LMP3 2018-II | Race 1 Daytona Road Course | 06-09-2018

Gesloten
Gebruikersavatar
SRVN
Berichten: 1287
Lid geworden op: 10 sep 2011, 23:50

Afbeelding
LMP3 2018-II Race 1
Daytona Road Course
06-09-2018


Tijdschema
20.15 - Kwalificatie (10 minuten, open, onbeperkt aantal ronden)
20.25 - Warmup (5 minuten)
20.30 - Race (50 minuten, formatieronde, staande start)

Weerbericht

Afbeelding

Links
Algemene Informatie LMP3 2018-II
Gebruikersavatar
Yoeri Gijsen
Berichten: 3138
Lid geworden op: 09 sep 2011, 20:47
Racestuur: Logitech G29

De eerste is in the pocket. Beter resultaat dan ik had verwacht, maar de race was niet zo denderend.

Ik vond Daytona toch best pittig met deze wagens. Geen downforce om mee te werken vanwege de lange stukken vol gas, maar wel een auto die gevoelig is op het gaspedaal. Het duurde even voordat ik eraan kon wennen. Kwam nog altijd een seconde tekort. Kudos aan de Leones voor hun pace. Geen idee waar ik dat vandaan had moeten halen.

De kwalificatie gaf een zesde plek. Daar was ik best content mee. Jammer dat Bas vlotter was, want die had een paar uur eerder nog ongeveer nul vertrouwen in de zaak. :P Dubbel roze op de derde rij. Dat kon slechter.

Mooi, overigens, dat er bij de broadcast nog wat aandacht was voor het overlijden van Marcel. Netjes gedaan, heren!

De race begon bar slechts. Waarom we een staande start doen op een nogal zwaar gekanteld wegdek is mij een raadsel, maar iemand zal wel een lollige bui hebben gehad. Alsnog, ik loste het slechter op dan de mensen om me heen, dus mijn start was niet om over naar huis te schrijven. In de eerste bocht werd ik wijd gedrukt, waardoor er onnodig contact ontstond. Vervolgens werd ik in de pit-chicane het gras op gedrukt door iemand die me daar niet gezien had en tot slot ontstond er in bocht twee een opstopping die niet te ontwijken was. Drie bochten en drie keer contact. De auto zag er al behoorlijk gehavend uit, al moet ik zeggen dat ik nog geluk heb gehad in bocht twee, want daar kwamen anderen slechter weg.

Met schade en een veertiende plek onder de riem begon de inhaalrace. Het leek allemaal wel mee te vallen, althans, vergeleken met de mensen die ik inhaalde gaandeweg. Dat ging vrij soepel. Na een kwartier à twintig minuten was ik weer terug waar ik gestart was: op de zesde plek. Daar ben ik niet meer vanaf geweken, al maakte ik het op den duur nog wel spannend voor de mensen achter me en eindigde ik op 0,2 seconden van de vijfde plek toen Kevin zijn laatste ronde verprutste.

Zesde voelt uiteindelijk prima, maar wat een gekluns weer, zo aan het begin van het seizoen.

Felicitaties aan de leeuwtjes en aan Bas die zich prima staande hield in de kuil.

De baangrenzen stonden vandaag trouwens een stuk beter dan tijdens de 2.4 Uren. Dat maakte het rijden aanzienlijk plezieriger.
William Geuze
Berichten: 1147
Lid geworden op: 07 aug 2014, 17:13

Knulligheid ten top, ik schoot door onder het remmen op mijn koude mediums en de hoge kerb hielp ook niet mee...

Voor de afgelopen 2 seizoenen waar mijn incidenten, laat staan uitvalbeurten op 1 hand te tellen zijn, een ontzettend slecht begin van het seizoen :pukey: :pukey: :pukey:

Gelukkig uit kunnen spreken met Rudy, maar die kon me aanvankelijk wel door de microfoon trekken :mrgreen:

edit:
Mooi werk, die hobbies, maar alsnog met een sjagrijnige muil je bed uitkomen omdat je er zelf een potje van hebt gemaakt... Fanatiek is leuk, maar je kan het verdomme ook te gek maken...
Ger Peeters
Berichten: 2878
Lid geworden op: 19 sep 2011, 17:32
Racestuur: Fanatec CSL Elite
Locatie: brunssum

ik ga me denk ik maar laten omdopen tot 'lap one lucky dog ger'.

