NK GT3 2018-II | Race 2 Interlagos | 23-09-2018

Gebruikersavatar
SRVN
Berichten: 1287
Lid geworden op: 10 sep 2011, 23:50

Afbeelding
NK GT3 2018-II Race 2
Interlagos
23-09-2018


Tijdschema
19:45 - Briefing (verplichte deelname via TeamSpeak)
20.00 - Kwalificatie (20 minuten, onbeperkt aantal ronden)
20.20 - Warmup (40 minuten)
21.00 - Race (70 minuten, formatieronde, staande start, geen verplichte pitstop)

Weerbericht

Afbeelding

Links
Algemene Informatie NK GT3 2018-II

Let op!
Voor de pit-entry van Interlagos gelden track limits! Het is echter wel toegestaan om de lijn aan te raken. Wanneer je de pits-ingang betreed geldt hetzelfde vanaf de andere kant van deze lijn. Hieronder staan twee voorbeelden aangegeven.

AfbeeldingAfbeelding
Gebruikersavatar
Danny Ernst
Berichten: 46
Lid geworden op: 28 jul 2018, 13:21
Racestuur: Logitech G29
Locatie: Maastricht
Contact:

Even op de server geweest op Interlagos. Maar het circuit verlichting werkte niet ? Ik reed volledig in het duister :) Wel een ervaring zo in het donker haha


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Gebruikersavatar
Albert van Mourik
Berichten: 2637
Lid geworden op: 15 dec 2013, 19:12
Racestuur: LogiMaster T327 RS
Locatie: Wageningen
Contact:

Stoppenkast was doorgeslagen, zou nu weer goed moeten zijn...
Gebruikersavatar
Danny Ernst
Berichten: 46
Lid geworden op: 28 jul 2018, 13:21
Racestuur: Logitech G29
Locatie: Maastricht
Contact:

Albert van Mourik schreef:Stoppenkast was doorgeslagen, zou nu weer goed moeten zijn...
Haha oké Afbeelding


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
SRVN Racecommissie
Berichten: 688
Lid geworden op: 20 okt 2011, 22:53

De track limits voor de GP van Interlagos zijn toegevoegd aan het hoofdbericht.
Gebruikersavatar
Ronald van Dijk
Berichten: 377
Lid geworden op: 02 sep 2015, 15:01
Racestuur: Thrustmaster TS-PC Racer
Locatie: Hendrik-Ido-Ambacht

Ah goed om te weten, ik ging daar net als velen vlak langs de vangrail.
Gebruikersavatar
Patrick Smid
Berichten: 352
Lid geworden op: 07 aug 2013, 00:06
Locatie: Hoogezand

"Deze regel geldt ook wanneer je de pits ingang betreed. Hieronder staan twee voorbeelden aangegeven."

Even voor de duidelijkheid: Ik begrijp hieruit dat je bij het ingaan van de pits, je niet eerder naar links mag dan de diagonale lijn die verderop in de 2e foto te zien is? Dan word nog goed oefenen op het vrij abrupt naar links gaan vlak voor de pitwall. ;)
Gebruikersavatar
Albert van Mourik
Berichten: 2637
Lid geworden op: 15 dec 2013, 19:12
Racestuur: LogiMaster T327 RS
Locatie: Wageningen
Contact:

Of je blijft volledig links van de lijn en gaat de pit in, of je blijft volledig rechts van de lijn en gaat de pit niet in.

Dus niet zoals Xiomar op Nogaro met Dtcc

Castrol Racing Team

Ruben Correa Alves
Berichten: 1192
Lid geworden op: 22 sep 2015, 11:40
Racestuur: Fanatec DD1
Contact:

Ja bij het ingaan van de pit moet je juist met 4 wielen links zitten van de lijn. Op die manier is het 100% duidelijk wie een pitstop maakt en wie niet.
Gebruikersavatar
Patrick Smid
Berichten: 352
Lid geworden op: 07 aug 2013, 00:06
Locatie: Hoogezand

Ja precies, zo dacht ik het ook, maar intrepeteerde het niet zo uit de tekst.
Thnx voor de duidelijkheid :thumbs_happy:
Gebruikersavatar
Albert van Mourik
Berichten: 2637
Lid geworden op: 15 dec 2013, 19:12
Racestuur: LogiMaster T327 RS
Locatie: Wageningen
Contact:

Race day... Hopelijk fit genoeg vanavond...

