NK GT3 2018-II | Race 2 Interlagos | 23-09-2018

Gebruikersavatar
Pascal de Birk
Berichten: 133
Lid geworden op: 02 jan 2017, 08:57
Racestuur: Fanatec CSW 2.5 + McLaren rim
Locatie: Almere

Mijn race was een beetje aan de saaie kant wat betreft inhaalacties, maar heb mij toch goed kunnen vermaken.

De eerste paar oefenrondes gingen niet al te best. Ik kreeg de Chevy maar niet lekker rond.
Met behulp van teamgenoot David Davine de setup in de goede richting gekregen. Beste rondetijd in kwali trim was een 29.9. Niet waar ik wilde staan, maar op dat moment het hoogst haalbare.
De kwalificatie zelf ging dan wel weer heel erg goed. Gedurende de sessie kon ik steeds wat van mijn tijden afsnoepen en uiteindelijk sloot ik met een 29.5 af. Die tijd was goed voor P12 op de grid waar ik tussen de Bollesnegro auto's stond.

De start verliep prima en kreeg ik door schermutselingen een paar gratis plekjes. Ik moest Yoeri (die achter mij was gestart) voor mij laten. Na de Senna S reed ik op plek 10 rond. Al snel werd dit P9 vanwege het uitvallen van Niek. Achter mij reed David die heel even Bas achter zich kon houden, maar uiteindelijk zich gewonnen moest geven. Op mijn beurt kon ik in het begin de teamgenoten van Bas volgen (William en Yoeri). Zij reden langzaam van mij weg. De focus moest ook naar achteren want Bas liep snel in op vervolgens bij mij aan te sluiten. Lang heeft hij niet achter mij gezeten en kon hij bij de Senna S (waarbij we elkaar even raakten) mij voorbij. Daarna heb ik voor een heel groot deel achter het Bollesnegro treintje aangereden. Meer kon ik niet doen. Bas was duidelijk wel sneller dan William en op een gegeven moment had ik het idee dat ze last van elkaar begonnen te krijgen. Goed voor mij want ik had daardoor iets meer aansluiting. Bas maakte voor mij op een gegeven moment een remfout bij aanremmen Senna S en moest door het gras. Wederom kon hij snel aansluiting vinden. Dit keer was het mijn beurt om de fout in te gaan door wijd te gaan bij de hairpin naar rechts. Bas kon er nu weer voorbij. Tot aan de pitstop bleef de slagorde hetzelfde.

William bezocht de pits als eerste. Vervolgens waren Bas en Yoeri aan de beurt. Ik kon nog een ronde langer door waarbij ik vrij baan had. Na een snelle pitstop (12 seconden) kwam ik tot mijn grote verrassing kwam ik tussen Yoeri en Bas de baan weer op. William had blijkbaar een heel langzame stop want hij zat 11 seconden achter mij. Ik verwachtte dat Bas wederom redelijk snel het gat van 2 seconden dicht zou rijden, maar dat moment bleef uit. Ik reed geen snellere tijden dus ik neem aan dat of hij aan het cruisen was of dat er iets met zijn auto aan de hand moest zijn. Het gat naar Yoeri werd wel iets minder, maar met 4 seconden was ik nooit een bedreiging voor hem. Na 70 minuten sturen kon ik de auto op P7 thuis brengen en ben daar zeer content mee.
William Geuze
Berichten: 1147
Lid geworden op: 07 aug 2014, 17:13

Goed gezien Pascal, ik had 'ter controle' in mijn pitstop menu gekeken wat de radiator setting deed, en hem weer terug gezet... Dit werd beloond met een extra 10 seconden wachten in de pitstraat :p
Gebruikersavatar
Richard Blokker
Berichten: 84
Lid geworden op: 14 jul 2015, 11:53
Racestuur: AccuForce V2
Locatie: Heemskerk
Contact:

Zo, ging al op vooruit deze race. In plaats van 2 beuken slechts 1 beuk!

Q: 17e plek, 18e op startopstelling.
Q ging redelijk, PB dat wel, maar zeker niet snel.

Race:
Gelukkig in de eerste 3 bochten alle shit kunnen vermijden, waardoor we direct plaatjes opschoven. Prima!

Eerste echte gevecht was met David Davine, met flink wat ellebogen werk. David was eerder in gevecht met iemand anders en daar werd flink geblocked en geduwd, kon dat goed zien toen ik erachter zat.
Op gegeven moment was het mijn beurt, maar de ideale inhaalactie zou het niet worden gezien het gevecht wat ik daarvoor had gezien. Dus met de ellebogen erg breed kon ik passeren in bocht 1/2.
Daarna was het vrij lang cruisen op P10, ik liep langzaam uit op me achtervolgers.

Totdat... een achterblijver...
In eerste instantie ging Jelle Schroor uitstekend aan de kant, om vervolgens de eerste en beste bocht erna volledig zijn rempunt te missen en mij omver te tikken. In eerste 14 seconden verloren en 2 plekken, uiteindelijk zoud er nog 1 voorbij gaan door pitstops.