Denk dat Eddy ook heel erg blij was met starten op de banking. Als ik goed zag werd bij de formatielap de muur al van bijzonder dichbij bekeken en bij de start zelf ging het niet geweldig, Hij kwam voor mij neus bijster slecht weg, ik een prima start maar kon geen kant op en moest behoorlijk van het gas.
Ik zag wat ruimte aan de binnenkant ontstaan en in bocht een bleek dat de kant waar het goed toeven was, Eddy zat rechts naast me en zag hem opeens verdwijnen.
Twee bochten later verschijnt een gele vlag in combinatie met stofwolken in een groot rodezwarte waas precies voor mijn neus. Van het gas op de rem en voor ik het wist schoot ik in een wel erg narrow escape precies midden tussen de drie/vier rodezwarte deels overstekende obstakels door. Dacht dat ik er helemaal ongeschonden uit was gekomen maar zag in de herhaling dat ik links voor nog net kontakt heb gehad met een van de pechvogels. Had er verder geen last van en kon daarna verrassend genoeg zowaar redelijk meekomen op de mediums. Als je daarbij optelt dat ik letterlijk een uur voor de race nieuwe pedalen had aangesloten waar ik nog niet eerder mee had gereden viel mijn pace me zeker alleszins mee :). Moest in de eerste helft wel een aantal snellere rijders laten gaan, durfde hier en daar toch net niet helemaal voluit te gaan. Maar zeker richting einde van de race kon ik het Eddy nog een tijdje knap lastig maken. Timing van mijn laatste twee laps was net niet goed genoeg gepland om op de finish (heel even) slipstreamend aan Eddy voorbij te komen :) . Weer een heel leuke race gehad met onverwacht prima resultaat. Vanavond maar weer openbare prive collectie met wat momentjes aanvullen ;-) :kerstmuts:

Ach clips zijn snel gemaakt dus : https://www.youtube.com/playlist?list=P ... HheTM12VHO
Gebruikersavatar
Serge Bakker
Berichten: 59
Lid geworden op: 25 jul 2017, 19:59
Racestuur: Logitech G29
Locatie: Haarlem

Veel getrained en had best wat vertrouwen in de race. Start ging oke tot de eerste bocht.

Zag dat Yoeri Gijsen en Denny Mateman het met elkaar aan de stok had. Ze dreven mekaar naar buiten en wilde er binnendoor langs.
ik had op dat moment auto's aan de linkerkant waar ik mij op focuste en ging daardoor zelf wat wijd.
Denny had mij na de kettingreactie niet helemaal verwacht en stuurde in waardoor ik spinde.


De was auto flink beschadigt en moest vanaf achteraan weer opnieuw beginnen.
Het ging best oke ondanks de schade tot het moment dat ik Wim vd Wouw voorbij wilde bij de busstop chicane.
Ik dacht dat ik wel genoeg aan de binnenkant zat maar Wim stuurde in en spinde door contact de baan af.
Op de livestream werd verteld dat ik dat op eigen houtje had gedaan maar niet dus ;)
(misschien was ik wat enthousiast)

Vanaf dat moment stond ik weer achteraan maar heb mij toch naar P13 zien te rijden en had verder een leuke race! shit happens

Op naar Suzuka!
Gebruikersavatar
Marcel Siegers
Berichten: 195
Lid geworden op: 22 nov 2013, 03:11
Racestuur: Fanatec
Locatie: Alphen aan den Rijn

Was weer een leuke en leerzame avond, ik had niet zo heel erg veel vertrouwen in de wagen ondanks de vele trainingsronden die ik achter de rug had maar tijdens de race ging het steeds beter.
Ik mocht van P17 starten, man wat staan die wagen dicht op elkaar gepakt dus geen ruimte voor fouten, kwam beter van mijn plek dan mijn voorganger maar moest gelijk van het gas omdat ik nergens heen kon.
Alles ging lekker tot bocht 1 waar ik over de neus van Serge Bakker heen reed en in bocht 3 kon ik nergens heen en kreeg een rake tik op de achterkant waardoor ik aan de voorkant tegen een andere wagen geklapt werd.
Ronde lang Twan achter me gehad die af en toe gevaarlijk dicht bij me kwam maar kon hem toch achter me houden tot ik in ronde 11 een foutje maakte en Twan bij de Busstop voorbij moest laten.
tot in ronde 12 uitkomen bocht 4 geloof ik Twan op de rem ging ik dus ook om hen niet te raken maar Baffo Follum remde daardoor iets te laat en ramde hem in de versnellingsbak waardoor ik spinde was even balen en achteruitbidden, maar zaten nog niet halverwege de race dus dacht rustig aan en weer opbouwen en proberen om van de P12 af te komen.
Pas in rode 20 weer de aansluiting gevonden bij Baffo en Twan, Baffo maakte een foute en zat ik de rest van de race naar de versnellingsbak van Twan te kijken en zo eindigde ik dus op P11, had het niet verwacht dacht dat ik de banden wel weer op zou roken maar dat viel reuze mee.
Dus niet geheel ontevreden op naar Suzuka.

PS. was weer een mooi stream on terug te kijken :thumbs_up: THX
Gesloten

Terug naar “SRVN LMP3 2018-II”