Ik ga voor server 2 (dan kan het alleen maar meevallen)

Castrol Racing Team

Gebruikersavatar
Ronald van Dijk
Berichten: 377
Lid geworden op: 02 sep 2015, 15:01
Racestuur: Thrustmaster TS-PC Racer
Locatie: Hendrik-Ido-Ambacht

Ugh dat was weer een slechte avond. Vorige keer was het bij bocht 1 eigenlijk al gedaan en nu deed ik iets heel doms nog ruim voor bocht 1.

Qualy was heel close. Dat had ik al gedacht, maar P7 viel toch een tikkie tegen. Het zat zo gruwelijk dicht bij elkaar. Maar toen de start... De lampen gingen een voor een aan en ik zag uit mijn ooghoek Robin de Jong wegschieten. Dom genoeg reageer ik daar op en heb ik dus ook een valse start aan mijn broek. In ronde 3 naar binnen voor een drivethru. Op P16 geloof ik weer aangesloten. Daar kwam ik erachter dat de Corvette veel later remt dan de McLaren, waardoor ik een beetje een divebomb deed bij Jeroen Huisers. Gelukkig ging het net goed. Vervolgens in bocht 1 en 2 een flink gevecht waarbij we licht contact hadden, maar ik er wel voorbij was. Op jacht naar Richard Blokker. Die hengelde ik langzaam binnen, maar in bocht vier hadden we contact en spinde ik.

Weer een inhaalrace te doen. Dat leek goed te gaan tot er plotseling een overenthousiaste achterblijver spinde in bocht 1, echt recht voor mijn neus. Ik reed er helaas vol in en moest met een krom stuur verder. Dat was ontzettend wennen, waardoor ik meteen een hele groep rijders achter me had. Uiteindelijk was ik er redelijk aan gewend, maar door de schade werden mijn voorbanden opgevreten en kon ik met moeite nog 1.32hoog rijden. Kleurloze 17e plek als eindklassering. Toch een heel ander begin van het seizoen dan ik me had voorgesteld. :(
Gebruikersavatar
Yoeri Gijsen
Berichten: 3138
Lid geworden op: 09 sep 2011, 20:47
Racestuur: Logitech G29

Na een goede avond in het LMP3 Kampioenschap nu een prima avond in het NK. Ik heb slechtere weken gehad... ;)

Tijdens de kwalificatie een paar tienden laten liggen, maar alsnog geen slechte tijd. Zodoende wel een hoop mensen voor me, maar dat hoort bij het circuit. P13 voelde als een prima uitgangspositie. Meer dan P10 ging ik er realistisch gezien niet uit halen.

Ik had weinig trek in de start heuvelop en de daarop volgende eerste (dive-)bocht, maar het viel me reuze mee. Ik kwam voor de verandering goed van de lijn (voor Callaway-begrippen) en kon de Callaways voor me passeren. Ik denk dat ik al negende lag bij de pit-uitgang en twee bochten later alweer achtste. Van daar uit kon ik ritme opbouwen, voortgestuwd door jagende teamgenoten. De roze trein was een ding, al reed Bram wat voor op het spoorboekje en koppelde Rogier zichzelf los. Ondertussen vielen er twee Leones voor me weg en kwam Robin achter me de pits uit. Die laatste was niet te houden voor mij. Ik heb dan ook niet echt verdedigd en ben gewoon zo stevig mogelijk doorgereden. Per saldo reed ik P6 en dat heb ik niet meer uit handen gegeven. Beter had ik het nog niet gedaan in het NK. Toch bijzonder hoe de kalmste races de beste resultaten opleveren.

