NK GT3 2018-II | Race 1 Bahrein | 09-09-2018

Gebruikersavatar
Yoeri Gijsen
Berichten: 3138
Lid geworden op: 09 sep 2011, 20:47
Racestuur: Logitech G29

Lennart Lippens schreef: 12 sep 2018, 10:46 Voor zover ik kan achterhalen is de regel toegevoegd begin 2017-II, dus een jaar geleden.
De regel is in het leven geroepen omdat in het verleden mensen een lage setting als excuus hebben aangedragen als oorzaak van een crash. In de zin van: "de straf is onterecht, want ik knalde boven op die auto omdat ik hem niet op tijd kon zien" (door een lage 'visible vehicle'-setting).
Dat excuus is door de toevoeging in het ARR dus ongeldig :)
Ik vraag me echter wel af in welke situatie zo'n excuus gevoerd kan worden.

Iemand dient protest in > Racecommissie oordeelt > Uitslag is in principe onherroepelijk

Geen ruimte voor excuses.

Als richtlijn kan het natuurlijk geen kwaad. ;)
Gebruikersavatar
Albert van Mourik
Berichten: 2637
Lid geworden op: 15 dec 2013, 19:12
Racestuur: LogiMaster T327 RS
Locatie: Wageningen
Contact:

Excuus mag altijd gegeven worden, wat ook wel gedaan wordt door sommige mensen.

De 1 in lange stukken tekst, de ander in een kort stukje.
De 1 naar het bestuur, de ander naar de RC.

Niet dat we er veel mee doen, af en toe lijkt het of de excuseerder niet interesseert wat de straf is, een ander heeft ervan geleerd of wil wat uitleg over hoe de RC tot dit punt gekomen is.

Castrol Racing Team

Gebruikersavatar
Arjan Veltens
Berichten: 321
Lid geworden op: 06 mar 2016, 15:39
Locatie: Groningen
Contact:

Yoeri Gijsen schreef: 12 sep 2018, 23:46
Lennart Lippens schreef: 12 sep 2018, 10:46 Voor zover ik kan achterhalen is de regel toegevoegd begin 2017-II, dus een jaar geleden.
De regel is in het leven geroepen omdat in het verleden mensen een lage setting als excuus hebben aangedragen als oorzaak van een crash. In de zin van: "de straf is onterecht, want ik knalde boven op die auto omdat ik hem niet op tijd kon zien" (door een lage 'visible vehicle'-setting).
Dat excuus is door de toevoeging in het ARR dus ongeldig :)
Ik vraag me echter wel af in welke situatie zo'n excuus gevoerd kan worden.

Iemand dient protest in > Racecommissie oordeelt > Uitslag is in principe onherroepelijk

Geen ruimte voor excuses.

Als richtlijn kan het natuurlijk geen kwaad. ;)
Ik denk dat het van toepassing is wanneer iemand voor de beoordeling van een incident een excuus maakt, dit kan dermate van mail, TS en dergelijke. Soms is het excuus geldig, soms niet. Door deze toevoeging is het excuus 'ik zag de auto niet omdat ik mijn visibility laag had staan' vervallen.
Ruben Correa Alves
Berichten: 1192
Lid geworden op: 22 sep 2015, 11:40
Racestuur: Fanatec DD1
Contact:

Voor de mensen die de race op Bahrein nog willen terugkijken, FOM lijkt na een maand eindelijk gezien te hebben dat onze uitzending geen echte Formula 1 beelden bevat. Uitzending is weer live dus. :)

Gesloten

Terug naar “SRVN NK GT3 2018-II”