maar goed, heb me verder op de baan prima vermaakt en het klassement leeft nog. En als een bonus helemaal geen lag gehad gister! Op naar The Glen! :)
Gesloten

Terug naar “SRVN F2000 2018-II”