Kudos aan de Bollesnegros. Het was weer lekker voorbereiden zo. Helaas hadden ze niet allemaal zo'n prettige race als ik. Volgende keer beter!

Voor mij was het in ieder geval een fijn vervolg op de toch was teleurstellende race van Bahrein. Op naar Silverstone. Hopelijk kom ik weer in de buurt van mijn stekkie van vorig seizoen. Laat de herfst er maar losbarsten! :lol:
Gebruikersavatar
Michael Jaggie
Berichten: 71
Lid geworden op: 25 apr 2018, 13:49
Racestuur: Fanatec DD1
Locatie: Maassluis

Na een moeizame trainingsperiode erachter gekomen dat Interlagos mij niet helemaal ligt, ik kwam maar niet in de buurt van ronde tijden van andere mensen waar ik in Bahrein bij zat en dat was voor mijzelf wat teleurstellend.

Op met frisse tegenzin naar de kwalificatie, we gingen er maar het beste van maken. Wonder boven wonder in de kwalificatie reed ik voor mijzelf een rondetijd die 0,6 seconde sneller was dan m'n snelste rondetijd tot dusver, dat gaf de burger moed! Helaas resulteerde dit alsnog in een P29 voor de race wat dus weer tegen viel.

Bij de start van de race was het achterin het veld onmogelijk om de lichten te zien, althans dat was mijn beleving... ik moest dus op het geluid en visueel vermogen afgaan op mijn mede weggebruikers waardoor ik een niet al te beste start had.. Al met al kwam ik de eerste ronde prima door zonder schade zelf of aan andere te hebben gereden, viel mij reuze mee! Na 1 ronde had ik door wat schermutselingen voor mij al zo'n 6 plaatsen gewonnen en dat was een verrassing. Ik wist echter dat de mensen die achter mij reden de betere pace hadden. Zo heb ik een aantal rondes met Dennis Douna en Marcel Offermans samen gereden, heren jullie hebben mij eerlijk verslagen en complimenten voor de zeer nette inhaalacties!!

Vervolgens ging het na een aantal rondes fout toen de roze RTSE auto van Jan Feenstra mij op een erg WTF momentje van de baan af kegelde, ik zag hem in mijn spiegels van heel ver en snel aankomen maar besefte niet echt wat er gebeurde op dat moment waardoor ik niet kon anticiperen. Resultaat was dat hij vol op m'n rechterachterwiel klapte met ophanging schade als gevolg. Na de race in de replay bleek dat Feenstra tijdens het remmen nog half op het gas bleef, gevalletje te grote voeten kleine pedalen? :-? en daardoor werd ik dus gedivebombd en uit de race gekegeld. Wel terug naar de pits kunnen rijden en besloten de pitstop te combineren met de vervroegde geplande pitstop. Schade reparatie duurde 62 seconde dus de race was sowieso voorbij. Na de reparatie mijn weg vervolgd
op P33 met 1 minuut achterstand naar P32.... maar de schade bleek nog niet helemaal opgelost leek het want de auto zwabberde nog alle kanten op. En hoe... nog geen 2 rondes later maakt ik, als enthousiaste achterblijver :P , in de eerste bocht een fout door te wijd te gaan en raakte in de slip. Ongelukkig kwam ik de baan op en daardoor raakte Ronald mij in de flank, mijn excuses Ronald voor dit stomme ongelukkige moment... Mijn achtervleugel lag er af net na de eerste bocht en doorrijden was te onverantwoordelijk voor de rest van het veld. Toen maar besloten de race vroeg tijdig te beëindigen en op de bank de livestream verder te gaan kijken.