Deze actie bracht ook Marcel Offermans 14 seconden dichterbij, die na zijn pitstop dicht achter mij op de baan terugkwam. Dit resulteerde in een gevecht tot aan start finish:

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=UB0XE4--vPU[/youtube]
Laatst gewijzigd door Richard Blokker op 25 sep 2018, 11:23, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Lennart Lippens
Berichten: 688
Lid geworden op: 26 sep 2016, 20:21
Racestuur: Fanatec CSWv2.5/Formula v2
Locatie: Den Haag

Richard Blokker schreef: 25 sep 2018, 07:45 ...David was eerder in gevecht met iemand anders en daar werd flink geblocked en geduwd, kon dat goed zien toen ik erachter zat.
...https://youtu.be/UB0XE4--vPU...
That was me :cry:
Mooi filmpje die laatste ronde, zo hoort het :bierfles
Gebruikersavatar
Martin Baltus
Berichten: 707
Lid geworden op: 14 dec 2013, 09:46
Racestuur: TM T300 Ferrari 599XX EVO

Darilho da Conceição schreef: 24 sep 2018, 19:41 Maar ik kreeg tijdens de opwarm ronde, al vrij snel een onschuldig tikje."Nenhum dano! Nenhum!",(geen schade) roept Pedro me engineer nog over de boardradio, de TV beelden druk bestuderend tijdens de opwarm ronde.
Nou ja ken gebeuren, gewoon van start en er het beste van maken! Door de zenuwen let ik helemaal niet op de startlichten, maar op die ene dame, op de tribune!
hahah Pedro had het er maar druk mee :thumbs_happy:
Marco Vandenbroeck
Berichten: 8
Lid geworden op: 04 sep 2018, 00:27

Was voor mij de eerste serieuzere race op rFactor 2, dus even moeten testen... blijkbaar was de mod niet zo gunstig op de cpu, dat haalde in de Q mijn tijden naar boven, ik heb dit in de Q zelf proberen op te lossen maar het was te laat, server 2 dan, merkte dat ik daar toch redelijk wat snelheid had tijdens de warmup, werd een inhaalrace dus , met sven smits achter me die even wat weg vrijmaakte voor mij ((dankje :P)) waarna ik in gevecht met Darilho da Conceição voor de eerste 2 rondjes, in de laatste bocht maakt pedro een foutje en schuift naar binnen, waar hij de auto wel uit het gras vangt en terug naar rechts komt op m'n flank, auto krom en ik wist dat als ik em zou pitten ik wat lang zou wachten, reed nog deftig-ish dus dacht na de lap van... dit kan nog, stond wat krom maar het ging nod, ik kon laps draaien... geen top tijden maar toch laps... kon inlopen op de man voor me, dat dus ook gedaan, stabiel blijven rijden, hier en daar een foutje met de ophanging maar alles ging naar wens verder... blijkbaar kon ik nog goed verder doen dus ook nog even de damage repair afgezet... binnengekomen en werd nog gelapt... maar die man was op zijn gemakje aan het cruisen vooraan... terwijl ik toch deftig kon pushen, heeft me laten ontdubbelen, dank daarvoor, P4 in server 2 , niet slecht...
David Davine
Berichten: 16
Lid geworden op: 20 jul 2018, 14:32

Volgens mij zoals velen een leuke race gehad. Kwalificatie op P16, wat voor mij eigenlijk wel volgens verwachting was. Bij de start een paar plekjes kunnen winnen. Daardoor reed ik verder naar voren dan m'n rondetijden toelieten en heb ik eigenlijk direct teveel van m'n banden moeten vragen om toch iets sneller rond proberen te komen. Dit speelde me al snel parten en na een tijdje onderweg te zijn ontstond er een klein groepje achter mij.
In het verdedigen flink wat tikjes mogen incasseren en vaak in m'n spiegels links/rechts gezien dat er gekeken werd om in te halen. Iedere keer bleef het echter bij kijken, totdat Lennart een betere exit had na bocht 2 en hem ernaast remde, dit had ik niet zien aankomen en ik stuurde dus helaas normaal in. Met het contact konden we gelukkig allebei wel gewoon verder. Wat rondes later kwam Lennart mij uiteindelijk achterop het circuit voorbij waar hij een stuk sneller was. Door de snelheid van de Corvette kon ik einde rechte stuk buitenom weer naast Lennart komen, hij had dit waarschijnlijk niet verwacht en stuurde vol in m'n zijkant in bocht 2.. Met Richard ook een soortgelijk incident in bocht 2, waarbij hij mij netjes uitremde einde rechte stuk. In de binnenkant van de bocht naar rechts zat ik er echter nog volledig naast maar werd ik van de baan geduwd. Hierdoor kwam ik dwars te staan en verloor ik flink wat tijd (een beetje ruimte laten mag wel i.p.v. je stuur vol naar rechts te draaien :shock: ). Hierna reed ik heel lekker rond op P17 tot m'n pitstop. Bij het uitkomen van de pitstraat echter de muur in gereden waardoor ik uiteindelijk na een hoop reparatiewerk op P32 gefinisht ben.
Gebruikersavatar
Richard Blokker
Berichten: 84
Lid geworden op: 14 jul 2015, 11:53
Racestuur: AccuForce V2
Locatie: Heemskerk
Contact:

David Davine schreef: 25 sep 2018, 12:04 Met Richard ook een soortgelijk incident in bocht 2, waarbij hij mij netjes uitremde einde rechte stuk. In de binnenkant van de bocht naar rechts zat ik er echter nog volledig naast maar werd ik van de baan geduwd. Hierdoor kwam ik dwars te staan en verloor ik flink wat tijd (een beetje ruimte laten mag wel i.p.v. je stuur vol naar rechts te draaien :shock: ).
Ik had het ook even teruggekeken.

Klopt, daar had ik inderdaad iets meer ruimte moeten geven. Ik was ook wat ietwat verrast dat je alsnog vrij vroeg instuurde :D
Gesloten

Terug naar “SRVN NK GT3 2018-II”