Op naar Silverstone met de chevy.. een track die mij wel beter ligt (hopelijk). Tot daar allemaal :byebye:
Ger Peeters
Berichten: 2878
Lid geworden op: 19 sep 2011, 17:32
Racestuur: Fanatec CSL Elite
Locatie: brunssum

avond beetje dubbel gevoel aan overgehouden, ik had geen echt goed gevoel mbt de snelheid en dat is geen goede manier om een raceavond in te gaan. Was niet zeker dat ik server1 zou halen, maar met nog steeds niet bijster snelle tijd maar wel PB in quali en daarmee geloof p29 zeker tevreden. Eerste helft van de race ging ook nog best lekker. Kon hier en daar om wat brokstukken heenrijden en diverse close gevechten gehad. Er werd hier en daar wel wat met de ellebogen gewerkt (ook door mij en was soms niet eens bedoeld) maar kon vond ik wel door de beugel.
Door het ellebogenwerk had ik wel wat schade maar de auto voelde prima en voor de pitstop was ik opgeklommen naar p15. In de weer vroeg geplande pitstop dus geen schade laten repareren, maar bij uitrijden van de pit bleek de auto vreemd genoeg compleet anders aan te voelen.
Mijn pace was meteen weg, kwam ook tussen de koplopers de baan op dat koste me uiteraard wat tijd maar veel duurder was dat ik de auto binnen twee laps geloof wel drie keer kwijt raakte?! Dus redelijk wanhopig de pit maar weer in om de schade toch maar te laten repareren en meteen de banden gedaan. Auto voelde daarna een stuk beter maar ik was uiteraard wel ver teruggevallen.
Pace en vertrouwen een beetje terug en heb nog wat plekken goed weten te maken, geloof dat ik weer ergens rond p25 lag. Bij het uitaccelerreren onder aan de berg schakel ik op van de 2 naar de 3 en de motor houdt er mee op. Kom op 300 meter voor de finish op de pitingang lijn stil te staan.
Leuke gevechten gehad, maar helaas geen best eindresultaat, levert wel ongetwijfeld veel beeldmateriaal op.


zo dat leverde inderdaad veel beeldmateriaal op. Ik wist wel dat ik eerste deel veel aktie had gezien, maar niet dat het zo veel was :). Maar was dus ook niet overal mijn allercleanste race allertijden zag ik in de replay. excuses voor sommige touches en hier en daar soms beetje onbezonnen akties

https://www.youtube.com/playlist?list=P ... N-UP0o-f45
Laatst gewijzigd door Ger Peeters op 24 sep 2018, 18:49, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Lennart Lippens
Berichten: 688
Lid geworden op: 26 sep 2016, 20:21
Racestuur: Fanatec CSWv2.5/Formula v2
Locatie: Den Haag

Allereerst hierbij mijn excuses aan Chris Gonzales die ik rondtikte in ronde 1 bocht 4.
Lang verhaal kort: ik schatte m’n rempunt verkeerd in. Nog meer balen dat er daarna iemand vol op klapte.

T.o.v. van Bahrain wat setup-aanpassingen doorgevoerd, waardoor de auto een stuk beter aanvoelde, alleen resulteerde dit nog niet direct in meer pace. In de trainingen zat ik mooi rond de 10e stek, maar op raceday gingen er nog een paar harder, terwijl ik bleef steken op 0,1s van m’n PB, met P18 als resultaat in de kwalificatie, net als in Bahrain. Het lijkt toch wel een McLaren-dingetje (op deze baan in ieder geval), want ook Jeroen kwam niet verder dan P15 (gelijk aan mijn PB) als beste McLaren.

Start was ok, niet super, maar kwam ongeschonden door de eerste bochten. Bij het aanremmen van bocht 4 was ik iets te veel gefocussed op m’n teamgenoot half naast me en vergat te anticiperen op het harmonica-effect in ronde 1, met de tik aan Chris als gevolg. In de rondes daarna zat ik dicht achter Walther, maar kon steeds net niet ver genoeg inlopen in de slipstream om er naast te komen. Toen ik er 1x wel naast kwam zette hij één wiel op het kunstgras en ging in de rondte, om vervolgens de alternative route van Kimi (2012) te proberen. Vervolgens een rondenlang gevecht met David Davine. Zoals de hele race eigenlijk had ik de snellere auto in sector 2 dan de auto voor me, kon er dicht opzitten opkomen ‘kromme stuk’, maar miste acceleratie en topsnelheid, misschien toch iets te veel vleugel staan. Eén keer lukte het m’n auto in sector 2 er voorbij te prikken, maar uiteindelijk verloor ik 3 plekken door meerdere rommelige contactmomenten. Vervolgens rondenlang met Jeroen de strijd aangegaan om de positie van de beste McLaren, waarna ik uiteindelijk kon inhalen bocht 1/2 en een klein gaatje kon trekken.
Ik haalde Richard Blokker nog in nadat hij met een achterblijver in de klinch lag, en daarmee leek p10 het maximaal haalbare, het gat p9 was immers veel te groot.
Na de probleemloze pitstop had ik echter ineens Dennis Douna achter mij die blijkbaar een heel vroege stop had gemaakt en lekker onderweg was. Kon hem nog een paar rondes achter mij houden, maar hij was duidelijk de snellere. Als 11e over de finish. Leuke race gehad, 70min lang gepusht, en eruit gehaald wat er in zat denk ik.
Gebruikersavatar
Robin de Jong
Berichten: 2067
Lid geworden op: 19 sep 2011, 16:33

Erg verrast met mijn eerste pole position in een niet voorwiel aangedreven auto sinds...? Helaas kon ik er niet echt van genieten. De start op Interlagos is altijd lastig vanwege de heuvel en lang verhaal kort: ik raakte in paniek. Ik was nog niet bekend met de de handbrake knop, die gaan we dus even snel toewijzen, en rolde naar achter. Nu heb ik vorig seizoen iets vergelijkbaars meegemaakt tijdens de race op Spa, waarbij ik een drive-through kreeg terwijl ik naar achter rolde. De lampen bleven te lang op rood staan en ik moest wel gaan, waardoor ik dus veel te vroeg was. Dan maar alles of niets in de eerste paar rondes en met 3 snelle rondjes heb ik de schade enig sinds kunnen beperken. Ik denk dat ik er ongeveer 15 sec mee heb verloren en kwam als 6e weer de baan op. Yoeri maakte het mij niet al te lastig en zo lag ik vrij snel op P5 en heb ik mijn stint kunnen doen zoals ik die vooraf wilde doen. Helaas wel op een kleurloze 5e plek en niet de aan de leiding. Ik had nog een podium in het vizier nadat Arjen een foutje maakte, maar ook nu weer had ik pech met de langzame pitstop net zoals op Bahrein. Volgende keer beter.
Gebruikersavatar
Martin Baltus
Berichten: 707
Lid geworden op: 14 dec 2013, 09:46
Racestuur: TM T300 Ferrari 599XX EVO

Kwas te laat thuis voor kwali.
geen zin om in server 2 te rijden

zondag altijd beetje lastig, ivm visites enzo dus weer voor jan ... getraind

met de race pas om 21:00 kunnen we kwali niet wat later doen?
weet niet of het klaarzetten van de grid inmiddels sneller kan?

volgende keer weer een kans
Gebruikersavatar
Arjan Veltens
Berichten: 321
Lid geworden op: 06 mar 2016, 15:39
Locatie: Groningen
Contact:

Al met al was de kwalificatie denk ik het hoogtepunt van de avond met de top 8 binnen 0.2 van elkaar. P3, prima. Met de valse start van Robin was het voor mij zaak om beter weg te komen dan Bram op P2, dit lukte met een waanzinnige start en zo dook ik als (virtueel) leider de eerste bocht in.

In het begin van de race was het vooral een kwestie van bandensparen en onnodige belasting uit de weg gaan, dit lukte aardig en ik het treintje vooraan goed controleren. Alles leek onder controle tot de lag stoot.. alweer, hierdoor kwam ik achter Cliff en Pim terecht en verloor ik P1. Ik besloot richting de pitstops aan te vallen en voerde een succesvolle dummy uit op Pim. Aankomen pit-lane was het voor mij zaak om het tegenovergestelde van Pim te doen. Toen ik aanstalte maakte om naar binnen te komen reageerde Pim, waardoor ik besloot nog een ronde door te gaan. Hammer-time.. spin, +8 seconden. Ik had niet het idee dat ik echt aan het pushen was, maar ik verloor de achterkant. Zonde.

Toch weer jammer dat een race avond zo beinvloed wordt door lag, ik kwam nog goed weg als je het vergelijkt met Niek Jacobs, het beëindigde zijn race. Ik word er aardig zat van.

Felicitaties aan FRT met de 1-2!
Gebruikersavatar
Darilho da Conceição
Berichten: 157
Lid geworden op: 06 mei 2015, 23:02

Sao Paulo, Interlagos, hét circuit wat ik als een thuisbaan zie, gezien ik vroeger vlak naast de baan weleens speelde met wat neefjes/nichtjes vrienden etc.... etc...
Ooit zou ík daar racen! Niet wetende dat die dag gister was aangebroken.
Dus je begrijpt een circuit met een speciale betekenis voor me.

Ik had graag meegedaan in server 1, maar helaas. Dan maar in server 2 als vijfde van start.
Maar ik kreeg tijdens de opwarm ronde, al vrij snel een onschuldig tikje."Nenhum dano! Nenhum!",(geen schade) roept Pedro me engineer nog over de boardradio, de TV beelden druk bestuderend tijdens de opwarm ronde.
Nou ja ken gebeuren, gewoon van start en er het beste van maken! Door de zenuwen let ik helemaal niet op de startlichten, maar op die ene dame, op de tribune!
Wat resulteerde in één van me slechtste starts ooit. Maar goed rustig blijven en gewoon uitrijden was de gedachten. Maar ik merkte al vrij snel dat de auto toch niet lekker aanvoelde bij het aan remmen. Teveel last van onderstuur waardoor ik in rondje 3,4 spinde bij Subida dos Boxes, opkomend het rechte stuk. Hierbij konden 2 autos mij niet meer ontwijken, bij deze mijn excuus! Geen idee of hun schade hadden opgelopen.
Gelijk de pits in gedoken, maar aangezien de pits ingang niet heel veel verder is, duurde het even voor dat de mannen de juiste onderdelen hadden gepakt. Maar kort na de stop merkte ik dat er toch meer schade aan de wiel ophanging moest zijn. Hierdoor weer van de baan afgespind, met als gevolg een paar niet zo vriendelijke woorden over de board-radio naar de Pedro.
Weer de andere auto's voorbij moeten laten, op inmiddels 2 ronden achterstand, knop omgezet, en dan maar proberen de race uit te rijden, je weet nooit wat er nog kan gebeuren!

En inderdaad, amper 2 ronden verder, opkomend Curva do Sol -bij het rechte stuk uitkomed pits. Ging het mis. Had ik zoveel last van onderstuur waardoor ik te ver op de kerbstone, en dit net teveel bleekte zijn voor de suspension.
Hierdoor klapte ik vol in de vangrail.
Einde van mijn race op Interlagos! Even paar tellen blijven zitten,en duimpje omhoog naar de marshalls. Die de auto snel weghaalde zodat de andere deelnemers er niet teveel last van hadden. Vervolgens plaats genomen op de pitmuur, om de rest van de race te bekijken.

Wat had ik me mijn race op Interlagos me anders voorgesteld. Op naar de volgende race op Silverstone Engeland.
Gesloten

Terug naar “SRVN NK GT3 2018-II”